
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
retroskodafamily.wordpres
s.com/
Pro ignoranty :-D
Typ: Škoda 105 L
R. v.: 1982
Barva: Olivová zelená
Nadstandardní výbava: Opěrky hlavy, posilovač brzd, GL čelo, příplatkový lak.
Pro magory :-D
Příběh Olivky
Příběh Olivky se začal psát v roce 1982, kdy v Mladé Boleslavi přišla na svět. Od začátku se od ostatních škodovek odlišovala. První majitel (můj děda) si ji nechal vyrobit na objednávku, což nebylo v tu dobu běžné. Pyšnila se příplatkovou olivově zelenou barvou, posilovačem brzd, opěrkami hlavy, GL zadním čelem a měla tedy všechny předpoklady pro to, aby kromě spolehlivého auta, které mělo dědovi a babičce dělat společníka v důchodu, byla i opečovávaným klenotem. A tak se i stalo.
Během 20 let, kterých dědovi a babičce věrně sloužila, měla nadstandardní péči. Pravidelné výměny oleje, celkovou preventivní údržbu, důkladné čištění a leštění… Na oplátku se blýskala na každém výletě, kterých jsme podnikali spousty. Přišli i horší chvíle. To když měla nehodu v Jugoslávii, a také při nehodě v Ledči nad Sázavou. V prvním případě byly poškozené přední i zadní pravé dveře a v druhém případě přední pravý blatník. V obou případech byla ale Olivka uvedena do původního stavu a mohla žít svůj škodovčí život dál v lesku a komfortu.
V roce 2002 se děda rozhodl pořídit mladší auto. Dvacetileté dámě se už v konkurenci mladších špatně dýchalo v kopcích a parkování bez posilovače řízení také nebylo ideální. S Olivkou jsme se rozloučili. Odjela k pánovi do nedaleké obce, kde sloužila dalších dvanáct let. Z počátku jezdila o nedělích, později pro seno, dřevo. Lesk laku byl ten tam, přibyly škrábance, promáčkliny, zrezivěly prahy, lemy, blatníky. Zub času se do nebohé Olivky pustil jako by to byla Fidorka a okousal, co mohl.
A to je konec příběhu…
Teda vlastně není. Olivka se vrátila 30. června 2014 zpět. Po náročných dvanácti letech si zaslouží zase trochu péče, aby si mohla vzpomenout na doby, kdy to byla parádnice. Je před námi dlouhý kus cesty. Nejdřív pomyslné cesty pracovní a později snad ještě větší kus asfaltové, dlážděné…. V současné době na tom není moc dobře, je zavřená na LDNce (v mé garáži) a čeká na transplantaci srdce (spalovacího). A taky na setkání s dědou :-)
30.06.2014 - Zakoupeno zpět
12.03.2015 - PŘIHLÁŠENO :-)
01.09.2015 - Naloženo na podval a odveženo na montáž motoru. Poslední den školy 2014 jsme ji přivezli, první den školy 2015 se prvně hnula. Rok a dva měsíce na to čekala...
19.09.2015 - Motor v autě. Ještě zapojit elektriku, seřídit, vyměnit olej... :-)
09.11.2015 - Po nekonečném měnění všech možných dílů v motoru rozhodnuto - Opět výměna motoru :-( Se současným ujeto cca 20 m :-(
23.12.2015 - Návrat domů - motor se dosud nepodařilo nastartovat.
30.12.2015 - Odstranění všech sedadel, výplní dveří a vnitřních krytů "C" sloupků
02.01.2016 - Vyluxování prachu, bláta, sena, myších bobků a ruzných rozhryzanců, které mi tu myšky nechaly na pozdrav.
10.01.2016 - Instalace vývozních sedaček z eMka, vyčištěných neponičených tapeců + drobné práce uvnitř.
17.01.2016 - Výměna oleje a filtru, výměna volantu, instalace závěsů na bezpečnostní pásy, seřízení předstihu a marný pokus o start (kompletně zamrznutá voda, vodní pumpa se netočí, ani alternátor).
20.01.2016 - Odvoz do autoservisu na rozmražení vody a sčítání škod.
21.01.2016 - Auto přes noc rozmrzlo. Sčítání škod - 0 prasklin... Hustý :-) PRVNÍ START MOTORU
22.01.2016 - První svezení v autě. Cesta z autoservisu do garáže. Bylo to peklo. Motor nedrží otáčky, na plyn reaguje, jak se mu chce a jsou slyšet rozvody. Zadní světla jsou taky trochu mimo mísu. Takže nás čeká výměna karburátoru, kontrola rozdělovače, výměna rozvodů a kontrola elektriky. Mimo to syčí posilovač brzd, kdykoliv, kdy brzdím. Ale kdo jiný, než užovka má právo syčet :-D Video z první jízdy je zde:
26.01.2016 - Montáž nového kastlíku před spolujezdce. Zatím nedokončeno vlivem znechucení zjištěním, že těsnění pod hlavou je K. O. Po ujetí 4,8 km s novým olejem je olej na výměnu.
24.02.2016 - Částečná rozborka předku - sundání nárazníku, masky, uvolnění blatníků. Podběhy drží pohromadě, vpravo je povrchovka, uvidíme, kam se probrousíme. Vlevo vypadá vršek podběhu ok, ale "P" sloupek je odspodu urezlý.
28.02.2016 - Odvoz za šikovnýma rukama, bude se vařit :-)
05.03.2016 - Děda nás náhle navždy opustil :-( Olivku po jejím návratu na vlastní oči neviděl. Za to si ji bude pamatovat tak, jako když byla nová nebo tak krásnou, jako když ji prodával.
16.1.2016 - V popisu prací na autě mám teď drobný výpadek, který časem doplním. Mám ale jedno video, které mnoho napoví :-) Čeká nás ještě pár oprav a technická kontrola (video bylo samozřejmě natočeno na uzavřené komunikaci :-P )
Pro ignoranty :-D
Typ: Škoda 105 L
R. v.: 1982
Barva: Olivová zelená
Nadstandardní výbava: Opěrky hlavy, posilovač brzd, GL čelo, příplatkový lak.
Pro magory :-D
Příběh Olivky
Příběh Olivky se začal psát v roce 1982, kdy v Mladé Boleslavi přišla na svět. Od začátku se od ostatních škodovek odlišovala. První majitel (můj děda) si ji nechal vyrobit na objednávku, což nebylo v tu dobu běžné. Pyšnila se příplatkovou olivově zelenou barvou, posilovačem brzd, opěrkami hlavy, GL zadním čelem a měla tedy všechny předpoklady pro to, aby kromě spolehlivého auta, které mělo dědovi a babičce dělat společníka v důchodu, byla i opečovávaným klenotem. A tak se i stalo.
Během 20 let, kterých dědovi a babičce věrně sloužila, měla nadstandardní péči. Pravidelné výměny oleje, celkovou preventivní údržbu, důkladné čištění a leštění… Na oplátku se blýskala na každém výletě, kterých jsme podnikali spousty. Přišli i horší chvíle. To když měla nehodu v Jugoslávii, a také při nehodě v Ledči nad Sázavou. V prvním případě byly poškozené přední i zadní pravé dveře a v druhém případě přední pravý blatník. V obou případech byla ale Olivka uvedena do původního stavu a mohla žít svůj škodovčí život dál v lesku a komfortu.
V roce 2002 se děda rozhodl pořídit mladší auto. Dvacetileté dámě se už v konkurenci mladších špatně dýchalo v kopcích a parkování bez posilovače řízení také nebylo ideální. S Olivkou jsme se rozloučili. Odjela k pánovi do nedaleké obce, kde sloužila dalších dvanáct let. Z počátku jezdila o nedělích, později pro seno, dřevo. Lesk laku byl ten tam, přibyly škrábance, promáčkliny, zrezivěly prahy, lemy, blatníky. Zub času se do nebohé Olivky pustil jako by to byla Fidorka a okousal, co mohl.
A to je konec příběhu…
Teda vlastně není. Olivka se vrátila 30. června 2014 zpět. Po náročných dvanácti letech si zaslouží zase trochu péče, aby si mohla vzpomenout na doby, kdy to byla parádnice. Je před námi dlouhý kus cesty. Nejdřív pomyslné cesty pracovní a později snad ještě větší kus asfaltové, dlážděné…. V současné době na tom není moc dobře, je zavřená na LDNce (v mé garáži) a čeká na transplantaci srdce (spalovacího). A taky na setkání s dědou :-)
30.06.2014 - Zakoupeno zpět
12.03.2015 - PŘIHLÁŠENO :-)
01.09.2015 - Naloženo na podval a odveženo na montáž motoru. Poslední den školy 2014 jsme ji přivezli, první den školy 2015 se prvně hnula. Rok a dva měsíce na to čekala...
19.09.2015 - Motor v autě. Ještě zapojit elektriku, seřídit, vyměnit olej... :-)
09.11.2015 - Po nekonečném měnění všech možných dílů v motoru rozhodnuto - Opět výměna motoru :-( Se současným ujeto cca 20 m :-(
23.12.2015 - Návrat domů - motor se dosud nepodařilo nastartovat.
30.12.2015 - Odstranění všech sedadel, výplní dveří a vnitřních krytů "C" sloupků
02.01.2016 - Vyluxování prachu, bláta, sena, myších bobků a ruzných rozhryzanců, které mi tu myšky nechaly na pozdrav.
10.01.2016 - Instalace vývozních sedaček z eMka, vyčištěných neponičených tapeců + drobné práce uvnitř.
17.01.2016 - Výměna oleje a filtru, výměna volantu, instalace závěsů na bezpečnostní pásy, seřízení předstihu a marný pokus o start (kompletně zamrznutá voda, vodní pumpa se netočí, ani alternátor).
20.01.2016 - Odvoz do autoservisu na rozmražení vody a sčítání škod.
21.01.2016 - Auto přes noc rozmrzlo. Sčítání škod - 0 prasklin... Hustý :-) PRVNÍ START MOTORU
22.01.2016 - První svezení v autě. Cesta z autoservisu do garáže. Bylo to peklo. Motor nedrží otáčky, na plyn reaguje, jak se mu chce a jsou slyšet rozvody. Zadní světla jsou taky trochu mimo mísu. Takže nás čeká výměna karburátoru, kontrola rozdělovače, výměna rozvodů a kontrola elektriky. Mimo to syčí posilovač brzd, kdykoliv, kdy brzdím. Ale kdo jiný, než užovka má právo syčet :-D Video z první jízdy je zde:
26.01.2016 - Montáž nového kastlíku před spolujezdce. Zatím nedokončeno vlivem znechucení zjištěním, že těsnění pod hlavou je K. O. Po ujetí 4,8 km s novým olejem je olej na výměnu.
24.02.2016 - Částečná rozborka předku - sundání nárazníku, masky, uvolnění blatníků. Podběhy drží pohromadě, vpravo je povrchovka, uvidíme, kam se probrousíme. Vlevo vypadá vršek podběhu ok, ale "P" sloupek je odspodu urezlý.
28.02.2016 - Odvoz za šikovnýma rukama, bude se vařit :-)
05.03.2016 - Děda nás náhle navždy opustil :-( Olivku po jejím návratu na vlastní oči neviděl. Za to si ji bude pamatovat tak, jako když byla nová nebo tak krásnou, jako když ji prodával.
16.1.2016 - V popisu prací na autě mám teď drobný výpadek, který časem doplním. Mám ale jedno video, které mnoho napoví :-) Čeká nás ještě pár oprav a technická kontrola (video bylo samozřejmě natočeno na uzavřené komunikaci :-P )
Alex41 - Olivka - komentáře:
-> jozef : Renault Mégane 1.6e 1997 a potom Mercedes Benz A v automatu, ale o něm nic blužšího nevím... 

jaké auto mal tvoj dedo po olivke
-> kraska98: Já takhle občas potkám něco paradoxně na dálnici. Ale bývá to tak dvakrát do roka... Jinak už je bohužel po nich 

-> Alex41: Ano já tudy jezdím 

-> Enggik: Je škoda, že už nejezdí. U náš jezdily sedmistovky pravidelně cca 7 let zpátky, pak je ještě šlo potkat na výlukách a u různých soukromníků, ale dnes už ani to ne. Výjmečně narazíš na poslední soukromníky v předdůchodovém věku, co ještě 7stovku použivají.
-> Rudá Máňa: Ačkoliv se mi to podle google map nedaří dohledat, tak ale asi jo 

-> Enggik: Jezdí historickou linku... Ale nevím, jestli bude jezdit i letos 

-> Alex41: Foto v Městci Králové že ? 

-> Rapi1: No jo, tyhle věci nefrčí jen v amerických filmech
Ten datum hned opravím, cestování časoprostorem není naše parketa, zatím nám dělá problémy i cestování prostorem 


-> Rapi1: Olivka má spoustu zvláštních schopností



-> Rapi1: Taky jsem si všiml, že předběhl dobu 

-> Alex41: pozeram ze uz cestujes aj casom
ale inak to mas pekne to farbu zeru
img14.rajce.idnes.cz/d140 3/.../Beznzvu.jpg?ver=0


img14.rajce.idnes.cz/d140 3/.../Beznzvu.jpg?ver=0
-> Alex41: Dobrá,až někdy budu mít cestu kolem Ledče,tak se stavím 

Dobrá práce!
Našel jsem nakonec na netu odkaz na tu leštěnku. Link je na konci zprávy. Nicméně já jsem jí koupil v Humpolci
www.amazon.co.uk/Valma-18 30538-L56-Quick-Polish/... /B00DZH1BX0

www.amazon.co.uk/Valma-18 30538-L56-Quick-Polish/... /B00DZH1BX0
-> Vojťas: Je to jak píšeš, je to 2 v 1
Mělo by to na povrcho vytvořit nějakej povlak
-> kraska98: Hele, myslím si, že jo. Kdybys to moh dovízt, tak to můžeme zkusit


-> kraska98: Hele, myslím si, že jo. Kdybys to moh dovízt, tak to můžeme zkusit

Myslíš,žeby si ta lešténka poradila i s mým lakem ? :D
-> Alex41: lestenka je na lesteni ale na ochranu se ma nanest vosk, ale z WS teleshop to bude asi 2in1 

-> Nanka: Díky, pro dědu to byla srdcovka
-> buran: Koupil jsem leštěnku na staré laky od firmy Valma. Na netu se mi jí nepodařilo najít. Na obalu je žlutý Opel Calibra
Důležitej detail ale je, že je to dělaný vrtačkou dvakrát po sobě, bylo to hodně zašlý. Co se týká konzervace použil jsem leštěnku od WS teleshop. Je vynikající, jen se bohužel už neprodává 

-> buran: Koupil jsem leštěnku na staré laky od firmy Valma. Na netu se mi jí nepodařilo najít. Na obalu je žlutý Opel Calibra

