skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
retroskodafamily.wordpres
s.com/
Pro ignoranty :-D
Typ: Škoda 105 L
R. v.: 1982
Barva: Olivová zelená
Nadstandardní výbava: Opěrky hlavy, posilovač brzd, GL čelo, příplatkový lak.
Pro magory :-D
Příběh Olivky
Příběh Olivky se začal psát v roce 1982, kdy v Mladé Boleslavi přišla na svět. Od začátku se od ostatních škodovek odlišovala. První majitel (můj děda) si ji nechal vyrobit na objednávku, což nebylo v tu dobu běžné. Pyšnila se příplatkovou olivově zelenou barvou, posilovačem brzd, opěrkami hlavy, GL zadním čelem a měla tedy všechny předpoklady pro to, aby kromě spolehlivého auta, které mělo dědovi a babičce dělat společníka v důchodu, byla i opečovávaným klenotem. A tak se i stalo.
Během 20 let, kterých dědovi a babičce věrně sloužila, měla nadstandardní péči. Pravidelné výměny oleje, celkovou preventivní údržbu, důkladné čištění a leštění… Na oplátku se blýskala na každém výletě, kterých jsme podnikali spousty. Přišli i horší chvíle. To když měla nehodu v Jugoslávii, a také při nehodě v Ledči nad Sázavou. V prvním případě byly poškozené přední i zadní pravé dveře a v druhém případě přední pravý blatník. V obou případech byla ale Olivka uvedena do původního stavu a mohla žít svůj škodovčí život dál v lesku a komfortu.
V roce 2002 se děda rozhodl pořídit mladší auto. Dvacetileté dámě se už v konkurenci mladších špatně dýchalo v kopcích a parkování bez posilovače řízení také nebylo ideální. S Olivkou jsme se rozloučili. Odjela k pánovi do nedaleké obce, kde sloužila dalších dvanáct let. Z počátku jezdila o nedělích, později pro seno, dřevo. Lesk laku byl ten tam, přibyly škrábance, promáčkliny, zrezivěly prahy, lemy, blatníky. Zub času se do nebohé Olivky pustil jako by to byla Fidorka a okousal, co mohl.
A to je konec příběhu…
Teda vlastně není. Olivka se vrátila 30. června 2014 zpět. Po náročných dvanácti letech si zaslouží zase trochu péče, aby si mohla vzpomenout na doby, kdy to byla parádnice. Je před námi dlouhý kus cesty. Nejdřív pomyslné cesty pracovní a později snad ještě větší kus asfaltové, dlážděné…. V současné době na tom není moc dobře, je zavřená na LDNce (v mé garáži) a čeká na transplantaci srdce (spalovacího). A taky na setkání s dědou :-)
30.06.2014 - Zakoupeno zpět
12.03.2015 - PŘIHLÁŠENO :-)
01.09.2015 - Naloženo na podval a odveženo na montáž motoru. Poslední den školy 2014 jsme ji přivezli, první den školy 2015 se prvně hnula. Rok a dva měsíce na to čekala...
19.09.2015 - Motor v autě. Ještě zapojit elektriku, seřídit, vyměnit olej... :-)
09.11.2015 - Po nekonečném měnění všech možných dílů v motoru rozhodnuto - Opět výměna motoru :-( Se současným ujeto cca 20 m :-(
23.12.2015 - Návrat domů - motor se dosud nepodařilo nastartovat.
30.12.2015 - Odstranění všech sedadel, výplní dveří a vnitřních krytů "C" sloupků
02.01.2016 - Vyluxování prachu, bláta, sena, myších bobků a ruzných rozhryzanců, které mi tu myšky nechaly na pozdrav.
10.01.2016 - Instalace vývozních sedaček z eMka, vyčištěných neponičených tapeců + drobné práce uvnitř.
17.01.2016 - Výměna oleje a filtru, výměna volantu, instalace závěsů na bezpečnostní pásy, seřízení předstihu a marný pokus o start (kompletně zamrznutá voda, vodní pumpa se netočí, ani alternátor).
20.01.2016 - Odvoz do autoservisu na rozmražení vody a sčítání škod.
21.01.2016 - Auto přes noc rozmrzlo. Sčítání škod - 0 prasklin... Hustý :-) PRVNÍ START MOTORU
22.01.2016 - První svezení v autě. Cesta z autoservisu do garáže. Bylo to peklo. Motor nedrží otáčky, na plyn reaguje, jak se mu chce a jsou slyšet rozvody. Zadní světla jsou taky trochu mimo mísu. Takže nás čeká výměna karburátoru, kontrola rozdělovače, výměna rozvodů a kontrola elektriky. Mimo to syčí posilovač brzd, kdykoliv, kdy brzdím. Ale kdo jiný, než užovka má právo syčet :-D Video z první jízdy je zde:
26.01.2016 - Montáž nového kastlíku před spolujezdce. Zatím nedokončeno vlivem znechucení zjištěním, že těsnění pod hlavou je K. O. Po ujetí 4,8 km s novým olejem je olej na výměnu.
24.02.2016 - Částečná rozborka předku - sundání nárazníku, masky, uvolnění blatníků. Podběhy drží pohromadě, vpravo je povrchovka, uvidíme, kam se probrousíme. Vlevo vypadá vršek podběhu ok, ale "P" sloupek je odspodu urezlý.
28.02.2016 - Odvoz za šikovnýma rukama, bude se vařit :-)
05.03.2016 - Děda nás náhle navždy opustil :-( Olivku po jejím návratu na vlastní oči neviděl. Za to si ji bude pamatovat tak, jako když byla nová nebo tak krásnou, jako když ji prodával.
16.1.2016 - V popisu prací na autě mám teď drobný výpadek, který časem doplním. Mám ale jedno video, které mnoho napoví :-) Čeká nás ještě pár oprav a technická kontrola (video bylo samozřejmě natočeno na uzavřené komunikaci :-P )
Pro ignoranty :-D
Typ: Škoda 105 L
R. v.: 1982
Barva: Olivová zelená
Nadstandardní výbava: Opěrky hlavy, posilovač brzd, GL čelo, příplatkový lak.
Pro magory :-D
Příběh Olivky
Příběh Olivky se začal psát v roce 1982, kdy v Mladé Boleslavi přišla na svět. Od začátku se od ostatních škodovek odlišovala. První majitel (můj děda) si ji nechal vyrobit na objednávku, což nebylo v tu dobu běžné. Pyšnila se příplatkovou olivově zelenou barvou, posilovačem brzd, opěrkami hlavy, GL zadním čelem a měla tedy všechny předpoklady pro to, aby kromě spolehlivého auta, které mělo dědovi a babičce dělat společníka v důchodu, byla i opečovávaným klenotem. A tak se i stalo.
Během 20 let, kterých dědovi a babičce věrně sloužila, měla nadstandardní péči. Pravidelné výměny oleje, celkovou preventivní údržbu, důkladné čištění a leštění… Na oplátku se blýskala na každém výletě, kterých jsme podnikali spousty. Přišli i horší chvíle. To když měla nehodu v Jugoslávii, a také při nehodě v Ledči nad Sázavou. V prvním případě byly poškozené přední i zadní pravé dveře a v druhém případě přední pravý blatník. V obou případech byla ale Olivka uvedena do původního stavu a mohla žít svůj škodovčí život dál v lesku a komfortu.
V roce 2002 se děda rozhodl pořídit mladší auto. Dvacetileté dámě se už v konkurenci mladších špatně dýchalo v kopcích a parkování bez posilovače řízení také nebylo ideální. S Olivkou jsme se rozloučili. Odjela k pánovi do nedaleké obce, kde sloužila dalších dvanáct let. Z počátku jezdila o nedělích, později pro seno, dřevo. Lesk laku byl ten tam, přibyly škrábance, promáčkliny, zrezivěly prahy, lemy, blatníky. Zub času se do nebohé Olivky pustil jako by to byla Fidorka a okousal, co mohl.
A to je konec příběhu…
Teda vlastně není. Olivka se vrátila 30. června 2014 zpět. Po náročných dvanácti letech si zaslouží zase trochu péče, aby si mohla vzpomenout na doby, kdy to byla parádnice. Je před námi dlouhý kus cesty. Nejdřív pomyslné cesty pracovní a později snad ještě větší kus asfaltové, dlážděné…. V současné době na tom není moc dobře, je zavřená na LDNce (v mé garáži) a čeká na transplantaci srdce (spalovacího). A taky na setkání s dědou :-)
30.06.2014 - Zakoupeno zpět
12.03.2015 - PŘIHLÁŠENO :-)
01.09.2015 - Naloženo na podval a odveženo na montáž motoru. Poslední den školy 2014 jsme ji přivezli, první den školy 2015 se prvně hnula. Rok a dva měsíce na to čekala...
19.09.2015 - Motor v autě. Ještě zapojit elektriku, seřídit, vyměnit olej... :-)
09.11.2015 - Po nekonečném měnění všech možných dílů v motoru rozhodnuto - Opět výměna motoru :-( Se současným ujeto cca 20 m :-(
23.12.2015 - Návrat domů - motor se dosud nepodařilo nastartovat.
30.12.2015 - Odstranění všech sedadel, výplní dveří a vnitřních krytů "C" sloupků
02.01.2016 - Vyluxování prachu, bláta, sena, myších bobků a ruzných rozhryzanců, které mi tu myšky nechaly na pozdrav.
10.01.2016 - Instalace vývozních sedaček z eMka, vyčištěných neponičených tapeců + drobné práce uvnitř.
17.01.2016 - Výměna oleje a filtru, výměna volantu, instalace závěsů na bezpečnostní pásy, seřízení předstihu a marný pokus o start (kompletně zamrznutá voda, vodní pumpa se netočí, ani alternátor).
20.01.2016 - Odvoz do autoservisu na rozmražení vody a sčítání škod.
21.01.2016 - Auto přes noc rozmrzlo. Sčítání škod - 0 prasklin... Hustý :-) PRVNÍ START MOTORU
22.01.2016 - První svezení v autě. Cesta z autoservisu do garáže. Bylo to peklo. Motor nedrží otáčky, na plyn reaguje, jak se mu chce a jsou slyšet rozvody. Zadní světla jsou taky trochu mimo mísu. Takže nás čeká výměna karburátoru, kontrola rozdělovače, výměna rozvodů a kontrola elektriky. Mimo to syčí posilovač brzd, kdykoliv, kdy brzdím. Ale kdo jiný, než užovka má právo syčet :-D Video z první jízdy je zde:
26.01.2016 - Montáž nového kastlíku před spolujezdce. Zatím nedokončeno vlivem znechucení zjištěním, že těsnění pod hlavou je K. O. Po ujetí 4,8 km s novým olejem je olej na výměnu.
24.02.2016 - Částečná rozborka předku - sundání nárazníku, masky, uvolnění blatníků. Podběhy drží pohromadě, vpravo je povrchovka, uvidíme, kam se probrousíme. Vlevo vypadá vršek podběhu ok, ale "P" sloupek je odspodu urezlý.
28.02.2016 - Odvoz za šikovnýma rukama, bude se vařit :-)
05.03.2016 - Děda nás náhle navždy opustil :-( Olivku po jejím návratu na vlastní oči neviděl. Za to si ji bude pamatovat tak, jako když byla nová nebo tak krásnou, jako když ji prodával.
16.1.2016 - V popisu prací na autě mám teď drobný výpadek, který časem doplním. Mám ale jedno video, které mnoho napoví :-) Čeká nás ještě pár oprav a technická kontrola (video bylo samozřejmě natočeno na uzavřené komunikaci :-P )
Alex41 - Olivka - komentáře:
14:11:22
07.04.2015
07.04.2015
Alex41
-> kraska98: jo jo, bylo to těsně No už aby jezdila, abych dědu mohl svézt
11:33:53
04.04.2015
04.04.2015
kraska98
Ten nápis ze stovky tam bude pěkně vypadat Ale tvůj děda měl dobrou předtuchu,skoro se strefil na správné místo,kdoví jestli to v Boleslavi potom neokopírovali od něj
11:24:11
23.03.2015
23.03.2015
Alex41
-> kraska98: To bylo asi takhle: Na zadním čele nebyl žádný štítek. Čelo je z GL/GLS, které měli jiné štítky, umístěné na spojleru zadní kapoty. S tím, že vzadu na autě chybí nápis se děda nejspíš nezžil a umístil na čelo nápis Škoda ze stovky (ten který mají kila na předku). V tu dobu ještě nejezdila po silnici auta, která by dědovi posloužila jako vzor pro umístění nápisu, takže ho dal tam, kam ho dal. Po letech jsem ho ještě jako prcek přemluvil, ať tam dá nápis Škoda 105 L. Umístění ale zústalo. Můj plán je vrátit tam stovkový nápis, protože nebude tolik být do očí jeho umístění. Navíc je o něco delší, než stopětkový nápis, kvůli kterému se vrtala nová díra a kvůli kterému je vedle nápis šroubek "ucpávající" původní díru
17:39:57
20.03.2015
20.03.2015
kraska98
Teď koukám,že máš zadní štítek na čele nějak daleko od kraje.To bylo už od výroby takhle ?
09:07:05
17.03.2015
17.03.2015
Alex41
-> kraska98: To souhlasím, to je v plánu :-)
13:52:31
16.03.2015
16.03.2015
kraska98
-> Fjatik: No vzhledem k tomu že sou ty blatníky hnilé by bylo lepší je vyměnit ne ? A příjednom bych se pustil i do vyvaření předku.
09:47:55
16.03.2015
16.03.2015
Alex41
-> kraska98: Zatím jsem pokročil v papírování. Auto je přihlášené, 3x hurá
-> Fjatik: No hele, vysokotlakem šahat na auto nechci, to nedělá laku vůbec dobře. Když nebudu mluvit o tom, že některý wapky jsou schopný to obrat kusy laku, a to i zdravého, tak to na lak tlačí, ten má určitou pružnost a jakobyse rozlejzá a ztenčuje se. Co se týká údržby laku, tak to dělám jemnými, ideálně flanelovými hadry a rozprašovačem s čistou vodou. Hlavně ne saponát, který odmašťuje. Suchý lak zvětrává. Po tom, co takhle auto umyju a důkladně vysuším, leštím. Podle zachovalosti laku buď jen leštěnkou od WS teleshop, se kterou jsem kupodivu hodně spokojenej, protože dělá neviditělný film, chrání auto před nečistotou a dlouho vydrží nebo pokud je lak špatný, tak hrubší pastou od 3M a následně to uzavřu tou WSkou. Samozřejmě vše manuálně, leštička se mi moc neosvědčila, stejně jako různé přípravky jako je třeba vosk apod. A co se týká například podběhů, tak tam je podle mě ideální sundat kolo, vzít čistou vodu, opláchnou a co tam drží vydrbat kartáčkem na ruce. Bohužel zatím se pohybuju na straně teorie, protože je hnusně, není čas a peníze. Doufám ale, že se to v dobunu začne hýbat
-> Fjatik: No hele, vysokotlakem šahat na auto nechci, to nedělá laku vůbec dobře. Když nebudu mluvit o tom, že některý wapky jsou schopný to obrat kusy laku, a to i zdravého, tak to na lak tlačí, ten má určitou pružnost a jakobyse rozlejzá a ztenčuje se. Co se týká údržby laku, tak to dělám jemnými, ideálně flanelovými hadry a rozprašovačem s čistou vodou. Hlavně ne saponát, který odmašťuje. Suchý lak zvětrává. Po tom, co takhle auto umyju a důkladně vysuším, leštím. Podle zachovalosti laku buď jen leštěnkou od WS teleshop, se kterou jsem kupodivu hodně spokojenej, protože dělá neviditělný film, chrání auto před nečistotou a dlouho vydrží nebo pokud je lak špatný, tak hrubší pastou od 3M a následně to uzavřu tou WSkou. Samozřejmě vše manuálně, leštička se mi moc neosvědčila, stejně jako různé přípravky jako je třeba vosk apod. A co se týká například podběhů, tak tam je podle mě ideální sundat kolo, vzít čistou vodu, opláchnou a co tam drží vydrbat kartáčkem na ruce. Bohužel zatím se pohybuju na straně teorie, protože je hnusně, není čas a peníze. Doufám ale, že se to v dobunu začne hýbat
14:27:16
14.03.2015
14.03.2015
Fjatik
chcelo by to hlavne s vysokotlakovou wapkou KARCHER vystriekať hustou penou, vydrhnúť nejakou jemnou metlou, vypláchnuť aspoň 20 minúť, vyleštiť pastou napr. TROUTLE WAX, prípadne nejaké diely nastriekať nanovo, ktoré sú až veľmi prehnité koróziou, originálnejšie puklice presne na model 1981 a mohlo by byť
16:06:03
13.03.2015
13.03.2015
kraska98
Jak pokračuješ ?
06:57:26
28.01.2015
28.01.2015
Alex41
-> Karlos (WIO46): Zatím to vidím podobně. Bude hledat ekonomicky nenáročné řešení Hlavně se už brzy svízt
-> Joey 120 LS: Brzdy jsou na svym místě Když jsme ji táhli na laně, bez motoru, tak i když má posilovač, kterej pracoval proti mě, tak brzdila srovnatelně s Oliverem Asi už bych u něj po těch 5 letech už konečně měl vyměnit hl. br. válec
-> Joey 120 LS: Brzdy jsou na svym místě Když jsme ji táhli na laně, bez motoru, tak i když má posilovač, kterej pracoval proti mě, tak brzdila srovnatelně s Oliverem Asi už bych u něj po těch 5 letech už konečně měl vyměnit hl. br. válec
21:08:12
27.01.2015
27.01.2015
Joey 120 LS
-> Karlos (WIO46): takže brzdy netřeba jo?
22:29:26
26.01.2015
26.01.2015
Karlos (WIO46)
Já bych se řídil heslem lidí kolem vzuchem chlazených VW. "Pošudlat a drandit". Nepřijde mi, že by to auto vypadalo nějak hrůzně, prostě přeběhnout ten lak, aby nějak vypadal, kola aby nějak vypadaly a čau.
19:34:36
22.01.2015
22.01.2015
kraska98
Já bych se zachoval stejně,hlavní je že je zase zpátky doma,ostatní věci se dořeší potom.
06:47:27
22.01.2015
22.01.2015
Alex41
-> Joey 120 LS: Přesně tak Přihlásit, rozpohybovat a začít dělat
06:46:47
22.01.2015
22.01.2015
Alex41
-> kraska98: Až se podaří uštetřit. Auto jsem pořídil s nerozvážností, že ho prostě musím mít, protože je po dědovi. A to, že nemám na ekodaň a na vyvařování a na GO motoru a na spoustu dalších věcí, šlo v tu dobu stranou Sám vařit neumím, takže budu hledat někoho, kdo umí, komu se do toho bude chtít a hlavně nebude drahej. Dílů mám dost. V podstatě všechno, co je k tomu potřeba Budu se snažit hlavně vybrousit a zatmelit vše, co půjde. Letos bych chtěl nechat zavařit asi jen tu díru v podběhu, co je na foce.
20:52:12
21.01.2015
21.01.2015
Joey 120 LS
-> kraska98: až to přihlásí jestli to chce dělat tak jak zatím chce
15:42:19
21.01.2015
21.01.2015
kraska98
Kdy začneš vyvařovat ?
06:58:13
21.01.2015
21.01.2015
Alex41
-> Luky: Uvažuju, čím to had dělá.... Ale radši to tady nebudeme rozebírat
22:35:41
20.01.2015
20.01.2015
Jozka
-> Luky: Jsem tak nějak čekal, žes na myš vypustil hada a pak lovil po autě oba.. to by byla moc pěkná pointa..
21:59:47
20.01.2015
20.01.2015
Joey 120 LS
-> Luky: