skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
15:01:45
25.02.2008
25.02.2008
MATTESS
-> Karel.: kamarádovi se to stalo v Běšinách při soutěži před několika lety. měl to hodně vysoký a pak je to hned
14:46:03
25.02.2008
25.02.2008
Karel.
-> Majkl: to je první člověk co znám, že se mu něc takovýho stalo, jako samozřejmost při plným a zotočit nemyslíš vážně? Jsem dělal s kyvkou a ta vydržela uvidíme, pokud ta vlečka není vylítána tak by to mělo být OK
-> Labros: no tak to nestraš
-> Labros: no tak to nestraš
14:41:58
25.02.2008
25.02.2008
Pavel P..
-> Majkl: a povolenej tlumič.... jsi zapoměl napsat
14:40:42
25.02.2008
25.02.2008
Majkl
-> Karel.: taky mi vypadla poloosa.. no problemo, plnej rejd a plnej plyn je nebezpecna kombinace pro vlecku :))
13:47:35
25.02.2008
25.02.2008
Labros
-> Peca: To se nestává, většinou odejde dvojka Co tam máš za olej?
13:46:24
25.02.2008
25.02.2008
Labros
-> Karel.: To si piš - ale na druhou stranu, nakonec to budeš dělat na silnici deset minut levou zadní v kvádru, jako King
12:22:29
25.02.2008
25.02.2008
Karel.
-> Peca: vypadla poloosa? cos dělal Sakra dávám vlečku místo kyvky, aby nepadalo kolo a ona snad bude vypadávat poloosa
11:20:59
25.02.2008
25.02.2008
Kapřík
-> Peca: tak to pak jo....Teda mně naštěstí ještě poloosa nevypadla a doufám že ani nevypadne No hlavně ať ti to jezdí
08:30:42
25.02.2008
25.02.2008
Peca
-> kaprik faster: No to vis, staci si parkrat vytrhnout poloosu na krizovatce a clovek zacne uvazovat o Lobrech
A prevodovka se spatnym synchronem na trojce taky neni zrovna to pravy na jezdeni
Co bude priste? Zatim nevim, toto mi na nejakou dobu vystaci.
A prevodovka se spatnym synchronem na trojce taky neni zrovna to pravy na jezdeni
Co bude priste? Zatim nevim, toto mi na nejakou dobu vystaci.
22:04:13
24.02.2008
24.02.2008
Kapřík
-> Peca: Pán je asi fanšmejkr Lobra, převodovku po GO...co bude příště??
12:41:53
18.02.2008
18.02.2008
Peca
-> kaprik faster: Mam to v planu, ale je s tim jeste tmeleni az hruza...
12:41:12
18.02.2008
18.02.2008
Peca
-> Qwert..: No na Virt prece
08:39:05
18.02.2008
18.02.2008
Qwert..
-> Peca: Ale ale, tichá voda břehy mele...kam na ty věci chodíš ??
21:28:58
17.02.2008
17.02.2008
Kapřík
-> Peca: čau.....budeš tam dávat to zadní čelo s těma světlama co jsi to vloni chystal??
21:45:44
30.01.2008
30.01.2008
Sajmon
-> Peca: Díky konečkě jsem definitivně rozhodnutý
18:39:41
28.01.2008
28.01.2008
Peca
-> Sajmon: Cau, je to samozrejme Alkyton, pod kterym je jeste vrstva Galvinolu - zakladky na hlinik a pozinkovany plechy. Zatim drzi bez problemu, Alkyton ma garanci prilnavosti k materialu pri teplote kolem 100´C, mam ho tam od leta a drzi paradne.
16:50:10
28.01.2008
28.01.2008
Sajmon
-> Peca: Ahoj, chci se zeptat, čím máš natřený ten blok motoru, hlavu atd...? Pokud je to *obyčejná* barva (alkyton, syntetika..) jaký si měl pracovní postup a jak to na tom drží? Dík. Jinak moc pěkný Rapidek
20:24:59
10.01.2008
10.01.2008
Peca
-> Aifell: No ja nevim co konkretne by te zajimalo za reseni na motoru... Jediny problem v zastavbe motoru z Feldy do skodovky byva lozisko na klice pro mrkev z prevodovky, ktery klika nema a musi se tam na kliku dodelat. Pak palivovy cerpadlo, ktery uz neni mechanicky v bloku motoru a musi se dat elektricky... Jinak to je kus za kus, spis se zeptej co by te zajimalo.
20:03:45
10.01.2008
10.01.2008
Aifell
pekne auto, chtel bych se zeptat jak mas vyresenej ten motor, podrobny info by neskodilo.dik