MVM 120S MVM 120S

komentáře | popis | fotky | MVM | 16.07.24 20:59 | 227x v oblíbených
Škoda 120S rallye (1975)



(replika podle testu v časopise Svět Motorů)





V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.



Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX

Max.otáčky 7500ot/min.



Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190



Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.



Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm



Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13

-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama



Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče



- vzadu bubny, pakny Beral

- DOT 4 Racing SRF



Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.



Rampa: 2+2 světlomety Hella



Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye



Škoda 120S


Brno AMD 2.4.2018


Letiště Kámen 120S






MVM 120S - komentáře:

20:04:55
25.02.2015
m8rinek
-> MVM: Radek bude ladit starší generaci, tak to patřilo spíš jemu :)). Nový klikovky asi píchat netřeba... max pro vlastní potěšení...
19:41:42
25.02.2015
MVM
Však ano .. podle mě od favorita jsou klikový čepy kalený a klika vyfrží s dobrou údržbou a olejem 150-180tis km. 120ka která kalený nemá tak 60-80tis a je volná na klice.4
01:39:26
25.02.2015
palinator
-> m8rinek:

Favorit už má kalený čepy ne?
upraveno 1x, naposled 25.02.2015 01:39:45
01:34:53
25.02.2015
m8rinek
-> MVM: Vše od 136 níž?
20:33:32
24.02.2015
MVM
-> m8rinek 24.02.15 19:00:39: Ok to beru - ale kolik klikovek dneska nemá kalený čepy?
19:00:39
24.02.2015
m8rinek
-> MVM: Noo ale starý kliky nekalený na čepech budou mít obdobnou tvrdost v celym objemu... volil bych tu nejtvrdší...
18:57:54
24.02.2015
MVM
-> m8rinek: Pokud ta klika není nějak neodborně přebroušená - tak origo rozměr na čepech přežije věky. Důležitý je olej a tlak.
12:52:15
24.02.2015
m8rinek
-> Toušík: Hlavně se kliky dost lišej tvrdostí na čepech... Nech si je mikrotvrdostí opíchat a použij tu nejtvrdší ;).
11:24:25
24.02.2015
Toušík
-> MVM: Jo vím že to ma fci na povrchové napětí. Já to dělal kvůli tomu že jsem měl čas, ale přemýšlím zda leštiti i další nebo ne. Jinak já mám pocit že na ty moje 1200 obsahy ta klika vydrží asi každopádně, pokud v ní něco nebude. Což bych vzal do školy prozkoumat. Mám doma 2 nové tak uvidíme. Díky za rady a ať to jezdí 2
00:10:29
18.02.2015
MVM
-> Toušík: Nemá to význam na cyklický namáhání ale na koncentraci povrchovýho napětí,čiže možnýho vzniku místa kde múže začít únavový lom. Neleštím - protože je to nekonečná práce a stejně ta klika seriová nevydrží o moc dýl než kdyby leštěná byla. Leštil bych kliku závodní s číslem AT ale tu prostě nemám a seriová s lehkou ojnicí a pístem těch pár mých km vydrží. Tím že jsi Ty leštil samozřejmě neudělals špatně..
upraveno 1x, naposled 18.02.2015 00:23:54
19:05:45
17.02.2015
m8rinek
-> Toušík: Určitě to má význam kvůli cyklickýmu namáhání, otázka je jestli jsme schopný tu naši kliku přemoct, když nebude mít vyloženě nějakou vadu...
09:36:07
17.02.2015
Toušík
Prosím tě tohle není nějaké ponukání žes měl něco dělat nebo něco. Jen mě zajímá význam leštění kliky. Já to leštil a koukám že ty na tomhle motoru ne má to tedy význam? Díky
13:01:21
07.12.2014
Matysek007
Nádherný Sko , kloubouk dolů 131
01:11:08
01.11.2014
Jozka
-> TTomas: To je polyuretan z LS.. sice tam nepatří, ale zmáčnout jde docela dobře..4
00:53:55
01.11.2014
TTomas
-> MVM: Krasny Sko, jen nejak moc nechapu tu kaplicku pres Lkovou kozenku. Ani jsem netusil, ze to jde jde namontovat a popravde pohled od spolujezdce je do prapodivnej.
23:32:27
31.10.2014
Šediváček
-> MVM: od Vény: Jedna technická,.....to nestíhá zvuk kamera,nebo tam máš samosvor a nebo tak řvou ty kvalty? Eventuálně ložiska? Ta 5-ka je docela hustá a pokud vim,tak tam máš šikmý zub,co by měl být stejný jako série.To by tam Sixta musel dělat zemědělský vůle 10 Pochopim nějakou hlučnost u novýho soukolí,ale tohle je moc.Takže mě zajímá,co to tam řve a nebo jestli to klame 6
15:30:34
31.10.2014
MVM
-> Eidy: Ano o tý kameře vím - byla jen půjčená a tohle bylo všechno moc na rychlo..8
15:24:13
31.10.2014
Eidy
-> MVM: Mě teda přišlo že odpoledne to bylo teda o dost lepší. Hlavně na brzdách.

Ale znalost vlajek a jejich zaregistrování je občas problém, to souhlasím. Sice není nikde napsáno, že žlutá znamená maximálně 50km/h, ale nesmí se třeba předjíždět a jet rychle. Všichni to rozhodně neznají. Ale co.

Hlasuju pro lepší umístění kamery v autě. Je to GoPro nebo něco takovýho? Taky je dobrý nastavit ostření na střed objektivu. Pak to nezohledňuje tmavý interier auta a cloní to jen dle počasí venku.
Extreme Tyres