* Peca/Rapid 136 * * Peca/Rapid 136 *

komentáře | popis | fotky | Peca | 19.09.20 11:10 | 288x v oblíbených
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990



Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.



Cestovani

Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz



Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.



Podvozek

- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).

- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon

- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita

- náboje s roztečí 4x100

- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou

- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny

- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)

- pružiny Speedpro okruhové, 220mm

- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami

- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.

- vzadu podlozky na zmenu roztece

- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen

- obě nápravy v pozinku a komaxitu

- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen

- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539

- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs



Motor

- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50

- blok 742.136

- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku

- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V

- sací koš a vana 742

- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody

- vačka Chovanec 265/265

- tesnění pod hlavou Elring

- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1

- slícované sací a výfukové kanály s těsnením

- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky

- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136

- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky

- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs

- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160

- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou

- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena

- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)



Interier

- Central na DO

- Okna v elektrice

- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)

- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.

- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny

- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy

- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou

- digitální tachometr Sigma BC906

- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat



Exterier

- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD

- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".

- Predni plastove podbehy

- vycentrovany 1 predni sterac

- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem

- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa

* Peca/Rapid 136 * - komentáře:

19:24:18
15.07.2008
Kapřík
-> Peca: gratuluju k úspěšnému dojetí do cíle a zpátky4
22:12:29
01.07.2008
Peca
ElKo1811 01.07.08 21:53:19 napsal:

Inak čo to je ten komax?
No prece komaxit :-)
22:08:44
01.07.2008
Peca
Více informací o chystane ceste do Italie, fotografie a plany najdete na:



www.skoda.dobrodruh.net
22:02:07
01.07.2008
Peca
-> MIC: Bude, v patek odjizdime do Italie na Gargano.
21:53:19
01.07.2008
ElKo1811
Inak čo to je ten komax?
21:52:40
01.07.2008
ElKo1811
Krásne auto1
19:51:04
30.06.2008
Labros
-> Peca: koukám, žes na tom máknul. A že rapiďáckým poloosám už nevěříš! 4
23:53:29
29.06.2008
MIC
-> Peca: bude opet nejake zahranici abys rapidka poradne projel??
19:26:17
21.06.2008
Peca
-> MIC: Jeste ne, na to se chystam po dovolene.
13:36:55
21.06.2008
MIC
-> Peca: tak si uzivej jezdeni ..... Uz si osadil i to zadni celo s upravenyma svetlama??
16:59:50
19.05.2008
Zoki
Pěknej zvuk motoru, atak dále atak dále....a hotovo :-)
00:11:23
09.05.2008
Kapřík
-> Peca: no nápravička krásná4Aspoň vím kam si na srazu přijít ukrást Lobra 1 4
17:16:24
23.04.2008
Labros
-> Karel.: Vlečka je sázka do loterie, někdy tohleto dělá a nikdo nedokáže říct proč 4 Já nevim čím jsem si vysloužil přízeň osudu, i když po montáži vlečky jsem to měl taky vysoký jak nakopnutou kozu, než si pružiny trochu sedly.

-> Peca: pěkný Lobra, sen mnoha škodovkářů...
16:26:46
23.04.2008
Zoki
Dobrý, hodbě peněz, hodně času a hodně trpělivosti4
17:52:35
25.02.2008
Karel.
-> Peca: ajo, hmmm8 tak jak se znám tak takoví štěstí budu mít3Tak třeba víš jak jezdí Dušan 3 a nic, takže bych to nehrotil4
17:22:37
25.02.2008
Peca
-> Karel.: Ale ono ti to nevyleti z prevodovky, ono se to vytrhne z toho horniho hloubu, roztrhne to manzetu a v prevodovce ti zustane jenom ten unasec - tripod.

Zbytek poloosy ti pak rotuje, protoze drzi za spodni kloub. Kdyz mas "stesti", tak to torzo poloosy zvladne namotat nez zastavis i draty co vedou od prevodovky (zpatecka) a kabely ke starteru. Krome toho ti zastrika cely spodek az na celo motoru tou kloubovou vazelinou :-)
16:00:56
25.02.2008
Karel.
-> MATTESS: tak kámoš to má taky sériově a občas tomu dá a zatím bez problémů, uvidíme, radši ťuk ťuk:o)
15:41:06
25.02.2008
MATTESS
-> Karel.: mam to "seriově" vysoký, zatim bez problémů, ale zase já jezdím opatrně
15:28:43
25.02.2008
Karel.
-> MATTESS: jojo pokud je to nakopnutý, tak tomu věřím, ale přece pokud je ta vlečka v dobrým stavu, není to nakoplý tak to nemá jak vylítnout ne? Ta poloosa co se naráží do převodovky je přece jen pár cm, takže pro vysunutí.........nevím to snad není možný, jedině mít povolenej tlumič aby se podélný byhlo z osy
Extreme Tyres