Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)

Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.



Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.



Čerstvé info z archivu v MB:

Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.

Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.



V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)

11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně

7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně

29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně

11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)

5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)



Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)



Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)



Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.

Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.



Aktuální postup prací na Šmoulince:

Leden 2013

-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš

-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu

-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel

-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení

-nová baterie

-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek

-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy



Únor 2013

-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV

-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření

-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna

-vyčištění a natření nádrže

-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy

-nové spodky zadních světlometů

-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů

-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy



Březen 2013

-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem

-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy

-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě

-nové brzdové trubičky na předku

-motor, převodovka, zadní poloosy venku

-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části

-vyčištění převodovky a motoru

-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice

-nová spojka

-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy

-vyčištěno topení

-montáž termosytiče namísto ručního



Duben 2013

-repase předních brzdových prasátek 25,5mm

-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče

-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce

-výroba trubiček termosytiče

-nová mlhovka PAL

-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky

-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše

-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce

-poprvé po čtvrt roce natočený motor

-přední blatníky a zadní čelo v novém laku

-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL



Květen 2013

-výměna gum dveří, kufru a klapačky

-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)

-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek

-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám

-seřízení geometrie

-úspěšně absolvovaná TK a emise

-konečně zprovozněný termosytič

-nové poklice a obruče

-vyměněna zlobící cívka starteru

-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska



Červen 2013

-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku

-těsnící guma chladiče



Září 2013

-nová guma čelního a zadního okna

-pořízena dobová zahrádka na střechu



Listopad 2013

-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.



Duben 20143

-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr



V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.

Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)



Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:

29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice

13.7.2013 - IV. Křenovická jízda

14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav

28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice

5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice

31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov

28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice



Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.



-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození

-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

20:54:39
07.02.2016
Koblet
-> Vena: Patinovka má vždy své kouzlo. Já mám ještě k renovaci ČZ 175 450/05, Stadiona, 2x fichtla (555, 05) a jako klenot garáže Pragu Piccolo z roku 25. A pak se mám někam vejít. Ale raději to dám do obýváku, než do světa. 3
19:28:48
07.02.2016
Vena
-> Koblet: Parádní stroje,koukám že jsi na tom asi jako já. Auta se už nedá nikam nacpat,tak aspoň ty mezery v garáži vyplňuju motorkama:)

Taky mám ČZ 150,ale naní tak vyšperkovaná jak ta tvoje,má už značnou patinu:)
upraveno 1x, naposled 07.02.2016 20:21:01
06:38:52
07.02.2016
Koblet
Už se nevejdu do garáže. Nějak jsem při stavbě podcenil tohoto koníčka. 3 Bude muset proběhnout stavba nové, čistě veteránské, a pak mne do ní manželka už vystěhuje.2
15:13:25
06.02.2016
Pavell
Krásný litrofon a ty motorky, PECKA!!!
09:55:12
06.02.2016
mira76
pěkná třiprde s pávem 4
10:20:40
18.07.2015
Danster
-> Koblet: Jdeš na to dobře 1
22:36:50
16.07.2015
Koblet
-> Danster: Jo děcka to nadchlo a teď chtějí jen na srazy. Je třeba motivovat mladou generaci a oni pak zpracují maminku. To by bylo aby mi ta nová garáž neprošla.3
19:36:37
16.07.2015
Danster
Gratulace ke 3 místu je vidět že děti z toho mají velkou radost6
23:08:16
06.05.2015
Jozka
-> Koblet: No jo, vždyť vlastně on k tvýmu autu taky pasuje.. 5 A dilema s nárazníkama taky akorát řeším - myslel jsem, že udělám v zimě velkou rošádu, ale jak se blížilo jaro, dospěl jsem k názoru, že ty namontovaný díly ještě nejsou tak hrozný a nový můžou ještě spočívat v suchu a teple.
22:55:56
06.05.2015
Koblet
-> Jozka: Tak pokud je rozdelovac pro meho litrika origo, tak to se mi take hodi.4 Diky za upresneni. Zacinam chapat co vas na tom sysleni tak bavi. Predni naraznik mam na aute s krupici, ale asi mi bude lito nandat novy. Podobne cekaji v garazi blinkry a dalsi veci. Je to krasny konicek. Jeste takhle shanet dily na Pragovku a bude krasne na svete.3
22:51:12
06.05.2015
Jozka
-> Koblet: Jo, pravdu máš, tohle je vlastně Polsko - kus nebo dva mám taky někde ve sklepě.. Rozdělovač je origo pro model 1969 víceméně, resp. jeho přečíslovaná varianta (původně 02-9204.432) ze začátku 70., čili i první kila a 110L (mě by se třeba hodil 4).



E: A ta cena je pochopitelně luxusní - jako z roku 1990.
upraveno 1x, naposled 06.05.2015 22:52:31
22:38:24
06.05.2015
Koblet
-> Jozka: To relé není žádný zmetek z NDR, ale poctivé Polsko.3 Rozdělovač je funglovka, ale protože nejsem specialista jako Ty nebo Bukaj, tak se budu muset podívat do čeho vlastně patří. Pak je tam kopa nějaké drobotě co mi není ani povědomá. A nakonec ten nový střed nárazníku. Přišlo mi to komplet za 1000,-Kč jako jasná volba.4
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 06.05.2015 22:38:24
22:32:27
06.05.2015
Jozka
-> Koblet: Tak regulační relé z NDR fakt není žádnej trhák stejně jako to ABZ, ale spotřební materiál se hodí vždycky - a pokud nejsou nuceným nákupem nějaký objemný věci, tak se to ještě docela dá..5
20:55:10
06.05.2015
Koblet
-> Petr98: No jak jsem koukal, tak ceny začínají připomínat drahotu. Chtěl jsem hlavně ten nárazník, ale prodávající trval na koupi všeho. Některé věci ani nevím k čemu jsou a za kolik se prodávají.3
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 06.05.2015 20:55:10
20:47:46
06.05.2015
Petr98
-> Koblet: No pěkně.. Jen se mi zdá, že zadních středů ubylo ba i vymizelo 8
20:46:27
06.05.2015
Koblet
Tak dnes zase po nějaké době pár dílů na litříka.6
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 06.05.2015 20:46:27
23:07:33
05.05.2015
Jozka
-> Bukaj: 3 Asi fakt jo - mám buď úplně čistý protokoly a když ne, tak buď 3 nebo 4 , přičemž 4 převažují..
22:55:39
05.05.2015
Bukaj
-> Koblet: -> Jozka: Tak, tak. A navíc úplně klasický počet závad - snad na 80% protokolů z TK mám přesně 4 závady...3
22:37:30
05.05.2015
Jozka
-> Koblet: Dost obvyklej postup bohužel, ne úplně všude mají koule na to aby napsali starý auto bez závad..5
22:01:36
05.05.2015
Koblet
Zase na 2 roky klid, ale ty závady jsou super. Brzdové trubičky jsou nové, spodek komplet ošetřený bez koroze, převodka řízení naplněná vazelínou.3
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 05.05.2015 22:01:36
Extreme Tyres