skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stal jsem se majitelem této Škody 1000 MB Deluxe,vyrobená 26.10.1968,19 série barva 8220 červeň rubínová.Postupně budu přidávat informace a foto.
Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.
Scháním aktuálně tyto ND:
-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,
-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks
-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno
-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků
-plovák do nádrže
výhledově:
-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?
-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(
-gumy na slzy nárazníků
-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou
-jednu hliníkovou lištu na př.blatník
-bezp.pásy-už jsem koupil
-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)
-postupně ještě něco určitě přibude :-)
Já jsem celkově 5 majitel,jen pro zajímavost,1 majitel (povoláním chemik) jí koupil 4.12.1968 v mototechně v Praze a už 10.12.1968 jí prodal 2 majiteli.Ten jí měl necelé 3 roky a 27.8.1971 jí prodal 3 majiteli,který už si jí užíval trochu déle :-).Až do 16.1.2002,kdy byla vyřazena z registru.Ale naposled vyjela na silnici někdy v polovině roku 2001.Pak jí v od něho v roce 2004 koupil kluk tady kousek od nás,a od té doby jí měl uskladněnou v garáži až do teď.Já jí u něj měl ještě nějakou dobu schovanou,a včera 22.3.2013 jsem jí konečně převezl ke mě domů do garáže.Takže začíná běh na dlouhou trať.:-) Doufám,že se mi jí podaří dát do stavu s kterým budu spokojen.
Scháním aktuálně tyto ND:
-vnitřní zpětné zrcátko,stačí pouze ten plast,
-madla dveří,stačí pouze vrchní díl v bílé barvě,2ks
-gumy pod zadní světla a karoserii-koupeno
-gumičky do HBSV,ty co jsou přímo na pístkách včetně pojistných kroužků
-plovák do nádrže
výhledově:
-zadní sedačku v černé barvě,pouze levé opěradlo,slíbeno?
-kovralové koberce (to bude asi oříšek) podařilo se mi koupit zadní,ale sehnat přední bude horší :-(
-gumy na slzy nárazníků
-zadní mlhovku Pal-už jsem koupil novou
-jednu hliníkovou lištu na př.blatník
-bezp.pásy-už jsem koupil
-čelní sklo-mělo by být na půdě :-)
-postupně ještě něco určitě přibude :-)
Tabi / Škoda 1000 MB DeLuxe - komentáře:
-> Tabi: Desetina už je na novej píst, gumky to asi poberou ale... Dej to někomu kdo se tím živí ;)...
-> Tabi: Desetinu? No to bude paráda. Jednak to bude lesklý, druhak to nebude rovný. A navíc to bude půlka výbrusu.
-> Tabi: Roxor do vrtacky, omotat hadrem, silichrom a bude lesk jako blesk. Takhle jsem to lestil ja, ale to je pro mistra lestice asi malo co?
Az to po vylesteni budes fotit tak bez blesku, jinak Ti ten lesk vypali oci.


Válce jsou vevnitř lehce orezlé,pouhým okem se zdá,že je to ještě v pohodě a půjde to rozleštit.Vyfotil jsem to na makro,a krásně to v jednom místě ukázalo jak je to chycený.
Myslím,že na průměru můžu minimálně desetinu a víc sebrat leštěním a bude to v pohodě.

Dneska jsem se pustil do rozebírání HBSV,ale něco mi nehraje na kontaktu co je na víčku,který hlídá hladinu kapaliny.Kontakt je pořád rozpojený,ať je plovák nahoře nebo dole.Buď tam něco chybí nebo to někdo předemnou trochu upravil.Nemá být ten kontakt ohnutý víc dolů?Kdyby měl někdo fotku jak to má být správně,nebo jen radu,tak budu rád,díky.
-> vhml: Jj,díky za radu.Něco vyzkouším a uvidí se.Člověk stejně vždycky vyzkouší víc variant aby se pak vrátil k té ověřené zlaté střední cestě.

-> Tabi 02.12.13 09:42:20: pokud nechceš kotouče tak jednoznačně Beral a prasátka dopředu 25mm a dozadu 22mm. To pak už i umí fungovat. Jezdili jsme i vepředu keramiku, ale než pakny za 5000, to je asi lepší tam dát kotouč.
-> Bukaj: Máš pravdu,že záleží jak se bude s autem jezdit.Mimo jiného bude sloužit na letní vyjížďky ale i pro sportovní jízdu.A i kdyby to mělo být v poměru 1:10,tak i přesto chci mít brzdy o dva kroky vepředu,potom o jeden krok vepředu podvozek a teprve potom nějaký motor.
Za mlada jsem toho odjezdil se škodovkama dost,od 1000 mb přes š 110L,110R,120L užovka i emko.Takže vím jak se s těma autama jezdilo,brzdilo a taky bouralo
,to naštěstí není můj případ,já jsem žádný auto nikdy nerostřelil,ťuk ťuk.
Mám s autem v budoucnu nějaké plány,v něčem už mám jasno teď,ostatní bude přicházet na řadu postupně časem.Jasné jo to,že tisícovka bude na první pohled vypadat jako originál,samozřejmě pro laika,ne pro nás
my by jsme tam vždycky něco našli co není origo.Prostě takové obyčejné embéčko
,ale když za to vezmeš,tak tě bude samozřejmě hlavně slyšet,ale i pojede. 






-> Tabi: Tak ono docela záleží, k čemu budeš to auto používat - jestli k normálním vyjížďkám, tak bych to vůbec neřešil a dal dokupy origo brzdy, pokud by to bylo na denní ježdění, potom bych uvažoval nad dvouokruhovou brzdou - projistotu (ale kdy naposledy jsi jel autem a přestalo brzdit z důvodu netěsnosti okruhu? Navíc MB je lehké a jen s ručkou dokážeš v pohodě zabrzdit, kdyby něco
).
Pokud bys auto využíval nějak sportovněji, tak by nebyly od věci kotouče a dvouokruh...

Pokud bys auto využíval nějak sportovněji, tak by nebyly od věci kotouče a dvouokruh...
Ale jo,poradili.A já si o brzdách taky ještě dneska něco přečetl.Hlavně jsem hledal jaké má kdo zkušenosti z různýma alternativama.Rozhodnutí zní,že prozatím zůstávám u seriových brzd.
Několik lidí doporučuje vyměnit origo pakny za beral.Kdybych snad ani potom nebyl spokojenej,tak bych možná vyzkoušel na předek ty kotouče,jak psal taky Eidy.Takže řezat do kastle a předělávat to na posilovač se nebude,to byla stejně až ta poslední varianta do který by se mi ani moc nechtělo.


-> Tabi: Ale že jsme Ti poradili co?

-> dragon_cb_cz: Já nikdy neřekl, že to nejde.
-> Eidy: Kotouče jdou i s původním válcem... ale do litra tohle cpát je podle mě nesmysl.
-> Tabi: a pak ještě naladit "manostavy" a bude to paráda, sám to tak budu dělat
-> Tabi: vykašli se na posilovač, dej do kupy pedály a dej na všechny 4 kola beral a litr bude stát na místě:-)
-> Koblet: S posilovačem to bude brzdit pocitově líp, protože nešlapeš tolik na brzdu. Ale u lehký Škodovky se dají zablokovat kola i bez posilovače pokud nejsi sušinka. Plánuješ kotouče? Tak to bych se s tím vůbec nezabejval. Kotouče nadělají víc parády než buben s posilovačem. Bubny se přehřejou a fertig. Nepomůže ani metrovej posilovač. Takže tak. Buď kilový válce nebo se dají najít za stejný peníze i modernejší alternativy. Třeba www.speedpro.eu/wilwood-b
rzdovy-valecek-nadobkou-19
8mm-p-8889.html
www.speedpro.eu/turn-brzd ovyspojkovy-valecek-nadobk ou-p-10515.html
www.speedpro.eu/brzdovysp ojkovy-valecek-p-10766.htm l
www.speedpro.eu/brzdovysp ojkovy-valecek-nadobkou-p- 10767.html
www.speedpro.eu/turn-brzd ovyspojkovy-valecek-nadobk ou-p-10515.html
www.speedpro.eu/brzdovysp ojkovy-valecek-p-10766.htm l
www.speedpro.eu/brzdovysp ojkovy-valecek-nadobkou-p- 10767.html
-> Tabi: Cokoliv jinýho než originál znamená vrtat/řezat do kastle... posilovač určitě ne, a i na tu kilí soustavu bych se vykašlal. Origo MB v dobrém stavu funguje víc než uspokojivě (úměrně době, samozřejmě).
-> Tabi 01.12.13 18:37:18: posilovač ne, ne a ne :-) S posilovačem to stejně víc brzdit nebude. Jen na to budeš jinak šlapat.
-> Tabi: No to je jasné, zrenovovat a do originálu. Brzdí to jako ďas.
