
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
130 LR prototyp - komentáře:
-> MVM: taky tak jak tomaso 

-> MVM: ta až budeš mít chuť, mužeš se někam rozepsat ;) rád si přečtu něco dobového z tohoto odvětví :)
-> Tuner#2: Rádoby řekněme "podvodníci" v motorsportu v ČSSR ...si nechávali lisovat celý karoserie, plechový díly aut .. z tenčích plechů kvůli hmotnosti. Ta okna mě ani neudívují - kolikrát se nestačím divit co mi doboví závodníci povídají za historky. Tenkrát se děly věci..
No jeste ze to okno bylo otevrene, jinak by bylo v tvem spodnim pradle a ja nastvanej jeste vic... Jsou to skla s polovicni tloustkou, ktery si podvodnici v motorsportu nechali dalat jen pro sebe kvuli vaze..
Jojo, az i ja jsem si podle videa vsimla, ze me to zrcatko trefilo ... V te rychlosti jsem to vubec nezaznamenala ani nepocitila ... Spousta lidi mi pak reklo, ze melo byt okno zavrene, coz meli jednoznacne pravdu (to, ze nejedu exhibicni jizdu ale jedu s Hauglandem mi v tomto smeru doslo opravdu az se slamou ve spodnim pradle) ... Nicmene tadle eLRa ma nikoli plastova, ale sklenena skla ... Ktera by po narazu beskydky ve 130km rychlosti asi nevydrzela ... No tak jsem byla ve vysledku rada za slamu a ne sklenene kousicky vsude :) ...
A OstraVacka jsem furt :D detaily ale vynechame ...
A OstraVacka jsem furt :D detaily ale vynechame ...
-> vhml: Vidíš a já ji zase potkal ;-) Pak ještě Tčka, Jourina a ostatní vůbec. A to tam bylo v sobotu spousta lidí.
Jo tadle Lucka
No tu znám přeci, to jste měli říct hned... 


-> Tomaso435: to je 

Trochu se nám to tu zvrhlo... 

-> Tomaso435: stejně jako ostrá vačka (ostravačka), jestli se tak ještě cítí? -> Luci-f-eRku: ?
-> Luci-f-eRku: geniální nick

-> Luci-f-eRku: Až Kuba na dílně mě upozornil, ať se podívám pořádně, kde letělo zrcátko. No nemít helmu, tak je z toho minimálně modřina.
Člověk aby oprášil sto let nepoužívaný login, aby to tady uvedl na pravou míru ... :D všechny nejasnosti kolem mé osoby považuji nyní za objasněné ... :D
Ostra vačka? Kurňa, znám osobně z kamarádovy svatby.-> jourin: Tak bacha, ta je od nas, py*o

-> m8rinek 17.06.15 21:59:56: tak tu jsem tam taky nepotkal 

to tady zacina sklouzavat k nejakym sexismum
nas vztah je ciste profesionalni 


-> vhml: Jes...
To byla Lucka jakože Lucka z Ostravy?
-> m8rinek: Na kolik cm se znají mě nezajímá.
Spíš kde k sobě přišli.
