
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto je v rodině od 04.06.1991 nejdřív ho vlastnil můj táta pak ho zdědila moje starší sestra a po ní pak já. V 19ti letech jsem ho zdědil já. Rapida jsem vyvařil, nechal nalakovat a celkové dal do kup ale byl jsem ještě mladej a blbej a s autem jsem jezdil i v zimě. Takže místa, která se zdála OK byla rázem v loji. Rapid opět potřeboval vyvaření a celkem dost oprav. Do toho mi zemřela moje Maminka.*12* *12* To auto mi ji obrovsky připomínalo a vždy když jsem v něm seděl jsem jí viděl. Takže jsem neměl vůbec odvahu ani sílu auto znovu opravit a jezdit. Ale čas je obrovský léčitel. Čas hodně zahojil a já pořád říkal že ho musím celého opravit. Pokukoval sem pořád po nějaké slušné karoserii a najednou ejhle na bazoši celkem slušná, za dobré peníze. Já váhal ale moje přítelkyně mě do toho popošťouchla a jeli jsme pro ní. Tam jsem zjistil, že je vzadu napasovaná molčanovka. Tak mě napadlo postavit něco pořádného s pořádným motorem. No a je z toho tohle. Obrovskou zásluhu na to má moje Přítelkyně Míša 13, která mě v tom strašně moc podpořila a hlavně mi toleruje všechen ten čas, který sem v garáži. Obrovský dík patří všem, kdo mi kdy pomohli... Auto je věnováno tam na horu Pro tu nejúžasnější osobu, kterou jsem kdy mohl mít... Mami doufám, že jsi tam na mě nahoře pyšná. I po těch letech mi stejně dalo obrovsky zabrat tohle napsat jedná se proste *13* *13* *13* *13* záležitost.
Pomalu se budu snažit doplnit nějaké info o autě.
Podvozek
-Tlumiče a pružiny Protlum
Zadní náprava
-Ramena Molačan mnou upravené na stavitelné tlumiče Protlum
Přední náprava
-Horní ramena Trubková WLAD
Převodovka
Dá se říct že série
Pomalu se budu snažit doplnit nějaké info o autě.
Podvozek
-Tlumiče a pružiny Protlum
Zadní náprava
-Ramena Molačan mnou upravené na stavitelné tlumiče Protlum
Přední náprava
-Horní ramena Trubková WLAD
Převodovka
Dá se říct že série
Milanrejpid/R@pidek 1,4 8v Turbo 212 Koní - komentáře:
-> havlik 11.05.22 13:22:52: jestli by nepomohlo to udělat jak to má Milan 

-> Vrba: tak točím kolem 7 +- někdy i trošku přes. Jinak to se těžko bude odstranovat vibrace když je držák přímo na motor našroubovaný. A nějaký jiný nápad jak to vyřešit nebo za co vyměnit?
-> havlik: mpi lista je dost velký průser,když točíš nad 7000rpm. To, ze to přestane jet uplne je ještě ta lepší varianta z možných závad této konstrukce. Da se to vychytat, ale musíš ji odstínit od vibrací motoru - ty ji likvidují.
-> MVM: měřím jen teplotu nasavaneho vzduchu čidlem v sani. To už mě taky napadlo jako to má Subaru 

-> milanrejpid: Měřiš teplotu v motorovým prostoru? Tam asi bude pořádně topit to turbo. Na mezichladič foukáš větráky nebo to sálá jen tak? Na závodní auta se dává ostřikovač s destikou 

Dnešní domácí úkol k TV hotov. Sice se mi tam ta zlata moc nehodí... ale jsem zvědaví zda to bude trochu znát. Přes ty svary to není ono

-> Eidy: to mas pravdu 

-> milanrejpid: Místo tam sice bylo, ale zase nebyly koně.
-> T: -> Eidy: nebojte přátelé ja vám to pak změřím
-> Eidy 07.05.22 19:40:44: už jsem si je vyžádal a zatím nic 

-> milanrejpid 07.05.22 16:17:13: a co nějaký údaje o úspoře gramů??? 

-> P@WL: diky moc snad se teda potkáme
To je jednoducho nádhera
dúfam, že budem mať tento rok možnosť vidieť túto prácu na živo, lebo z fotiek je to pastva pre oči
A ten výfuk fakt bomba


A ten výfuk fakt bomba