skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tohodle mazlíka jsem si koupil v červnu 2007. Tehdy jsem bohužel naboural svého prvního Rapida 130 (Hnědáka)(1986 modelový rok 87) tak, že karoserie už byla absolutně nepoužitelná. Já se z auta dostal bez jediného škrábnutí jen s obrovským šokem a tímto vzkládám čest jeho památce a velký dík konstruktérům, že pamatovali na bezpečnost ve voze. Z vozu bylo vymontováno vše, co se dalo použít na nového již zmíněného Rapida. Obě auta když sem je našel byly ve velmi špatném stavu. Silně znečištěná a neudržovaná. Hnědý byl lepší karosářsky, ale oranžový má výborný motor po druhé GO(podle majitele ujeto asi 60tkm, ale nedá se posoudit zda-li je to pravda v době koupě nebylo funkční počítadlo kilometrů). U obou aut jsem byl třetí majitel. Pro Hnědáka sem si jel k Jaroměři. Pomeranč je až z Brna u něj je zajímavé, že byl koupen v Tuzexu Praha Karoserie byla vyrobena 12.6.1986. Obě auta vyrobili v AZNP Kvasiny.
Motor: Seriově dodávaný 742.13 podruhé GO nyní odhadem najeto 90tkm. žádné úpravy proběhlo pouze promazání a očištění od prachu smíchaného s olejem, ale čištění stále pokračuje a časem dojde asi i na lakování. Jinak je motor schopen bez větších problémů točit i 6000. Běžná spotřeba kolem 6,5-7,0l itrů
Převodovka: Původní 5q silně sáknoucí čeká na otevření a výměnu synchronů. Jinak pouze vyměněn oleje. Vyměněna za zrepasovanou 4,22 z hnědáka
Nápravy a řízení: Přední náprava je vcelku dobrá po koupi byla promazána a dotežena nyní pouze výměna čepů řízení. Řízení funguje bez jakékoli vůle a je perfektně citlivé. Zadní náprava to je ovšem jiná písnička. Levé úhlové rameno je naprasklé, obě šavle silně ohnué a prohnilé. Sákne pravý kloub u převodovky a musí vyměnit i tlumiče spolu s bubny. To je v plánu již na 25. února. Díky tímto studentům SOU Rychnov nad Kněžnou za obětavou práci na nápravě. Zadní náprava hotova přední čeká.
Karoserie: Barva tmavě oranžová č.48 popraskaná u zadních sloupků. Prahy a kreaje lemů v černé barvě. Nová obě čela a přední blatníky. Silná koroze zadních podběhů a lemů + prahy. Vyvaření už je domluveno a v březnu hurá na něj. Hotovo
Interiér: Původní smetanový interiér maximálně zachovalý po nekuřácích normálem je asi ošlapaný koberec na místě řidiče. Bohužel je do zadního polstrování nevkusně zakomponováno audio do tapecírunku je bohužžel nenávratně vyříznuta díra. Řešeno výměnou.
auto si prošlo mnoha proměnami a další se možná chystají tak uvidíme jak se to bude dál, ale vzhled se měnit už si nebude.
Na popud Martina trošku aktualizace :)
Motor:
- Seriová 742.13 po výměně rozvodů a seřízení (šlape pěkně :) )
Přední náprava:
- Nové čepy řízení
- G.O. Řízení
- Nové kotouče
Zadní náprava:
- Kompletní G.O. z šikovných ruk Martina136COUPE
Karoserie:
- více či méně postavena znovu. Krom střechy shnilé skoro vše
Lak:
- Původní otřesný a flekatý lat byl po vyvaření přestříkán šípkovou červení, ale lakýra se moc nepochlapil :/
Interiér:
- zadní tapece už bez děr
- Připraveno fungl nové plato od DJ k instalaci
- vyměněny sedačky za neprosezené z Rapida pro Kanadu
- Přístrojový štít GLS
- Vrácen původní volant
- poskovávána ,,aparatura''
- vyměněno rádio
Převodovka:
- nyní 4,22 5Q zrepasovaná Darklordem a zatím to šlape pěkně
Čeká nás:
- G.O. chlazení a topení
- G.O. motoru (ne že by to potřeboval, ale časem určitě)
kompletní garáž
skoda.panda.cz/forum/view topic.php?f=19&t...
Fotky protože se sem toho moc nevejde:
josefradocha.rajce.idnes. cz/Fotky_pred_ulozenim
josefradocha.rajce.idnes. cz/Interier
josefradocha.rajce.idnes. cz/Jen_tak
josefradocha.rajce.idnes. cz/Prace_Vitka
josefradocha.rajce.idnes. cz/Rapid_-_starsi_fotky
josefradocha.rajce.idnes. cz/Rapid_a_braska_Superb
josefradocha.rajce.idnes. cz/Rapid_GO_napravy_a_rize ni
josefradocha.rajce.idnes. cz/Rapid_na_jare
josefradocha.rajce.idnes. cz/Rapid_s_linkou
josefradocha.rajce.idnes. cz/Rez
www.facebook.com/media/se t?set=a.1288...
www.facebook.com/media/se t?set=a.1149...
Motor: Seriově dodávaný 742.13 podruhé GO nyní odhadem najeto 90tkm. žádné úpravy proběhlo pouze promazání a očištění od prachu smíchaného s olejem, ale čištění stále pokračuje a časem dojde asi i na lakování. Jinak je motor schopen bez větších problémů točit i 6000. Běžná spotřeba kolem 6,5-7,0l itrů
Převodovka: Původní 5q silně sáknoucí čeká na otevření a výměnu synchronů. Jinak pouze vyměněn oleje. Vyměněna za zrepasovanou 4,22 z hnědáka
Nápravy a řízení: Přední náprava je vcelku dobrá po koupi byla promazána a dotežena nyní pouze výměna čepů řízení. Řízení funguje bez jakékoli vůle a je perfektně citlivé. Zadní náprava to je ovšem jiná písnička. Levé úhlové rameno je naprasklé, obě šavle silně ohnué a prohnilé. Sákne pravý kloub u převodovky a musí vyměnit i tlumiče spolu s bubny. To je v plánu již na 25. února. Díky tímto studentům SOU Rychnov nad Kněžnou za obětavou práci na nápravě. Zadní náprava hotova přední čeká.
Karoserie: Barva tmavě oranžová č.48 popraskaná u zadních sloupků. Prahy a kreaje lemů v černé barvě. Nová obě čela a přední blatníky. Silná koroze zadních podběhů a lemů + prahy. Vyvaření už je domluveno a v březnu hurá na něj. Hotovo
Interiér: Původní smetanový interiér maximálně zachovalý po nekuřácích normálem je asi ošlapaný koberec na místě řidiče. Bohužel je do zadního polstrování nevkusně zakomponováno audio do tapecírunku je bohužžel nenávratně vyříznuta díra. Řešeno výměnou.
auto si prošlo mnoha proměnami a další se možná chystají tak uvidíme jak se to bude dál, ale vzhled se měnit už si nebude.
Na popud Martina trošku aktualizace :)
Motor:
- Seriová 742.13 po výměně rozvodů a seřízení (šlape pěkně :) )
Přední náprava:
- Nové čepy řízení
- G.O. Řízení
- Nové kotouče
Zadní náprava:
- Kompletní G.O. z šikovných ruk Martina136COUPE
Karoserie:
- více či méně postavena znovu. Krom střechy shnilé skoro vše
Lak:
- Původní otřesný a flekatý lat byl po vyvaření přestříkán šípkovou červení, ale lakýra se moc nepochlapil :/
Interiér:
- zadní tapece už bez děr
- Připraveno fungl nové plato od DJ k instalaci
- vyměněny sedačky za neprosezené z Rapida pro Kanadu
- Přístrojový štít GLS
- Vrácen původní volant
- poskovávána ,,aparatura''
- vyměněno rádio
Převodovka:
- nyní 4,22 5Q zrepasovaná Darklordem a zatím to šlape pěkně
Čeká nás:
- G.O. chlazení a topení
- G.O. motoru (ne že by to potřeboval, ale časem určitě)
kompletní garáž
skoda.panda.cz/forum/view topic.php?f=19&t...
Fotky protože se sem toho moc nevejde:
josefradocha.rajce.idnes. cz/Fotky_pred_ulozenim
josefradocha.rajce.idnes. cz/Interier
josefradocha.rajce.idnes. cz/Jen_tak
josefradocha.rajce.idnes. cz/Prace_Vitka
josefradocha.rajce.idnes. cz/Rapid_-_starsi_fotky
josefradocha.rajce.idnes. cz/Rapid_a_braska_Superb
josefradocha.rajce.idnes. cz/Rapid_GO_napravy_a_rize ni
josefradocha.rajce.idnes. cz/Rapid_na_jare
josefradocha.rajce.idnes. cz/Rapid_s_linkou
josefradocha.rajce.idnes. cz/Rez
www.facebook.com/media/se t?set=a.1288...
www.facebook.com/media/se t?set=a.1149...
Pomeranč - komentáře:
06:45:33
26.05.2011
26.05.2011
DEKODOVAC
pekna rapidka aj s doplnkom
03:24:13
26.05.2011
26.05.2011
darklord
23:42:01
25.05.2011
25.05.2011
Star LC20
Tak už i tady?
22:57:14
25.05.2011
25.05.2011
afro100
Pepooo ... fotky, davaj nakladaj :P
21:51:29
25.05.2011
25.05.2011
afro100
Bacha, testovaci pilot z Kvasin ... :D
21:36:31
25.05.2011
25.05.2011
novomi
A jéje