skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
130 LR prototyp - komentáře:
-> Eidy: -> T: nebuďte měkký, přijeďte už ve čtvrtek :-D
-> T: to bys musel nejdřív přijet do Běšin. V pátek.
-> Eidy: : no jak myslíš...já se Kóči zeptám



-> T:
Naštěstí na rozdíl od ženských jednomu autu nevadí, když se svežeš v jiném.

Naštěstí na rozdíl od ženských jednomu autu nevadí, když se svežeš v jiném.

-> Eidy: : a to se Kóče řekne 

-> jourin: Řidiče čeho? Týhle LR? Tak jo no, já to teda odřídím. 

-> Eidy: Jo jasny, po ose s dodavkou a platakem... a z prahy bych mozna potreboval jednoho ridice :)
-> jourin: A jedete po ose?
Že bych se přidal.

-> jourin: Těším se 

-> jourin: Super
Tak předělaný motor je na místě, zítra přidělat výfuk, 160 MTX připravená.. vypadá to, že v pátek můžeme vyrazit směr Běšiny :-)
-> Dušan: vypadalo to tak :-) ale nebylo a nebo bylo blbe :-( My jsme ten motor primarne hlavne cistili.. no nic, motor opet ven, cely rozebrat a jde na lecbu k Albrechtovi at vse zkontroluje a udela znova. Perlicka je, ze kluci zjistili, ze nam k tomu v Tommu dali protokol z brzdy z jineho motoru :-( Budem radi kdyz stihnem Berounku :-(
Pokud jste ten motor skladali znovu tak to snad muselo jit videt ze neni hlava srovnana nebo ne ?
-> minno: Bud Mucke nesrovnal hlavu a nebo ji srovanali blbe :-( Takovou zakladni vec nas po nem ani ve snu nenapadlo zkontrolovat... :-(
-> jourin: a aké problémy s motorom sa ešte objavili?
-> matoo: K čemu by Tě to bylo, když by jsi neměl ten samý motor změřený s 4/1?
-> matoo: asi ne, byl na brzde nez jsme ho museli po Muckovi rozdelat a poskladat znovu :-( to mel 134 HP takze to bude plus minus neco kolem toho.. Bohuzel jsme se s nim pohadali protoze ten motor strasne odflakli.. takze protokol nemame a prubeh kroutaku nezname
-> jourin: pojdete s tym motorom aj na brzdu? celkom by ma zaujimal vplyv tych zvodov na krutak :)
Tak hlasim, ze premiera na Ecce Homo se nekona :-( stale mame nejake problemy s motorem a nefunguje tak jak by mel.. Navic se nam po te co si vyzadali blizsi informace o voze neobtezovali ozvat jestli tam muzeme prijet nebo ne, takze na to kaslem :)
Pokud to stihneme vyladit tak bude dalsi termin Sosneni pristi vikend
Pokud to stihneme vyladit tak bude dalsi termin Sosneni pristi vikend
na foto 12 ked ten hever povoli mozno to nebude az taka rana ale bude to poriadny prievan v peňaženke
