skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB Standart Expedice vozů 20.9.1967
Číslo karosérie 231 928
Číslo motoru 231 147/1
14.série-poslední s pozičkami v zadních sloupcích a s koly v barvě slonové kosti
Zdendys/Béžovka - komentáře:
11:58:45
14.04.2011
14.04.2011
j_j
-> Jozka: proto mám standarda nejstandardovějšího a klíčový věci (int.,barva,pozičky,strop
nice,palubka)atd. jsou mi známy Nejen že MBX mělo měkkou střechu,ale jak říkal škodovák (BMW) tak z něj často i lidi vypadali, když měli stáhnutý okna s těma pozičkama o MBX díky za info - to jsem nevěděl. jj,ten pruh dole je kravina - to se okope jak nic.
11:48:05
14.04.2011
14.04.2011
Jozka
-> j_j: Tohle je jedna věc, druhá je ten matroš, jak jsme se onehdy bavili.. Mám u obou 68-ček dvoudílný, na bílý vínovo-černý, na tyrkysu béžovo-černý a oboje jsou z tý tenký hadroty, přitom jsem viděl stejnou tyrkysovou 1100 deLuxe se stejnou barevnou kombinací jako moje, ale matroš byl ten roztomile naducanej tlustej.. takže záměr.. Možná ke konci výroby konečně zjistili, že ten světlý pruh dole je totální kravina...
Na archiváře se časem obrátím asi kvůli MBX, pro svoje kousky mám naštěstí v podstatě jasno - k těm blinkrům by nakonec stačilo jen zjistit, jestli se podběhy děrovaly všem autům okamžikem jejich zavedení, anebo až třeba na hotových skeletech, z toho by se pak dalo vycházet, podobně z provedení kabelovýho svazku.. Ale je to krásnej chaos, jak zmiňuješ, pobavila mě poznámka o tom, že MBX měly pozičky, pak neměly a nakonec zase měly..
Na archiváře se časem obrátím asi kvůli MBX, pro svoje kousky mám naštěstí v podstatě jasno - k těm blinkrům by nakonec stačilo jen zjistit, jestli se podběhy děrovaly všem autům okamžikem jejich zavedení, anebo až třeba na hotových skeletech, z toho by se pak dalo vycházet, podobně z provedení kabelovýho svazku.. Ale je to krásnej chaos, jak zmiňuješ, pobavila mě poznámka o tom, že MBX měly pozičky, pak neměly a nakonec zase měly..
10:53:33
14.04.2011
14.04.2011
j_j
-> Jozka: to máš pravdu - na prekladys.cz se správně píše " z nezjištěných důvodů byly na některá auta namontovány tapecírunky de luxe" - znám případ stejného modrozeleného embéčka jako mám já (ale tak X/1967) a ten má béžovo/černé tapecy - 2 pole - v tom máš pravdu...
s těmi blinkry nevím - kdyžtak napiště L.Nachtmannovi do MB a ten Vám podle v.č. zjistí detaily o vašem autě.
s těmi blinkry nevím - kdyžtak napiště L.Nachtmannovi do MB a ten Vám podle v.č. zjistí detaily o vašem autě.
10:42:47
14.04.2011
14.04.2011
Jozka
-> j_j 11.04.11 19:08:07: Nesedí mi s viděným údaj o přechodu štítku z původního na dvouřádkový (motor / karosérie) a pak info o tom, že dvoudílné tapecy dveří měly jenom DeLuxy.. to už minimálně od roku 68 nebyla pravda, třídílné zmizly z oběhu..
Koukal jsem na ta světýlka a nejsem mourej.. v souhrnným katalogu cca 1970 je zmateně uvedeno, že pozička je "do 15. série" a na následujících stranách že boční blinkry "od 15. do 17. série (od 18. na přání) - což vyvolává dojem, že 15. série měla oboje (nikdy jsem takový auto neviděl..)
-> doking: To je na letmý pohled stejný, co mám doma (ale už od roku 83 bez blinkrů) - 01/1968, taky 16.tá..
Koukal jsem na ta světýlka a nejsem mourej.. v souhrnným katalogu cca 1970 je zmateně uvedeno, že pozička je "do 15. série" a na následujících stranách že boční blinkry "od 15. do 17. série (od 18. na přání) - což vyvolává dojem, že 15. série měla oboje (nikdy jsem takový auto neviděl..)
-> doking: To je na letmý pohled stejný, co mám doma (ale už od roku 83 bez blinkrů) - 01/1968, taky 16.tá..
11:06:41
12.04.2011
12.04.2011
Zdendys
Považuju EMBÉČKO J.Gerega za naši bibli. Přesto jsem tam našel ůdaj ze kterého nejsem moudrý.Str.89-model 67-kola šedobéžová 1007 str.84-model 67-kola šedobéžová 1004
20:00:29
11.04.2011
11.04.2011
doking
-> všeci embéčkaři to jest má,vyrobena 27.12.1967,ale jako rok výroby už je uváděn 68, opět přikládám odkaz :-)
skoda-virt.cz/cz/.../6438 -anicka-2
a je to 16 serie podle výrobního čísla kastle i motoru
skoda-virt.cz/cz/.../6438 -anicka-2
a je to 16 serie podle výrobního čísla kastle i motoru
19:08:07
11.04.2011
11.04.2011
j_j
-> všeci embéčkáři: shodli jsme se, že MBčka byla dělaná stylem "co zbylo"...spartakáři,
to mají ještě horší,ale zpět od traktorů k autům - kamarád má MB vyrobenou okolo 24.12. 1967 - a má jí bez poziček a s právě zmiňovanými oranžovými bočními blinkry - které kdybyste někdo chtěl, tak je poskytnu... podle mého měla 1 či více sérií po "pozičkových embéček" oranžové blatníkové blinkry z fabriky standartně, později byly za příplatek...
Jožka - co jsi odhalil za faily?
Jožka - co jsi odhalil za faily?
15:33:18
11.04.2011
11.04.2011
Jozka
-> Zdendys: No, co třeba o pozičkách říká katalog ND teď nevím, sám mám osobní zkušenost mj. se 14. (měla) a 16. (neměla) sérií, ale různý prameny dost často uvádějí, že 15. série měla "boční ukazatele směru v předních blatnících (místo pozičních světel v zadních sloupcích)".. Takže kdoví, jak to je a jak to p. Gereg myslel.. A navíc - i v jeho úžasné a obdivuhodné knize jsem objevil dvě drobné nepřesnosti..
14:48:16
11.04.2011
11.04.2011
Zdendys
-> fidelmc: J.Gereg na str. 46 (EMBÉČKO) píše,že pozičky na sloupcích byly zrušeny od 15.série. Tak máš auták který přepisuje dějiny
14:39:04
11.04.2011
11.04.2011
Zdendys
-> Jozka: Dík.To jsou pro mě ůplně dobrodružné informace
07:53:45
11.04.2011
11.04.2011
Jozka
-> Zdendys: Klasika.. Ještě je jedna varianta výlisku, úplně poslední kusy a dveře jako ND, tam se snad dá namontit i kilí nastrojení, co je tam děr a příprav..
-> afro100 08.04.11 20:18:16: No jo, ale kilo má úplně jiný táhlo ke klice a kliku o hodně níž, tam je to téměř plug and play. U MB je nutný sehnat/vyrobit táhlo ke klice patřičně zprohýbaný a dělený, s jakýmsi vahadlem, který se naklápí kolem té dírky navíc cca 10 cm za třetím otvorem pro stahovač..
-> afro100 08.04.11 20:18:16: No jo, ale kilo má úplně jiný táhlo ke klice a kliku o hodně níž, tam je to téměř plug and play. U MB je nutný sehnat/vyrobit táhlo ke klice patřičně zprohýbaný a dělený, s jakýmsi vahadlem, který se naklápí kolem té dírky navíc cca 10 cm za třetím otvorem pro stahovač..
20:42:06
08.04.2011
08.04.2011
fidelmc
Pekna, jen bych doplnil ze i 15ta serie, kterou vlastnim, mela pozicky. 5.12 1967 ale uz stribrna kola:(
20:18:16
08.04.2011
08.04.2011
afro100
-> Jozka: mam poladeno predne stahovacky vzadu v kilu a okno ide az dolu ...
15:20:16
08.04.2011
08.04.2011
Jozka
-> doking: Nevím, jak 64-67, ale dál mají přípravu na stahování stahování, čili ten výlisek všechny Z dveře u všech MB, stovky dokonce i nabodovaný vnitřní vedení okna.. Problém je jinde - po doplnění stahovače jde okno dolů jen o nějakých 8 - 10 cm, pak narazí na táhlo od kliky ke kování..
10:14:43
07.04.2011
07.04.2011
Zdendys
Tak to já to mám obráceně Béžová zvenku a tmavě červené uvnitř Akorát pod řidičem je světlá sedačka protože originál byl prasklý
12:40:49
06.04.2011
06.04.2011
doking
No to já si stojím za svým, že je nejhezčí kombinace lahová zelená s béžovými koženými sedačkami a béžovo-světle šedým tapececem
10:48:59
06.04.2011
06.04.2011
j_j
-> Danster: -> doki: a nejvíc to sluší modelu 1967, proto je nejhezčí
10:29:51
06.04.2011
06.04.2011
Danster
-> doking: Přesně tak
21:00:35
05.04.2011
05.04.2011
doking
Žádný embéčko není nejhezčí,jen to některému sluší trochu více :-)