skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Touto cestou děkuji Karkulce za Kopretiny na Barunku:-).
Ahoj,
představuji vám svojí tisícovku, kterou jsem dával dohromady dlouhých sedm let.
Rok výroby 5. února 1965, barva slonová kost 1007, origo sedačky-sedáky červené látkové-boky šedá koženka.
Značka je původní od přihlášení do provozu, to jest 43 let, stejně jako Barunka.
Jsem druhý majitel.
Vše jsem se snažil dát do původního stavu, jako vyjela z linky mladoboleslavské automobilky.
Aktuální stav tachometru 6108 km.
Můžete se také mrknout na mojí Barunku www.mb1000.wz.cz/ pomalu web dodělávám......
moje.auto.cz/Cage/moje-ba runka.html
Koupím nové díly na Š 1000 MB......Za vaše nabídky děkuji:-)
Rád bych koupil ŠKODU RAPID 136 ROK 1989, nechci ale žádný tuning jen origo, můžete nabídnout.
Super autíčko....
Barunku jsem dostal v roce 2000 od svého souseda pana Svobody, když ji jeho vnuk odmítl. Chtěl něco novějšího a ne staré auto. Tímto mu chci poděkovat.....Nic co tu teď píši se nemuselo stát. :-))
Můj otec už pár let dělal na tomto voze servis, tak jsem věděl v jakém je stavu....Barva už nebyla moc zachovalá a kde to šlo byla zrezlá místa zatřena štětkou. Opravy proreznutých míst soused řešil nalepením kousky hadrů a zatřením tlumexem. Což jsem objevoval při renovaci. Interiér byl docela zachovalý, sedačky jako nové díky celoživotně nasazeným potahům červené barvy.
Motor byl nepůvodní, daný ze škody sto, naštěstí v garáži si nechal původní, který jsem samozřejmě vrátil zpět kam patřil.
Po pár kilometrech to byla láska na CELÝ ŽIVOT. :-)
Neměl jsem jedinou poruchu, až na prasklý řemen od alternátoru, což je normální při provozu automobilu...
Barunka je v interieru vozu velmi tichá a pohodlná. Ovládání všeho je jednoduché a účelné, nic zde není zbytečné a navíc. To se mi na těchto starších vozech líbí nejvíc. Dnes je to jiné, vše za nás dělají počítače, čidla a jiné vymoženosti, které hlídají úplně vše co se týče jízdy a jízdních vlastností vozu. To je podle mě škoda, protože si řidič takového auta nevychutná požitek z jízdy vozu a ovládání v různých situacích a neví o co přichází. Co se týče bezpečnosti je to jiné, tomu fandím. Ale to jde spolu ruku v ruce. Auta jsou dnes díky těm elektronickým součástkám rychlejší a proto musí být i bezpečnější.
Po absolvování několika stovek kilometrů a dovolené na Branžeži jsem se rozhodl dát Barunku do origo stavu. Měl jsem docela štěstí, že jsem začal s renovací před 7 lety. To lidé ještě považovali tisícovku za starý krám a proto jsem díly sháněl za pár korun. Sjezdil jsem republiku křížem krážem a vyplatilo se! Dnes mám na půdě několik nových dílů na několik vozů, držím se hesla co je doma, to se počítá a nevím kdy se to bude hodit. Neživím se překupnictvím těchto dílů, jsem jen fanda do tohoto typu auta. Proto díly neprodávám.
Lidi byli rádi, že za ty staré krámy dostanou alespoň něco a zbaví se jich. Já zas na druhou stranu byl rád, že je mám.
Dnes už to není možné...je spousta překupníků, kteří se snaží zbohatnout na tom co dostali za hubičku od dědečků a babiček na vesnicích, mnohdy jen za odvoz....Taková je už dnes doba...
Ale bohužel když nemám určitý díl, tak jim také dám co chtějí...Díly na tohoto miláčka se už nevyrábí a je to přeci už čtyřicet tři let od počátku jeho výroby. Ve srovnání s cenami dnešních dílů to ještě docela jde...
Na konci roku 2000 jsem auto rozebral do posledního šroubku.Zůstal jen holý skelet...
Kompletně jsem vyvařil kastli a vyměnil prahy. Nastříkal a ošetřil dutiny a všelijaké skryté skuliny a zákoutí.
Na Barunce jsou kompletně nové přední a zadní blatníky. A vše jsem šroubek po šroubku začal dávat znovu dohromady. Každý šroubek na kastli než byl namontován jsem ošetřil rezistynem.
Po obnově laku přední nápravy a výměně všech důležitých dílů na ní a GO řízení jsem jí opět namontoval zpět.
Rozebral jsem celou převodovku a vyměnil sinchrony a všechny ložiska v převodovce a přetěsnil. Dal jsem nové silenbloky zadních ramen a manžety a ložiska poloos.
Jelikož jsme se s otcem specializovali na generálky motorů všech značek a typů, s motorem Barunky jsem si musel pohrát a ukázat, co jsem se za ty léta naučil. :-)
Pohrál jsem si s výbrusem kliky motoru, nabrousil ji na co nejpřesnější rozměr a to samé u válců.
Toto jsem dělal celá léta a byla to pro mě proto rutina.
Jen jsem si dal více záležet, protože to bylo pro mého miláčka....
Hlavu válců jsem osadil ocelovými sedly ventilů a udělal nová vodítka na konci osazená na gufera. Chtěl jsem motor, který bude spolehlivý a nebude brát olej. Proto jsem použil kroužky pístů více kvalitnější. Motor zůstal jinak původní a s nezměněným výkonem. Tyto úpravy jsem dělal jen kvůli tomu, abych nemusel stále něco moc často měnit a opravovat. Jsou to jen z praxe využité zkušenosti.
Kompletně jsem udělal nové rozvody brzd a samozřejmě dal nové brzdové čelisti.
Nechal jsem ušít stropnici a napasoval zpět. Zrenovoval jsem přístrojovou desku.
..Díly jsem dával pouze nové a originál původní, pokud to nešlo jinak tak jsem je zrenovoval.
17.10. 2007 jsem si přivezl od našich slovenských sousedů tohoto krasavce. :-)
Škoda 1000 MBX, rok výroby 1967, kastle naprosto super!!!!! Trošičku práce ale na ní bude. :-)
Origo ixový motor k tomu mám a je komplet, co víc si přát:-)
Cenu raději neuvádím, hlavně že je a je s papíry.......
18.5. 2008 trošičku jsem na MBXu zamakal....dovařil drobnosti na karoserii, překroužkoval motor a zandal ho zpět kam patří, udělal nové blatníky a auto jsem připravil pod lak a dal celé do základu......zamontoval jsem přístrojovku.....Teď vypadá lépe....Zatím se nikdo nenašel, kdo by tu krásu ocenil...a dal mi zpět mé náklady do něj vložené, ale zájemců je stále hodně, no uvidíme....tak možná zůstane se mnou...a pomalu ho dám dohromady:-)....jako Barunku.
21.6. 2008 z nedostatku času a místa jsem BOHUŽEL PRODAL MBX.
20.10. 2007 jsem začal Barunku připravovat na příští rok. Budeme spolu a s dalšímy nadšenci tisícovek absolvovat dlouhou cestu, něco kolem čtyř tisíc kilometrů. Při této cestě bychom se měli podívat až na polární kruh. Už se nemůžu dočkat:-)
Už chystám nové obutí a místo dynama namontuji alternátor, dám nový olej a seřídím motor. Samozřejmě nachystám pár náhradních dílů, kdyby něco.
7.5.2008
Barunka je připravena na polární kruh (embeixo.txt.cz/clanky/... /new-let-flight-2008). Je obutá na kopretinách s novými pneu, udělána zbíhavost všech kol. Musím konstatovat, že na třináctkách to sedí lépe, je to úplně jiné svezeníčko. Mám najeto něco k tisíci kilometrů a motor si už začíná sedat a zabíhat.....do kopců už řadím i za čtyři a ještě zrychluje.....na tak slabý motor je to až nečekané. Samozřejmě udržuji optimální otáčky pro záběh motoru......do kopců motor vytáčím a nepodtáčím....a než se zaběhne, tak to ještě potrvá.
Teď začínám přemýšlet co si s sebou vezmu za náhradní díly, nic nechci podcenit. Na vše se ale člověk asi připravit nemůže, vše je nové a nevyzkoušené....no uvidíme...budu doufat, že mi nic neušlo...
Po najetí patnáctiset kilometrů musím dát zas nový olej a vše dotáhnout a seřídit. Tak jak jsem to dělal už nesčetněkrát jiným (zákazníkům), tak sobě to nesmím ošidit. Tak to má být u nového motoru, tak to bude:-).
Motor šlape super bez zádrhelů. Já jen teď jezdím a najíždím kilometry a zkouším a zkouším.
11.7.2008
Barunka s námi absolvovala úspěšně cestu na Polární kruh a zpět. Ujela celkem 4600 km bez nějakých zádrhelů. Švédsko a Norsko jí svědčilo.....krásné silnice. Můžete se podívat na pár fotek na mojeauto.cz. Ještě chci sepsat povídání o cestě den po dni, ale musíte chviličku počkat.:-)
Ahoj,
představuji vám svojí tisícovku, kterou jsem dával dohromady dlouhých sedm let.
Rok výroby 5. února 1965, barva slonová kost 1007, origo sedačky-sedáky červené látkové-boky šedá koženka.
Značka je původní od přihlášení do provozu, to jest 43 let, stejně jako Barunka.
Jsem druhý majitel.
Vše jsem se snažil dát do původního stavu, jako vyjela z linky mladoboleslavské automobilky.
Aktuální stav tachometru 6108 km.
Můžete se také mrknout na mojí Barunku www.mb1000.wz.cz/ pomalu web dodělávám......
moje.auto.cz/Cage/moje-ba runka.html
Koupím nové díly na Š 1000 MB......Za vaše nabídky děkuji:-)
Rád bych koupil ŠKODU RAPID 136 ROK 1989, nechci ale žádný tuning jen origo, můžete nabídnout.
Super autíčko....
Barunku jsem dostal v roce 2000 od svého souseda pana Svobody, když ji jeho vnuk odmítl. Chtěl něco novějšího a ne staré auto. Tímto mu chci poděkovat.....Nic co tu teď píši se nemuselo stát. :-))
Můj otec už pár let dělal na tomto voze servis, tak jsem věděl v jakém je stavu....Barva už nebyla moc zachovalá a kde to šlo byla zrezlá místa zatřena štětkou. Opravy proreznutých míst soused řešil nalepením kousky hadrů a zatřením tlumexem. Což jsem objevoval při renovaci. Interiér byl docela zachovalý, sedačky jako nové díky celoživotně nasazeným potahům červené barvy.
Motor byl nepůvodní, daný ze škody sto, naštěstí v garáži si nechal původní, který jsem samozřejmě vrátil zpět kam patřil.
Po pár kilometrech to byla láska na CELÝ ŽIVOT. :-)
Neměl jsem jedinou poruchu, až na prasklý řemen od alternátoru, což je normální při provozu automobilu...
Barunka je v interieru vozu velmi tichá a pohodlná. Ovládání všeho je jednoduché a účelné, nic zde není zbytečné a navíc. To se mi na těchto starších vozech líbí nejvíc. Dnes je to jiné, vše za nás dělají počítače, čidla a jiné vymoženosti, které hlídají úplně vše co se týče jízdy a jízdních vlastností vozu. To je podle mě škoda, protože si řidič takového auta nevychutná požitek z jízdy vozu a ovládání v různých situacích a neví o co přichází. Co se týče bezpečnosti je to jiné, tomu fandím. Ale to jde spolu ruku v ruce. Auta jsou dnes díky těm elektronickým součástkám rychlejší a proto musí být i bezpečnější.
Po absolvování několika stovek kilometrů a dovolené na Branžeži jsem se rozhodl dát Barunku do origo stavu. Měl jsem docela štěstí, že jsem začal s renovací před 7 lety. To lidé ještě považovali tisícovku za starý krám a proto jsem díly sháněl za pár korun. Sjezdil jsem republiku křížem krážem a vyplatilo se! Dnes mám na půdě několik nových dílů na několik vozů, držím se hesla co je doma, to se počítá a nevím kdy se to bude hodit. Neživím se překupnictvím těchto dílů, jsem jen fanda do tohoto typu auta. Proto díly neprodávám.
Lidi byli rádi, že za ty staré krámy dostanou alespoň něco a zbaví se jich. Já zas na druhou stranu byl rád, že je mám.
Dnes už to není možné...je spousta překupníků, kteří se snaží zbohatnout na tom co dostali za hubičku od dědečků a babiček na vesnicích, mnohdy jen za odvoz....Taková je už dnes doba...
Ale bohužel když nemám určitý díl, tak jim také dám co chtějí...Díly na tohoto miláčka se už nevyrábí a je to přeci už čtyřicet tři let od počátku jeho výroby. Ve srovnání s cenami dnešních dílů to ještě docela jde...
Na konci roku 2000 jsem auto rozebral do posledního šroubku.Zůstal jen holý skelet...
Kompletně jsem vyvařil kastli a vyměnil prahy. Nastříkal a ošetřil dutiny a všelijaké skryté skuliny a zákoutí.
Na Barunce jsou kompletně nové přední a zadní blatníky. A vše jsem šroubek po šroubku začal dávat znovu dohromady. Každý šroubek na kastli než byl namontován jsem ošetřil rezistynem.
Po obnově laku přední nápravy a výměně všech důležitých dílů na ní a GO řízení jsem jí opět namontoval zpět.
Rozebral jsem celou převodovku a vyměnil sinchrony a všechny ložiska v převodovce a přetěsnil. Dal jsem nové silenbloky zadních ramen a manžety a ložiska poloos.
Jelikož jsme se s otcem specializovali na generálky motorů všech značek a typů, s motorem Barunky jsem si musel pohrát a ukázat, co jsem se za ty léta naučil. :-)
Pohrál jsem si s výbrusem kliky motoru, nabrousil ji na co nejpřesnější rozměr a to samé u válců.
Toto jsem dělal celá léta a byla to pro mě proto rutina.
Jen jsem si dal více záležet, protože to bylo pro mého miláčka....
Hlavu válců jsem osadil ocelovými sedly ventilů a udělal nová vodítka na konci osazená na gufera. Chtěl jsem motor, který bude spolehlivý a nebude brát olej. Proto jsem použil kroužky pístů více kvalitnější. Motor zůstal jinak původní a s nezměněným výkonem. Tyto úpravy jsem dělal jen kvůli tomu, abych nemusel stále něco moc často měnit a opravovat. Jsou to jen z praxe využité zkušenosti.
Kompletně jsem udělal nové rozvody brzd a samozřejmě dal nové brzdové čelisti.
Nechal jsem ušít stropnici a napasoval zpět. Zrenovoval jsem přístrojovou desku.
..Díly jsem dával pouze nové a originál původní, pokud to nešlo jinak tak jsem je zrenovoval.
17.10. 2007 jsem si přivezl od našich slovenských sousedů tohoto krasavce. :-)
Škoda 1000 MBX, rok výroby 1967, kastle naprosto super!!!!! Trošičku práce ale na ní bude. :-)
Origo ixový motor k tomu mám a je komplet, co víc si přát:-)
Cenu raději neuvádím, hlavně že je a je s papíry.......
18.5. 2008 trošičku jsem na MBXu zamakal....dovařil drobnosti na karoserii, překroužkoval motor a zandal ho zpět kam patří, udělal nové blatníky a auto jsem připravil pod lak a dal celé do základu......zamontoval jsem přístrojovku.....Teď vypadá lépe....Zatím se nikdo nenašel, kdo by tu krásu ocenil...a dal mi zpět mé náklady do něj vložené, ale zájemců je stále hodně, no uvidíme....tak možná zůstane se mnou...a pomalu ho dám dohromady:-)....jako Barunku.
21.6. 2008 z nedostatku času a místa jsem BOHUŽEL PRODAL MBX.
20.10. 2007 jsem začal Barunku připravovat na příští rok. Budeme spolu a s dalšímy nadšenci tisícovek absolvovat dlouhou cestu, něco kolem čtyř tisíc kilometrů. Při této cestě bychom se měli podívat až na polární kruh. Už se nemůžu dočkat:-)
Už chystám nové obutí a místo dynama namontuji alternátor, dám nový olej a seřídím motor. Samozřejmě nachystám pár náhradních dílů, kdyby něco.
7.5.2008
Barunka je připravena na polární kruh (embeixo.txt.cz/clanky/... /new-let-flight-2008). Je obutá na kopretinách s novými pneu, udělána zbíhavost všech kol. Musím konstatovat, že na třináctkách to sedí lépe, je to úplně jiné svezeníčko. Mám najeto něco k tisíci kilometrů a motor si už začíná sedat a zabíhat.....do kopců už řadím i za čtyři a ještě zrychluje.....na tak slabý motor je to až nečekané. Samozřejmě udržuji optimální otáčky pro záběh motoru......do kopců motor vytáčím a nepodtáčím....a než se zaběhne, tak to ještě potrvá.
Teď začínám přemýšlet co si s sebou vezmu za náhradní díly, nic nechci podcenit. Na vše se ale člověk asi připravit nemůže, vše je nové a nevyzkoušené....no uvidíme...budu doufat, že mi nic neušlo...
Po najetí patnáctiset kilometrů musím dát zas nový olej a vše dotáhnout a seřídit. Tak jak jsem to dělal už nesčetněkrát jiným (zákazníkům), tak sobě to nesmím ošidit. Tak to má být u nového motoru, tak to bude:-).
Motor šlape super bez zádrhelů. Já jen teď jezdím a najíždím kilometry a zkouším a zkouším.
11.7.2008
Barunka s námi absolvovala úspěšně cestu na Polární kruh a zpět. Ujela celkem 4600 km bez nějakých zádrhelů. Švédsko a Norsko jí svědčilo.....krásné silnice. Můžete se podívat na pár fotek na mojeauto.cz. Ještě chci sepsat povídání o cestě den po dni, ale musíte chviličku počkat.:-)
Š 1000MB/Moje Barunka - komentáře:
14:42:53
05.10.2007
05.10.2007
Moje Barunka
-> Zdeněk/Mercedes: Tak jsem zase o něco chytřejší...opravím to...loukotě jsem myslel....ale dle vašeho odkazu se mi na tisícovce nezamlouvají...viděl jsem je na erku a tam jsou super... Ještě tedy ty kopretiny....kdo mi pomůže?????apola znám...No hold nejsem tuner, tak to neznám
14:32:02
05.10.2007
05.10.2007
Zdeněk/Mercedes
-> havlik: jo nez sem dopsal a nasel tuto myslenku zjevil se tvuj prispevek
14:18:51
05.10.2007
05.10.2007
havlik
-> Zdeněk/Mercedes: to řikam ne
14:18:07
05.10.2007
05.10.2007
Zdeněk/Mercedes
14:14:38
05.10.2007
05.10.2007
havlik
třeba myslí loukotě
14:13:08
05.10.2007
05.10.2007
Zdeněk/Mercedes
-> Fifa: nebo koupit kopretiny :D pojem rs kola nezna ani gogl nasel nejmensi 16" a to se na barunku asi nenasouka :D
13:45:19
05.10.2007
05.10.2007
Fifa
-> Moje Barunka: Jestli by nebylo jednodušší hodit fotku požadovaných kol a bude jasno.
13:31:12
05.10.2007
05.10.2007
Moje Barunka
-> Zdeněk/Mercedes: Rs kola je to samé...Ta kola se používala na závodních speciálech...pokud vím
Ale možná se pletu
Ale možná se pletu
12:46:28
05.10.2007
05.10.2007
Zdeněk/Mercedes
-> Moje Barunka: to vis 4 hodiny denne na interfernetu :D jinak barunko jeste si mi nerekl vo co go rs kola??? jelikoz nechapu a neznam vyraz rs kola nemuzu ti pomoct ja znam jenom kopretiny, apola, loukote atp ale rs fakt ne :D
20:58:17
04.10.2007
04.10.2007
Moje Barunka
-> Zdeněk/Mercedes: Máš super rozhled.....
20:57:06
04.10.2007
04.10.2007
Moje Barunka
-> tomo227: Tak se mrkni na moje stránky...Letos jsem ho dodělal....a sám bych ho neprodal ani za nic!!!!!!!A koupit udělané auto by mě nebavilo......Soda má pravdu.....dostal jsem ho od jeho dědy... a dal ho dohromady......Teď se mi doufám rýsuje ještě jedna tisícovka...doufám že to výjde...nechci zakřiknout nechte se překvapit!!!
Jen to už nechci dělat tak dlouho.....rok maximum.....mám stejně náhradních dílů asi na čtyři nové...nebo možná pět:-).
Jen to už nechci dělat tak dlouho.....rok maximum.....mám stejně náhradních dílů asi na čtyři nové...nebo možná pět:-).
14:39:46
04.10.2007
04.10.2007
Zdeněk/Mercedes
-> tomo227: mozna sis to spletl s navlas stejnou tisicovkou s spz cr-35-55 mela naprosto stejnou barvu a byla v bazaru v chrudimi za 60 000 :-)
14:36:31
04.10.2007
04.10.2007
Soda
-> tomo227: toto auto nebylo v bazaru věř mi, bývalo to auto mého dědy . Který bydlí hned vedle nynějšího majitele
11:32:34
04.10.2007
04.10.2007
Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
to to auto som videl v autobazare ste ho kupili ci ????napis na tomo227@azet.sk *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9* *9*
21:58:29
02.10.2007
02.10.2007
Moje Barunka
-> kája: Ahoj, už se něco rýsuje, ale nechci to zakřiknout. Pozdravuj otce
22:10:54
27.09.2007
27.09.2007
kája
čau taky tě rádi vidime ,mněls nejlepší tisícovečku zcelího srazu.už si sehnal tu mbx?
18:09:35
26.09.2007
26.09.2007
Moje Barunka
-> Meilo: mě také tluče v hrudi okřídlený šíp:-) Díky
12:44:18
25.09.2007
25.09.2007
Meilo
Nooo tak toje nádhera.Hned jsem si vzpomněl na naší stařenku z 1966.Sice jsme ji s bráchou prodali ale chlapíkovi kterýmu v hrudi tluče okřídlenej šíp.