skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak to je můj Rapid 136. :-) Do minulého roku jezdil s upraveným motorem z Favorita a karburátory MIKUNI z motocyklu Yamaha FZR, difuzer 32. Připravuje se motor 1.4 MPI s plně programovatelnou řídicí jednotkou vstřikování s možností ladění při běhu motoru, viz www.vems-group.org/ .
Právě probíhá velká akce, spojenou s výměnou blatníků, prahů, čela, kapoty, motoru, novým lakem a další drobnosti. V převodovce také vyměním co se dá.
A hlavně sestavit motor a rozchodit svtřikování... :-)
Parametry starého motoru:
blok Favorit
vrtání 77 mm
zdvih 72 mm
objem 1341 ccm
kompresní poměr 10,15:1
vačka 266
odlehčený setrvačník
zvětšené sací kanály slícované se sáním
výfuk 130 L/A za nárazníkem
Jak jsem se zmínil, pracuje se na novém motoru původem z Fabie.
Parametry nového motoru:
blok Fabia
vrtání 75,5 mm
zdvih 78 mm
objem 1397
kompresní poměr 10,7:1
vačka 278/265, větší zdvih vaček, Motor Excel
mechanická zdvihátka
odlehčený setrvačník a řemenice
zvětšené sací kanály slícované se sáním
víko rozvodů původní Fabia bez rozdělovače
vstřikování MPI, trysky a čidla z Fabie, speciální řídicí jednotka, podle částečně "open" projektu www.vems-group.org/ Tak to v Rapidu ještě nikdo nemá... :-)
výfuk nerez 130 L/A za nárazníkem
Podvozek:
přední pružiny 250 od Sakyho
"ostré" hřebenové řízení "Saky" :-)
doufám že bude i stabilizátor 18mm
zadní náprava vyztužená podle L/A
kotouče a čtyřpístky
všechny náboje kol s roztečí děr pro šrouby 4 x 100 a 4 x 130
přitvrzené tlumiče
disky ATS 6 x 13, ET27, 4x100mm
pneu vzadu 205/60 - 13
vpředu 185/60 - 13
Chci aby auto mělo originální vzhled .
Jinak v létě 2004 mě svezl během měsíce přes 4000 km na skvělý výlet - okruh po Evropě. Trasa od Kladna přes Slovensko, křížem krážem Maďadrsko, Chorvatsko, Slovinsko, Rakousko a zpět. Až na jednu komplikaci s prosakujícím policajtem oleje v Maďarsku to zvládl výborně a často budil zájem místních obyvatel :-))
Právě probíhá velká akce, spojenou s výměnou blatníků, prahů, čela, kapoty, motoru, novým lakem a další drobnosti. V převodovce také vyměním co se dá.
A hlavně sestavit motor a rozchodit svtřikování... :-)
Parametry starého motoru:
blok Favorit
vrtání 77 mm
zdvih 72 mm
objem 1341 ccm
kompresní poměr 10,15:1
vačka 266
odlehčený setrvačník
zvětšené sací kanály slícované se sáním
výfuk 130 L/A za nárazníkem
Jak jsem se zmínil, pracuje se na novém motoru původem z Fabie.
Parametry nového motoru:
blok Fabia
vrtání 75,5 mm
zdvih 78 mm
objem 1397
kompresní poměr 10,7:1
vačka 278/265, větší zdvih vaček, Motor Excel
mechanická zdvihátka
odlehčený setrvačník a řemenice
zvětšené sací kanály slícované se sáním
víko rozvodů původní Fabia bez rozdělovače
vstřikování MPI, trysky a čidla z Fabie, speciální řídicí jednotka, podle částečně "open" projektu www.vems-group.org/ Tak to v Rapidu ještě nikdo nemá... :-)
výfuk nerez 130 L/A za nárazníkem
Podvozek:
přední pružiny 250 od Sakyho
"ostré" hřebenové řízení "Saky" :-)
doufám že bude i stabilizátor 18mm
zadní náprava vyztužená podle L/A
kotouče a čtyřpístky
všechny náboje kol s roztečí děr pro šrouby 4 x 100 a 4 x 130
přitvrzené tlumiče
disky ATS 6 x 13, ET27, 4x100mm
pneu vzadu 205/60 - 13
vpředu 185/60 - 13
Chci aby auto mělo originální vzhled .
Jinak v létě 2004 mě svezl během měsíce přes 4000 km na skvělý výlet - okruh po Evropě. Trasa od Kladna přes Slovensko, křížem krážem Maďadrsko, Chorvatsko, Slovinsko, Rakousko a zpět. Až na jednu komplikaci s prosakujícím policajtem oleje v Maďarsku to zvládl výborně a často budil zájem místních obyvatel :-))
Rapid - komentáře:
21:43:02
23.11.2005
23.11.2005
zdrub
-> Petr P: Koukám že kladeňáci na týhle stránce maj skoro samý rozebraný rapidy, kdy to uvidíme na Kladně taky jezdit?
23:57:12
10.10.2005
10.10.2005
Petr P
Prahy mam normalni na 120. Neni to problem, akorat se urizne nabeh na sloupek a dira po nem se musi zavarit. Na prave strane bude i novy zadni blatnik, takze pouziji jen predni cast prahu. Vlevo jsem uriznul jen spodni prahovou cast blatniku a z prahu zas odriznul horejsek, ze zbyl jen spodek co pasuje k blatniku..
21:38:58
10.10.2005
10.10.2005
Kuba F1
Ty nové prahy jsi sehnal origo nebo to nahrazuješ klasickejma na sedana a upravuješ je pro použití v rapidu?
23:16:20
25.07.2005
25.07.2005
Petr P
Tak furt dělám hlavně na plechařině, prahy, pravý bok.. Mezitím rozebírám nápravy a stříknul motor s převodovkou na stříbrno.
14:56:52
11.07.2005
11.07.2005
Petr P
Konečně jsem po zkončení školy trochu pokročil..
Klika je na vyvážení, hlava na snížení.. Blok motoru a převodovku vezu zítra jemně opískovat a přijde na ně lak..
Konečně je taky na cestě ke mě programovatelná řídicí jednotka vstřikování s tím si určitě pořádně vyhraju.
Klika je na vyvážení, hlava na snížení.. Blok motoru a převodovku vezu zítra jemně opískovat a přijde na ně lak..
Konečně je taky na cestě ke mě programovatelná řídicí jednotka vstřikování s tím si určitě pořádně vyhraju.
00:05:40
13.04.2005
13.04.2005
Honis
Moc cením tu práci na autě, vím o čem to je Zatím dávám 8b! Jen tak dál
23:43:44
12.04.2005
12.04.2005
jenik120
To bude peklstroj to ti teda povim... musim taky obodovat!
00:40:56
04.04.2005
04.04.2005
happy.exe
Fakt dobrá práce s tím motorem. Chtěl jsem se zeptat-za kolik by byl k mání? Nemam vůbec odvahu si tipovat,tak bych chtěl slyšet jaká by byla představa Jinak body++
23:13:22
09.01.2005
09.01.2005
Petr P
-> Štěpán: Jako ostatíi na tomhle motoru je to taková pokusná improvizace, ale účel splnila.
Je to omotané zbylým proužkem hlukové a tepelné izolace do motorového prostoru. Jsou to nějaká minerální vlákna - vata s Al fólií navrchu. Přes to ještě alobal a drát. Jen ta izolace něla vespod nějaké lepidlo, které nejdřív pekelně smrdělo, jak se pálilo...
Je to omotané zbylým proužkem hlukové a tepelné izolace do motorového prostoru. Jsou to nějaká minerální vlákna - vata s Al fólií navrchu. Přes to ještě alobal a drát. Jen ta izolace něla vespod nějaké lepidlo, které nejdřív pekelně smrdělo, jak se pálilo...
17:41:32
07.01.2005
07.01.2005
Štěpán
-> Petr P: Prosim Te,cim mas omotane ty svody vyfuku?Jinak peknej motor :-)
20:17:24
24.12.2004
24.12.2004
Crack
Decela umělecký fota!!Pěknej motor a okolí..