Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)

Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.



Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.



Čerstvé info z archivu v MB:

Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.

Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.



V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)

11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně

7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně

29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně

11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)

5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)



Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)



Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)



Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.

Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.



Aktuální postup prací na Šmoulince:

Leden 2013

-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš

-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu

-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel

-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení

-nová baterie

-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek

-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy



Únor 2013

-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV

-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření

-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna

-vyčištění a natření nádrže

-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy

-nové spodky zadních světlometů

-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů

-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy



Březen 2013

-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem

-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy

-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě

-nové brzdové trubičky na předku

-motor, převodovka, zadní poloosy venku

-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části

-vyčištění převodovky a motoru

-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice

-nová spojka

-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy

-vyčištěno topení

-montáž termosytiče namísto ručního



Duben 2013

-repase předních brzdových prasátek 25,5mm

-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče

-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce

-výroba trubiček termosytiče

-nová mlhovka PAL

-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky

-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše

-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce

-poprvé po čtvrt roce natočený motor

-přední blatníky a zadní čelo v novém laku

-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL



Květen 2013

-výměna gum dveří, kufru a klapačky

-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)

-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek

-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám

-seřízení geometrie

-úspěšně absolvovaná TK a emise

-konečně zprovozněný termosytič

-nové poklice a obruče

-vyměněna zlobící cívka starteru

-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska



Červen 2013

-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku

-těsnící guma chladiče



Září 2013

-nová guma čelního a zadního okna

-pořízena dobová zahrádka na střechu



Listopad 2013

-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.



Duben 20143

-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr



V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.

Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)



Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:

29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice

13.7.2013 - IV. Křenovická jízda

14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav

28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice

5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice

31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov

28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice



Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.



-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození

-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

22:24:30
20.02.2013
Koblet
-> Stepix: Ještě straš s motorem. Spoléhám na to že auto do poslední chvíle před pseudorenovací jezdilo, což mám ověřené z fotek vašich Kaplických srazů. 6

Chci jen přetěsnit převodovku, ale motor by ještě mohl chvíli vydržet než se finančně vzpamatuji a seženu věci na GO. I když z toho co se v garáži děje se budu vzpamatovávat asi delší dobu.3
21:55:17
20.02.2013
Stepix
-> Koblet: ono už by fakt bylo lepší kdybys měl pod rukama křáp a dělal to od začátku než takhle postupně nacházet že vlastě skoro všechno je v řiti... začínám se bát až to nastartuješ :-D
21:09:46
20.02.2013
Koblet
-> Stepix: Jo dneska jsem si zase auto přivezl od klempíře a nové plechy svítí na dálku. Akorát pár dílů v barvě je pro změnu znovu zralých do laku. Nové prahy nalepil předchozí majitel na totálně děravou podlahu. V podstatě podlaha kolem prahů od heverové trubky dozadu je komplet nová, kapsy ramen zadní nápravy, opravené zadní podběhy, přední podběhy, podlaha vpředu pod pedály nová, spodní dno kufru nové. Jako bonus se ukázalo že ramena zadní nápravy jsou totálně shnilá, nová už jsou na cestě. Auto už je zase na špalkách, bez nápravy a začne se brousit komplet podlaha na plech.

Příště si asi koupím žábrovku v jakémkoliv stavu koroze, protože to bude nakonec vypadat úplně stejně. 3

Co se jednání o slevě týče, tak ještě pořád věřím že prodávající to neudělal schválně. Věřím že je to takovej trouba jako já a věřil že mu to kamarád vyvařil jak slíbil i když to evidentně jen natřel gumoasfaltem přes veškeré díry. Pokud to není tak, pak to skutečně nastříkal a hledal vola co to koupí. A jak vidíš, všechno má svého kupce.

Zase na druhou stranu mám pocit jako že zachraňuji něco ze šrotu a to mě těší.4
20:25:00
20.02.2013
Stepix
ty bláho, tak to byla hodně navoněná bída... možná by stálo za to se s původním majitelem domluvit na slevě, protože tohle je fakt paštika8
20:23:26
19.02.2013
Koblet
-> m8rinek: No skoro to tak vypadá. Takhle to dopadne když se koupí auto v laku ale bez podlahy. Ale lepší teď než to řešit později.9
20:16:27
19.02.2013
m8rinek
Nestavíš ten barák od střechy?
19:37:06
19.02.2013
havlik
slušnej kocourkov41
19:21:18
19.02.2013
kyfkař
pěkná práce hlavně všechnu rez odstranit jinak bude reznout dál5
18:18:03
19.02.2013
Koblet
Vaření pokračuje v zadní části. Je to smutný pohled skrze podlahu do interieru, ale zase to bude v cajku nadosmrti. Zadní vzpěry mají doslouženo, tesnění v polonápravě taky. Všechen olej na podlaze. Tlumiče na pohled taky masakr. Zítra bude hotovo a zase zpátky domů do garáže.
19:55:40
17.02.2013
exwrcteam
koukam ze klempir se do toho obul si da chudak sem tendle cumak taky varil nedavno...
17:47:39
17.02.2013
Koblet
Dnešní návštěva u klempíře stála za to. Plánovaná výměna podlahy kufru se zvrhla v kompletní opravu předku. Nová část podlahy až po řídící tyč, opravené podběhy a zítra se prý jde na zadek který je také na kaši. Holt stará škola a řemeslo. Tohle prej by se styděl nechat odjet z dílny, tak nebylo o čem diskutovat. Mimochodem litr prej není žádný veterán, protože na veterány si můj klempíř najímá truhláře. :-) Já si holt umím koupit "vyvařené auto". A to jsem si tak pěkně natřel uvnitř podlahu.3
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 17.02.2013 17:47:39
17:35:46
16.02.2013
Koblet
Vyleštěno, přetěsněno, sestaveno. Ještě pásku na korkový plovák a pak jen doufat že to nepoteče.6
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 16.02.2013 17:35:46
22:36:20
14.02.2013
Stepix
-> Koblet: určitě, rád ti to okritizuju 3
18:07:22
14.02.2013
Koblet
-> Stepix: No ještě jsem to nepřekročil, ale je jisté že to přelezu. Až je mi z toho chvílemi smutno. Lišta a blinkry asi budou muset počkat na další zimu. Za chvíli je léto a musel jsem slíbit že postavím bazén, když jsem si pořídil auto. Skoro bych to nazval vydíráním.3

Jinak pokud vás s Martinem zajímá rozebraný stroj, tak by tak za 10 dní mohl být zpátky od klempíře. O víkendu ho tam dopravím a budu si zatím hrát s nádrží, nápravou a HSV/HBV. Takže se pak můžeme klidně domluvit.6
15:57:35
14.02.2013
Stepix
-> Koblet: wow. no tak to už jsi 45t překročil co?8 za tu přední lištu to je taky ranec, to si radši našetři dopředu... apropo kdy nám předvedeš ten tvůj zázrak? :-)
15:27:07
14.02.2013
Koblet
-> Stepix: No upřímně řečeno jsem nad tímhle inzerátem přemýšlel podobně.8 Holt jsem podcenil kontrolu při koupi a předpokládal že se dá lidem věřit, jenže provedená renovace kastle a laku byla provedena jen pro diváka a vespod hanba mluvit. Momentálně se bude odstrojené auto přesouvat k odborníkovi na vyvaření, což včetně zakoupené nové podlahy kufru a plechu pod nádrž prodraží akci cca o 8.000 Kč. Chlapík je ale skutečnej veteránista, takže tentokrát bude na to vyvaření spolehnutí.

Přední náprava se už taky rýsuje, takže ještě předělat nové brzdy a nakoupit spousty gum do dveří, kufru, pod blatníky. A to doufám že až vyndám zadní poloosy co jsou údajně dělané tak se mi to nerozpadne v ruce.

Zase je výhoda že už se cítím jako někdo kdo alespoň trochu renovuje auto. To by mi při koupení hotového auta chybělo. Jen škoda že tenhle pocit vyjde o dost dráž.9

Nejvíc se těším až budu shánět přední lištu ŠKODA a blinkry, které byly umělecky naaranžované a pospojované zevnitř izolepou.
upraveno 1x, naposled 14.02.2013 15:36:07
13:00:58
14.02.2013
Stepix
-> Koblet: tak co? za kolik už v tom autě jseš?... to mě tak napadlo když jsem viděl tenhle inzerát skoda-virt.cz/cz/.../1689 92-skoda-1000-mb-43
07:22:03
12.02.2013
Bukaj
-> Koblet:

Opravdu spíše by to chtělo přeleštit, než stružit, jednou jsem leštěním úspěšně zrepásnul dva nejlepší válce, co jsem měl. Gumky ve válci mají ještě rezervu, takže ani větší ubrání by nemuselo znamenat tragédii, otázkou je, co by dělal pístek, kdyby měl vůli - zda by nadměrně neodíral stěny válce. Ale prý se dělaly i "výbrusové" (abnormální) pístky a gumky...6
19:11:38
11.02.2013
Koblet
-> Bukaj: Šikovného soustružníka bych měl, ale mám obavu že i malé stažení vnitřku válce bude moc a gumičky to pak nemusejí utěsnit. Optám se ale pro jistotu jeden pokusně přeleštím pastou. Jen vymyslet nějakej kulturní způsob jak.
14:05:21
11.02.2013
Bukaj
-> Koblet:

Tak hliníkových MB "kostek" mám několik na repas, vnitřností také nějaou zásobu mám, momentálně jediné, co mi chybí, je technologie na obnovu činné plochy válců...
Extreme Tyres