skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Získal jsem jí od známého, kterému ležela okolo 30ti let v garáži. Původně je to Octavie Super z roku 1960, ale po bouračce u původního majitele dostala novou kastli z klasické Octavie z roku 1963.
Po nalití benzínu a vody do chladiče chytla na 4tou obrátku klikou !!
První vada, která se objevila byly ložiska ve vodní pumpě, které jsem vyměnil a motor se s nadsázkou může rovnat v hlučnosti dnešním octaviím :D
Až bude dost financí tak se pouštím do renovace.
------------------------- -------------------------- ----
Dnes 23.5.2012 jsem Octavii zlegalizoval a je na značkách ! Můžu se s klidem pustit do renovace.
Po nalití benzínu a vody do chladiče chytla na 4tou obrátku klikou !!
První vada, která se objevila byly ložiska ve vodní pumpě, které jsem vyměnil a motor se s nadsázkou může rovnat v hlučnosti dnešním octaviím :D
Až bude dost financí tak se pouštím do renovace.
------------------------- -------------------------- ----
Dnes 23.5.2012 jsem Octavii zlegalizoval a je na značkách ! Můžu se s klidem pustit do renovace.
Škoda Octavia Super rv.1960 - komentáře:
Tak tak. Musis mat k tomu hlavne vztah, bez toho to nejde. Renovacia veteranu je financne, casovo, priestorovo a technicky celkom namahava zalezitost. Na otazku, ci sa ti to oplati: ako uz bolo pisane - nie je problem do renovacie vrazit 100 a viac tisic korun. Ceny octavii su oproti feldam este nizke, takze nemozes cakat, ze na tom nejako po rekonstrukcii zarobis. Su na internete aj octavie po rekonstrukcii za 4,5 - 10tis €, ale to su beznadejne inzeraty. Ale o to pravym nadsencom nejde. Ide hlavne o radost a zabavu. Taktiez je to zmysluplne vyuzitie volneho casu. Pokial mas naozaj k takym autam vztah, bavilo by ta to, tak nad tym nevahaj a chod do toho
-> minno: 

-> mmaattoo: to sú teda otázky. Buď to chceš, máš pre to cit, kúpiš, spravíš, budeš sa z toho tešiť, alebo to nechceš a v tom prípade to nekupuj a nerob. Nič iné medzi tým neexistuje.
Čo sa týka financií, pri renovácii takého auta nie je problém utratiť v tom aj 100 tis. a viac korún (postupne).
Čo sa týka financií, pri renovácii takého auta nie je problém utratiť v tom aj 100 tis. a viac korún (postupne).
-> mmaattoo: ak by boli skodovky a renovacie na nic, myslis ze by tu ludia pisali ???
Ahojte, mám možnosť si zadovážiť oktávku, oplatí sa mi to? kupovať ju? a dávať do nej prachy a potom na nej jazdiť na zrazy alebo je to nanič?
Na kolko tak výjde renovácia? kompletná.
Na kolko tak výjde renovácia? kompletná.
-> Brabi1987: Renovace je v nedohlednu. Teď řeším doklady, tak držte palce aby vyšly.
Problém je v penězích, mít dost peněz, tak mám zrenovováno klidně za dva měsíce, ale bohužel. Příští rok na jaře bych chtěl už začít dělat podvozek a postupně se dopracovat až ke kastli.
Problém je v penězích, mít dost peněz, tak mám zrenovováno klidně za dva měsíce, ale bohužel. Příští rok na jaře bych chtěl už začít dělat podvozek a postupně se dopracovat až ke kastli.
Pekne, velmi pekne. Tohle bych chtel taky nekde sehnat ...
-> Láďa_2: kdy zahajuješ renovaci?
pekna jsem zvedav na vysledek 

paráda,držím palce a budu sledovat renovaci...šup do oblíbených

Ajééje já to špatně napsal do popisku. Je to původně Octavie Super z r.1960 a kastle z klasické Octavie r.1963. Napovídá tomu maska, dělené sedadla a černy volant s řadičkou. Taky tomu napovídá absence typového štítku, které se od r.1963 přestaly razit a jsou jen male štitky s vyraženým číslem karoserie. Omlouvám se za zmatek.
Moje byla 62 a křidýlka měla..
Co se týká křidélek, mám už spoustu let zafixovaný rok 61, vyčteno z mnoha knížek, ale možný je všechno. Taky hodně často vídám felicie v kombinaci maska "žralok" + křidélka, což jsem se domníval, že se taky nedělalo, ale možný je asi všechno, asi taky záleželo co bylo zrovna skladem. Ono taky třeba v přelomových letech 58/59 vyjelo několik spartaků v kabátě octavie...
-> sytic: přesně ! "modelu 1961" tzn. že křidýlka mohly nabíhat třeba po celozávodní dovolené v srpnu 1961,ale taky třeba už v dubnu, jak mi říkal pán s felinou. Taky to mohlo být jiné u felicie a octávky
Rozsekne to někdo exaktně? 


Že by do tématu křidélek zase zasáhla celozávodní dovolená? Nevím, zda existovala i za socialismu. Ale konstatoval bych, že křidélka jsou na modelech od "modelového roku" 1961, takže proč by nemohlo mít auto z roku 1960 tento módní výstřelek?
K tomuhle vozu však musím dodat, že má kastli z modelu 1963

K tomuhle vozu však musím dodat, že má kastli z modelu 1963

-> alesek - 105 S: ted jsem potkal pána s felicií na STK a říkal rok 1960 a měl už křídla a říkal něco o měsíci (dubnu?)1960. Máš samozřejmě pravdu že v roce 1961 měla už bezpečně celá řada křidýlka,ale nebudeme hnidopiši spokojíme se s rokem 1961
thx.

-> havlik: -> j_j: Křidýlka od 61.
-> havlik: vždycky mě to vyhecujete hledat
dobře jdu na to... 


-> j_j: křídýlka až 63 ne?
Ted jsem asi nablblej, ale přece octávky 1959-1960 byly bez křidýlek jak klasiky tak supry. Pak začaly křidýlka (duben 1960 ?- ted nevím). Ona se lišila holá kastle supry a standardu? Dal bych jí do originálu roku 1960 - tzn. bez křidýlek.
Origo barva je slonová kost?
