skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
21:59:16
22.07.2014
22.07.2014
vhml
-> m8rinek 22.07.14 21:51:32: tou 5mm plackou to budu pižlat dlouho. Možná dlouhodobe se to ochodi, uvidim. Byl to zbytek hadice, dva bindry a pet minut prace
21:51:32
22.07.2014
22.07.2014
m8rinek
-> vhml: Hmm jsi vyrobil řezák na hadici? :D
21:49:12
22.07.2014
22.07.2014
vhml
Nějakej vrchol inteligetní krásy to není, ale jako ochrana proti prověšení motoru při doskoku to bude sloužit jistě spolehlivě
15:36:00
20.07.2014
20.07.2014
m8rinek
-> T: temac bez problemu...
15:35:49
20.07.2014
20.07.2014
T
-> vhml: : tak teda jo, no
15:10:18
20.07.2014
20.07.2014
vhml
-> T 20.07.14 15:07:26: Kalina za 80korun
15:07:26
20.07.2014
20.07.2014
T
-> vhml: : a při tom, je to můj kolega v garáži, bez té knížky bych se tady ptal pořád na něco jen jsem nikdy nezkoumal od koho je
a teď jaké těsnění doporučit ? co vím dle fóra, tak Temac nee....
a teď jaké těsnění doporučit ? co vím dle fóra, tak Temac nee....
15:06:06
20.07.2014
20.07.2014
vhml
btw: tušíte někdo hodnoty odporu čidla teploty? Aby se multimetrem nechalo změřit jestli budík lže nebo ne...
15:04:53
20.07.2014
20.07.2014
vhml
-> T 20.07.14 14:46:26: tvoje otázka na Baťu by vysvětlovala mnoho neznalostí www.antikopava.cz/upload/
17016axxxo.jpg
Jo, ta litina ráda praskne...
Jo, ta litina ráda praskne...
14:46:26
20.07.2014
20.07.2014
T
-> m8rinek: : Baťu ?
-> vhml: : tak jsem byl v garáži a včera posledních 25 km bylo ve slušnym tempu, ale už to bylo kolem 8 večer bez sluníčka a neni pryč ani kapka....čert ví.....
proč nezahrávej, aby nepraskla ?
-> vhml: : tak jsem byl v garáži a včera posledních 25 km bylo ve slušnym tempu, ale už to bylo kolem 8 večer bez sluníčka a neni pryč ani kapka....čert ví.....
proč nezahrávej, aby nepraskla ?
14:06:08
20.07.2014
20.07.2014
vhml
-> mirecek.666 20.07.14 09:57:56: jasně, topením to dohnat lze. Pak to šlo dolů, ale rád bych z principu chladil i bez topení.
-> m8rinek 20.07.14 09:40:46: hele pocitově ty roury v motoráku topí pekelně. Kdo ví.
Ale přived si mě na myšlenku s kostrou. Nějak dlouhodobě to drží tak o 10 stupnu vic nez kdykoliv jindy a občas se ručička rozhoupe. Zkontroluju to.
-> T 20.07.14 10:07:13: jestli to násilím lítá ven, tak se to může jedině tlakovat . Takže za mě asi taky těsnění. Ono to nemusí bejt moc, ale na trochu bordelu to stačí. A vzhledem k tomu, že máš litinovou hlavu, tak si moc nezahrávej...
-> m8rinek 20.07.14 09:40:46: hele pocitově ty roury v motoráku topí pekelně. Kdo ví.
Ale přived si mě na myšlenku s kostrou. Nějak dlouhodobě to drží tak o 10 stupnu vic nez kdykoliv jindy a občas se ručička rozhoupe. Zkontroluju to.
-> T 20.07.14 10:07:13: jestli to násilím lítá ven, tak se to může jedině tlakovat . Takže za mě asi taky těsnění. Ono to nemusí bejt moc, ale na trochu bordelu to stačí. A vzhledem k tomu, že máš litinovou hlavu, tak si moc nezahrávej...
10:36:12
20.07.2014
20.07.2014
Adam59
včera jsem taky se byl projet a když jsem tomu ládoval do kopce tak mi teplota vylezla až na konec zelenýho pole a to bylo kolem 30°C venku ... ale jak jsem jel do Slavkova po dálnici to bylo taky přes 30°C tak i se zapnutým topením to bylo na hranici ... chtěl jsem dolít vodu ale chladič byl úplně plný i když u mě to bude nejspíše dělat zarostlý chladič
10:25:51
20.07.2014
20.07.2014
m8rinek
-> T: Vem si Baťu a šup.
10:22:19
20.07.2014
20.07.2014
T
-> m8rinek: : měnil i s kroužkama, pokud se nepletu...ale nápad to není špatnej....jen někoho, kdo to udělá
10:19:46
20.07.2014
20.07.2014
m8rinek
-> T: Tak kudy jinudy, když část tlaku z válce odchází do vody. Pokud Eidy těsnění neměnil, tak by asi nebylo od věci to zkouknout. Je to práce na 2h a nic tím nezkazíš. Pokud máš tenhle problém, tak bych zkusil řešit příčinu a ne důsledek ;).
10:17:43
20.07.2014
20.07.2014
T
-> m8rinek: : nojo,ale proč by to házelo ven víčkem ? jinak tohle mi dělalo již dříve, teď byl klid s tímto víčkem,ale včerejší teploty to prostě nedalo....jinak v Mostě jsme to vlastně trošku uvařil, ale minule Běšiny 200 km v úplný pohodě.....to už by asi těsnění bylo dávko KO, ne ?
10:13:14
20.07.2014
20.07.2014
m8rinek
-> T: A nemáš spíš načatý těsnění pod hlavou? Jak ti to jinak může při 90°C házet ven?
E: já jsem totiž podobnej problém kdysi měl, házelo to vodu i když to nemělo důvod, kterej jsem pak objevil na těsnění skoda110r.eu/110r/duben12 20003.jpg . Jinak auto fungovalo normálně, startovalo to, jelo to... Po výměně těsnění a překontrolování hlavy vše ok...
E: já jsem totiž podobnej problém kdysi měl, házelo to vodu i když to nemělo důvod, kterej jsem pak objevil na těsnění skoda110r.eu/110r/duben12 20003.jpg . Jinak auto fungovalo normálně, startovalo to, jelo to... Po výměně těsnění a překontrolování hlavy vše ok...
10:10:49
20.07.2014
20.07.2014
T
-> m8rinek: : jojo, mě asi ne, když jde všechno víčkem už při 90st......já to nechápu