
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny 80kN (o 80% tužší než série) od Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity volná délka 200mm.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny 80kN (o 80% tužší než série) od Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity volná délka 200mm.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Petr / Rapid 135 - komentáře:
Panečku! Ta žlutá auta mají nějak větší zemskou přitažlivost

-> Petr - Rapid 135 14.07.11 11:37:30: Tak to jsem rád 

Co říkám na pružiny? Pecka, neuvěřitelná změna! Fakt bomba! Měnil jsem najednou předek i zadek a oproti tomu co tam bylo, nesrovnatelný. Teď jsou ty jízdní vlastnosti úplně někde jinde... Fakt hodně moc kvalitní muziky za pár korun 

-> Petr - Rapid 135 14.07.11 11:29:06: Blázen
ještě bych trochu složil zadek. BTW co říkáš na pružiny?

Rovnou fuč dva. Až si to bude sedat a bylo by to moc, tak se to dá vypodložit kdykoliv, 5 mm podložkama pod pružinu
Úplně dole je to bez pružin, sedí to jen na dorazech gumových. Ani hever to nedrží
To by se mi moc líbilo, ale to už je nejnižší bod na přední nápravě jen 15 mm nad zemí... to je moc. Takhle mám 7,5 cm 



-> Petr - Rapid 135: Ty seš ďábel, rovnou dva závity fuč jo? To už k dorazu moc místa není ne? Na té fotce úplně nízko je to bez pružin? Každopádně fotky spodku 

super projekt moc se mi líbí tak jednoduchost



-> Petr - Rapid 135: krásne auto.. fotka 143 sa mi páči najviac
super práca


-> magik: stačí si porovnat, od kdy takové masky dělá Audi a kdy se dávala tato (když už jsi nadhodil Audi
)

MATTESS 07.06.11 20:54:26 napsal: → magik: Ty jsi taky Audi
To Audi se opičilo 
No to by som nepovedal....



No to by som nepovedal....


-> magik: Ty jsi taky Audi
To Audi se opičilo 


je nadherna, aj s tymi kolečkami, no jedine mi vadi ta predna maska ala "audi" ... mozno keby bola v chrome:) ...
Krásná práce a krásné auto


na živo radost pohledět
Krásná práce!
Celkově luxusní, ale poslední fotky jsou obzvláště vypečené. 

Nehceš fotky z Běšin?Mám i video.
.. dneska jsem byl Rapidem svezen, moc fajn zážitek. Díky. 

Klobuk dole!Tak takto to ma vypadat ked sa niekto vyhra z renovaciou!Nadherne vozitko.Ja robim tiez rapida,ale na Stejne po roku to mozem vyhodit do srotu.Mal som uzovku na cross,ale po skoro dvoch rokoch autocossu a jednej búde uz su z nej "angličáky".
