skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
11:12:34
02.10.2014
02.10.2014
T
-> vhml: mám to i s tím co píše -> Tomáššš: a já nemám nic proti bordelu, ale chápu, že to máš na rally,ale i tak bych asi volil něco více průchozího....
22:43:13
01.10.2014
01.10.2014
vhml
-> Tomáššš 01.10.14 22:30:14: je to vyřízlé celé viz: -> vhml 01.10.14 21:37:02:
22:30:14
01.10.2014
01.10.2014
Tomáššš
-> vhml 01.10.14 19:59:46: vyrezal si cele okno alebo iba tri strany a na spodnej strane si nehal plech a ten si ohol do dola aby aj nasaval lepsie vzduch z pod kasne ?
19:59:46
01.10.2014
01.10.2014
vhml
Dvakrát měř a pak do toho rychle řízni než si to rozmyslíš :-)
19:17:16
26.09.2014
26.09.2014
Jozka
-> vhml: Ta nemrzka je fakt blbá, pokud naháníš každej Celsius.. V minulosti jsem při zanesených systémech v létě jezdil jen na čistou destilku a ten rozdíl oproti fridexový náplni patrnej byl..
18:42:17
26.09.2014
26.09.2014
vhml
Jo, WaterWetter je to samý jaký MoCool. Pěkný je to porovnání teplot. Jak jsem psal - jakmile se do toho najele nemrzka tak ty vlastnosti přenosu tepla jdou rapidně dolů.
18:24:28
26.09.2014
26.09.2014
Eidy
06:27:15
24.09.2014
24.09.2014
vhml
-> m8rinek 23.09.14 23:02:51: vždyť zrepasovanej bude, jen ho konečně zabalit a odeslat :-). Ale když už to řeším, tak si přece nezabiju repasovanej chladič kapalinou, která to teplo neumí náležitě přenést.
23:02:51
23.09.2014
23.09.2014
m8rinek
-> Toušík: Viď, přitom kdyby za litr nechal chladič mechanicky vyčistit mohl mít po problému, ale ne u Hornů měli kyselou neděli a to přeci stačí :D. To že fyzicky využívá polovinu lamel je jedno :D.
23:01:32
23.09.2014
23.09.2014
vhml
-> Toušík 23.09.14 22:59:17: tak já taky doufám, že to fungovat bude. Zrovna přelití fridexu do felicie a koupě kanystru destilky a flaštičky aditiva dohromady nic moc nestojí a zas to něco málo pomůže.
22:59:17
23.09.2014
23.09.2014
Toušík
-> vhml: JAko asi jsem nikdy neměl na 100vce takové teploty ,ale já nikdy s fáčkem a termostat v tom a nikdy nebyl problém. Prostě krásně čistej chladič a fungovalo to..
22:55:18
23.09.2014
23.09.2014
vhml
-> Toušík 23.09.14 22:51:59: repasovanej bude, vetsi se tam nevejde, novej hliníkovej bude až v dalším kole
E: jinak ty si z toho děláš prdel, ale ohledně výparný bubliny a vůbec lokálního varu u spalovacího prostoru jsem včera taky četl slušnej elaborát. To zas řeší ty kapaliny na 180 stupnu atd, ale jejich přenos tepla není zdaleka ideální.
E: jinak ty si z toho děláš prdel, ale ohledně výparný bubliny a vůbec lokálního varu u spalovacího prostoru jsem včera taky četl slušnej elaborát. To zas řeší ty kapaliny na 180 stupnu atd, ale jejich přenos tepla není zdaleka ideální.
22:51:59
23.09.2014
23.09.2014
Toušík
-> vhml: Hele nebereš to nějak už moc? Řešit v chladiči na autě povrchové napětí kapaliny jdeš už dost do extrému to už pak můžěš řešit rychlosti proudění u stěn a výparnou bublinu na ploše vložky :D Nebylo by už teda lepší dát repasovanej chladič?? Popřípadě větší??
22:50:45
23.09.2014
23.09.2014
dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Ve zkratce, má to výrazně lepší přenos tepla a inhibuje to korzi stejně jako nemrzka. Takže pokud nepotřebuješ sníženej bod tuhnutí a zvýšenej bod varu (kterej naženeš přetlakem v chladícím systému) tak je to pro případy extrémního zatížení lepší než nemrzka...
22:44:45
23.09.2014
23.09.2014
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.09.14 22:34:48: tak až budeš anglicky umět, tak si to přečti znova :-)
Problém není s teplotou varu ( ta bude samozřejmě menší než s fridexem ) ale s povrchovým napětím kapaliny a tak následné schopnosti předávat energii. Jinak řečeno co nejrychlejší schopnost do kapaliny energii dostat a stejně tak ji i nejrychleji dostat ven. A v tomhle směru má fridex vlastnosti dost nevhodný. Aditivum pak není v podstatě nic moc jinýho než smáčedlo a trocha inhibitorů koroze. ( toliko jsem z toho zatím během dneška z různejch amerických fór pochopil já, jelikož v evropě se o tom nikde moc nepíše )
Problém není s teplotou varu ( ta bude samozřejmě menší než s fridexem ) ale s povrchovým napětím kapaliny a tak následné schopnosti předávat energii. Jinak řečeno co nejrychlejší schopnost do kapaliny energii dostat a stejně tak ji i nejrychleji dostat ven. A v tomhle směru má fridex vlastnosti dost nevhodný. Aditivum pak není v podstatě nic moc jinýho než smáčedlo a trocha inhibitorů koroze. ( toliko jsem z toho zatím během dneška z různejch amerických fór pochopil já, jelikož v evropě se o tom nikde moc nepíše )
22:34:48
23.09.2014
23.09.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 23.09.14 20:59:26: Anglicky moc neumím, ale vzhledem k tomu, že jsou kapaliny i na 180°C bod varu, tak tu destilku fakt nechápu... Už je kvůli korozi...
22:28:43
23.09.2014
23.09.2014
vhml
-> dragon_cb_cz 23.09.14 22:23:14: tak to není zase moc práce to pak vylejt a nahradit na zimu fridexem...
22:23:14
23.09.2014
23.09.2014
dragon_cb_cz
-> vhml: Pokud to máš v zimě pouze ve vyhřívanej garáži, proč ne...
20:59:26
23.09.2014
23.09.2014
vhml
Tady je o tom ještě pěkný povídání. A já vůl si koupil 25l kanystr firdexu v akci :-D Dle popisu ( nejen z tohoto zdroje ) je použití jakýkoliv nemrzky špatně www.redlineoil.com/conten
t/.../WaterWetter%20Tech%2
0Info.pdf
Ode dneška už jen destilku + aditiva :-)
Ode dneška už jen destilku + aditiva :-)