Lahváč/Škoda 100L Lahváč/Škoda 100L

komentáře | popis | fotky | moucan - zrušená registrace | 16.03.22 21:05 | 35x v oblíbených
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.



Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.



Úpravy oproti originálu:

- ukazatel dobíjení

- alternátor místo dynama

- hliníková olejová vana



Práce co byla na autě udělaná:

- repase předních brzdičů

- výměna benzínové nádrže

- výměna LZ ložiska kola

- výměna některých hadic

- výměna manžet na poloosách

- výměna klaksónů

- výměna a přetěsnění víka ventilů

- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový

- výměna termostatu

- celkový rozleštění a renovace laku

- přetěsnění bočního víka

- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou

- navrácení termosytiče a původního karburátoru



Jaký jsou teď s lahváčem plány?

- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák

- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky

- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej

- možná vrátit chromové kryty prahů



Nedostatky a závady:

- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku



KOUPÍM/SHÁNÍM:

- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------



4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště

7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku

12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)

15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka

1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.

11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.

13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva

13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí

15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo

16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape

12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.

26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.

28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...

30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska

3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!

28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.

3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.

3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.

20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.

22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.

25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.

8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.

9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.

10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"

25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička

16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.

22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.

27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.

29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.

23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.

4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.

10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth

14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku

20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák

3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo

8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.

13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.

10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.

14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.

Lahváč/Škoda 100L - komentáře:

20:48:28
06.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Zdá, foťák to přesvítil tak že to vypadá jak xenony. 1 Ale na 50 let starý paraboly s 12V baňkama tl svítí slušně.
20:32:24
06.11.2020
Tom Troll
-> moucan: ... Takže jako sériová 5q 47

Myslim že tenhle chromovej převlek je i na některejch GL prospektech, takže se asi montovala polosériově, takže je to ta samá produkce jako na 5q...

Sám jsem svojí 5q hlavici nahradil dobovou obdobou, která se prodávala v blistru, a sice vypadá úplně stejně, ale je krásně ipurově měkká. 1
20:30:25
06.11.2020
Bukaj
-> Eidy: To je foťákem - srovnej to s tím, jak svítí přístrojovka a koncová světla a osvětlení SPZ auta v dáli...4

Jinak stav parabol dělá hodně...5
20:14:04
06.11.2020
Eidy
Na fotce 83 to vypadá, že to nějak dost svítí. Nebo se mi to jen zdá? Ta moje svítí jak se dvěma čajovejma svíčkama. 3
20:04:25
06.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> Tom Troll: Tvrdá jak šutr.
19:56:41
06.11.2020
Tom Troll
-> moucan: Je ta hlavice měkká, ipurová, nebo tvrdá jako na 5q?
16:22:05
06.11.2020
moucan - zrušená registrace
Nasazeno. 5
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 06.11.2020 16:22:05
11:52:15
05.11.2020
moucan - zrušená registrace
Další půdní nález z chaty. K LS/R volantu ideální. 5
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 05.11.2020 11:52:15
15:47:44
04.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> hans1: Jo jo, naše. 6
15:38:18
04.11.2020
hans1
-> moucan: tvoje chaloupka?
15:31:13
04.11.2020
moucan - zrušená registrace
Jedna výletová z dneška ...
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 04.11.2020 15:31:13
15:12:03
26.10.2020
moucan - zrušená registrace
-> Peca: No a přitom je to 50 let stará a vlastně nepovedená práce pradědy. 1 Po tom co tu "tapetu" nalepil se mu to zvlnilo a paradoxně to dotvořilo ten super vzhled. Původně to chtěl strhat. 3
13:00:27
26.10.2020
Peca
Ten "dřevní" interiér je boží 171
16:37:22
25.10.2020
moucan - zrušená registrace
Nové kormidlo na svém místě.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 25.10.2020 16:37:22
16:18:37
09.08.2020
moucan - zrušená registrace
Tak Lahváčovi zase narostly fousy. 1 Předek tudíž kompletní. Jen rakev asi budu shánět přecejen jinou protože začala praskat poblíž díry k chycení šroubem. A to i přesto že jsem tam dal gumičky k podložkám aby se tlumily vibrace a nedostávalo to celkově tak na prdel. 8
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 09.08.2020 16:18:37
22:15:28
08.08.2020
moucan - zrušená registrace
-> k.jarek: Nejlepší na tom je že tam držely i po zaklopení opěrky na místo. Inu dokonalé pašovací místo. 1
19:22:25
08.08.2020
k.jarek
-> moucan: Tvořivé myšlení, úroveň 1003 Dobrý nápad158
17:41:09
08.08.2020
moucan - zrušená registrace
A zpátky přes pivovárek .... simply clever už platilo před 50ti lety ... držáky pivních lahví integrované do zadních sedaček.1
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 08.08.2020 17:41:09
17:36:11
08.08.2020
moucan - zrušená registrace
Konečně sehnaný fousky na dnešní RetroGaráži.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 08.08.2020 17:36:11
10:09:31
26.02.2020
moucan - zrušená registrace
Hezkej příklad toho jak se věci dřív dělaly poctivý. Bál jsem se co 45 let starej koženkovej potah provede když ho po tý době sundám z volantu a hodim do pračky. Světe div se nic ... změknul, nádherně se vyčistil a tak jsem ho dal zase zpátky na nový kormidlo. Holt Tuzex!!! 1
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 26.02.2020 10:09:31
Extreme Tyres