skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130 "Francois"
Vyrobena v závěru roku 1987, modelový ročník 1988. Motor 742.13, najeto 75 400km. Auto bylo prodáno nové do Francie, kde ho kočírovala nějaká Catherine až do roku 1997, tam končí všechny záznamy i nalepené štítky pojištění a registrace. Pak předpokládám, že čekal až do roku 2015, kdy bylo auto převezeno do Česka. Vše je v originálním stavu bez úprav.
Auto jsem koupil v březnu 2015 a od té doby ho pomalu rozhýbávám. Rapid byl plně pojízdný, motor zněl krásně potichu a vyrovnaně, k žádným zvukovým ani kouřovým efektům nedocházelo. Vzhledem k tomu, že auto dlouho stálo je zapotřebí kompletně zrepasovat díly podvozku, ložiska apod. Chystám se postupně udělat Rapida jako nového, takže na všechno dojde.
Koroze naštěstí auto příliš netrápí, občas nějaký flíček a podvozek je v neskutečném stavu, všude ještě originál plastizol, koroze pouze pár míst povrchově na hranách plechů, jinak všechno OK. Nápravy taky jenom lehce místama povrchová rez. Žádný gumoasfalt apod. Auto jezdilo na jihu v okolí Bordeaux, takže zimní provoz ho příliš netrápil.
Provedené operace:
- výměna HSV
- výměna mot. a převod. oleje, těsnění motoru
- hlava válců natřeno, výměna šteftů, výměna těsnění
- výměna výfuku - Tyll, šopováno hliníkem
- otryskání a nátěr výfukových svodů
- repase alternátoru, výměna ložisek a uhlíků
- repase startéru
- výměna strun a bowdenů plynu a sytiče
- repase a čištění karburátoru - provedeno mistrem V.V., nádherná práce !
... a spousta dalších drobností
v nejbližší době se vrhnu na repasi kotoučovek a výměnu ložisek a pak dále a dále...
Auto jsem přihlásil a od té doby na něm pořád něco dělám, bohužel času je málo a ještě ani nebyl prostor na pořízení pořádných fotek, ale brzy rozšířím galerii.
15.6.2015
- přidáno foto
- rozebral jsem interiér a sundal koberce, stav je přesně 50:50. Z fotek je to patrné. U řidiče je koroze podlahy z důvodu zatékání brzdovky z netěsného HSV. Za řidičem byl nádherně nacucaný asfalt, který jsem oloupal rukou, stav vidíte na fotkách. Není nic skrz, takže na tom asi zapracuju dráťákem a pak dám Chelade a nějaký vrchní nátěr. Druhá strana je až na drobné místa zcela OK.
Vyrobena v závěru roku 1987, modelový ročník 1988. Motor 742.13, najeto 75 400km. Auto bylo prodáno nové do Francie, kde ho kočírovala nějaká Catherine až do roku 1997, tam končí všechny záznamy i nalepené štítky pojištění a registrace. Pak předpokládám, že čekal až do roku 2015, kdy bylo auto převezeno do Česka. Vše je v originálním stavu bez úprav.
Auto jsem koupil v březnu 2015 a od té doby ho pomalu rozhýbávám. Rapid byl plně pojízdný, motor zněl krásně potichu a vyrovnaně, k žádným zvukovým ani kouřovým efektům nedocházelo. Vzhledem k tomu, že auto dlouho stálo je zapotřebí kompletně zrepasovat díly podvozku, ložiska apod. Chystám se postupně udělat Rapida jako nového, takže na všechno dojde.
Koroze naštěstí auto příliš netrápí, občas nějaký flíček a podvozek je v neskutečném stavu, všude ještě originál plastizol, koroze pouze pár míst povrchově na hranách plechů, jinak všechno OK. Nápravy taky jenom lehce místama povrchová rez. Žádný gumoasfalt apod. Auto jezdilo na jihu v okolí Bordeaux, takže zimní provoz ho příliš netrápil.
Provedené operace:
- výměna HSV
- výměna mot. a převod. oleje, těsnění motoru
- hlava válců natřeno, výměna šteftů, výměna těsnění
- výměna výfuku - Tyll, šopováno hliníkem
- otryskání a nátěr výfukových svodů
- repase alternátoru, výměna ložisek a uhlíků
- repase startéru
- výměna strun a bowdenů plynu a sytiče
- repase a čištění karburátoru - provedeno mistrem V.V., nádherná práce !
... a spousta dalších drobností
v nejbližší době se vrhnu na repasi kotoučovek a výměnu ložisek a pak dále a dále...
Auto jsem přihlásil a od té doby na něm pořád něco dělám, bohužel času je málo a ještě ani nebyl prostor na pořízení pořádných fotek, ale brzy rozšířím galerii.
15.6.2015
- přidáno foto
- rozebral jsem interiér a sundal koberce, stav je přesně 50:50. Z fotek je to patrné. U řidiče je koroze podlahy z důvodu zatékání brzdovky z netěsného HSV. Za řidičem byl nádherně nacucaný asfalt, který jsem oloupal rukou, stav vidíte na fotkách. Není nic skrz, takže na tom asi zapracuju dráťákem a pak dám Chelade a nějaký vrchní nátěr. Druhá strana je až na drobné místa zcela OK.
Francois/Rapid 130 - komentáře:
17:12:01
08.11.2016
08.11.2016
marra_rwd
nádhera, co dodat. Ať dělá jen radost!
12:02:53
15.06.2015
15.06.2015
cater130
-> jimbeam655: Díky, sněhu si asi moc neužil a už to měnit nebudu
08:59:52
15.06.2015
15.06.2015
jimbeam655
-> Vena: taky mam ve svoji 120gl motor ze 105ky a pravděpodobně je taky vývozní taky lítá jak drak i s 5q která je asi taky z anglické shade má kratší chody auto lítá jak prdlý motor de krásně za plynem do otáček lip než LS motor kterej tam byl původně a milá škodovka jezdi za 6,5l a to jsme ji nešetřily
-> cater130: krásnej kousek takhle zahovalej a v originále už se moc nevidí! To auto asi nikdy nevidělo sníh
-> cater130: krásnej kousek takhle zahovalej a v originále už se moc nevidí! To auto asi nikdy nevidělo sníh
22:37:22
13.06.2015
13.06.2015
Vena
Pěkný kousek gratuluju!
S lepší kvalitou motoru na vývoz souhlasím. Moje 105GL měla jít taky původně na vývoz. Motor už má nalítáno přes 120 tkm a jede jako ďábel. Z legrace jsem do ní namontoval 5q převodovku(na tu 4ku to bylo nějaké uřvané:) a světe div se,105ka si s pátým stupněm doslova pohrává. Kdo neviděl, nemůže té kombiaci: 105ka s pětiktvaltem uvěřit:)
Dokonce při prošlápnutí plynu na prázdno,jde motor rychleji do otáček než ostatní,jako by byl odlehčený setrvák.(ale není.) Nevím v čem je to kouzlo.
S lepší kvalitou motoru na vývoz souhlasím. Moje 105GL měla jít taky původně na vývoz. Motor už má nalítáno přes 120 tkm a jede jako ďábel. Z legrace jsem do ní namontoval 5q převodovku(na tu 4ku to bylo nějaké uřvané:) a světe div se,105ka si s pátým stupněm doslova pohrává. Kdo neviděl, nemůže té kombiaci: 105ka s pětiktvaltem uvěřit:)
Dokonce při prošlápnutí plynu na prázdno,jde motor rychleji do otáček než ostatní,jako by byl odlehčený setrvák.(ale není.) Nevím v čem je to kouzlo.
08:04:33
12.06.2015
12.06.2015
cater130
No to nemůžu zatím potvrdit, ale je fakt, že takový tichý a klidný běh jsem ještě u škodáren neslyšel, ale zase mám nějaké zkušenosti jenom se 120-tkovými motory. Navíc vzhledem k tomu, že to auto nejspíše posledních 15 let stálo je ten stav perfektní. Žádný úbytek oleje, ve válcích je krásně vidět honování, písty a ventily čisté, karbonu minimálně. Jestli to nemůže souviset i s vyšší kvalitou benzínu ve Francii - to je ale spekulace
00:32:48
12.06.2015
12.06.2015
J3STER
-> cater130: Když je to auto pro Francouzský trh mohl by mít lepší motor. Známý měl embéčko určené na vývoz do Francie. Když šlo auto do šrotu rozebral motor a nestačil se divit. Ložiska na klice v perfektním stavu, a jak se po změření tvrdosti ukázalo byla to opravdu tvrdá klika jako pro závoďák. Motor měl i udělaná vodítka. Byl tedy přizpůsobený pro dálniční provoz. Určitě Rapid bude mít lepší komponenty jak pro tuzemský trh.
17:34:41
11.06.2015
11.06.2015
Pavell
krasavec a navíc bílej ať dělá jen radost
12:13:07
11.06.2015
11.06.2015
cater130
Je pravda, že nic zásadního tam není, ale je to klasika, do něčehe se šáhne a pak je půl auta rozebraného na zemi v garáži. No ale proto ho mám, ať je čím se bavit a odreagovat od všedních starostí...a udělat si spoustu jiných...
11:47:52
11.06.2015
11.06.2015
MATTESS
To vypadá na pěkný kousek
10:37:47
11.06.2015
11.06.2015
Pavel P..
Luxusní základ... na něm moc práce nebude.