-> SO545: Asi takhle; musíš se předně rozhodnout, jakou zadní nápravu budeš dávat. Pokud vlečku nebo molčanovku, budeš muset vařit do kastle (což by bylo mimochodem lepší udělat teď) a pak si dej převodovku jakou chceš. Sice budeš muset svařovat poloosy nebo si nechal dělat na zakázku hřídele, ale to už je pak celkem jedno. Pokud chceš špajzku z brouka, tak tě čeká výše zmíněné plus možná řezání tunelu. Ale to by tě čekalo i kvůli 5Q. Takže spíš jestli chceš kyvadlovou nebo jinou nápravu. Chceš 100 koní na kolech, to je cca 130 koní na motoru. Taky hodně záleží na tom, jak se k tomu autu budeš chovat. Spousta lidí mi říkala, že s nabroušeným motorem trhali převodovky a hřídele jako nic. I třeba se sériovým motorem z Warťase. Já si vždycky mlčky vyslechnu tyhle stížnosti a myslím si svoje. S Alfou mám sice převodovku na repas po 2 sezonách, ale odejde na ložiskách a tolik Nm škodovka nebude mít nikdy a navíc jezdím na okruzích + k tomu každoročně cca 15 sprintů. Převodovky mi staví Vrba. Opotřebení a životnost převodovky údajně klesá se sedmou mocninou momentu (Nm), takže ty bys měl nějakých 140-150Nm, to pořád není až tak strašně moc při trochu slušném zacházení.
Další pohled je taky servisovatelnost. S molčanovkou vyškubnu převodovku v podstatě kdykoliv a auto stojí pořád na kolech. Je to ohromná výhoda.
Asi bych zůstal u škodovácký převodoky. Ale určitě na suchý poloosy. Od instalace molčanovky jsem jezdil stejnou převodovku s motorem Fa, 130 a nakonec i s Alfou. Měnil jsem ji asi po 7 letech z toho důvodu, že mi na trojce vypadnul bronz ze synchronu. A navíc zvaž, kolik škodováckých převodovek pořídíš za jednou broučí. Repase u Vrby vychází na cca 6kKč a za sebe můžu říct, že fungují parádně. Vrba taky časem objevil různé drobnosti a detaily a druhá převodovka funguje zase lépe.
Za sebe doporučuju škodováckou převodovku a k tomu vlečku nebo molčanovku. Samosvor je už jen detail. Který bude určitě levnější na škodovku než na VW.
