skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Touto cestou děkuji Karkulce za Kopretiny na Barunku:-).
Ahoj,
představuji vám svojí tisícovku, kterou jsem dával dohromady dlouhých sedm let.
Rok výroby 5. února 1965, barva slonová kost 1007, origo sedačky-sedáky červené látkové-boky šedá koženka.
Značka je původní od přihlášení do provozu, to jest 43 let, stejně jako Barunka.
Jsem druhý majitel.
Vše jsem se snažil dát do původního stavu, jako vyjela z linky mladoboleslavské automobilky.
Aktuální stav tachometru 6108 km.
Můžete se také mrknout na mojí Barunku www.mb1000.wz.cz/ pomalu web dodělávám......
moje.auto.cz/Cage/moje-ba runka.html
Koupím nové díly na Š 1000 MB......Za vaše nabídky děkuji:-)
Rád bych koupil ŠKODU RAPID 136 ROK 1989, nechci ale žádný tuning jen origo, můžete nabídnout.
Super autíčko....
Barunku jsem dostal v roce 2000 od svého souseda pana Svobody, když ji jeho vnuk odmítl. Chtěl něco novějšího a ne staré auto. Tímto mu chci poděkovat.....Nic co tu teď píši se nemuselo stát. :-))
Můj otec už pár let dělal na tomto voze servis, tak jsem věděl v jakém je stavu....Barva už nebyla moc zachovalá a kde to šlo byla zrezlá místa zatřena štětkou. Opravy proreznutých míst soused řešil nalepením kousky hadrů a zatřením tlumexem. Což jsem objevoval při renovaci. Interiér byl docela zachovalý, sedačky jako nové díky celoživotně nasazeným potahům červené barvy.
Motor byl nepůvodní, daný ze škody sto, naštěstí v garáži si nechal původní, který jsem samozřejmě vrátil zpět kam patřil.
Po pár kilometrech to byla láska na CELÝ ŽIVOT. :-)
Neměl jsem jedinou poruchu, až na prasklý řemen od alternátoru, což je normální při provozu automobilu...
Barunka je v interieru vozu velmi tichá a pohodlná. Ovládání všeho je jednoduché a účelné, nic zde není zbytečné a navíc. To se mi na těchto starších vozech líbí nejvíc. Dnes je to jiné, vše za nás dělají počítače, čidla a jiné vymoženosti, které hlídají úplně vše co se týče jízdy a jízdních vlastností vozu. To je podle mě škoda, protože si řidič takového auta nevychutná požitek z jízdy vozu a ovládání v různých situacích a neví o co přichází. Co se týče bezpečnosti je to jiné, tomu fandím. Ale to jde spolu ruku v ruce. Auta jsou dnes díky těm elektronickým součástkám rychlejší a proto musí být i bezpečnější.
Po absolvování několika stovek kilometrů a dovolené na Branžeži jsem se rozhodl dát Barunku do origo stavu. Měl jsem docela štěstí, že jsem začal s renovací před 7 lety. To lidé ještě považovali tisícovku za starý krám a proto jsem díly sháněl za pár korun. Sjezdil jsem republiku křížem krážem a vyplatilo se! Dnes mám na půdě několik nových dílů na několik vozů, držím se hesla co je doma, to se počítá a nevím kdy se to bude hodit. Neživím se překupnictvím těchto dílů, jsem jen fanda do tohoto typu auta. Proto díly neprodávám.
Lidi byli rádi, že za ty staré krámy dostanou alespoň něco a zbaví se jich. Já zas na druhou stranu byl rád, že je mám.
Dnes už to není možné...je spousta překupníků, kteří se snaží zbohatnout na tom co dostali za hubičku od dědečků a babiček na vesnicích, mnohdy jen za odvoz....Taková je už dnes doba...
Ale bohužel když nemám určitý díl, tak jim také dám co chtějí...Díly na tohoto miláčka se už nevyrábí a je to přeci už čtyřicet tři let od počátku jeho výroby. Ve srovnání s cenami dnešních dílů to ještě docela jde...
Na konci roku 2000 jsem auto rozebral do posledního šroubku.Zůstal jen holý skelet...
Kompletně jsem vyvařil kastli a vyměnil prahy. Nastříkal a ošetřil dutiny a všelijaké skryté skuliny a zákoutí.
Na Barunce jsou kompletně nové přední a zadní blatníky. A vše jsem šroubek po šroubku začal dávat znovu dohromady. Každý šroubek na kastli než byl namontován jsem ošetřil rezistynem.
Po obnově laku přední nápravy a výměně všech důležitých dílů na ní a GO řízení jsem jí opět namontoval zpět.
Rozebral jsem celou převodovku a vyměnil sinchrony a všechny ložiska v převodovce a přetěsnil. Dal jsem nové silenbloky zadních ramen a manžety a ložiska poloos.
Jelikož jsme se s otcem specializovali na generálky motorů všech značek a typů, s motorem Barunky jsem si musel pohrát a ukázat, co jsem se za ty léta naučil. :-)
Pohrál jsem si s výbrusem kliky motoru, nabrousil ji na co nejpřesnější rozměr a to samé u válců.
Toto jsem dělal celá léta a byla to pro mě proto rutina.
Jen jsem si dal více záležet, protože to bylo pro mého miláčka....
Hlavu válců jsem osadil ocelovými sedly ventilů a udělal nová vodítka na konci osazená na gufera. Chtěl jsem motor, který bude spolehlivý a nebude brát olej. Proto jsem použil kroužky pístů více kvalitnější. Motor zůstal jinak původní a s nezměněným výkonem. Tyto úpravy jsem dělal jen kvůli tomu, abych nemusel stále něco moc často měnit a opravovat. Jsou to jen z praxe využité zkušenosti.
Kompletně jsem udělal nové rozvody brzd a samozřejmě dal nové brzdové čelisti.
Nechal jsem ušít stropnici a napasoval zpět. Zrenovoval jsem přístrojovou desku.
..Díly jsem dával pouze nové a originál původní, pokud to nešlo jinak tak jsem je zrenovoval.
17.10. 2007 jsem si přivezl od našich slovenských sousedů tohoto krasavce. :-)
Škoda 1000 MBX, rok výroby 1967, kastle naprosto super!!!!! Trošičku práce ale na ní bude. :-)
Origo ixový motor k tomu mám a je komplet, co víc si přát:-)
Cenu raději neuvádím, hlavně že je a je s papíry.......
18.5. 2008 trošičku jsem na MBXu zamakal....dovařil drobnosti na karoserii, překroužkoval motor a zandal ho zpět kam patří, udělal nové blatníky a auto jsem připravil pod lak a dal celé do základu......zamontoval jsem přístrojovku.....Teď vypadá lépe....Zatím se nikdo nenašel, kdo by tu krásu ocenil...a dal mi zpět mé náklady do něj vložené, ale zájemců je stále hodně, no uvidíme....tak možná zůstane se mnou...a pomalu ho dám dohromady:-)....jako Barunku.
21.6. 2008 z nedostatku času a místa jsem BOHUŽEL PRODAL MBX.
20.10. 2007 jsem začal Barunku připravovat na příští rok. Budeme spolu a s dalšímy nadšenci tisícovek absolvovat dlouhou cestu, něco kolem čtyř tisíc kilometrů. Při této cestě bychom se měli podívat až na polární kruh. Už se nemůžu dočkat:-)
Už chystám nové obutí a místo dynama namontuji alternátor, dám nový olej a seřídím motor. Samozřejmě nachystám pár náhradních dílů, kdyby něco.
7.5.2008
Barunka je připravena na polární kruh (embeixo.txt.cz/clanky/... /new-let-flight-2008). Je obutá na kopretinách s novými pneu, udělána zbíhavost všech kol. Musím konstatovat, že na třináctkách to sedí lépe, je to úplně jiné svezeníčko. Mám najeto něco k tisíci kilometrů a motor si už začíná sedat a zabíhat.....do kopců už řadím i za čtyři a ještě zrychluje.....na tak slabý motor je to až nečekané. Samozřejmě udržuji optimální otáčky pro záběh motoru......do kopců motor vytáčím a nepodtáčím....a než se zaběhne, tak to ještě potrvá.
Teď začínám přemýšlet co si s sebou vezmu za náhradní díly, nic nechci podcenit. Na vše se ale člověk asi připravit nemůže, vše je nové a nevyzkoušené....no uvidíme...budu doufat, že mi nic neušlo...
Po najetí patnáctiset kilometrů musím dát zas nový olej a vše dotáhnout a seřídit. Tak jak jsem to dělal už nesčetněkrát jiným (zákazníkům), tak sobě to nesmím ošidit. Tak to má být u nového motoru, tak to bude:-).
Motor šlape super bez zádrhelů. Já jen teď jezdím a najíždím kilometry a zkouším a zkouším.
11.7.2008
Barunka s námi absolvovala úspěšně cestu na Polární kruh a zpět. Ujela celkem 4600 km bez nějakých zádrhelů. Švédsko a Norsko jí svědčilo.....krásné silnice. Můžete se podívat na pár fotek na mojeauto.cz. Ještě chci sepsat povídání o cestě den po dni, ale musíte chviličku počkat.:-)
Ahoj,
představuji vám svojí tisícovku, kterou jsem dával dohromady dlouhých sedm let.
Rok výroby 5. února 1965, barva slonová kost 1007, origo sedačky-sedáky červené látkové-boky šedá koženka.
Značka je původní od přihlášení do provozu, to jest 43 let, stejně jako Barunka.
Jsem druhý majitel.
Vše jsem se snažil dát do původního stavu, jako vyjela z linky mladoboleslavské automobilky.
Aktuální stav tachometru 6108 km.
Můžete se také mrknout na mojí Barunku www.mb1000.wz.cz/ pomalu web dodělávám......
moje.auto.cz/Cage/moje-ba runka.html
Koupím nové díly na Š 1000 MB......Za vaše nabídky děkuji:-)
Rád bych koupil ŠKODU RAPID 136 ROK 1989, nechci ale žádný tuning jen origo, můžete nabídnout.
Super autíčko....
Barunku jsem dostal v roce 2000 od svého souseda pana Svobody, když ji jeho vnuk odmítl. Chtěl něco novějšího a ne staré auto. Tímto mu chci poděkovat.....Nic co tu teď píši se nemuselo stát. :-))
Můj otec už pár let dělal na tomto voze servis, tak jsem věděl v jakém je stavu....Barva už nebyla moc zachovalá a kde to šlo byla zrezlá místa zatřena štětkou. Opravy proreznutých míst soused řešil nalepením kousky hadrů a zatřením tlumexem. Což jsem objevoval při renovaci. Interiér byl docela zachovalý, sedačky jako nové díky celoživotně nasazeným potahům červené barvy.
Motor byl nepůvodní, daný ze škody sto, naštěstí v garáži si nechal původní, který jsem samozřejmě vrátil zpět kam patřil.
Po pár kilometrech to byla láska na CELÝ ŽIVOT. :-)
Neměl jsem jedinou poruchu, až na prasklý řemen od alternátoru, což je normální při provozu automobilu...
Barunka je v interieru vozu velmi tichá a pohodlná. Ovládání všeho je jednoduché a účelné, nic zde není zbytečné a navíc. To se mi na těchto starších vozech líbí nejvíc. Dnes je to jiné, vše za nás dělají počítače, čidla a jiné vymoženosti, které hlídají úplně vše co se týče jízdy a jízdních vlastností vozu. To je podle mě škoda, protože si řidič takového auta nevychutná požitek z jízdy vozu a ovládání v různých situacích a neví o co přichází. Co se týče bezpečnosti je to jiné, tomu fandím. Ale to jde spolu ruku v ruce. Auta jsou dnes díky těm elektronickým součástkám rychlejší a proto musí být i bezpečnější.
Po absolvování několika stovek kilometrů a dovolené na Branžeži jsem se rozhodl dát Barunku do origo stavu. Měl jsem docela štěstí, že jsem začal s renovací před 7 lety. To lidé ještě považovali tisícovku za starý krám a proto jsem díly sháněl za pár korun. Sjezdil jsem republiku křížem krážem a vyplatilo se! Dnes mám na půdě několik nových dílů na několik vozů, držím se hesla co je doma, to se počítá a nevím kdy se to bude hodit. Neživím se překupnictvím těchto dílů, jsem jen fanda do tohoto typu auta. Proto díly neprodávám.
Lidi byli rádi, že za ty staré krámy dostanou alespoň něco a zbaví se jich. Já zas na druhou stranu byl rád, že je mám.
Dnes už to není možné...je spousta překupníků, kteří se snaží zbohatnout na tom co dostali za hubičku od dědečků a babiček na vesnicích, mnohdy jen za odvoz....Taková je už dnes doba...
Ale bohužel když nemám určitý díl, tak jim také dám co chtějí...Díly na tohoto miláčka se už nevyrábí a je to přeci už čtyřicet tři let od počátku jeho výroby. Ve srovnání s cenami dnešních dílů to ještě docela jde...
Na konci roku 2000 jsem auto rozebral do posledního šroubku.Zůstal jen holý skelet...
Kompletně jsem vyvařil kastli a vyměnil prahy. Nastříkal a ošetřil dutiny a všelijaké skryté skuliny a zákoutí.
Na Barunce jsou kompletně nové přední a zadní blatníky. A vše jsem šroubek po šroubku začal dávat znovu dohromady. Každý šroubek na kastli než byl namontován jsem ošetřil rezistynem.
Po obnově laku přední nápravy a výměně všech důležitých dílů na ní a GO řízení jsem jí opět namontoval zpět.
Rozebral jsem celou převodovku a vyměnil sinchrony a všechny ložiska v převodovce a přetěsnil. Dal jsem nové silenbloky zadních ramen a manžety a ložiska poloos.
Jelikož jsme se s otcem specializovali na generálky motorů všech značek a typů, s motorem Barunky jsem si musel pohrát a ukázat, co jsem se za ty léta naučil. :-)
Pohrál jsem si s výbrusem kliky motoru, nabrousil ji na co nejpřesnější rozměr a to samé u válců.
Toto jsem dělal celá léta a byla to pro mě proto rutina.
Jen jsem si dal více záležet, protože to bylo pro mého miláčka....
Hlavu válců jsem osadil ocelovými sedly ventilů a udělal nová vodítka na konci osazená na gufera. Chtěl jsem motor, který bude spolehlivý a nebude brát olej. Proto jsem použil kroužky pístů více kvalitnější. Motor zůstal jinak původní a s nezměněným výkonem. Tyto úpravy jsem dělal jen kvůli tomu, abych nemusel stále něco moc často měnit a opravovat. Jsou to jen z praxe využité zkušenosti.
Kompletně jsem udělal nové rozvody brzd a samozřejmě dal nové brzdové čelisti.
Nechal jsem ušít stropnici a napasoval zpět. Zrenovoval jsem přístrojovou desku.
..Díly jsem dával pouze nové a originál původní, pokud to nešlo jinak tak jsem je zrenovoval.
17.10. 2007 jsem si přivezl od našich slovenských sousedů tohoto krasavce. :-)
Škoda 1000 MBX, rok výroby 1967, kastle naprosto super!!!!! Trošičku práce ale na ní bude. :-)
Origo ixový motor k tomu mám a je komplet, co víc si přát:-)
Cenu raději neuvádím, hlavně že je a je s papíry.......
18.5. 2008 trošičku jsem na MBXu zamakal....dovařil drobnosti na karoserii, překroužkoval motor a zandal ho zpět kam patří, udělal nové blatníky a auto jsem připravil pod lak a dal celé do základu......zamontoval jsem přístrojovku.....Teď vypadá lépe....Zatím se nikdo nenašel, kdo by tu krásu ocenil...a dal mi zpět mé náklady do něj vložené, ale zájemců je stále hodně, no uvidíme....tak možná zůstane se mnou...a pomalu ho dám dohromady:-)....jako Barunku.
21.6. 2008 z nedostatku času a místa jsem BOHUŽEL PRODAL MBX.
20.10. 2007 jsem začal Barunku připravovat na příští rok. Budeme spolu a s dalšímy nadšenci tisícovek absolvovat dlouhou cestu, něco kolem čtyř tisíc kilometrů. Při této cestě bychom se měli podívat až na polární kruh. Už se nemůžu dočkat:-)
Už chystám nové obutí a místo dynama namontuji alternátor, dám nový olej a seřídím motor. Samozřejmě nachystám pár náhradních dílů, kdyby něco.
7.5.2008
Barunka je připravena na polární kruh (embeixo.txt.cz/clanky/... /new-let-flight-2008). Je obutá na kopretinách s novými pneu, udělána zbíhavost všech kol. Musím konstatovat, že na třináctkách to sedí lépe, je to úplně jiné svezeníčko. Mám najeto něco k tisíci kilometrů a motor si už začíná sedat a zabíhat.....do kopců už řadím i za čtyři a ještě zrychluje.....na tak slabý motor je to až nečekané. Samozřejmě udržuji optimální otáčky pro záběh motoru......do kopců motor vytáčím a nepodtáčím....a než se zaběhne, tak to ještě potrvá.
Teď začínám přemýšlet co si s sebou vezmu za náhradní díly, nic nechci podcenit. Na vše se ale člověk asi připravit nemůže, vše je nové a nevyzkoušené....no uvidíme...budu doufat, že mi nic neušlo...
Po najetí patnáctiset kilometrů musím dát zas nový olej a vše dotáhnout a seřídit. Tak jak jsem to dělal už nesčetněkrát jiným (zákazníkům), tak sobě to nesmím ošidit. Tak to má být u nového motoru, tak to bude:-).
Motor šlape super bez zádrhelů. Já jen teď jezdím a najíždím kilometry a zkouším a zkouším.
11.7.2008
Barunka s námi absolvovala úspěšně cestu na Polární kruh a zpět. Ujela celkem 4600 km bez nějakých zádrhelů. Švédsko a Norsko jí svědčilo.....krásné silnice. Můžete se podívat na pár fotek na mojeauto.cz. Ještě chci sepsat povídání o cestě den po dni, ale musíte chviličku počkat.:-)
Š 1000MB/Moje Barunka - komentáře:
15:08:37
12.07.2008
12.07.2008
Moje Barunka
-> Labros: Fotky na kopretinách mám na Moje.auto stránkách....sluší jí to máš pravdu...ale není to origo.
15:00:52
02.07.2008
02.07.2008
Labros
-> Moje Barunka: Máš fotku Barunky na kopretinách, jinde než v náhledu? Origo lesklý puklice jsou úžasný, ale podle toho náhledu by kopretiny na ní mohly být ještě krásnější...
13:13:40
12.05.2008
12.05.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
13:11:44
12.05.2008
12.05.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Moje Barunka: Ten magor byl v uvozovkách. Já Větévce a i Tobě v tomhle fandím a obdivuju odvahu do něčeho takového jít.
23:06:54
11.05.2008
11.05.2008
David29
-> Moje Barunka: Tak to fandim... ale vzpomen si na nás až budeš nadávat na zmrzlou vodu v chladiči
22:23:04
10.05.2008
10.05.2008
Moje Barunka
-> Tuner#2: Nevím proč magor...jede nás více a sponzoruje to také Škoda auto...a máme s sebou doprovodná vozidla....bude to super, už se těším na nové zážitky s Barunkou...
00:46:40
10.05.2008
10.05.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Moje Barunka: Ty chceš s MB fakt na polární kruh? Myslel jsem, že Větéfka je "magor" ale koukám že tady má zdatného konkurenta.
20:17:13
22.02.2008
22.02.2008
belcanto
Nádherná práca,gratulujem :)
01:49:31
14.02.2008
14.02.2008
David29
-> Moje Barunka: Hodně štěstí při prodeji
13:21:54
21.01.2008
21.01.2008
Jozka
Dokonalé, řekl bych. Až můj strýc (který měl až na sedadla úplně stejné auto asi 20 let) skoro slzu uronil.. škoda, že jsi tak zdaleka, vyhlížím někoho, kdo mi udělá GO na MBX motoru..
09:18:54
19.01.2008
19.01.2008
Moje Barunka
-> kája: Ano je to pravda MBX je na prodej. Nemám už tolik času jako dříve a nestíhám. Nechci ho dělat zase sedm let.
22:50:06
16.01.2008
16.01.2008
Eidy
jejda to je krásný autí. Litr je prostě litr A ještě ta stylová šachovnice na zdi v garáži
22:34:22
16.01.2008
16.01.2008
kája
CO JSEM TO SLYŠEL TY PRODÁVÁŠ SVÍ MBX?
17:46:52
26.12.2007
26.12.2007
dejf
nemohu nic vic dodat nez.....to je krasa
18:53:13
01.11.2007
01.11.2007
fobust
Veľmi krásny kus, gratulujem a oceňujem hodiny práce. Držím palce v renovácii MBXky, zaiste bude prekrásna. Škode zdar!
Ja som bohužial mal smolu na nezodpovedných ľudí a rekonštrukcia sa naťahuje a naťahuje. Čo si človek nespraví sám... Ale to iste poznáte. Holt necítim sa na lakovanie...
Ja som bohužial mal smolu na nezodpovedných ľudí a rekonštrukcia sa naťahuje a naťahuje. Čo si človek nespraví sám... Ale to iste poznáte. Holt necítim sa na lakovanie...
19:05:36
31.10.2007
31.10.2007
Moje Barunka
-> Zdeněk/Mercedes: Prostě protože jsem ho chtěl už kdysi dávno....ale v té době se pohyboval v kosmických sférách pro mě nedostupných. Chci origo zachovalý stav....no uvidíme.....do veterána má ještě daleko
13:18:08
31.10.2007
31.10.2007
Zdeněk/Mercedes
aaaa koukam barunak planuje koupit noveho barunaka ale mfg proc rapida? nerikej ze jako veterana :D :D :D
20:53:43
27.10.2007
27.10.2007
Moje Barunka
-> Embeso: No k ceně se raději nebudu vyjadřovat. Jsem rád že je....A chci ho dát dohromady rychleji a ve stejné kvalitě....no uvidíme....Díky
10:59:04
23.10.2007
23.10.2007
Zdeněk/Mercedes
barunaku!!!!!!!!!! blizi se konec mesice a ty se stale neozyvas karkulce je smutno ozvi se!!!!!
21:02:50
21.10.2007
21.10.2007
Embeso
no,tak k mbx opravdu gratuluji.u tebe je v dobrých rukou a navíc jestli bude vypadat jako barunka(a je mi jasný,že určitě),tak nebude mít skoro žádnou konkurenci.cena je u těhle vozítek opravdu vysoko,ale buď to chceš,nebo to nechceš-známe to.Ta červená,cos viděl v Doksech mě stála 79tis a stav žádná sláva.navíc ten ten tvůj dovoz ze SR,je taky masakr.hold,to se pozná fanda,tak ještě jednou gratuluji a moc držim palce.