
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
22:42:23
17.06.2012
17.06.2012

Fávo forever
-> j_j:
neboj, na všechny dojde..

20:45:20
17.06.2012
17.06.2012

j_j
-> Fávo forever: ale mě jedinýmu to řekneš vid ?
dobře...

12:18:50
16.06.2012
16.06.2012

Fávo forever
-> j_j: Hodnej, ale moc tomu nevěřím..
a nejseš jedinej, kdo mi tady vadí.

15:41:49
15.06.2012
15.06.2012

j_j
-> Jozka: nic jsme si neudělali
mě tahle diskuze nevadí. -> Fávo forever: dobře, pokusím se toho vyvarovat, už kvůli Tobě
ale zase mi neříkej, že Tě seru jen já...




15:20:56
15.06.2012
15.06.2012

Jozka
-> j_j: Pánové, co jste si zas udělali ? Jinak bych si dovolil s tebou nesouhlasit - ty komentáře, co se ti nelíbí, jsou motivační a povzbuzující, i když jejich informační hodnota se limitně blíží nule, a proto bych je nazvrhoval..

15:20:13
15.06.2012
15.06.2012

Fávo forever
-> j_j: Mě nejde jen o jednu kartu MB
Není den, abych od tebe někde neviděl "chytrý či vychloubačný" příspěvek..
Hádavou? Ne, jen už mě nebaví koukat a mlčet.

Hádavou? Ne, jen už mě nebaví koukat a mlčet.

15:15:02
15.06.2012
15.06.2012

j_j
-> Fávo forever: neházel jsem rozumy, jen jsem pochválil pěkné embéčko a zeptal se jaká byla původní barva, protože tak tmavěmodrá se na poslední embéplány nedávala. Jen jsem se zeptal, za sebe mě spíš nebaví u hezkých aut prvních 20 kometářů typu "nádhera
", "pěkné autíčko
" a podobně, proto jsem se zeptal. Máš hádavou vid?
To jsi na špatný adrese ale...



15:05:02
15.06.2012
15.06.2012

Fávo forever
-> j_j: Mě jsou bílé boky fuk, ale nechápu o co ti jde, objeví se nové MB a to by bylo, abys tam nepříspival jako první a hned neházel rozumy..
Kam kouknu, tam jsi ty a hrozně tam musíš radit, ale hlavně, že sám jsi neudělal nic.
Kam kouknu, tam jsi ty a hrozně tam musíš radit, ale hlavně, že sám jsi neudělal nic.

15:03:23
15.06.2012
15.06.2012

Durnbach
j_j 07.06.12 10:52:27 napsal:
→ PAV-PO: na auta nedávám hadry, protože by akorát
nasály vlhkost ze vzduchu a na lak by to nebylo dobrý. 2 metry od toho bylo
kilo, dobře že ho nezesraly. Tady jsem na fotce za mlada, funkcionář ONV
KSČ. Myslel jsem to dobře s lidma, byl jsem hodnej komunista.
To jde vidět, hajzlové měli Tatru s řidičem.
Ale beztak Zil byl lepší. 
→ PAV-PO: na auta nedávám hadry, protože by akorát
nasály vlhkost ze vzduchu a na lak by to nebylo dobrý. 2 metry od toho bylo
kilo, dobře že ho nezesraly. Tady jsem na fotce za mlada, funkcionář ONV
KSČ. Myslel jsem to dobře s lidma, byl jsem hodnej komunista.
To jde vidět, hajzlové měli Tatru s řidičem.


15:00:03
15.06.2012
15.06.2012

j_j
-> Fávo forever: ale tak já nikoho nebuzeruju
ať si každej dělá na svým autě co chce a jak chce
snažím se jen poradit co se týče originality a původnosti embéplánů. Pokud tě popudila ta diskuze o bílejch bokách na pneu tak to my se se Stepixem, jen tak špičkujeme i na FB ;)


14:52:18
15.06.2012
15.06.2012

Fávo forever
-> j_j: A to je právě kámen úrazu, seš chytrej jak rádio a skutek žádnej.. 

14:50:48
15.06.2012
15.06.2012

j_j
-> Fávo forever: máš pravdu chlapče 

14:20:03
15.06.2012
15.06.2012

Fávo forever
-> j_j: Taky nemám eRko doma, jen stačí chtít a jde to. Ale to stejne nemění nic na tom, že tu jen sedíš a píšeš, kdybys nebyl línej, tak bys měl MB dávno rozebrané a něco bys dělal.
14:17:21
15.06.2012
15.06.2012

Jozka
-> j_j: Tak ten skelet se neztratí.. nechci být špatným prorokem, ale co je vidět z fotek, tak stav odpovídá tak zhruba 10-12ti letům běžnýho provozu za celkem dobrý údržby, což je víc než slibný.
14:11:44
15.06.2012
15.06.2012

j_j
-> Fávo forever: není to tak, že jsem u compu a MB mám dole v garáži - auto je 80km daleko. -> Jozka: díky, kdyby bylo nejhůř tak velkoškodovkář má super skelet 67čky
12:43:57
15.06.2012
15.06.2012

Jozka
-> j_j: Pokud vyloženě netoužíš po novým embéčku, tak podlahu má smysl měnit, když jsou na kaši kapsy zadních ramen, případně místa pod výztuhama P sedadel. U podběhů to samý, načnutý pásy na spojem s podlahou a kusy na mostem nápravnice nahradit a hotovo. Když ti z auta zbyde jen střecha, ztratí svou duši
. A pískování taky není všelék, bys musel nějaký čísti předem odvrtat (vaničku kufru, výztuhy sedadel.. minimálně).


12:26:16
15.06.2012
15.06.2012

Fávo forever
-> j_j: Počkej po opískování, aby ti pak nevypadly oči
Kdybys čas ztrávený u klávesnice investoval do práce na MB, tak už to dávno jezdilo..

12:08:48
15.06.2012
15.06.2012

j_j
-> Fávo forever: jj1987.rajce.idnes.cz/sko
da_1000_MB mrkni sem, předběžně to na výměnu předních ani zadních podběhů nevypadá.
12:02:46
15.06.2012
15.06.2012

Fávo forever
-> j_j: Chlapče, pokud to jen "vylepíš" kouskama, tak to celé postrádá smysl.