MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

15:15:40
08.11.2010
Jozka
-> j_j 08.11.10 12:02:05: Dobrej odkaz.. na tu 1015 slonovinu světlou jsme taky dlouze koukali - vevnitř, venku, na slunci, ve stínu.. jenže ta je na ty palubky žlutá zase až moc, chělo by to něco mezi.. Navíc mám podezření že a) jim ten odstín trochu "lítal" (což je obvyklý a normální) a hlavně za b) že to mělo blbý UV filtry a palubky jsou dnes víc slonový, než ručky zastíněný sedákama, i když původně to snad bylo totéž. A navíc - palubky z našeho a ještě jednoho fakt hodně garážovanýho auta nebyly tak zažloutlý jako jiné kusy.. Bohužel, jsou stříkaný jenom z aversu, takže na posouzení zbejvá jen to, co bylo v provozu zakrytý čalouněním a nebyla na tom nalepaená ta pěnovka..
12:02:05
08.11.2010
j_j
-> Jozka: přesně...to by chtělo ještě prozkoumat, protože slonová kost by měla bejt nažloutlá.Někde se uvádí spíše RAL 1015. www.dirp.cz/vzornik-barev -ral PS : na obrázku velociped s barvou RAL 1015.
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 08.11.2010 12:02:05
10:39:45
08.11.2010
Jozka
-> Krupp: Co se táhel ve dveřích týče, tak ty většinou bývaly tmavě šedý (jako trubky sedadel), ale někdy taky světle šedý, dokonce i ty nazelenalý jsem viděl - linety oken taky tak, ty jsem viděl dokonce i v tom zinku.. Asi jak se podařilo, tam jsem po originalitě nepátral a ani bych jí nehrotil..

Na disky, palubky, ruční brzdy apod vím i dnes bezcený origo označení (AZNP 0135, B+L 1002), já používám odstín RAL 7044 (snad eierschalenweiss), na kterým jsem se shodl s lakýrníkama, že je nejblíže. Je ovšem trochu „šedší“, takovou tu "nažloutlost" prostě nemá, to by se muselo namíchat.
20:19:28
07.11.2010
j_j
-> Krupp: kdo si hraje nezlobí
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 07.11.2010 20:19:28
13:51:59
07.11.2010
Krupp
Dík, já jsem taky pro pozink, zjednoduší se to a nikdo to neuvidí. Jednalo se o tyhle táhla img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/4323_2009-08-24_ 12-33-33_46.jpg (foto Jozka). MBX je přece jen trochu jiná liga :)

Jinak teď docela lituju toho že jsem nedal nápravy do zinku a dvousložkové barvy. A že jsem tam nenechal ten idustrol-když se mu dá čas tak pěkně vytvrdne.. Teď zrovna dávám do kupy větrák topení. Ten bakelit je nehezky zašlý, musím ho nějak oživit..
11:13:24
07.11.2010
j_j
dveře jsem zatím akorát odtapecoval - jsou místama hnilý,budu se snažit sehnat hezčí jetý :)
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 07.11.2010 11:13:24
10:51:58
07.11.2010
j_j
-> Krupp: Já bych to nechal pozinkovat, tohle vážně nikdo neuvidí a s originalitou bych se zaměřil na věci, na které se originalisti dívají (rozdělovač, termosytič,atd.) Palubovka standard a ruční brzda byly ve slonové kosti (číslo nevím, snad se ozve Jožka)- palubku asi nechám původní,je sice olezlá a oprejskaná,ale má to styl 6 S blatníkem nabídku hoď prosím na FB, kluk už mi psal - podle mě nebude problém ho sehnat.
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 07.11.2010 10:51:58
upraveno 1x, naposled 07.11.2010 10:52:53
23:09:11
06.11.2010
Krupp
Hoj, mám pár otázek:Nezkoušel jsi už rozebíra mechanismy uvnitř dveří? Chtěl jsem to dát v brzké době zinkovat ale je tam táhlo které bylo v zeleném laku a jsem na vážkách jestli má být zelené nebo jiné.. nebo se na to úplně vykašlat a taky to nechat pozinkovat - stejně to nikdo neuvidí :)

Nevíš jaký odstín měla palubka? Na té mojí to vypadá skoro jako odstín kastle. Ruční brzda je myslím taky ta stejná bílá, ne?

Jinak četl jsem na FB o tom blatníku.. kdyby bylo třeba můžu pomoct, přece jen z Havířova je to do Ovy kousek.
22:21:15
02.11.2010
j_j
Mě vždycky takováhle kravinka překvapí, protože si myslim, že o embé vim docela dost 6
20:46:29
02.11.2010
rubigall
Tak teraz vidím zase niečo nové9 myslím že doteraz som videl len tú tmavšiu variantu
19:25:48
02.11.2010
j_j
Řekl bych,že světlejší jsou na starší de Luxe. Novější mají červenou metalízu. Na starším je "Mincovňa Kremnica" na novějším tento nápis chybí. Tak zase jsme o něco chytřejší, tohle jsem nevěděl, že jsou 2 typy.
19:06:52
02.11.2010
Krupp
Přiznám se že nevím. Měl jsem za to že je mají všechny modely stejné. Je nějaký rozdíl i v tom spodku nebo jen barva?
12:04:34
02.11.2010
j_j
de Luxe - 2 typy 7
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 02.11.2010 12:04:34
11:24:34
02.11.2010
j_j
nové nebo použitelné věci za 500 ,- (hlavně ty de Luxe znaky maj docela cenu)
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 02.11.2010 11:24:34
23:54:38
01.11.2010
Pavel P..
-> j_j: PAL vyráběl svíčky na kde co... ne jen na nějaký škodovky.
22:39:23
01.11.2010
j_j
-> Pavel P..: tak to je v prdeli :D....já mám 2 sady škodováckejch a myslel sem že když jsou od PALu Kroměříž,tak budou na šáde....dám je na aukro a uvidíme....to se nepovedlo....díky za info...každopádně zejtra si spravim chuť s ND na embéčko - samozřejmě to vyfotim 3
17:57:30
01.11.2010
Pavel P..
-> j_j: super svíčky na žigula3
14:41:43
01.11.2010
j_j
drobné elektro za 100,-
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 01.11.2010 14:41:43
23:27:35
31.10.2010
Jakuza
Tak hlasuju pro černý a asi i se tím nechám inspirovat. Svody jsou to poslední co mi haní motor
15:02:01
31.10.2010
j_j
dám černý(mělo by to tak být i podle originálu) - www.auta5p.eu/muzea/.../s mb_108.htm . Stříbrnejm svodům jsem nikdy nepřišel na chuť - vypadaj jak trubka od kamen.
Extreme Tyres