Š 1000MB/Moje Barunka Š 1000MB/Moje Barunka

komentáře | popis | fotky | Moje Barunka | 14.07.08 22:20 | 35x v oblíbených
Touto cestou děkuji Karkulce za Kopretiny na Barunku:-).





Ahoj,

představuji vám svojí tisícovku, kterou jsem dával dohromady dlouhých sedm let.



Rok výroby 5. února 1965, barva slonová kost 1007, origo sedačky-sedáky červené látkové-boky šedá koženka.

Značka je původní od přihlášení do provozu, to jest 43 let, stejně jako Barunka.

Jsem druhý majitel.



Vše jsem se snažil dát do původního stavu, jako vyjela z linky mladoboleslavské automobilky.



Aktuální stav tachometru 6108 km.



Můžete se také mrknout na mojí Barunku www.mb1000.wz.cz/ pomalu web dodělávám......



moje.auto.cz/Cage/moje-ba runka.html



Koupím nové díly na Š 1000 MB......Za vaše nabídky děkuji:-)



Rád bych koupil ŠKODU RAPID 136 ROK 1989, nechci ale žádný tuning jen origo, můžete nabídnout.



Super autíčko....

Barunku jsem dostal v roce 2000 od svého souseda pana Svobody, když ji jeho vnuk odmítl. Chtěl něco novějšího a ne staré auto. Tímto mu chci poděkovat.....Nic co tu teď píši se nemuselo stát. :-))

Můj otec už pár let dělal na tomto voze servis, tak jsem věděl v jakém je stavu....Barva už nebyla moc zachovalá a kde to šlo byla zrezlá místa zatřena štětkou. Opravy proreznutých míst soused řešil nalepením kousky hadrů a zatřením tlumexem. Což jsem objevoval při renovaci. Interiér byl docela zachovalý, sedačky jako nové díky celoživotně nasazeným potahům červené barvy.

Motor byl nepůvodní, daný ze škody sto, naštěstí v garáži si nechal původní, který jsem samozřejmě vrátil zpět kam patřil.



Po pár kilometrech to byla láska na CELÝ ŽIVOT. :-)

Neměl jsem jedinou poruchu, až na prasklý řemen od alternátoru, což je normální při provozu automobilu...

Barunka je v interieru vozu velmi tichá a pohodlná. Ovládání všeho je jednoduché a účelné, nic zde není zbytečné a navíc. To se mi na těchto starších vozech líbí nejvíc. Dnes je to jiné, vše za nás dělají počítače, čidla a jiné vymoženosti, které hlídají úplně vše co se týče jízdy a jízdních vlastností vozu. To je podle mě škoda, protože si řidič takového auta nevychutná požitek z jízdy vozu a ovládání v různých situacích a neví o co přichází. Co se týče bezpečnosti je to jiné, tomu fandím. Ale to jde spolu ruku v ruce. Auta jsou dnes díky těm elektronickým součástkám rychlejší a proto musí být i bezpečnější.



Po absolvování několika stovek kilometrů a dovolené na Branžeži jsem se rozhodl dát Barunku do origo stavu. Měl jsem docela štěstí, že jsem začal s renovací před 7 lety. To lidé ještě považovali tisícovku za starý krám a proto jsem díly sháněl za pár korun. Sjezdil jsem republiku křížem krážem a vyplatilo se! Dnes mám na půdě několik nových dílů na několik vozů, držím se hesla co je doma, to se počítá a nevím kdy se to bude hodit. Neživím se překupnictvím těchto dílů, jsem jen fanda do tohoto typu auta. Proto díly neprodávám.

Lidi byli rádi, že za ty staré krámy dostanou alespoň něco a zbaví se jich. Já zas na druhou stranu byl rád, že je mám.

Dnes už to není možné...je spousta překupníků, kteří se snaží zbohatnout na tom co dostali za hubičku od dědečků a babiček na vesnicích, mnohdy jen za odvoz....Taková je už dnes doba...

Ale bohužel když nemám určitý díl, tak jim také dám co chtějí...Díly na tohoto miláčka se už nevyrábí a je to přeci už čtyřicet tři let od počátku jeho výroby. Ve srovnání s cenami dnešních dílů to ještě docela jde...



Na konci roku 2000 jsem auto rozebral do posledního šroubku.Zůstal jen holý skelet...

Kompletně jsem vyvařil kastli a vyměnil prahy. Nastříkal a ošetřil dutiny a všelijaké skryté skuliny a zákoutí.

Na Barunce jsou kompletně nové přední a zadní blatníky. A vše jsem šroubek po šroubku začal dávat znovu dohromady. Každý šroubek na kastli než byl namontován jsem ošetřil rezistynem.



Po obnově laku přední nápravy a výměně všech důležitých dílů na ní a GO řízení jsem jí opět namontoval zpět.

Rozebral jsem celou převodovku a vyměnil sinchrony a všechny ložiska v převodovce a přetěsnil. Dal jsem nové silenbloky zadních ramen a manžety a ložiska poloos.



Jelikož jsme se s otcem specializovali na generálky motorů všech značek a typů, s motorem Barunky jsem si musel pohrát a ukázat, co jsem se za ty léta naučil. :-)

Pohrál jsem si s výbrusem kliky motoru, nabrousil ji na co nejpřesnější rozměr a to samé u válců.

Toto jsem dělal celá léta a byla to pro mě proto rutina.

Jen jsem si dal více záležet, protože to bylo pro mého miláčka....

Hlavu válců jsem osadil ocelovými sedly ventilů a udělal nová vodítka na konci osazená na gufera. Chtěl jsem motor, který bude spolehlivý a nebude brát olej. Proto jsem použil kroužky pístů více kvalitnější. Motor zůstal jinak původní a s nezměněným výkonem. Tyto úpravy jsem dělal jen kvůli tomu, abych nemusel stále něco moc často měnit a opravovat. Jsou to jen z praxe využité zkušenosti.



Kompletně jsem udělal nové rozvody brzd a samozřejmě dal nové brzdové čelisti.



Nechal jsem ušít stropnici a napasoval zpět. Zrenovoval jsem přístrojovou desku.



..Díly jsem dával pouze nové a originál původní, pokud to nešlo jinak tak jsem je zrenovoval.









17.10. 2007 jsem si přivezl od našich slovenských sousedů tohoto krasavce. :-)

Škoda 1000 MBX, rok výroby 1967, kastle naprosto super!!!!! Trošičku práce ale na ní bude. :-)

Origo ixový motor k tomu mám a je komplet, co víc si přát:-)

Cenu raději neuvádím, hlavně že je a je s papíry.......



18.5. 2008 trošičku jsem na MBXu zamakal....dovařil drobnosti na karoserii, překroužkoval motor a zandal ho zpět kam patří, udělal nové blatníky a auto jsem připravil pod lak a dal celé do základu......zamontoval jsem přístrojovku.....Teď vypadá lépe....Zatím se nikdo nenašel, kdo by tu krásu ocenil...a dal mi zpět mé náklady do něj vložené, ale zájemců je stále hodně, no uvidíme....tak možná zůstane se mnou...a pomalu ho dám dohromady:-)....jako Barunku.

21.6. 2008 z nedostatku času a místa jsem BOHUŽEL PRODAL MBX.









20.10. 2007 jsem začal Barunku připravovat na příští rok. Budeme spolu a s dalšímy nadšenci tisícovek absolvovat dlouhou cestu, něco kolem čtyř tisíc kilometrů. Při této cestě bychom se měli podívat až na polární kruh. Už se nemůžu dočkat:-)

Už chystám nové obutí a místo dynama namontuji alternátor, dám nový olej a seřídím motor. Samozřejmě nachystám pár náhradních dílů, kdyby něco.



7.5.2008

Barunka je připravena na polární kruh (embeixo.txt.cz/clanky/... /new-let-flight-2008). Je obutá na kopretinách s novými pneu, udělána zbíhavost všech kol. Musím konstatovat, že na třináctkách to sedí lépe, je to úplně jiné svezeníčko. Mám najeto něco k tisíci kilometrů a motor si už začíná sedat a zabíhat.....do kopců už řadím i za čtyři a ještě zrychluje.....na tak slabý motor je to až nečekané. Samozřejmě udržuji optimální otáčky pro záběh motoru......do kopců motor vytáčím a nepodtáčím....a než se zaběhne, tak to ještě potrvá.

Teď začínám přemýšlet co si s sebou vezmu za náhradní díly, nic nechci podcenit. Na vše se ale člověk asi připravit nemůže, vše je nové a nevyzkoušené....no uvidíme...budu doufat, že mi nic neušlo...

Po najetí patnáctiset kilometrů musím dát zas nový olej a vše dotáhnout a seřídit. Tak jak jsem to dělal už nesčetněkrát jiným (zákazníkům), tak sobě to nesmím ošidit. Tak to má být u nového motoru, tak to bude:-).

Motor šlape super bez zádrhelů. Já jen teď jezdím a najíždím kilometry a zkouším a zkouším.



11.7.2008

Barunka s námi absolvovala úspěšně cestu na Polární kruh a zpět. Ujela celkem 4600 km bez nějakých zádrhelů. Švédsko a Norsko jí svědčilo.....krásné silnice. Můžete se podívat na pár fotek na mojeauto.cz. Ještě chci sepsat povídání o cestě den po dni, ale musíte chviličku počkat.:-)

Š 1000MB/Moje Barunka - komentáře:

20:53:43
27.10.2007
Moje Barunka
-> Embeso: No k ceně se raději nebudu vyjadřovat. Jsem rád že je....A chci ho dát dohromady rychleji a ve stejné kvalitě....no uvidíme....Díky5
10:59:04
23.10.2007
Zdeněk/Mercedes
barunaku!!!!!!!!!! blizi se konec mesice a ty se stale neozyvas karkulce je smutno ozvi se!!!!!1 1 6
21:02:50
21.10.2007
Embeso
no,tak k mbx opravdu gratuluji.u tebe je v dobrých rukou a navíc jestli bude vypadat jako barunka(a je mi jasný,že určitě),tak nebude mít skoro žádnou konkurenci.cena je u těhle vozítek opravdu vysoko,ale buď to chceš,nebo to nechceš-známe to.Ta červená,cos viděl v Doksech mě stála 79tis a stav žádná sláva.navíc ten ten tvůj dovoz ze SR,je taky masakr.hold,to se pozná fanda,tak ještě jednou gratuluji a moc držim palce.4
21:04:10
19.10.2007
Moje Barunka
Děkuji všem za přání...už jsem se pustil do generálky motoru....a potřebuji sehnat nové přední blatníky a opravit zadní a napasovat...5
13:12:02
19.10.2007
Fifa
Blahopreji ke koupi MBX, hodne penez a trpelivosti pri renovaci. Urcite dopadne perfektne jak u Barunky.
12:54:58
19.10.2007
Danster
Tak hodně štěstí z MBX doufam že se ti povede jako Barunka 4
23:19:04
18.10.2007
kája
Zdar, gratuluju k barunákovv ,má štěstí že skončil u odborníka,
22:58:37
18.10.2007
Duri
Tak to blahozelam a ticho zavidim, mne sa na Slovaci nedari zohnat slusne MBX uz asi 2 roky a s papiermi uz vobec nie 10 Tak hor sa do iXa :) 2
20:51:47
18.10.2007
Zdeněk/Mercedes
aaaaaaaa barunka ma sveho barunaka :D :D :D
18:45:26
12.10.2007
Moje Barunka
-> Zdeněk/Mercedes: Díky, už je to opraveno rejpavá karkulko5
23:20:57
11.10.2007
Zdeněk/Mercedes
-> Moje Barunka: barunko uz abys ze svejch stranek stahnul ten inzerat na kola vzdyt uz je maaaaaaas pacek tvoje rejpava karkulkaaa :D
18:28:53
10.10.2007
Moje Barunka
-> Miloš Vyskočil: Děkuji za chválu, to mě hřeje na duši5
17:02:20
10.10.2007
Miloš Vyskočil
tohle je velmi pěkná práce, držim palce
00:17:33
08.10.2007
Zdeněk/Mercedes
-> Moje Barunka: jo to mi povidej smrt prekupnikum zadni zasterky me staly 2 000 opravdu lidova cena , zadni svetla originaly jsem radsi vzdal ono stejne je pozna jen znalec z blizka :D a nekradu abych mel na jejich ceny :D co ten pav ? planujes koupit barunaka pro barunku :D

mno jednoho bych barunce mohl taky pustit ale staly me tolik usili ze si je prozatim necham :-))

tak zatim pacek tva karkulka
15:10:30
06.10.2007
Moje Barunka
-> Zdeněk/Mercedes: Díky, ty překupníci mě také štvou......dnes jsem si udělal radost...koupil jsem Barunce ještě jedno komplet zadní světlo....asi desáté, ale nekup to, když je rozumná cena:-)..která zpočátku nebyla.....ale chtěl prodat:-)nebyl to překupník:-)5
23:46:37
05.10.2007
Zdeněk/Mercedes
-> Moje Barunka: klido barunko jsou za nejlepsi cenu tomu ver nejsem zadnej vykurvenej prekupnik sice jsou vcetne gum ale jak uz jsem psal :D do svedska fakt nevim se slimakem mozna ale jeste to musim triple uvazit spis kvatro nejde o prachy spis jde o to ze by se auticko nevratilo :D ani sem nejel ten let kolem ceskoslovenska mne stacila jizda do boleslavi a zpet tam jsem jel na 1 aku zpet na druhou vykurvilo se rele ale pouvazuju o tom :D no fearrrrrrrrrrrrrrr pacek tvoje karkulka :D
20:10:32
05.10.2007
Moje Barunka
-> Zdeněk/Mercedes: Díky Zdeňku, tak mi je prosím podrž....Až pojedu za kámoškou do Pardubic.... do měsíce myslím.....ozvu se ti a domluvíme se.....Co ty? Pojedeš taky do Švédska?5
16:02:20
05.10.2007
Zdeněk/Mercedes
-> Moje Barunka: mno kdybys s tim mel problem jedna sada se mi vali v garazi :-) a pro barunku je klido pustim :D cena 3555 vcetne dph a dalsich poplatku jsou pred renovaci a jestli hodlas jet do toho svedska doporucoval bych na ne dat novy gumy :D nejlepe michelinky :-) jinak jeste dulezita vec u techto kol jsou srouby jelikoz jsou specialni moje sada je obsahuje takze kdyby neco ozvi se pacek zdenek karkulka
15:53:20
05.10.2007
Moje Barunka
-> Zdeněk/Mercedes: Díky Zdeňku. Kopretiny jsou super....teď je jen sehnat5
15:08:10
05.10.2007
Zdeněk/Mercedes
-> Moje Barunka: mas u me minusovej bod barunko!!!! 1 1 1 a zase vaseho odkazu mfg ja jsem zdenek a pro skodovkare jsem ty zdenek ne vy zdenek ok? 6 jinak kopretiny ma treba karkulka viz karkulka jeste fesny jsou jupitery ale 4z5 karkulek doporucuji kopretinky 1
Extreme Tyres