skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
-> MVM: Radek bude ladit starší generaci, tak to patřilo spíš jemu :)). Nový klikovky asi píchat netřeba... max pro vlastní potěšení...
Však ano .. podle mě od favorita jsou klikový čepy kalený a klika vyfrží s dobrou údržbou a olejem 150-180tis km. 120ka která kalený nemá tak 60-80tis a je volná na klice.

-> m8rinek:
Favorit už má kalený čepy ne?
Favorit už má kalený čepy ne?
-> MVM: Vše od 136 níž?
-> m8rinek 24.02.15 19:00:39: Ok to beru - ale kolik klikovek dneska nemá kalený čepy?
-> MVM: Noo ale starý kliky nekalený na čepech budou mít obdobnou tvrdost v celym objemu... volil bych tu nejtvrdší...
-> m8rinek: Pokud ta klika není nějak neodborně přebroušená - tak origo rozměr na čepech přežije věky. Důležitý je olej a tlak.
-> Toušík: Hlavně se kliky dost lišej tvrdostí na čepech... Nech si je mikrotvrdostí opíchat a použij tu nejtvrdší ;).
-> MVM: Jo vím že to ma fci na povrchové napětí. Já to dělal kvůli tomu že jsem měl čas, ale přemýšlím zda leštiti i další nebo ne. Jinak já mám pocit že na ty moje 1200 obsahy ta klika vydrží asi každopádně, pokud v ní něco nebude. Což bych vzal do školy prozkoumat. Mám doma 2 nové tak uvidíme. Díky za rady a ať to jezdí 

-> Toušík: Nemá to význam na cyklický namáhání ale na koncentraci povrchovýho napětí,čiže možnýho vzniku místa kde múže začít únavový lom. Neleštím - protože je to nekonečná práce a stejně ta klika seriová nevydrží o moc dýl než kdyby leštěná byla. Leštil bych kliku závodní s číslem AT ale tu prostě nemám a seriová s lehkou ojnicí a pístem těch pár mých km vydrží. Tím že jsi Ty leštil samozřejmě neudělals špatně..
-> Toušík: Určitě to má význam kvůli cyklickýmu namáhání, otázka je jestli jsme schopný tu naši kliku přemoct, když nebude mít vyloženě nějakou vadu...
Prosím tě tohle není nějaké ponukání žes měl něco dělat nebo něco. Jen mě zajímá význam leštění kliky. Já to leštil a koukám že ty na tomhle motoru ne má to tedy význam? Díky
Nádherný Sko , kloubouk dolů 

-> TTomas: To je polyuretan z LS.. sice tam nepatří, ale zmáčnout jde docela dobře..

-> MVM: Krasny Sko, jen nejak moc nechapu tu kaplicku pres Lkovou kozenku. Ani jsem netusil, ze to jde jde namontovat a popravde pohled od spolujezdce je do prapodivnej.
-> MVM: od Vény: Jedna technická,.....to nestíhá zvuk kamera,nebo tam máš samosvor a nebo tak řvou ty kvalty? Eventuálně ložiska? Ta 5-ka je docela hustá a pokud vim,tak tam máš šikmý zub,co by měl být stejný jako série.To by tam Sixta musel dělat zemědělský vůle
Pochopim nějakou hlučnost u novýho soukolí,ale tohle je moc.Takže mě zajímá,co to tam řve a nebo jestli to klame 


-> Eidy: Ano o tý kameře vím - byla jen půjčená a tohle bylo všechno moc na rychlo..

-> MVM: Mě teda přišlo že odpoledne to bylo teda o dost lepší. Hlavně na brzdách.
Ale znalost vlajek a jejich zaregistrování je občas problém, to souhlasím. Sice není nikde napsáno, že žlutá znamená maximálně 50km/h, ale nesmí se třeba předjíždět a jet rychle. Všichni to rozhodně neznají. Ale co.
Hlasuju pro lepší umístění kamery v autě. Je to GoPro nebo něco takovýho? Taky je dobrý nastavit ostření na střed objektivu. Pak to nezohledňuje tmavý interier auta a cloní to jen dle počasí venku.
Ale znalost vlajek a jejich zaregistrování je občas problém, to souhlasím. Sice není nikde napsáno, že žlutá znamená maximálně 50km/h, ale nesmí se třeba předjíždět a jet rychle. Všichni to rozhodně neznají. Ale co.
Hlasuju pro lepší umístění kamery v autě. Je to GoPro nebo něco takovýho? Taky je dobrý nastavit ostření na střed objektivu. Pak to nezohledňuje tmavý interier auta a cloní to jen dle počasí venku.