skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Skoda Rapid 1,3 coupe (vývozní model pro státy Beneluxu)
Škoda Rapid, toho má hodně lidí, ale jen málokdo má Skodu Rapid (tedy bez háčku nad „S“). Pod tímto označením byly vyváženy vozy na západ.
Původní stav (v době koupě):
rok výroby 1988, nadrandíno 72 tis. km, absolutně bez koroze, plná výbava „vývozáku“, jasný původ (dokumentovaný i servisní knížkou ve vlámštině ;-), …
Interiér:
- kompletně přečalouněn ve stylu Octávie RS (kombinace cerny + stribrno-bily velur)
- dekor budíků Octavia/Fabia RS
- audio (Kenwood) + 6 repro (Blaupunkt)
- dekorace palubní desky imitací hliníku (z původního dřeva)
- držák Nokia + Hands free vlastní výroby
- senzor venkovní a vnitřní teploty
- zkrácená řadička (asi o 5 cm)
- kliky stahování oken z Favoritu s černým interiérem
- alarm
Exteriér:
- boční reflexní pruhy “coupe” (charakteristické pro vývozní modely)
- boční bílé blinkry
- dvouvláknové zadní svítilny - lakované černým průsvitným sprejem "půl na půl" (horní červená část ponechána v originálu, spodní blinkr a zpátečka začerněny)
- kliky Favorit černé 93/94
- kola Meteor II. (185/70 x R13 pneu Barum Brillantis)
- vnitřně ovladatelná zrcátka z VW Golf II.
- zdvojená zadní mlhovka (ač je to prej zakázané)
- přídavná dálková světla H3 s čiým překrytím (donedávna jsem je pokládal za mlhovky ;-))
- hlavní světlomety osazeny žárovkami Blue Vision
- výfuk ITC
- černé sloupky s dekorem RS
- mřížka tahokovu za původním žebrováním masky (použitá z klimatizace)
Motor, podvozek, řízení:
- motor 130 - série bez úprav (olej Mobil polosyntetika)
- podvozek originál (pouze důkladně ošetřen tlumexem :-)
- krátké přední pružiny (240 mm)
- gumové vzpěry v zadních pružinách - The Marko Sytem (díky ;-)
- 5ti stupňová převodovka (stálý převod 3,9)
- hřebenové řízení, posilovač brzd, čtyřpístové brzdy (vše série)
Můj záměr:
Jako fanda domácí automobilky bych velmi rád udržel vůz v původním stavu a to bez všelijakých plastů, mračítek, 10ti antén a spousty dalších zbytečností, které máme možnost denně vídat na českých silnicích. Auto také potřebuji pro denní život, a tak z něj nehodlám udělat výstavní kousek, který vyjede 5x ročně na sraz. Prostě praktičnost, krása a výborný technický stav, nic víc nechci!
Ať je nás škodovkářů na silnicích stále dost.
Lukáš ( www.skodarapid.wz.cz/ )
Škoda Rapid, toho má hodně lidí, ale jen málokdo má Skodu Rapid (tedy bez háčku nad „S“). Pod tímto označením byly vyváženy vozy na západ.
Původní stav (v době koupě):
rok výroby 1988, nadrandíno 72 tis. km, absolutně bez koroze, plná výbava „vývozáku“, jasný původ (dokumentovaný i servisní knížkou ve vlámštině ;-), …
Interiér:
- kompletně přečalouněn ve stylu Octávie RS (kombinace cerny + stribrno-bily velur)
- dekor budíků Octavia/Fabia RS
- audio (Kenwood) + 6 repro (Blaupunkt)
- dekorace palubní desky imitací hliníku (z původního dřeva)
- držák Nokia + Hands free vlastní výroby
- senzor venkovní a vnitřní teploty
- zkrácená řadička (asi o 5 cm)
- kliky stahování oken z Favoritu s černým interiérem
- alarm
Exteriér:
- boční reflexní pruhy “coupe” (charakteristické pro vývozní modely)
- boční bílé blinkry
- dvouvláknové zadní svítilny - lakované černým průsvitným sprejem "půl na půl" (horní červená část ponechána v originálu, spodní blinkr a zpátečka začerněny)
- kliky Favorit černé 93/94
- kola Meteor II. (185/70 x R13 pneu Barum Brillantis)
- vnitřně ovladatelná zrcátka z VW Golf II.
- zdvojená zadní mlhovka (ač je to prej zakázané)
- přídavná dálková světla H3 s čiým překrytím (donedávna jsem je pokládal za mlhovky ;-))
- hlavní světlomety osazeny žárovkami Blue Vision
- výfuk ITC
- černé sloupky s dekorem RS
- mřížka tahokovu za původním žebrováním masky (použitá z klimatizace)
Motor, podvozek, řízení:
- motor 130 - série bez úprav (olej Mobil polosyntetika)
- podvozek originál (pouze důkladně ošetřen tlumexem :-)
- krátké přední pružiny (240 mm)
- gumové vzpěry v zadních pružinách - The Marko Sytem (díky ;-)
- 5ti stupňová převodovka (stálý převod 3,9)
- hřebenové řízení, posilovač brzd, čtyřpístové brzdy (vše série)
Můj záměr:
Jako fanda domácí automobilky bych velmi rád udržel vůz v původním stavu a to bez všelijakých plastů, mračítek, 10ti antén a spousty dalších zbytečností, které máme možnost denně vídat na českých silnicích. Auto také potřebuji pro denní život, a tak z něj nehodlám udělat výstavní kousek, který vyjede 5x ročně na sraz. Prostě praktičnost, krása a výborný technický stav, nic víc nechci!
Ať je nás škodovkářů na silnicích stále dost.
Lukáš ( www.skodarapid.wz.cz/ )
Lukáš / Rapid 130 - komentáře:
2CHIP: No nápad pojistneho lanka je víc než dobrej a náklady nejsou téměř žádný - lanko 7,- a svorka lanka 8,50,- ...
2Lukáš: Noja uz se delsi dobu chystam na nouzove otevirani kufru druhym lankem, ale nejak se mi do toho porad nechce...
dnes jsme s kámošem Peťou vyměnili trhající se lanko otevírající zámky kufru za nové - doporučuju preventivně vyměnit všem - nedokážu si představit, že by se trhlo a kufr nešel otevřít!!!
PS: kolik dáte bodíků za takto skvělou opravo-úpravu
PS: kolik dáte bodíků za takto skvělou opravo-úpravu
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
A jak je starej(jestli to víš),no fakčí dobře?
![29](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/29.gif)
origo, popravdě jsem ho ještě ani neměl venku
![85](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/85.gif)
Jak silnej máš altík????
Taky ti na oplátku dávám body za hezký interiér a za to jak jsi mi to v kopci pěkně nandal. Jede to fakt super !!!!
2Tomas Cerny: Zadní mlhovky můžou být dvě, ale pouze u aut již takto vyrobených a navíc pouze ve sdružených zadních lampách - auta, která mají mlhovky mimo lampy platí, že pokud tak nejsou vybavena z výroby, tak může být namontována pouze jedna a to vlevo, jak píše Black sun
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
2Tomas Cerny: Já bych řekl že dvě můžou bejt z výroby a u aut kde z výroby nebylo žádné by asi mělo být jenom jedno na levé straně. Ne níž jak 20cm od země a tušim blíž jak 10cm k obrysovýmu (nebo brzdovýmu) světlu. Ale nejsem si jistej, tak by se to dalo chápat.
Lukáš : nevim o tom, že by byla zakázaná zadní mlhovka, ve vyhlášce sem četl něco na způsob, ... vozy musí být vybaveny jedním, nebo dvěmi zadními mlhovými světly ... (sorry za tu CZ). Tak nevim, ja mam 2 a zatim to nikomu nevadilo
2Tomas Cerny: hlavně pro nás mírně sklerotické
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
no kecycky typu kdy vymenit olej a podobne chvalim, taky to pripravuju (kamosuv citroen ma v motorovym prostoru nalepku co presne je tam za olej + kdy dat novej, docela cool)
A koukám, že i bodíky to nese ;-) Díky a jen tak dál
![14](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/14.gif)
2u-geen: Tak jsem obrázky upravil v ACDSee a vypadá to mnóhem líp. Díky za doporučení
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
přidávám nové fotky s nově lakovanými kolečky, novou nasávací mřížkou, novou popiskou na válci vzduchového filtru ;-))) a s dalšími pár kravinkami
![15](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/15.gif)
pruhy nechat,s nima je to lepšejší
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
Těžko říct, ale pak už nebudeš mít Skodu Rapid ale vobyč. Škodu Rapid
Začínám pomalu přemýšlet o generálce karoserie - nové blatníky, zadní lemy, prahy, čelo a pak lak - chci nechat původní barvu a maximálně zachovat původní vzhled, ale nevím, jestli mám nechat dělat repliku pruhů, které mám po bocích (originál z výroby pro vývozní modely), nebo jestli to bude lepší bez nich (viz první fotka)
Co je hezčí
![74](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/74.gif)
![74](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/74.gif)
U nás v Obnově na objednávku.
2u-geen: Drahy? Ty snad vis, kde je prodavaji?