MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 79x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

00:08:07
20.06.2012
j_j
-> Stepix: zase máš pravdu, jak ty to poslední dobou děláš to nevím 16 nad tím, jak se člověk, kterýmu je 30 a najezdil s embéčkem 15 kilometrů, pozastavuje nad odhlučněním přístrojové desky se můžeme jen smát.
upraveno 1x, naposled 20.06.2012 09:47:01
20:46:22
19.06.2012
Stepix
-> j_j 18.06.12 08:14:33: to by mne zajímalo, jestli se před reportáží zeptali někoho věci znalého... než když jen vytáhli renovovanou tisícovku a přečetli si článek z wikipedie... :-(
12:36:18
19.06.2012
j_j
-> Duri: mám 12. série a číslo 24, číslo motoru v laku pod štítkem nemám.
21:46:51
18.06.2012
Duri
-> j_j: MBG serie myslim 16. ma cislo 28, ak dobre vidim:

skoda-virt.cz/cz/.../3117 -duri-1100-mb



1100 DeLuxe 18.seria, ziadne cislo pod vyrobnym stitkom. prekvapila ma ale ina vec. Cislo motora bolo razene priamo na aute. Raznice su odtlacene aj v laku pod stitkom.... ???
upraveno 1x, naposled 18.06.2012 21:48:27
19:51:54
18.06.2012
j_j
16:13:26
18.06.2012
Duri
-> j_j: Musim pozriet fotoarchiv, mal by som tam mat MBG 16-17. seriu a potom este kuknem v garazi na 1100MB 18.seriu model 69.
15:11:42
18.06.2012
Jozka
-> j_j: Já pamatuju 3 s něčím, co mohla být 1, 7, I a nebo taky prostě šikmá čára..
15:04:32
18.06.2012
j_j
-> Duri: tak pojdme ty čísla porovnat, mám 24ku, ty viděl ještě jaký ?
10:16:33
18.06.2012
Jozka
-> Duri: Něco takového.. jinak už mě napadá jen nějaká šifra od technických kontrolorů.. ale ti myslím už tehdy dávali razítka do "průvodek"..
09:43:19
18.06.2012
Duri
-> Jozka: Myslis tym, ze to cislo bola sifra pre vybavu a motor, ktory do danej kasne mal byt namontovany? Hmm... to by slo... ci?
09:10:39
18.06.2012
Jozka
-> j_j: Jožka opět neví.. jen předpokládá, že to byl předchůdce dnešních čárových kódů porůznu nabodových - info pro výrobní linku (třeba Fordy mají).
08:43:27
18.06.2012
j_j
-> Duri: Dobrá otázka, ale počkáme na Jožku, ten to bude vědět. 6
08:41:10
18.06.2012
Duri
All -> mam otazku. Co chceli soudruzi z AZNP povedat tymi kriedou pisanymi cislami pod vyrobnymi stitkami? Videl som to skoro na kazdom aute, ktore nebolo pod stitkom striekane...

Ale nejaky system alebo zmysel som v tom nenasiel
upraveno 1x, naposled 18.06.2012 08:41:40
08:14:33
18.06.2012
j_j
prima.stream.cz/autosalon /689764-autosalon-2012-24 14,50 Reportáž o embéčku. a) motor je předností embéčka, nevím proč mu říkají dýchavičný b) přední zavazadlový prostor opravdu neměl 22 litrů c) 1100 MB nezrychlila za 14 sec ale mírně nad 20 d) první embéčka opravdu neměla výkon 33 koní, ale 42-45 koní (tzn cca těch 33 kW) e) 1000MB bylo vyrobeno 420 000 a 1100 MB 20 000, takže o žádném zvětšení v průběhu cyklu nemůže být řeč, 1100 MB neměla nahrazovat litrové embéčko,ale měla vyhovovat požadavkům na sportovnější jízdu, následovaná modely MBX a MBG.
upraveno 1x, naposled 18.06.2012 08:34:48
00:10:00
18.06.2012
oppik
-> Fávo forever: souhlasím s tebou 6 6
00:08:53
18.06.2012
j_j
-> Fávo forever: Máš pravdu, měl bych se v těhle věcech změnit, ale zase když si někdo neví rady s originalitou MB or 100´s nebo mě něco zajímá tak se zeptám. Radši se teda budu zabývat repasí věcí na MBčko a jeho rozborce, když budu na chatě.
upraveno 1x, naposled 18.06.2012 00:09:14
00:04:44
18.06.2012
Fávo forever
-> j_j:

Ne nemyslím si, že změním lidi po netu.

Já ti nevyčítám, že jsi se zeptal na barvu, ale už mi docela vadilo to, že se tu objeví nové MB/100 ato by nebylo, aby ses tam něukázal jako první a hned se hrozně nevyptával či neradil..

Kouknu jinam a tam seš taky a hrozně se musíš bud něčím chlubit nebo zase ukazovat vědomosti.



Neberu ti tvé nadšení, ale už to prostě přeháníš.

Radím ti, věnuj se MB/100 a uděláš líp, aspon se konečně pohneš dál.(dílů máš habaděj podle toho jak je tu furt ukazuješ..) 4
23:56:43
17.06.2012
j_j
-> Fávo forever: nech to bejt, myslíš že změníš lidi po netu?...tys mě sice vyčetl, že jsem se u embéčka zeptal na jeho původní barvu, ale občas sám máš průpovídky, kterejch bych se nikdy nedopustil.
23:09:43
17.06.2012
j_j
motor MB6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 17.06.2012 23:09:43
Extreme Tyres