Lahváč/Škoda 100L Lahváč/Škoda 100L

komentáře | popis | fotky | moucan - zrušená registrace | 16.03.22 21:05 | 35x v oblíbených
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.



Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.



Úpravy oproti originálu:

- ukazatel dobíjení

- alternátor místo dynama

- hliníková olejová vana



Práce co byla na autě udělaná:

- repase předních brzdičů

- výměna benzínové nádrže

- výměna LZ ložiska kola

- výměna některých hadic

- výměna manžet na poloosách

- výměna klaksónů

- výměna a přetěsnění víka ventilů

- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový

- výměna termostatu

- celkový rozleštění a renovace laku

- přetěsnění bočního víka

- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou

- navrácení termosytiče a původního karburátoru



Jaký jsou teď s lahváčem plány?

- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák

- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky

- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej

- možná vrátit chromové kryty prahů



Nedostatky a závady:

- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku



KOUPÍM/SHÁNÍM:

- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------



4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště

7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku

12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)

15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka

1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.

11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.

13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva

13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí

15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo

16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape

12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.

26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.

28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...

30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska

3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!

28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.

3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.

3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.

20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.

22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.

25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.

8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.

9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.

10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"

25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička

16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.

22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.

27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.

29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.

23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.

4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.

10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth

14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku

20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák

3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo

8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.

13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.

10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.

14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.

Lahváč/Škoda 100L - komentáře:

17:13:09
21.11.2020
moucan - zrušená registrace
Ale sundavání gumoasfaltu je opravdová lahůdka.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 21.11.2020 17:13:09
17:12:18
21.11.2020
moucan - zrušená registrace
Nakonec to není až taková hrůza. Zítra promluví flexa. 1
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 21.11.2020 17:12:18
21:19:17
17.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> hans1: Levej byl odstínem úplně mimo mísu což můžes vidět na fotkách a pravej v základu z výroby. Uvidim jak to lakýra trefí. "Původní" pravej byl taky lakovanej dodatečně někdy 40 let zpátky a nebylo to tak rozdílný.
18:35:07
17.11.2020
hans1
nevím teda jak moc ty blatníky byly špatný ale mám obavy že bez celolaku ty blatníku budou jak pěst na oko.
15:00:41
16.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Kastle na tom neni zle. Vždycky jsou to takový lokální průsery. Ono je na všem vrstva gumoasfaltu s tlumexem, ale tam kde se to odfouklo a vznikla kapsa kde se drželo vlhko tak je zle, viz. zrovna ta lišta u blatníku. Ale zkusíme to s kámošem nějak lokalně vyvařit. Pak ješte dole u prahu na mě kouká rez ale do toho radši šťouchat nebudu nebo skončim u kompletní rozborky. 1
14:44:44
16.11.2020
Eidy
-> moucan: Koukal jsem na fotky odspoda a u tý L strany si říkám, že máš super kastli. A pak šup, skočila tam další fotka. No jo, holt je to stará škodovka. Ale pořád ještě dobrý.
14:25:31
16.11.2020
moucan - zrušená registrace
Na druhý straně už nějaká práce bude. 8
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 16.11.2020 14:25:31
14:23:43
16.11.2020
moucan - zrušená registrace
Levá strana byla až nad očekávání dobrá a tady mě žadná velká práce nečeká.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 16.11.2020 14:23:43
upraveno 1x, naposled 16.11.2020 14:31:32
14:21:32
16.11.2020
moucan - zrušená registrace
Tak jsem dneska ofiko skončil sezonu a dal jsem se do sundání blatníků. Musim to připravit na nasazení novejch a hlavně konečně sehnat někoho kdo mi je nalakuje.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 16.11.2020 14:21:32
07:19:23
08.11.2020
Bukaj
-> moucan: Odpověděl jsem :)

-> Eidy 07.11.20 11:06:39: 3
11:06:39
07.11.2020
Eidy
-> Bukaj: Asi jsem měl včera moc piv. H3 samozřejmě ne.
09:11:47
07.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Píšu SZ. 4
08:02:46
07.11.2020
Bukaj
-> Eidy 06.11.20 22:18:27: Hlvaní paraboly na H3?9 To jsem ještě neviděl, vždyť H3 je jednovlákno. Nemyslel jsi náhodou asymetrické žárovky R2? O ČS osvětlení se celkem dost zajímám a hlavní paraboly na H3 neexistujou - H3 jsou ve všech možných přídavných dálkových a mlhových světlometech a i ve čtyřoku v dálkách jsou H1 a ne H3...

-> moucan: Kdybys chtěl, mám tu jeden dobový nerezový "abarth", jen potřebuje opravy (nerezové výfuky praskají)... Vypadá takto(jen není černý, ale nerez):

www.skodateam.cz/foto-img _0h49l.jpg
23:07:57
06.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Jsou tam původní paraboly na ty baňkový žárovky, označení tušim R2.
22:18:27
06.11.2020
Eidy
-> moucan: Máš paraboly na H4 nebo H3? Já mám prvomodelový H3.
21:20:12
06.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Hele nevím jestli je to zvykem kdy jsem odjakživa jezdil starejma plečkama ale nepřijde mi to až tak rozdílný třeba od před fl feldy s H4kama. Samotnýho mě překvapilo když jsem s tim před rokem jel poprvý za tmy jak to slušně svítí.
21:16:59
06.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Nevím proč ale nějak jsem teď propadl dobovýmu tuningu. Ty dobový sportovní volanty už se mi líbily delší dobu, jen jsem nechtěl Koliňák protože to neni můj šalek kafe a sehnat pěknej erkovej volant byl dost problém. Pak se objevil tenhle s širokym ipurovym středem v krásnym stavu a nějak mi to k tomu sedlo. No když už volant tak jsem chtěl i řadičku a nakonec mi ta hnědočerná kombinace sedla. Teď ještě pošilhávám po nějakym dobovym laďáku a kdyby byly peníze tak třeba i liťaky ale to je vzhledem k cenám slušná fantasmagorie. Hlavní teď bude sehnat laķýru a nahodit prvomodelový blatníky. A když mě "tuning" omrzí tak je otázka 15ti minut naházet vše zpátky.
21:08:40
06.11.2020
Eidy
-> moucan, Bukaj: Mám nový světla a stejně nic moc.
20:56:41
06.11.2020
Bukaj
-> moucan: Jinak za mne k tomu hnědobéžovému (okrovému?) interiéru lépe ladila dřevěná rukojeť řadičky a ten hnědobéžový (okrový?) potah volantu...4
20:50:10
06.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> Tom Troll: Nevim jak moc je tahle hlavice stará. Původně byla na druhý stovce v rodině která byla o fous mladší. Tipuju tak že to bude něco kolem 75 roku.
upraveno 1x, naposled 06.11.2020 20:51:48
Extreme Tyres