Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.

Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav


Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita


Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.



Nějaké ty hýbací obrázky:
hurdis R136 2x.MOV

R136 slalom HT2009 2.MPG

R136 slalom HT2009.MOV

R136 sprint HT2009


http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw


Motor:
M4H00794.MP4


volnoběh:
volnoběh Ronelt

zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max

z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max


Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.

03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.

12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.

05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________

Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:

Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.

Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.

- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.

DÍKY.


Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.

Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3



R136 2015



Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan

Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

23:13:58
30.11.2016
Hurdis
Přesně kvůli tomuto záměru a hlavně přístupu (jinak dobrého týmu Negativu - byla to s nimi jinak sranda) jsem odmítnul opakovat účast.
Na požadavek týden předem "přistavte prosím auto 1.září (pro rodiče asi jasné) a pak ještě 3. září (termín škoda classic tour) jsem se rozhodl odpovědět negativně. Předpokládám, že se tak i výrazně zúžil scénář s Rapidem, tohle nebylo na dva natáčecí dny.

Nicméně mne ohromně pobavily komenty, které auta rozlišovaly stylem, hele to má jinou značku, asi přepis. 1
upraveno 1x, naposled 30.11.2016 23:14:22
18:54:41
20.11.2016
Apple STS Chvojkovice-Brod
Ses o něj nějak přestal starat, ne? Trošku sešel :-))))
18:32:41
20.11.2016
StepaNoFUN
-> Nwkt: Dobrá past. :-D
18:23:37
20.11.2016
Nwkt
-> Hurdis: Koukám že si náhradu našli jinde
www.stream.cz/autobazar/1 0014830-cinan-2
19:53:51
17.10.2016
Nwkt
-> Hurdis: Toto video je soukromé

Dej ho jako neveřejný 4
19:47:33
17.10.2016
Hurdis
Jelikož jsem letos s maximální pravidelností zapomněl vypínat záznam při stání na parkovišti v kempu, není nic na výběr. Letošní "klip" při kterém nebylo zraněno žádné zvířátko, jen pár paragrafů.

video2
upraveno 1x, naposled 17.10.2016 19:48:04
22:43:01
11.10.2016
Hurdis
Děkovačka již proběhla mnohá, stejně jako ještě hodinová důkladná telefonní rozborka před nedávnou chvilkou.

Přesto těžko uvěřit, že nějaký opilecký nápad a dohoda z brzkých raních hodin může mít tak reálný důsledek. Pravda, vůz zapůjčený měl býti primárně mladší a o něco slabší, přesto i přes technické potíže byla dohoda zajištěna.
A předpokládáme, že po první zkušenosti bude navazovat další tréning na dalších akcích.

Popravdě řečeno, pár výletů mimo mokrou trať na suchých gumách a zaseknutý plyn a následný mírný kontakt se soupeřem nebyl hezký začátek. Po vyladění a mokrém obutí to naopak byl zážitek monstrozní, a díky technice (nikoliv řidiči) i výsledně 3. místo ve třídě. Byť to byl pokles o třídu níže. Tu hlavní vyhrál majitel sám.

Ale první kontakt s pořádným nářadím, zázemím, na vodě...

Leoši, fakt díky moc za půjčení auta a rady, Štěpáne díky za servis. Mám se sakra co učit. 4
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 11.10.2016 22:43:01
19:48:53
28.09.2016
Hurdis
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Máš tady ten obrázek popelníčků, co jsi chtěl. Jsi podepsán pod šesti hezkými kousky. Smůla, že příští týden nejedeš. Tím se hatí šance na hattrick.
A navíc nějaký smlolař nebo pravděpodobněji smlolařka bude na první pokus muset absolvovat můj vrozený a každodenním nácvikem vstřebaný nátlak na rychlejší a preciznější práci. :D
Výše uvedé jest skrytou omluvou za průjezd posledním úsekem II. etapy o posledním víkendu.
1 63 157
20:31:20
25.08.2016
Hurdis
-> Vojťas: Že jeden víkend kape, další kape a na příští akci už máš po 100 km brzdovku v tenisce :D. Takže byť ještě fungoval, půjde na repas.
20:04:38
25.08.2016
Vojťas
-> Hurdis: co znamena odchazet ? :) me obcas na zelene ukapne, ale funguje spolehlive 1
18:40:39
25.08.2016
Hurdis
Začal odcházet hlavní spojkový válec. Tak raději preventivní výměna. Na obrázku Štěpánův Odvzdušňovací Vehement.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 25.08.2016 18:40:39
23:16:20
18.06.2016
Hurdis
Zdar všem po půlroční vynucené pauze. 143
Auto absolvovalo v zimní pauze několik drobných zásahů a oprav a již třetí STK, kde útlocitný technik jakožto asi 20tý v pořadí nalezl chybu dopravky v TP. Špatně zapsané zatížení náprav - holt závada typu A - s tím se dá žít. Nebo dám 100 Kč za výrobu nového štítku.
Letos absolvováno 1000 zkušebních km po Orlických horách a Krkonoších, dnes první akce s druhým místem na škoda klasik. Snad neodchází hlavní spojkový válec.
Chystá se Pohoří, snad po loňsku i s návratem dalšího (dalších) vozů. Zatím jsou bez STK. 10
00:18:18
20.11.2015
Hurdis
-> Přema: Fulknek byl v původním scénaři. Jinak zbytek úvodní scény jsem (aniž bych to věděl, psal na základě zpovědi panu rejžovi Prušinovskému a po debatě s panem Čtvrtníčkem, před zaparkování už tedy "Petrem vole") stejně tak vznikla i dost imaginární kupní částka, jelikož jsem měl v kastlíku znalecký posudek - hodně se divím, že jsem nebyl dodnes perzekuován na oficiálním webu ani tady - jelikož pro ovčany, i zde by to měl být irelevantní úlet.
Navíc, díky zaneprázdněnosti jsem TO viděl až teď.
Mohlo být hůře. Pokud si vypůjčím jiné názvosloví, tak "u mne dobrý".
Navíc nešlo jenom o auto, ale i o vohoz z mého šatníku . 1

Takže příští sezonu nebudu replikou videa, jen jeho produkcí.

Jinak na odjezdu jsem za volantem opravdu já, je to vidět, dost jsem letos zhubnul, bohužel je v záběru volba klidného odjezdu, ještě byla natočena alternativa výjezdu s "hrabátkem".
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 20.11.2015 00:18:18
21:03:27
19.11.2015
Antony - zrušená registrace
-> OndraKrupi: to teda mohli 47
12:39:39
19.11.2015
OndraKrupi
-> Tomaso435: mohli říct rovnou Pohofest co? 3
21:44:19
18.11.2015
Tomaso435
-> Přema: tak asi aby nedělali něčemu reklamu vid.....
21:42:38
18.11.2015
Přema
-> Hurdis: Hele kde vzali ten fulnek? musel jsem si to pustit třikrát jinak bych tomu nevěřil 3 tady žádné srazy nejsou 3 byl tady loni první ročník nějakého pokusu jinak nic... je všude mnoho jiných, velkých a populárních srazů...
21:33:23
18.11.2015
Milan 136
-> sikula: no ty vole3 to je kus noo47
21:17:48
18.11.2015
sikula
-> Milan 136: tak snad se ti libi Bublina3
Extreme Tyres