skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak to je můj Rapid 136. :-) Do minulého roku jezdil s upraveným motorem z Favorita a karburátory MIKUNI z motocyklu Yamaha FZR, difuzer 32. Připravuje se motor 1.4 MPI s plně programovatelnou řídicí jednotkou vstřikování s možností ladění při běhu motoru, viz www.vems-group.org/ .
Právě probíhá velká akce, spojenou s výměnou blatníků, prahů, čela, kapoty, motoru, novým lakem a další drobnosti. V převodovce také vyměním co se dá.
A hlavně sestavit motor a rozchodit svtřikování... :-)
Parametry starého motoru:
blok Favorit
vrtání 77 mm
zdvih 72 mm
objem 1341 ccm
kompresní poměr 10,15:1
vačka 266
odlehčený setrvačník
zvětšené sací kanály slícované se sáním
výfuk 130 L/A za nárazníkem
Jak jsem se zmínil, pracuje se na novém motoru původem z Fabie.
Parametry nového motoru:
blok Fabia
vrtání 75,5 mm
zdvih 78 mm
objem 1397
kompresní poměr 10,7:1
vačka 278/265, větší zdvih vaček, Motor Excel
mechanická zdvihátka
odlehčený setrvačník a řemenice
zvětšené sací kanály slícované se sáním
víko rozvodů původní Fabia bez rozdělovače
vstřikování MPI, trysky a čidla z Fabie, speciální řídicí jednotka, podle částečně "open" projektu www.vems-group.org/ Tak to v Rapidu ještě nikdo nemá... :-)
výfuk nerez 130 L/A za nárazníkem
Podvozek:
přední pružiny 250 od Sakyho
"ostré" hřebenové řízení "Saky" :-)
doufám že bude i stabilizátor 18mm
zadní náprava vyztužená podle L/A
kotouče a čtyřpístky
všechny náboje kol s roztečí děr pro šrouby 4 x 100 a 4 x 130
přitvrzené tlumiče
disky ATS 6 x 13, ET27, 4x100mm
pneu vzadu 205/60 - 13
vpředu 185/60 - 13
Chci aby auto mělo originální vzhled .
Jinak v létě 2004 mě svezl během měsíce přes 4000 km na skvělý výlet - okruh po Evropě. Trasa od Kladna přes Slovensko, křížem krážem Maďadrsko, Chorvatsko, Slovinsko, Rakousko a zpět. Až na jednu komplikaci s prosakujícím policajtem oleje v Maďarsku to zvládl výborně a často budil zájem místních obyvatel :-))
Právě probíhá velká akce, spojenou s výměnou blatníků, prahů, čela, kapoty, motoru, novým lakem a další drobnosti. V převodovce také vyměním co se dá.
A hlavně sestavit motor a rozchodit svtřikování... :-)
Parametry starého motoru:
blok Favorit
vrtání 77 mm
zdvih 72 mm
objem 1341 ccm
kompresní poměr 10,15:1
vačka 266
odlehčený setrvačník
zvětšené sací kanály slícované se sáním
výfuk 130 L/A za nárazníkem
Jak jsem se zmínil, pracuje se na novém motoru původem z Fabie.
Parametry nového motoru:
blok Fabia
vrtání 75,5 mm
zdvih 78 mm
objem 1397
kompresní poměr 10,7:1
vačka 278/265, větší zdvih vaček, Motor Excel
mechanická zdvihátka
odlehčený setrvačník a řemenice
zvětšené sací kanály slícované se sáním
víko rozvodů původní Fabia bez rozdělovače
vstřikování MPI, trysky a čidla z Fabie, speciální řídicí jednotka, podle částečně "open" projektu www.vems-group.org/ Tak to v Rapidu ještě nikdo nemá... :-)
výfuk nerez 130 L/A za nárazníkem
Podvozek:
přední pružiny 250 od Sakyho
"ostré" hřebenové řízení "Saky" :-)
doufám že bude i stabilizátor 18mm
zadní náprava vyztužená podle L/A
kotouče a čtyřpístky
všechny náboje kol s roztečí děr pro šrouby 4 x 100 a 4 x 130
přitvrzené tlumiče
disky ATS 6 x 13, ET27, 4x100mm
pneu vzadu 205/60 - 13
vpředu 185/60 - 13
Chci aby auto mělo originální vzhled .
Jinak v létě 2004 mě svezl během měsíce přes 4000 km na skvělý výlet - okruh po Evropě. Trasa od Kladna přes Slovensko, křížem krážem Maďadrsko, Chorvatsko, Slovinsko, Rakousko a zpět. Až na jednu komplikaci s prosakujícím policajtem oleje v Maďarsku to zvládl výborně a často budil zájem místních obyvatel :-))
Rapid - komentáře:
20:40:25
13.11.2007
13.11.2007
mroz
Tak jak to s im Tvim autem vypadá?? Dodělal jsi to vubec
16:42:54
11.07.2007
11.07.2007
DuriQ
Petr P: ja mam tiez konzolu rucky za sedadlami :) a taktiez to mam vedene lankom : ) ale stale som to nedal do 100% prevadzky schopneho stavu :(
ten motor je libustka : ))
ten motor je libustka : ))
22:14:17
26.11.2006
26.11.2006
Petr P
-> zdrub: Ručku si nechávám na konec. Jako lahůdku.
Měl jsem v plánu schovat váleček ruční brzdy někam za sedačky a k páce vést lanko. Ale ještě uvidim, možná to udělám klasisky s válcem u ručky. Moc se mi ale nezamlouvá že pak trčí válec s nádobkou v interieru..
Měl jsem v plánu schovat váleček ruční brzdy někam za sedačky a k páce vést lanko. Ale ještě uvidim, možná to udělám klasisky s válcem u ručky. Moc se mi ale nezamlouvá že pak trčí válec s nádobkou v interieru..
11:58:33
26.11.2006
26.11.2006
zdrub
-> Petr P: jak máš řešenou ručku
11:15:36
16.11.2006
16.11.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr P: Ten motůrek bude zajímavej - moc hezká práce.
11:04:00
16.11.2006
16.11.2006
R@ZOR
-> Petr P: Vypada to velice zajimave! Drzim palce!
21:55:12
16.08.2006
16.08.2006
Petr P
Tak už mám mějakou dobu doma nově nalakované auto, nasadil okna a dveře a pustil se do skládání motoru.
17:25:37
09.03.2006
09.03.2006
Petr P
-> DuriQ: Jak vidíš mám jen pravý. Ten se dá sehnat ještě celkem dobře. Horší je to s levým, ten už nikde není!
23:19:10
28.02.2006
28.02.2006
DuriQ
kde sa ti podarilo zohnat bok na rapusa to je uz skoro nemozne ci nie ?
21:03:34
17.02.2006
17.02.2006
haso
-> Petr P: cauko nemohol by si mi poslat na E-mail tu druhu fotku kde si v tych alpach?(ak ju mas vo vacsom rozliseni) ak hej tak diky moc. mail: hasotuning@centrum.cz
10:19:08
12.01.2006
12.01.2006
Petr P
-> Damir: No tobě to vlastně nemusim asi moc popisovat..
15:30:06
11.01.2006
11.01.2006
Petr P
-> Damir: Je to ve středu Chorvatska v oblasti dříve osídlené Srby. Co je vyhnali, zbyly tam postupně se rozpadající baráky... Konkrétně je to myslím kousek severně od Plitvických jezer, snad cesta mezi Slunj a Jezero..
V Chorvatsku a Slovinsku mě překvapilo, že malé silničky hlavně v horách, které byly normálně na mapě jsou prašné..
Ta fotka ze Slovinska s hor u Ilirske Bistrice, tam jsme dokonce potkali policajty co se báli že chceme přejet přes hranice do Chorvatska.. Tak nás kus cesty vedli...
Jinak v Ilirske Bistrici se zrovna konalo Mistrovství Evropy v závodech historických automobilů do vrchu, takže jsem tam potkal Josefa Michla se Škodou 130RS, který se tehdy stejně jako letos stal mistrem Evropy.
V Chorvatsku a Slovinsku mě překvapilo, že malé silničky hlavně v horách, které byly normálně na mapě jsou prašné..
Ta fotka ze Slovinska s hor u Ilirske Bistrice, tam jsme dokonce potkali policajty co se báli že chceme přejet přes hranice do Chorvatska.. Tak nás kus cesty vedli...
Jinak v Ilirske Bistrici se zrovna konalo Mistrovství Evropy v závodech historických automobilů do vrchu, takže jsem tam potkal Josefa Michla se Škodou 130RS, který se tehdy stejně jako letos stal mistrem Evropy.
02:29:53
11.01.2006
11.01.2006
Damir
Ahoj,kde jsi to prosim te jezdil v Chorvatsku,že je takova uska neasvaltova silnice a upozorneny od miny?
14:49:42
10.12.2005
10.12.2005
Petr P
Motor se vstřikama a klapkou 6000
osazená deska řídicí jednotky + konektory + postovne a poplatky 7000
vačka MotorExcell 3600
benzinové čerpadlo 1000
nastavitelný regulátor tlaku benzinu 2200
elektrický plynový pedál 1500
lambdasonda 2000
vyvazeni kliky a snizeni hlavy 1700
tlumič výfuku 130L/A nerez 2500
Potom běžný věci jako těsnění, rozvoďák, věnec setrvačníku a další... Ještě méně běžné běžné jemné opískování celého motoru (zvenku :-) a stříbrná barva..
Já jsem to tedy radši nesčítal..
osazená deska řídicí jednotky + konektory + postovne a poplatky 7000
vačka MotorExcell 3600
benzinové čerpadlo 1000
nastavitelný regulátor tlaku benzinu 2200
elektrický plynový pedál 1500
lambdasonda 2000
vyvazeni kliky a snizeni hlavy 1700
tlumič výfuku 130L/A nerez 2500
Potom běžný věci jako těsnění, rozvoďák, věnec setrvačníku a další... Ještě méně běžné běžné jemné opískování celého motoru (zvenku :-) a stříbrná barva..
Já jsem to tedy radši nesčítal..
12:15:22
10.12.2005
10.12.2005
Petr P
-> zdrub: Komplikace není ani tak že je to motor z Fabie, jako spíš že celou elektroniku motoru musim nakonfigurovat sám jak po hardwarové tak softwarové stránce.. :-)
-> zufo: Motor ještě není kompletní, ale jestli bude všechno fungovat jak má, měl by dávat aspoň 70 kW a doufám slušnej krouťák. Neni stavěnej na nějaký závody, ale jako "sportovní" motor pro "normální" ježdění.
-> zufo: Motor ještě není kompletní, ale jestli bude všechno fungovat jak má, měl by dávat aspoň 70 kW a doufám slušnej krouťák. Neni stavěnej na nějaký závody, ale jako "sportovní" motor pro "normální" ježdění.
14:16:04
07.12.2005
07.12.2005
zdrub
-> Petr P: s tim motorem si teda vihraješ, já jsem nedávno dkládal favorita do 120 a bylato docela zabýračka, natož fábku
19:06:05
06.12.2005
06.12.2005
zufo
good motor kolik má KW? a na kolik te kompletne višel?
14:37:33
06.12.2005
06.12.2005
Petr P
-> zdrub: Jezdit bude počítám během léta, jestli zbydou peníze na lak.. Přidal jsem nějaké fotky, jak se práce pohnula. Už stačí v podstatě nasadit motor s převodovkou a jelo by to.. Ty jsou ale zatím do šroubku rozebrané. Jo zapomněl jsem ještě taky udělat výfukové svody. ..
Teď mě čeká kitování a broušení, složit motor s převodovkou a hlavně rozchodit, nainstalovat a doladit vstřikování. O vstřiky a zapalování se bude starat elektronika, bude tam i elektricky ovládaná škrticí klapka a elektrickej plynovej pedál.
Teď mě čeká kitování a broušení, složit motor s převodovkou a hlavně rozchodit, nainstalovat a doladit vstřikování. O vstřiky a zapalování se bude starat elektronika, bude tam i elektricky ovládaná škrticí klapka a elektrickej plynovej pedál.