skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1202 STW
nazývaná aj Stejšn, Stejšna
Rok výroby: 1964
Typ: kombi
Spotreba: 9,4 l/100 km
Motor: 1221 cm³ (séria)
Prevodovka: 4Q (séria)
Úpravy
Motor: TAZ 1500 (bez úprav)
Diferenciál: Octavia
Brzdy: Dvojokruhové (bubnové)
Spojka: Prechod od mechanickej k hydraulike
Prerovnané listové pera, pre zníženie a lepšiu stabilitu vozu...
1981 - kúpa vyradenej, starej sanitky
1983 -> 2012 - denno denné jazdenie
2011 - výmena zadného blatníka, vyvarovanie niektorých častí,
2012 - 1202 v mojich rukách,
2013 - výmena motora za TAZ 1500
2013 -> 2014 - prerábka rámu na 5Q + GO podvozku
2014 Apríl - pri rýchlosti asi 80km/h došlo k veľkým vibráciam a odtrhlo prevodovku od motora (foto v albume).
Príčina: zle vyvážený kardan + veľké hádzanie ozubených kolies na 5. prevodovom stupni, chyba výroby ...
nazývaná aj Stejšn, Stejšna
Rok výroby: 1964
Typ: kombi
Spotreba: 9,4 l/100 km
Motor: 1221 cm³ (séria)
Prevodovka: 4Q (séria)
Úpravy
Motor: TAZ 1500 (bez úprav)
Diferenciál: Octavia
Brzdy: Dvojokruhové (bubnové)
Spojka: Prechod od mechanickej k hydraulike
Prerovnané listové pera, pre zníženie a lepšiu stabilitu vozu...
1981 - kúpa vyradenej, starej sanitky
1983 -> 2012 - denno denné jazdenie
2011 - výmena zadného blatníka, vyvarovanie niektorých častí,
2012 - 1202 v mojich rukách,
2013 - výmena motora za TAZ 1500
2013 -> 2014 - prerábka rámu na 5Q + GO podvozku
2014 Apríl - pri rýchlosti asi 80km/h došlo k veľkým vibráciam a odtrhlo prevodovku od motora (foto v albume).
Príčina: zle vyvážený kardan + veľké hádzanie ozubených kolies na 5. prevodovom stupni, chyba výroby ...
Škoda 1202 STW - komentáře:
-> Eidy: -> Eidy: Jo ja som pochopil ze nevyvazeny kardan ... moja vina ze som odbocil od temy. Akurat ma trosku zaskocilo ze to spravilo az taku neplechu, dufam ze pri odtrhnuti sa nic nestalo motoru (kluke a pod.), prevodovka je v poriadku.
-> kapodaster: Šak jsem to říkal, může to být kardanem. Buď není v ose, ale každopádně není vyváženej. Na kardanu jsou origo navařený vyvažovací plechy. Ty jsi to teď rozhodil. Sice je to malej průměr, ale zase se točí mnohem rychleji než kola.
-> Eidy: a cim by to mohlo byt?
-> kapodaster: Tak těma kolama to rozhodně nebude.
-> Eidy: pokial by to bolo len tym nevyvazenym kardanom tak to je v suchu ale zas druha vec ze ten 5Q bol stavany na 15" kolesa a ja mam 16" a mam pocit ze to nechce moc tahat. mozno len sila zvyku ze treba roztahovat rychlosti o cosi dlhsie ....
-> kapodaster: No z fotek to odhaduju pořád tak na 1,5 m, což je víc než dost.
-> Eidy: Tak neviem ale po vymene kardanoveho kriza za hardi spojku este pri starych sasy aj prevodovke v originale som tiez vibracie citil akurat ze slabsie ... to s tym vyvazenim kardanu moze byt pravda ale ten kardan je dost kratky zeby velmi hadzal ... neviem fakt ale diky za rady zase som o nieco mudrejsi
Další věc je, že kardanka může být svařená v ose, ale nemusí být vyvážená.
-> kapodaster: Bude to určitě něco stím spojené..
-> kapodaster: Hardyspojka se používá právě pro tlumení vibrací. Jak máš zkrácenej kardan? Je to v ose? Hardy spojka tlumí rotační vibrace, ale radiální vibrace se přenáší středěním. Tak to má aspoň stará Felda. I když i tak je to divný.
-> sikula: Neviem ... mam tusenie, ze to bolo tou HARDI spojkou ... moja teoria je taka ze pocas jazdy kardan dost vibruje a hardi spojka je gumena cize vibracie prenasa a asi to bude mat s tym nieco spolocne ... Ak ma niekto nejaky navrh budem rad :)
-> kapodaster: Proč ta převodovka takhle praskla?
-> michael: Ja mám doma dva kúsky ale nepredám ani jeden :D našiel som minule jeden inzerát tak ti pošlem
-> francomk: Hádam by aj pasovali :) ibaže na také veci treba peniaze čiže zatial robím čo môžem :) Nemám prácu, som študent takže nie je to ľahké :D
-> Petkar: Všetko rozpíšem, len si musím nájsť čas sadnuť k tomu, dať dokopy foto a niečo k ním popísať ;) chvíľku strpenia a ono to príde :D
dajte mu uz pokoj s tymi puklicami...chalan s tatom robia co mozu tak klud ono to bude tip top 

-> kapodaster: tie puklice to tam totalne kazia
-> kapodaster: Neviem si pomoct... Klasicke auto je sice klasika, ale na toto by mi vzhladovo sadli aj anglicke disky Minilite
Fakt pekná

Fakt pekná

Konečne zase niečo pekné na východe,Dávam do obľúbených
Stejšna je můj velký sen,scháním ji už tři roky,ale stále nic. 
