skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
12:48:46
17.01.2009
17.01.2009
Kapřík
-> Peca: zase pavučinky..no ty ATS vypadaly moc libově A o mostu mi ani nevyprávěj..taky mi nevydržel..a to mám 18 stabík. S tou tvojí 21 nebo co tam máš tam budeš muset dát kus železa Jinak s motorem na tebe samozřejmě myslím, je tvůj Ale doufám, že na něj moc nespěcháš... bude to někdy na jaře
19:24:26
16.01.2009
16.01.2009
Peca
-> Kapřík faster: Co noveho? Uz nemam ty ATSka, ale shanim zase z5 pavuciny, planuju vymenit predni most rezervy, ktery je rozparany od stabilizatoru, a posleze ho vyztuzit a pak jezdit. Myslis na me s tim motorem?
21:08:42
08.01.2009
08.01.2009
Kapřík
-> Peca: tak co nového u Peců? Chystáš nějakou změnu na příští sezonu? Nebo jenom vklidu jezdit?
19:41:10
02.10.2008
02.10.2008
Peca
-> buran: Cus, Lobra se daji sehnat tak za 4000 tisice z vrakace ve stavu vhodnem na repasi. Novy se neprodavaji, takze prolezt vrakace a mit hodne stesti.
18:49:05
01.10.2008
01.10.2008
buran
čáu neviš kolik stála ty lobra a kde se daji sehnat
15:15:42
10.09.2008
10.09.2008
had
hoj,ty jo cerna kapota by se me hodila
08:53:59
28.08.2008
28.08.2008
Peca
-> Labros: No ta dalnice je velmi prizniva, nejsou to zadny extremy, takze problem s brzdama ani teplotou motoru nebyl.
14:28:00
25.08.2008
25.08.2008
Labros
Tak rapídek zvládnul cestu bez problémů? Jak se jelo přes alpský průsmyky? Chlazení a brzdy bez problémů?
Moje žena jela jednou přes Grosglockner stodvacítkou, která patřila tehdejšímu řediteli ČSAO. Nahoru prej úplně suverénně, předížděli tehdy nový favority, který stály s dýmem ve škarpě. Dolů taky dobrý, až dole prej prošlápli brzdy
Moje žena jela jednou přes Grosglockner stodvacítkou, která patřila tehdejšímu řediteli ČSAO. Nahoru prej úplně suverénně, předížděli tehdy nový favority, který stály s dýmem ve škarpě. Dolů taky dobrý, až dole prej prošlápli brzdy
16:01:52
22.08.2008
22.08.2008
had
18:59:45
10.08.2008
10.08.2008
capuccino
moc hezkej motooooor...
14:03:54
31.07.2008
31.07.2008
Peca
-> Dušan: 20 hodin cesty, ujde to
22:46:49
30.07.2008
30.07.2008
Dušan
do italie je to dlouhy co . zname
09:53:18
23.07.2008
23.07.2008
Peca
-> sep: V Rakousku nevim, to jsme prolitli, v Italii koukali na Rapida asi jako na auto, ktery nikdy nevideli a nedokazali identifikovat znacku. Takze si to prohlizeli podle me se smesici zajmu a pobaveni. Ono taky Rapid byl suverene nejstarsi auto na cele italske dalnici
A Cesi, ktere jsme potkavali cestou, kdyz si nas vsimli, tak vesmes blikali nebo zdravili rukou. A kdyz jsem nahodou nejakyho predjel, tak se i usmivali... Asi si mysleli, ze maji halucinace.
A Cesi, ktere jsme potkavali cestou, kdyz si nas vsimli, tak vesmes blikali nebo zdravili rukou. A kdyz jsem nahodou nejakyho predjel, tak se i usmivali... Asi si mysleli, ze maji halucinace.
19:03:43
22.07.2008
22.07.2008
sep
-> Peca: :jak na rapida koukají za hranicemi?
01:29:20
17.07.2008
17.07.2008
MIC
-> Peca: pekne fotky,musi to byt zazitek takto jet na dlouhou trasu. Auto si mel dobre pripreaveny tak je to v poho Ta ja bych asi nedojel...
12:35:46
16.07.2008
16.07.2008
MATTESS
-> minno: těch 1000 km na tak na půl sezóny, letos možná i celou
12:34:01
16.07.2008
16.07.2008
minno
-> Nwkt: -> Tuner#2: ja tiež :) ak tú moju krabicu raz dokončím, tak si spravím tiež takýto mega výlet. Strašne sa mi páčia dlhé cesty škodovkou, autom ktoré poznáš do posledného šróbika, a potom ten super pocit keď ti takéto auto na takú cestu spoľahlivo poslúži. Veď už teraz jazdím pomerne dlhé trasy, 1000 km za víkend bežná vec u mňa, nie je problém.
11:28:33
16.07.2008
16.07.2008
Nwkt
-> Tuner#2: My se Synym chceme taky někam vyrazit až ty škopky doděláme
11:25:56
16.07.2008
16.07.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca: Moc hezké fotky a obdivuju, že máš chuť a odvahu na takovou cestu. Známej jezditl se 105tkou z Plzně několikrát do Bulharska ještě za totáče, já bych na to odvahu neměl
08:12:18
16.07.2008
16.07.2008
minno
-> Peca: pekná cesta bola :) cestovanie škodovkou na dlhé trasy je proste super :)