MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 79x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

11:58:44
15.06.2012
j_j
-> Jozka: musíme se dohodnout na pískování kastle, jak on říká "aby to tam nevzal nějakej ukrajinec proudem" 6 a rozsahu vyvářky, jestli měnit přední podběhy a podobně. Minule když sem se bavil s jedním chlápkem a říkal jsem mu, že mám hnilou podlahu mírně, tak mudroval jak by jí dal novou atp :) pak taky zkusím trik ze světa motorů na stovkovejch dvěřích - a to vytáhnout je pomocí tohoto i.idnes.cz/09/.../BMA29d4 47_shutterstock_25975693.j pg 6
09:48:17
15.06.2012
Jozka
-> j_j: A jako největší originalista mám ve 3. autech elektrický sety.. 4 3.

To bude snadný rozhodování, ne ? Matroš máš na GO dvou či tří... 6
09:10:31
15.06.2012
j_j
-> Jozka: Jožka je největší originalista na embéčka na světě 6 zjištěno jen to, že šedivej byl ještě v čísle 185 XXX (I. půlka 1967)

PS : zítra ke mě přijde velkoškodovkář a rozhodneme se co s embéplánem...
upraveno 1x, naposled 15.06.2012 09:23:33
09:04:07
15.06.2012
Jozka
-> j_j: Už jsi zjistil nějaké hysterické souvislosti gejzírů? Hledal jsem dobový inzeráty, který ty sady nabízely, zatím marně a taky mrkl do věcí z MBX 67 - a v něm byly nálezově obě varianty - na podběhu černej velkej a za náhradním kola pohozenej malej šedej protrženej..4
08:50:53
15.06.2012
j_j
kdyby byl zájem o návod na Gejzíra, tak mám k dispozici, ocanuju.
20:24:00
07.06.2012
j_j
moje první auto....4
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 07.06.2012 20:24:00
10:52:27
07.06.2012
j_j
-> PAV-PO: na auta nedávám hadry, protože by akorát nasály vlhkost ze vzduchu a na lak by to nebylo dobrý. 2 metry od toho bylo kilo, dobře že ho nezesraly. Tady jsem na fotce za mlada, funkcionář ONV KSČ. Myslel jsem to dobře s lidma, byl jsem hodnej komunista.
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 07.06.2012 10:52:27
06:32:35
07.06.2012
PAV-PO
-> doking: jo, jo presne tak, zase jsem si to neprecetl, nez jsem to poslal
22:59:41
06.06.2012
j_j
-> PAV-PO: někde toho šedýho Gejzu mám, pak ho vyfotím, ať víš jak má vypadat. Kdybys chtěl vak černýho Gejzy, tak ti ho pošlu.
22:50:21
06.06.2012
doking
-> PAV-PO: ornitologům6
21:44:09
06.06.2012
PAV-PO
Nevedel jsem ze jsi se dal k orinologum...
21:39:25
06.06.2012
j_j
MB 1967 - číslo motoru cca 185 XXX cca březen 1967 = šedý Gejzír s modrým nápisem.
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 06.06.2012 21:39:25
17:00:28
28.05.2012
j_j
+ hrátky s gumama
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 28.05.2012 17:00:28
16:58:05
28.05.2012
j_j
věci nejsou nový, ale 80 %
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 28.05.2012 16:58:05
16:56:26
28.05.2012
j_j
4 rohy + 4 poklice + 4 svislý členy nárazníku. "Bohužel se mi narodilo třetí dítě, tak jsem jedno embéčko musel dát pryč" 3 nemělo chybu....
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 28.05.2012 16:56:26
21:02:36
25.05.2012
j_j
už to černá, uvidíme co to udělá ráno...nejúčinnější je to napatlat, nechat uschnout, vybrousit, napatlat....atd. :)
20:15:25
25.05.2012
j_j
ted jsem to přejel šmirglem, rozrušil rez, umyl benzínem a zase natřel odrazovačem, ráno dám fotku....
20:13:56
25.05.2012
j_j
20:13:23
25.05.2012
j_j
působení....
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 25.05.2012 20:13:23
Extreme Tyres