skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
22:32:16
17.03.2013
17.03.2013
Peca
-> minno: Možna kdybych oddělal ten gumový lem, tak by to třeba o centimetr šlo pozvednout nahoru, ale vzhledem k tomu ze jsem do narazniku co se bocni sirky tyka musel dost rezat, aby to vlezlo na emkovy blatniky, treba by se to ani moc nepohlo. Ja ten lem tam chci, a takhle je to uz "na krev" dorazeny k tomu emkovymu celu.
22:23:35
17.03.2013
17.03.2013
minno
-> Peca: no, ale podľa poslednej fotky (č. 139) z bočného pohľadu ten nárazník naozaj nie je v rovine podľa línie blatníka. Nárazníkom sa dá hýbať aj dohora / dodola, tak ho treba ešte v prednej časti trochu podvihnúť vyššie, aby bočná línia bola v rovine.
22:21:45
17.03.2013
17.03.2013
Luky
-> Peca: ten sklon (nebo "sklon") je umocněn těmi gumovými dorazy, které jsou hodně šikmo. Je to vidět na fotce co jsi sem teď dal. Nešlo by je nějak srovnat?
22:11:25
17.03.2013
17.03.2013
Peca
afro100 17.03.13 21:47:31 napsal:
→ Peca: vrchna plocha prepregu sa zvazuje (pada dopredu)
v originale je ta plocha rovno .. a aj tu by to lepsie vyzeralo, keby to bolo
co najviac rovno .. takto prevesene to nevyzera dobre
No ono je to panove opticky klam, protoze uchyceni emkovyho narazniku i prepregu je v nosniku karoserie naprosto stejny. Tam neni kam uhnout. Proto je to temer ve stejne poloze jakou melo i Garde, protoze i Garde ma stejny predni nosniky jako eMko. Tam tu vuli vymezi akorat velikost diry na sroub.
Pro vsechny rejpaly - to ze to vypada jako spadeny dopredu, spociva v tom, ze ta horni plocha narazniku, jak vam pripada ze neni narovno, ma ve skutecnosti gumovy lem na vnitrni strane. Ten je originalni a ne ke kazdemu prepregu se zachoval. Ja ho k tomu mel, a protoze nechci aby hrana narazniku tlacila na celo, tento originalny gumovy lem jsem take pouzil. Ve vysledku to vypada, ze tam je velka mezera mezi celem a naraznikem, ve skutecnosti je vsak naraznik dopasovan tesne az ke kastli a to cerny neni mezera, ale ona gumova krytka.
Jak rikam, poloha uchyceni v nosniku nedovoli takovou vuli, aby tam vznikla dira jako prase. I kdyz fotky matou
→ Peca: vrchna plocha prepregu sa zvazuje (pada dopredu)
v originale je ta plocha rovno .. a aj tu by to lepsie vyzeralo, keby to bolo
co najviac rovno .. takto prevesene to nevyzera dobre
No ono je to panove opticky klam, protoze uchyceni emkovyho narazniku i prepregu je v nosniku karoserie naprosto stejny. Tam neni kam uhnout. Proto je to temer ve stejne poloze jakou melo i Garde, protoze i Garde ma stejny predni nosniky jako eMko. Tam tu vuli vymezi akorat velikost diry na sroub.
Pro vsechny rejpaly - to ze to vypada jako spadeny dopredu, spociva v tom, ze ta horni plocha narazniku, jak vam pripada ze neni narovno, ma ve skutecnosti gumovy lem na vnitrni strane. Ten je originalni a ne ke kazdemu prepregu se zachoval. Ja ho k tomu mel, a protoze nechci aby hrana narazniku tlacila na celo, tento originalny gumovy lem jsem take pouzil. Ve vysledku to vypada, ze tam je velka mezera mezi celem a naraznikem, ve skutecnosti je vsak naraznik dopasovan tesne az ke kastli a to cerny neni mezera, ale ona gumova krytka.
Jak rikam, poloha uchyceni v nosniku nedovoli takovou vuli, aby tam vznikla dira jako prase. I kdyz fotky matou
22:05:13
17.03.2013
17.03.2013
Peca
-> Pavel P@nkáč: To celo je uz treti v poradi, kdezto blatniky jsou puvodni, napasovany jeste po prvnim celolaku. Bez manipulace s nimi to presne k hranam nove nasazovanych cel nedopasuju, a vzhledem k jejich letitemu usazeni a plastovym podbehum s nimi nehodlam hybat.
A ty gumovy dorazy se mi uz nejednou osvedcily, navic se mi ty tykadla proste libi
A ty gumovy dorazy se mi uz nejednou osvedcily, navic se mi ty tykadla proste libi
22:01:01
17.03.2013
17.03.2013
Minik03
smekám za masku
22:00:41
17.03.2013
17.03.2013
Lubes - zrušená registrace
-> afro100: -> Star LC20: neni to až tak zretelne vidno...ale dajme tomu
21:59:50
17.03.2013
17.03.2013
Pavel P@nkáč
Nwkt 17.03.13 21:55:22 napsal:
→ Peca: Nedávej na ty prepregy ty gumový nástavce, to
je fujjo souhlasim ty gumy jsou osklive a dopasuj celo k blatnikum vim ze je to problem ale jeste trochu snahy to chce:) no spis chtelo pred lakem jinak kola se me zamlouvaji moc ale nevim co je na tom hranatym ctyrooku tak pekneho, zlaty velky svetla a jemna mrizka
→ Peca: Nedávej na ty prepregy ty gumový nástavce, to
je fujjo souhlasim ty gumy jsou osklive a dopasuj celo k blatnikum vim ze je to problem ale jeste trochu snahy to chce:) no spis chtelo pred lakem jinak kola se me zamlouvaji moc ale nevim co je na tom hranatym ctyrooku tak pekneho, zlaty velky svetla a jemna mrizka
21:55:22
17.03.2013
17.03.2013
Nwkt
-> Peca: Nedávej na ty prepregy ty gumový nástavce, to je fuj
21:53:58
17.03.2013
17.03.2013
Star LC20
-> Lubes: že by nebyla zacvaklá?
21:53:12
17.03.2013
17.03.2013
P@wlos
dobréééé
21:52:59
17.03.2013
17.03.2013
afro100
-> Lubes: lebo neni zatvorena ? :D
21:52:28
17.03.2013
17.03.2013
Lubes - zrušená registrace
-> Peca: paráááda....ale prečo aj tá kapota tak strašne nesedí ????
21:48:15
17.03.2013
17.03.2013
škodec
-> Peca: pekne si to vyriesil s tou farebnostou, bal som sa, ze prepreg bude cely cierny a bude to "tazka" cierna hmota na predku. Inak by som tie gumy z neho dal prec a mozno presunul tu znacku nizsie. Pekna práca
21:47:31
17.03.2013
17.03.2013
afro100
-> Peca: vrchna plocha prepregu sa zvazuje (pada dopredu) v originale je ta plocha rovno .. a aj tu by to lepsie vyzeralo, keby to bolo co najviac rovno .. takto prevesene to nevyzera dobre
21:44:31
17.03.2013
17.03.2013
minno
-> afro100 17.03.13 21:36:29: kuva, som blbej Teraz pozerám ešte raz, ma zmiatlo že je ten spodok v bielej farbe, keď je to celé čierne tak to pôsobí ináč.
21:43:04
17.03.2013
17.03.2013
Star LC20
-> Peca: Pecička hodně dobrý, akorát ten nárazník trošku padá, jak píše Havlík...ještě by to chtělo doladit. Jinak bomba
21:40:13
17.03.2013
17.03.2013
Peca
-> havlik: ?