Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.

Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav


Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita


Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.



Nějaké ty hýbací obrázky:
hurdis R136 2x.MOV

R136 slalom HT2009 2.MPG

R136 slalom HT2009.MOV

R136 sprint HT2009


http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw


Motor:
M4H00794.MP4


volnoběh:
volnoběh Ronelt

zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max

z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max


Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.

03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.

12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.

05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________

Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:

Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.

Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.

- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.

DÍKY.


Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.

Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3



R136 2015



Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan

Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

21:08:34
18.11.2015
Milan 136
-> Tuner#2: nějaký hlášky fajn, ale celkově nic moc. Nejlepší bylo jak bourali toho golfa tou pošťáckou feldou. Prej tak sem ti zase boural. No můžeš, pojď ještě3
21:05:05
18.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> J3STER 18.11.15 08:05:09: Viděl jsem hned v neděli 4 Jinak souhlas, nějak mě to zklamalo (myšleno celé monte carlo).
14:28:24
18.11.2015
OndraKrupi
-> Hurdis: paráda, hele a doufám, že tě to filmování neovlivní a v červenci tě uvidím4 4
08:05:09
18.11.2015
J3STER
-> Tuner#2: Tady: www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan

Jinak mi to spíš zvedlo žluč než aby to bylo zajímavé.8
17:33:17
17.11.2015
saSaT
Kurňa filmová hvěžda 6
22:32:34
11.11.2015
Hurdis
-> Nwkt: Tak minuty slávy beru profesně úplně jinak a ne na podivné úrovni televizního formátu, už kvůli tomu, že se stávájí předmětem budoucích problémů a minut sváru.
Letošní sezonu beru spíš jako minuty proher, na každé z mála zúčastněných akcí v podobě 5-8mých míst (plus jedno díky chybičce brutálně na chvostu :-D). Navíc na silnějším motoru se ani nehráblo, najetých km mohlo být mnohem více. Většina pěkných dní se strávila daleko od auta prací. Minimum nákupů ND na druhé auto a několik nedořešených nákupů slušné kastle navíc to podtrhlo.
Tak když vezmu, že alespoň byla sezona bez závad, pokořena top speed, PHM zdarma, dotované starty, bude alternativní střídání obutí na renovovaných discích, přes zimu (když podnikání dovolí) re-renovace některých částí před další (již třetí STK) ve vlastních prostorách, tak to snad pokleslá mediální zábava nezkazí.
Alespoň se něco děje.

Jestli bude něco k debatě, tak asi scéna s dialogem mezi Mechanikem a Bublinou. Pan režisér chtěl něco autentického, tak jsem mu asi 4 věty poskytl, přesně ve stylu škoda_virt.cz. Neberte to vážně. Dík.
1
Mimochodem, neznám závěr dílu, takže vše co se točí kolem prvků svítících ve tmě bude překvapení, netuším pointu, bude-li nějaká.
upraveno 1x, naposled 11.11.2015 22:42:41
21:28:02
08.11.2015
Tomaso435
-> Nwkt: díl od dílu slabší slabší... a čim dál věčí sračka...
21:23:05
08.11.2015
Nwkt
-> Tuner#2: Každou neděli vyjde novej díl www.stream.cz/porady/auto bazar
20:20:57
08.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
19:20:25
08.11.2015
Nwkt
-> Hurdis: Koukám příští týden je tvých 7 minut slávy 1
20:23:53
23.09.2015
Hurdis
-> Tomaso435: Tak príma. Konecne se dozvím, jestli ten pulden nevystrihli. 1
21:45:20
22.09.2015
Tomaso435
www.stream.cz/porady/auto bazar a hele už to začíná
17:48:31
26.08.2015
Hurdis
17:47:39
26.08.2015
Hurdis
Sice mi to trvalo nadmíru dlouho a není to ještě nic extra a ani nebude, jelikož se mi objekt asi nepodaří (i když nikdy neříkám nikdy) zkolaudovat do trvalého stavu. A ani není tak vybudován. Začátkem 90.let se u toho moc nepřemýšlelo a ani tam nikdy neměl být přístup pro auto.

Navíc je to primárně zařízení staveniště, šatna a dílna pro stavbu RD - což je oproti buňkám přeci jen o poznání lepší komfort.

Ale teď je, čistý a vytápěný prostor, užitná plocha 36 m2, půda, sklep. Takže už se dá něco plánovat i na zimu.
Dalo by se říci, zaplaťpánbůh za to.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 26.08.2015 17:47:39
upraveno 2x, naposled 26.08.2015 18:06:57
20:08:52
31.07.2015
Hurdis
Jen mi pořád vrtá hlavou zda bude ve finálním sestřihu vůbec použita "moje" odjezdová scéna :-))
Natáčela se jen dvakrát.
Poprvné nahned natvrdo s rozhrabaným štěrkem a vyrovnáním smyku, podruhé zdlouhavá s blinkrem a dáváním přednosti dopravě na silnici směrem k jižní spojce.
19:57:46
31.07.2015
Hurdis
-> U-Geen: -> Nwkt: Nj. bingo.
Fotky co jsou na tom zařízení co neznám (fejs) se pořizovali před přestávkou na oběd.
Jelikož jsem polovinu času, kdy jsem nebyl potřeba, strávil učením na další (samozřejmě 100% složené :-DDD) státnice druhý den, tak mi došlo až u Nymburka, že vlastně neznám hlavní název multikulti díla. 1 1
upraveno 1x, naposled 31.07.2015 19:58:37
17:55:31
27.07.2015
Nwkt
-> U-Geen: Už jsem se na to ptal po SZ 1
16:37:23
27.07.2015
U-Geen
Extreme Tyres