skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
retroskodafamily.wordpres
s.com/
Pro ignoranty :-D
Typ: Škoda 105 L
R. v.: 1982
Barva: Olivová zelená
Nadstandardní výbava: Opěrky hlavy, posilovač brzd, GL čelo, příplatkový lak.
Pro magory :-D
Příběh Olivky
Příběh Olivky se začal psát v roce 1982, kdy v Mladé Boleslavi přišla na svět. Od začátku se od ostatních škodovek odlišovala. První majitel (můj děda) si ji nechal vyrobit na objednávku, což nebylo v tu dobu běžné. Pyšnila se příplatkovou olivově zelenou barvou, posilovačem brzd, opěrkami hlavy, GL zadním čelem a měla tedy všechny předpoklady pro to, aby kromě spolehlivého auta, které mělo dědovi a babičce dělat společníka v důchodu, byla i opečovávaným klenotem. A tak se i stalo.
Během 20 let, kterých dědovi a babičce věrně sloužila, měla nadstandardní péči. Pravidelné výměny oleje, celkovou preventivní údržbu, důkladné čištění a leštění… Na oplátku se blýskala na každém výletě, kterých jsme podnikali spousty. Přišli i horší chvíle. To když měla nehodu v Jugoslávii, a také při nehodě v Ledči nad Sázavou. V prvním případě byly poškozené přední i zadní pravé dveře a v druhém případě přední pravý blatník. V obou případech byla ale Olivka uvedena do původního stavu a mohla žít svůj škodovčí život dál v lesku a komfortu.
V roce 2002 se děda rozhodl pořídit mladší auto. Dvacetileté dámě se už v konkurenci mladších špatně dýchalo v kopcích a parkování bez posilovače řízení také nebylo ideální. S Olivkou jsme se rozloučili. Odjela k pánovi do nedaleké obce, kde sloužila dalších dvanáct let. Z počátku jezdila o nedělích, později pro seno, dřevo. Lesk laku byl ten tam, přibyly škrábance, promáčkliny, zrezivěly prahy, lemy, blatníky. Zub času se do nebohé Olivky pustil jako by to byla Fidorka a okousal, co mohl.
A to je konec příběhu…
Teda vlastně není. Olivka se vrátila 30. června 2014 zpět. Po náročných dvanácti letech si zaslouží zase trochu péče, aby si mohla vzpomenout na doby, kdy to byla parádnice. Je před námi dlouhý kus cesty. Nejdřív pomyslné cesty pracovní a později snad ještě větší kus asfaltové, dlážděné…. V současné době na tom není moc dobře, je zavřená na LDNce (v mé garáži) a čeká na transplantaci srdce (spalovacího). A taky na setkání s dědou :-)
30.06.2014 - Zakoupeno zpět
12.03.2015 - PŘIHLÁŠENO :-)
01.09.2015 - Naloženo na podval a odveženo na montáž motoru. Poslední den školy 2014 jsme ji přivezli, první den školy 2015 se prvně hnula. Rok a dva měsíce na to čekala...
19.09.2015 - Motor v autě. Ještě zapojit elektriku, seřídit, vyměnit olej... :-)
09.11.2015 - Po nekonečném měnění všech možných dílů v motoru rozhodnuto - Opět výměna motoru :-( Se současným ujeto cca 20 m :-(
23.12.2015 - Návrat domů - motor se dosud nepodařilo nastartovat.
30.12.2015 - Odstranění všech sedadel, výplní dveří a vnitřních krytů "C" sloupků
02.01.2016 - Vyluxování prachu, bláta, sena, myších bobků a ruzných rozhryzanců, které mi tu myšky nechaly na pozdrav.
10.01.2016 - Instalace vývozních sedaček z eMka, vyčištěných neponičených tapeců + drobné práce uvnitř.
17.01.2016 - Výměna oleje a filtru, výměna volantu, instalace závěsů na bezpečnostní pásy, seřízení předstihu a marný pokus o start (kompletně zamrznutá voda, vodní pumpa se netočí, ani alternátor).
20.01.2016 - Odvoz do autoservisu na rozmražení vody a sčítání škod.
21.01.2016 - Auto přes noc rozmrzlo. Sčítání škod - 0 prasklin... Hustý :-) PRVNÍ START MOTORU
22.01.2016 - První svezení v autě. Cesta z autoservisu do garáže. Bylo to peklo. Motor nedrží otáčky, na plyn reaguje, jak se mu chce a jsou slyšet rozvody. Zadní světla jsou taky trochu mimo mísu. Takže nás čeká výměna karburátoru, kontrola rozdělovače, výměna rozvodů a kontrola elektriky. Mimo to syčí posilovač brzd, kdykoliv, kdy brzdím. Ale kdo jiný, než užovka má právo syčet :-D Video z první jízdy je zde:
26.01.2016 - Montáž nového kastlíku před spolujezdce. Zatím nedokončeno vlivem znechucení zjištěním, že těsnění pod hlavou je K. O. Po ujetí 4,8 km s novým olejem je olej na výměnu.
24.02.2016 - Částečná rozborka předku - sundání nárazníku, masky, uvolnění blatníků. Podběhy drží pohromadě, vpravo je povrchovka, uvidíme, kam se probrousíme. Vlevo vypadá vršek podběhu ok, ale "P" sloupek je odspodu urezlý.
28.02.2016 - Odvoz za šikovnýma rukama, bude se vařit :-)
05.03.2016 - Děda nás náhle navždy opustil :-( Olivku po jejím návratu na vlastní oči neviděl. Za to si ji bude pamatovat tak, jako když byla nová nebo tak krásnou, jako když ji prodával.
16.1.2016 - V popisu prací na autě mám teď drobný výpadek, který časem doplním. Mám ale jedno video, které mnoho napoví :-) Čeká nás ještě pár oprav a technická kontrola (video bylo samozřejmě natočeno na uzavřené komunikaci :-P )
Pro ignoranty :-D
Typ: Škoda 105 L
R. v.: 1982
Barva: Olivová zelená
Nadstandardní výbava: Opěrky hlavy, posilovač brzd, GL čelo, příplatkový lak.
Pro magory :-D
Příběh Olivky
Příběh Olivky se začal psát v roce 1982, kdy v Mladé Boleslavi přišla na svět. Od začátku se od ostatních škodovek odlišovala. První majitel (můj děda) si ji nechal vyrobit na objednávku, což nebylo v tu dobu běžné. Pyšnila se příplatkovou olivově zelenou barvou, posilovačem brzd, opěrkami hlavy, GL zadním čelem a měla tedy všechny předpoklady pro to, aby kromě spolehlivého auta, které mělo dědovi a babičce dělat společníka v důchodu, byla i opečovávaným klenotem. A tak se i stalo.
Během 20 let, kterých dědovi a babičce věrně sloužila, měla nadstandardní péči. Pravidelné výměny oleje, celkovou preventivní údržbu, důkladné čištění a leštění… Na oplátku se blýskala na každém výletě, kterých jsme podnikali spousty. Přišli i horší chvíle. To když měla nehodu v Jugoslávii, a také při nehodě v Ledči nad Sázavou. V prvním případě byly poškozené přední i zadní pravé dveře a v druhém případě přední pravý blatník. V obou případech byla ale Olivka uvedena do původního stavu a mohla žít svůj škodovčí život dál v lesku a komfortu.
V roce 2002 se děda rozhodl pořídit mladší auto. Dvacetileté dámě se už v konkurenci mladších špatně dýchalo v kopcích a parkování bez posilovače řízení také nebylo ideální. S Olivkou jsme se rozloučili. Odjela k pánovi do nedaleké obce, kde sloužila dalších dvanáct let. Z počátku jezdila o nedělích, později pro seno, dřevo. Lesk laku byl ten tam, přibyly škrábance, promáčkliny, zrezivěly prahy, lemy, blatníky. Zub času se do nebohé Olivky pustil jako by to byla Fidorka a okousal, co mohl.
A to je konec příběhu…
Teda vlastně není. Olivka se vrátila 30. června 2014 zpět. Po náročných dvanácti letech si zaslouží zase trochu péče, aby si mohla vzpomenout na doby, kdy to byla parádnice. Je před námi dlouhý kus cesty. Nejdřív pomyslné cesty pracovní a později snad ještě větší kus asfaltové, dlážděné…. V současné době na tom není moc dobře, je zavřená na LDNce (v mé garáži) a čeká na transplantaci srdce (spalovacího). A taky na setkání s dědou :-)
30.06.2014 - Zakoupeno zpět
12.03.2015 - PŘIHLÁŠENO :-)
01.09.2015 - Naloženo na podval a odveženo na montáž motoru. Poslední den školy 2014 jsme ji přivezli, první den školy 2015 se prvně hnula. Rok a dva měsíce na to čekala...
19.09.2015 - Motor v autě. Ještě zapojit elektriku, seřídit, vyměnit olej... :-)
09.11.2015 - Po nekonečném měnění všech možných dílů v motoru rozhodnuto - Opět výměna motoru :-( Se současným ujeto cca 20 m :-(
23.12.2015 - Návrat domů - motor se dosud nepodařilo nastartovat.
30.12.2015 - Odstranění všech sedadel, výplní dveří a vnitřních krytů "C" sloupků
02.01.2016 - Vyluxování prachu, bláta, sena, myších bobků a ruzných rozhryzanců, které mi tu myšky nechaly na pozdrav.
10.01.2016 - Instalace vývozních sedaček z eMka, vyčištěných neponičených tapeců + drobné práce uvnitř.
17.01.2016 - Výměna oleje a filtru, výměna volantu, instalace závěsů na bezpečnostní pásy, seřízení předstihu a marný pokus o start (kompletně zamrznutá voda, vodní pumpa se netočí, ani alternátor).
20.01.2016 - Odvoz do autoservisu na rozmražení vody a sčítání škod.
21.01.2016 - Auto přes noc rozmrzlo. Sčítání škod - 0 prasklin... Hustý :-) PRVNÍ START MOTORU
22.01.2016 - První svezení v autě. Cesta z autoservisu do garáže. Bylo to peklo. Motor nedrží otáčky, na plyn reaguje, jak se mu chce a jsou slyšet rozvody. Zadní světla jsou taky trochu mimo mísu. Takže nás čeká výměna karburátoru, kontrola rozdělovače, výměna rozvodů a kontrola elektriky. Mimo to syčí posilovač brzd, kdykoliv, kdy brzdím. Ale kdo jiný, než užovka má právo syčet :-D Video z první jízdy je zde:
26.01.2016 - Montáž nového kastlíku před spolujezdce. Zatím nedokončeno vlivem znechucení zjištěním, že těsnění pod hlavou je K. O. Po ujetí 4,8 km s novým olejem je olej na výměnu.
24.02.2016 - Částečná rozborka předku - sundání nárazníku, masky, uvolnění blatníků. Podběhy drží pohromadě, vpravo je povrchovka, uvidíme, kam se probrousíme. Vlevo vypadá vršek podběhu ok, ale "P" sloupek je odspodu urezlý.
28.02.2016 - Odvoz za šikovnýma rukama, bude se vařit :-)
05.03.2016 - Děda nás náhle navždy opustil :-( Olivku po jejím návratu na vlastní oči neviděl. Za to si ji bude pamatovat tak, jako když byla nová nebo tak krásnou, jako když ji prodával.
16.1.2016 - V popisu prací na autě mám teď drobný výpadek, který časem doplním. Mám ale jedno video, které mnoho napoví :-) Čeká nás ještě pár oprav a technická kontrola (video bylo samozřejmě natočeno na uzavřené komunikaci :-P )
Alex41 - Olivka - komentáře:
13:22:47
20.01.2015
20.01.2015
Luky
-> Alex41: Klidně. Ale když sežere myš, tak pak hned většinou udělá fufínko. To sice moc nesmrdí, ale mít ho v průduchu ventilace bych taky nemusel
12:48:50
20.01.2015
20.01.2015
Alex41
-> Luky: A nepůjčil bys mi toho hada tak na týden?
12:22:37
20.01.2015
20.01.2015
Luky
Minulý týden mi v autě utekla laboratorní myš pro hada. Lovil jsem ji asi půl hodiny, svině ze zadních koberečků prolezla až pod palubní desku do tunelu pod rádio. Taky už jsem plánoval pastičku, naštěstí jsem pak odtrhal tapeci a odlovil jí
12:14:17
20.01.2015
20.01.2015
Alex41
-> Pavel P..: Tam prosvítá barva Ale nedivil bych se ničemu
09:24:41
20.01.2015
20.01.2015
Pavel P..
Co ten mech na kobercích?
08:02:02
20.01.2015
20.01.2015
Alex41
-> EDoZoNe: Jo jo, to máš pravdu, něco tam hodím Já doufám, že už se nic nechytí, ale i přes to to bude lepší. S tou první myší to bylo tak, že jsem jí načapal, jak si pochutnává na podsedáku na sedadle. Vyplašil jsem jí a doufal, že utelka tudy, kudy přišla. Nejspíš nezakrytým otvorem nad převodovkou. Tak jsem ho po chvilce zakryl a pro jistotu do auta dal dvě pasti. 14 dní jsem je chodil každý den kontrolovat. Myš se nechytila, tak jsem je vyndal a nechal to být. Po asi 3 týdnech jsem se přijel na auto podívat znovu a ejhle... Zdechlina před sedadlem spolujezdce. A smradu, jako když se odkope selka. Tak jsem myš vyndal, vyndal jsem kobereček, auto jsem provoněl, nalíčil 4 pasty do auta, 3 kolem auta a ještě jsem kolem auta rozmístil pytlíčky s jedem. Ty myši vyžraly a některý dokonce odnosily. Takže doufám, že va autě už žádná myš není a že chcípnou dřív, než si auta všimnou
07:11:07
20.01.2015
20.01.2015
EDoZoNe
-> Alex41: Bejt tebou bychdal pod ty nášlapný miny nějakej podklad, ideálně lehce ohraničen, abys nemusel v případě nehody prát celej koberec
10:22:46
19.01.2015
19.01.2015
Alex41
-> kraska98: Kdyby na těch mých nechyběly i kusy "ráfků", tak bych přemýšlel o uchycení přes držáky, ale bohužel... Jsou rozlámané úchyty i kusy poklic z vnějšku
-> Enggik: Vyhazovat ho nebudu. Ani v Oliverovi není původní motor, oba jsou z aut venku. Jen Oliver motor má a Olivka ne. A to je hlavní problém. Kdyby byla k mání nějaká schopná 120, tak bych jí mohl hodit do Olivera a 105 hodit z Olivera do Olivky. Ale sháním motor, kterej se tam prostě jen dá a bude se jezdit. Většinou ale narážím na ležáky, u kterých se musí udělat aspoň těsnění pod hlavou. A když už je hlava dole, tak udělat i hlavu... No a už se na to nabaluje spousta věcí, což nechci, nemám na to cash
-> Enggik: Vyhazovat ho nebudu. Ani v Oliverovi není původní motor, oba jsou z aut venku. Jen Oliver motor má a Olivka ne. A to je hlavní problém. Kdyby byla k mání nějaká schopná 120, tak bych jí mohl hodit do Olivera a 105 hodit z Olivera do Olivky. Ale sháním motor, kterej se tam prostě jen dá a bude se jezdit. Většinou ale narážím na ležáky, u kterých se musí udělat aspoň těsnění pod hlavou. A když už je hlava dole, tak udělat i hlavu... No a už se na to nabaluje spousta věcí, což nechci, nemám na to cash
17:34:55
18.01.2015
18.01.2015
Enggik
Jojo, tu informaci o dalším nebezpečí na našich cestách už jsem také zaregistroval Néé, je to holka šikovná
Tak prozatím jinej motor, ale rozhodně bych původní nevyhazoval třeba se ti to časem rozleží v hlavě, a i nějaká kačka se dokutálí
Tak prozatím jinej motor, ale rozhodně bych původní nevyhazoval třeba se ti to časem rozleží v hlavě, a i nějaká kačka se dokutálí
23:31:17
17.01.2015
17.01.2015
kraska98
Tak to bude supr,takové ty dobové úpravy našich dědů a otců mám rád.Škoda těch poklic,já měl všechny 4kusy,ale vyhodil jsem je.Až potom,co jsem je uviděl na Okrovce se mi vybavilo,že to byly poklice z naší škodovky.
16:47:13
17.01.2015
17.01.2015
Alex41
-> Fjatik: Ano, otec i děda prodali auta v roce 2002, těsně po sobě. Poklice nebyly úplně stejné, na zelené 105 to byly 13" a na hnědé 120 14" V současnosti jsou poklice na Olivě tak rozlámané, že na autě nedrží. Dal jsem je tam jen tak, ale ani jedna není nepoškozená
-> Enggik: Ahoj, no je to tak Zvlášť, když Miška včera úspěšně složila řidičské zkoušky, a to bez ztráty jediné kytičky Co se týká motoru, tak si na GO netroufám, mám obavu z peněžní zátěže. Asi bych zkusil zatím sehnat jinej motor a pak se uvidí
-> kraska98: V plánu je auto oživit, aby se s ním dalo aspoň vyjez z garáže a postupně na něm začít pracovat. Chtěl bych ho uvézt do stavu, jako ho měl děda. Takže ne čistý originál, ale úpravy tak nějak v rámci doby Bude mi to ale dlouho trvat, auto má občas někde díru, někde něco urezlé, utržené. No stav nic moc
-> Enggik: Ahoj, no je to tak Zvlášť, když Miška včera úspěšně složila řidičské zkoušky, a to bez ztráty jediné kytičky Co se týká motoru, tak si na GO netroufám, mám obavu z peněžní zátěže. Asi bych zkusil zatím sehnat jinej motor a pak se uvidí
-> kraska98: V plánu je auto oživit, aby se s ním dalo aspoň vyjez z garáže a postupně na něm začít pracovat. Chtěl bych ho uvézt do stavu, jako ho měl děda. Takže ne čistý originál, ale úpravy tak nějak v rámci doby Bude mi to ale dlouho trvat, auto má občas někde díru, někde něco urezlé, utržené. No stav nic moc
15:51:29
17.01.2015
17.01.2015
kraska98
Konečně si jí tady dal.To GL čelo je super a taky ty poklice jsou bomba.Stejné poklice jsme měli i na naší GLS.Jaké jsou s autem plány ?
20:31:29
16.01.2015
16.01.2015
Enggik
Tak už i tahle zelenáda je tu Hele, vzhledem k příběhu, držím palce při oživování ovšem pokud si dobře pamatuju, tak by jsi asi moc pospíchat neměl je to tak, že jakmile tohle přijde k životu, ty přijdeš o Olivera??
Pokud auto jezdilo na čistej Natural, motor kvůli tomu KO nebude Spíš jen hlava sehnat jinou a i tak bych udělal celkovou GO motoru. Když už je venku Alespoň já bych to tak měl, pokud je motor původní, snažil bych se ho zachovat. Ale to je na věci každého soudruha, že
A karbce jsou stejné. Ať s posilovačem, či bez. Liší se ,,paroží" , kde na autech s posilovačem je vývod na hadici
Pokud auto jezdilo na čistej Natural, motor kvůli tomu KO nebude Spíš jen hlava sehnat jinou a i tak bych udělal celkovou GO motoru. Když už je venku Alespoň já bych to tak měl, pokud je motor původní, snažil bych se ho zachovat. Ale to je na věci každého soudruha, že
A karbce jsou stejné. Ať s posilovačem, či bez. Liší se ,,paroží" , kde na autech s posilovačem je vývod na hadici
18:11:14
16.01.2015
16.01.2015
Fjatik
Akurát divné, že tvoj otec kúpil ten model 120l 1980 (teraz už neexistuje) ako máš ty, v r. 2002 ju predal presne ako tvoj dedo, tieto autá mali presne také isté puklice
18:06:10
16.01.2015
16.01.2015
Fjatik
-> Alex41 16.01.15 11:10:00: aha, takže od roku 1982 do r. 2002 = 20 rokov bola u deda ako 1. majiteľa, potom sa predala 2. majiteľovi, ktorý sa o ňu až tak dobre nestaral, v r. 2010 si ju náhodne stretol, kde si si ju odfotil s tou svojou a teraz po 12 rokoch ju 2. majiteľ predával, tak si ju kúpil, kedže nejako veľa nestála??
17:10:13
16.01.2015
16.01.2015
RoboSK
To zadné čelo chválim!!! Mame podobnu konfiguraciu len ja mam bielu a 120
17:03:57
16.01.2015
16.01.2015
bajou
-> Alex41: Hezkej příběh a je super, že se vrátila
11:10:00
16.01.2015
16.01.2015
Alex41
-> Domajz: Jo jo, dostala. Motor je K. O. Tahali za tím autem náklady a je to holt jen 105. Auto často vařilo a lili do něj natural bez příměsy. Takže zachovám asi jen karbec, kterej je udajně spešl. Asi kvůli posilovači brzd. Občas je v autě díra, nedávno jsem utrh kus blatníku, jako papír Ale řek jsem už na začátku, že jestli někdy to auto má někdo hodit do šrotu, chci to bejt já
10:53:57
16.01.2015
16.01.2015
Domajz
-> Alex41: chápu, ale konečně je tu Jinak koukám, že dostala dobrý kotel za těch 12 let, ale zas aspoň to přežila, Dědovo Garde takový štěstí asi nemělo :(
09:41:13
16.01.2015
16.01.2015
Alex41
-> Domajz: Pořád jsem neměl po kupě fotky a byl jsem línej a časově vytíženej a nebo něco jinýho... Trvalo to, než jsem jí sem dal, no