* Peca/Rapid 136 * * Peca/Rapid 136 *

komentáře | popis | fotky | Peca | 19.09.20 11:10 | 288x v oblíbených
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990



Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.



Cestovani

Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz



Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.



Podvozek

- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).

- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon

- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita

- náboje s roztečí 4x100

- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou

- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny

- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)

- pružiny Speedpro okruhové, 220mm

- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami

- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.

- vzadu podlozky na zmenu roztece

- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen

- obě nápravy v pozinku a komaxitu

- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen

- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539

- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs



Motor

- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50

- blok 742.136

- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku

- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V

- sací koš a vana 742

- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody

- vačka Chovanec 265/265

- tesnění pod hlavou Elring

- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1

- slícované sací a výfukové kanály s těsnením

- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky

- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136

- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky

- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs

- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160

- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou

- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena

- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)



Interier

- Central na DO

- Okna v elektrice

- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)

- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.

- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny

- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy

- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou

- digitální tachometr Sigma BC906

- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat



Exterier

- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD

- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".

- Predni plastove podbehy

- vycentrovany 1 predni sterac

- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem

- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa

* Peca/Rapid 136 * - komentáře:

12:48:46
17.01.2009
Kapřík
-> Peca: zase pavučinky..no ty ATS vypadaly moc libově2 A o mostu mi ani nevyprávěj..taky mi nevydržel..a to mám 18 stabík. S tou tvojí 21 nebo co tam máš tam budeš muset dát kus železa1 Jinak s motorem na tebe samozřejmě myslím, je tvůj4 Ale doufám, že na něj moc nespěcháš... bude to někdy na jaře4
19:24:26
16.01.2009
Peca
-> Kapřík faster: Co noveho? Uz nemam ty ATSka, ale shanim zase z5 pavuciny, planuju vymenit predni most rezervy, ktery je rozparany od stabilizatoru, a posleze ho vyztuzit a pak jezdit. Myslis na me s tim motorem?
21:08:42
08.01.2009
Kapřík
-> Peca: tak co nového u Peců? Chystáš nějakou změnu na příští sezonu? Nebo jenom vklidu jezdit? 4
19:41:10
02.10.2008
Peca
-> buran: Cus, Lobra se daji sehnat tak za 4000 tisice z vrakace ve stavu vhodnem na repasi. Novy se neprodavaji, takze prolezt vrakace a mit hodne stesti.
18:49:05
01.10.2008
buran
čáu neviš kolik stála ty lobra a kde se daji sehnat
15:15:42
10.09.2008
had
hoj,ty jo cerna kapota by se me hodila1
08:53:59
28.08.2008
Peca
-> Labros: No ta dalnice je velmi prizniva, nejsou to zadny extremy, takze problem s brzdama ani teplotou motoru nebyl.
14:28:00
25.08.2008
Labros
Tak rapídek zvládnul cestu bez problémů? Jak se jelo přes alpský průsmyky? Chlazení a brzdy bez problémů? 1

Moje žena jela jednou přes Grosglockner stodvacítkou, která patřila tehdejšímu řediteli ČSAO. Nahoru prej úplně suverénně, předížděli tehdy nový favority, který stály s dýmem ve škarpě. Dolů taky dobrý, až dole prej prošlápli brzdy 1
16:01:52
22.08.2008
had
171 156
18:59:45
10.08.2008
capuccino
moc hezkej motooooor...
14:03:54
31.07.2008
Peca
-> Dušan: 20 hodin cesty, ujde to 138
22:46:49
30.07.2008
Dušan
do italie je to dlouhy co 3 . zname
09:53:18
23.07.2008
Peca
-> sep: V Rakousku nevim, to jsme prolitli, v Italii koukali na Rapida asi jako na auto, ktery nikdy nevideli a nedokazali identifikovat znacku. Takze si to prohlizeli podle me se smesici zajmu a pobaveni. Ono taky Rapid byl suverene nejstarsi auto na cele italske dalnici 1



A Cesi, ktere jsme potkavali cestou, kdyz si nas vsimli, tak vesmes blikali nebo zdravili rukou. A kdyz jsem nahodou nejakyho predjel, tak se i usmivali... 5 Asi si mysleli, ze maji halucinace. 3
19:03:43
22.07.2008
sep
-> Peca: :jak na rapida koukají za hranicemi?
01:29:20
17.07.2008
MIC
-> Peca: pekne fotky,musi to byt zazitek takto jet na dlouhou trasu. Auto si mel dobre pripreaveny tak je to v poho Ta ja bych asi nedojel...
12:35:46
16.07.2008
MATTESS
-> minno: těch 1000 km na tak na půl sezóny, letos možná i celou3
12:34:01
16.07.2008
minno
-> Nwkt: -> Tuner#2: ja tiež :) ak tú moju krabicu raz dokončím, tak si spravím tiež takýto mega výlet. Strašne sa mi páčia dlhé cesty škodovkou, autom ktoré poznáš do posledného šróbika, a potom ten super pocit keď ti takéto auto na takú cestu spoľahlivo poslúži. Veď už teraz jazdím pomerne dlhé trasy, 1000 km za víkend bežná vec u mňa, nie je problém.
11:28:33
16.07.2008
Nwkt
-> Tuner#2: My se Synym chceme taky někam vyrazit až ty škopky doděláme 1
11:25:56
16.07.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca: Moc hezké fotky a obdivuju, že máš chuť a odvahu na takovou cestu. Známej jezditl se 105tkou z Plzně několikrát do Bulharska ještě za totáče, já bych na to odvahu neměl1
08:12:18
16.07.2008
minno
-> Peca: pekná cesta bola :) cestovanie škodovkou na dlhé trasy je proste super :)
Extreme Tyres