skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
18:43:07
24.11.2010
24.11.2010
j_j
-> Jozka: takže ty trubky jsou vodítka ventilů pánové
07:48:36
22.11.2010
22.11.2010
Jozka
-> j_j: Nu, možná to souvisí s žárovičkama, jestli je dobíjení 1,5 nebo 2W.., což by u 1203 a altem být mohlo.. Nu, rozebral jsem tři, rozeberu klidně čtvrtý.. nějaký se zalakovanými šroubky, ve kterém se ještě nikdo nevrtal.
Osobně mám kapiláru vychystanou pro MBX, ale i tam váhám, spolehlivost - životnost je nejspíš menší než u elektriky, výměna mnohem náročnější.. V dobách minulých jsem 2x jezdil s extra budíkem po poruše originálu, než jsem sehnal elektro k zabudování.. i když ta kapilára je po otevření kapoty zas extraorigo frajeřina.
-> doking: Je třeba šetrně přidržet to, co z tacha kouká směrem dozadu a povolit tu velkou matici (M22, M24..?), pak se celé soustrojí vysune směrem dopředu.
Osobně mám kapiláru vychystanou pro MBX, ale i tam váhám, spolehlivost - životnost je nejspíš menší než u elektriky, výměna mnohem náročnější.. V dobách minulých jsem 2x jezdil s extra budíkem po poruše originálu, než jsem sehnal elektro k zabudování.. i když ta kapilára je po otevření kapoty zas extraorigo frajeřina.
-> doking: Je třeba šetrně přidržet to, co z tacha kouká směrem dozadu a povolit tu velkou matici (M22, M24..?), pak se celé soustrojí vysune směrem dopředu.
14:14:26
17.11.2010
17.11.2010
doking
Honzo prosimtě,jak si šetrně vyndal tachometr s palubky? (jestli si ho teda vyndaval? Nechci zničit ručičku a ani ten krycí plíšek pod ní. Na jakej papír si to vyrobil to těsnění,nějakej piják nebo co to je?
15:30:48
15.11.2010
15.11.2010
j_j
-> Jozka: Slibuju,že ti to zjistim jako dárek k Vánocům Papírové vložky jsem měl 100% na všech 4 dolních ukazatelích. Na blinkrech (zelených sklech) myslím nebyly. Takže tam nemám dávat tenhle teploměr ale ten kapilár spíš? díky.
08:20:52
15.11.2010
15.11.2010
Jozka
-> j_j: A co a kam vymezuje ta trubka? Do Z ramen, k "příčným členům nárazníků" nebo do nábojů předních kol? Nebo jinam?
Tacho jsem dělal koncem léta, ten třetí typ el. teploměru bez barevných ťupek vidím prvně.. Měl jsi pod všemi sklíčky ty nahnědlé papírové clonky nebo někde chyběly (mazání?)..
Tacho jsem dělal koncem léta, ten třetí typ el. teploměru bez barevných ťupek vidím prvně.. Měl jsi pod všemi sklíčky ty nahnědlé papírové clonky nebo někde chyběly (mazání?)..
22:09:26
12.11.2010
12.11.2010
j_j
je to vymezovací rozpěrná tyčka přece
08:31:35
12.11.2010
12.11.2010
Jozka
-> Krupp 09.11.10 22:14:28: Odlitky přijdou našroubovat na hlavu motoru, běhá v nich hřídel.. prostě sundej horní ventilový víko a uvidíš... Ale ty trubky se mi taky nikam nepasujou ..
08:26:14
12.11.2010
12.11.2010
Jozka
-> Krupp 08.11.10 21:55:23: Palubku vezmi do lakovny, bude sranda, po chvíli koukání jsme z toho byli jeleni.. Ale fakt pozor na žloutnutí, koukejte třeba na spodní hranu dvířek, pokud není úplně ošoupaná..
18:48:11
10.11.2010
10.11.2010
Krupp
Zase nějak extra to hledat nemusíš, stačí ze které části to přibližně je :) Na šaltpáku - to je ta malá černá? tu jsem tam měl, sice trochu jetou. Pojistky nevím, ty jsem vytahoval dávno..
EDIT: ja jsem ale.. :) bylo mi to nejake divne :)) sry
EDIT: ja jsem ale.. :) bylo mi to nejake divne :)) sry
23:46:27
09.11.2010
09.11.2010
j_j
-> Krupp: předtim je u jedný fotky comment,že následující ND byly za 1000,- - ta stopka ty věci ukončuje. Pokusim se to najít v katalogu, ty díly mám někde dole uskladněný totiž. Jinak jsem našel origo bakelitovou hlavu řadičky a plastovej kryt pojistkový skříně - mám radost,tadyty kravinky se špatně sháněj.
22:14:28
09.11.2010
09.11.2010
Krupp
Dívám se na ty tvoje díly co máš na rajčeti - můžeš mi prosím říct k čemu jsou věci na fotce 183? Třeba ty trubičky nebo odlitky vpravo nahoře? Nepamatuju se že bych to měl v ruce. A co znamná stop v popisu dole?
22:27:11
08.11.2010
08.11.2010
j_j
-> Jozka: já si ten odkaz vygooglil až ted,kvůli těm vašim palubkám,ale je fakt,že se docela hodí. Ta 1015 se mi fakt líbí, uvidíme jaká bude v reálu. -> Krupp: já bych mu to nehledal, at si určí co je pro něj moc a co málo, v momentě kdy dodělává renovaci by 2ku mohl za novej blatník obětovat - on už mu ho jeden týpek v ostravě prej shání,ale zatím neúspěšně - podle mě neni problém sehnat.
21:55:23
08.11.2010
08.11.2010
Krupp
Supr odkaz, jak půjdu dávat věci do komaxitu tak si vezmu i palubovku a zkusím porovnat se vzorníkem. Jen mě tak napadlo jestli u bílého auta nebyla ta palubka stejná jako kastle. ale to asi ne. Jinak 1015 je krásná, takovou bych si představoval :)
-> j_j: Teď jsem viděl nějaké nové blatníky L+P za 4-není to moc? Nemám páru kolik se to pohybuje, přece jen ty moje vypadají pěkně takže se po nich nedívám.
-> j_j: Teď jsem viděl nějaké nové blatníky L+P za 4-není to moc? Nemám páru kolik se to pohybuje, přece jen ty moje vypadají pěkně takže se po nich nedívám.