skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TROCHA HISTORIE JEŠTĚRKY:
Dle otisku na sklech 7.1981, jinak byla sestavena cca v rozmezí 7. - 9.1981
DATUM KOUPĚ 22.9.1981 VE VRCHLABÍ
Škoda 105 GL poznávací znaky: 4oká světla, černé plechové nárazníky, sedadla pro M model, brzdy s posilovačem, zpětná plastová zrcátka s fialový sklem L+P, pásy předních sedadel bez navíjení, barva zelená olivová 5225 prostě užovka ještěří:)
Ještěrku jsem dostal od svého dědečka v dubnu 2006 při stavu 32500 km! na legendárních Barum OR6 , v tech. průkazu stále jen 1.majitel !!!
STAV VOZIDLA:
Jelikož Ještěrka spinkala v garáži 2roky bez vyjetí (2004-2006) tak proběhl 1. servis pro zprovoznění.
= výměna oleje a všech filtrů, svíček, zapal.kabelů, víčka a raménka rozdělovače, řemene alternátoru,
= nátěr korozí napadeného výfuku který nás stejně během 1/4 roku stejně opustil, nástřik spodku a dutin Rezistin ML
= výměna chladící a brzdové kapaliny a rozhýbání pístů, válečků a lan ruční brzdy, táhel a pák řazení, řízení a stěračů
= na léto Matador MP4 165R13" na stříbrném disku
= na zimu NOKIAN HAKKAPELITA 165/80R13 na černých vrakovištních discích , v rezervě odpočívá zimní Debica Frigo místo zteřelé
Barum OR6
= seřízení geometrie
= STK a ME bezproblémů 4.2006 - 4.2008 stav 33500km , 4.2008 - 4.2010 - 54500km, 4.2010-4.2012 - 68600km, 4-2012-4.2014 72800km
A při každodenním ježdění na což Ješterka nebyla zvyklá to začlo:
o jedné květnové neděli roku 2006 se u předního pravého kola během rozjjetí ze křižovatky utrhl ventilek, tak pěkně pro rezervu a při sluníčku trocha montování na silnici. Vzhledem k pěknému stavu disků a nových pneumatik jsem se rozhodl všechny duše vyndat a stali jsme se tak bezdušový pomocí vukanizačního lepidla na kordy pláštů a bezdušových ventilků TR413 :).
Po měsíci intenzivních jízd auto přestává brzdit, hlavní brzdový válec propouští kapalinu tak výměna za nový (Vap Fragokov ze Slovenska) + oba zadní válečky VAP Fragokov, které začaly prosakovat a sadu čelistí AQ s montážní sadou pružinek a samostavů. Následovala výměna hlavního spojkového válce Vap Fragokov + hadičky a sponky od válců k nádobce a hadice podtlaku vzduchu pro brzdový posilovač. To byla hrozná práce.
Však skoro všechny díly měly za sebou 25let života....
Netrvalo dlouho a upadl nám výfuk, nový Karsit, těsnění a tmel Berner však tuhle závadu bleskurychle odstranil.
Během letních prázdnin 2006 Ještěrka dostává samonavíjecí pásy dopředu, plastové kapsy na přední dveře, středový panel pro radio, duralovou řadičku, kožený potah volantu, žárovky zelené do budíků a stropních lampiček, výměna žárovek celého auta. Do hlavních světel nasazení H4 a H1 Narva RangePower blue 60/55W a montáž předních mlhovek s klasickou H3 od Autolampu, krásných kulatých Wesem světel. Zvuková ,,pískací,, signalizace rozsvícených světel při vypnutí spínací skříňky.
Hadice chlazení u chladiče, motoru a topení v interiéru kompletně vyměněny včetně nových spon. Přetěsněn kohout topení a promazány táhla ovládání topení.
10.2006:
Dopravní nehoda - srnka se rozhodla postavit do cesty ..... dochází ke střetu v rychlosti 20km/h
Přední maska zohýbaná, mlhovky uraženy a na cimprcampr , chladič je vytržen z uložení, zalisován do vrtule ventilátoru , kapota ohnutá a nejde zavřít, stěna chladiče zlomená a pravý blatník zkroucen a zaražen, mřížka pravého světla s okrasnou lištou rozlomeny.
Náhradní díly po havárii vytěženy z vozidel na autovrakovišti Lukavice u pana Kunce.
Jelikož se nenašla použitelná kapota a blatník tak se tyto díly museli opravit, jinak se auto zkompletovalo ze starších dílu kromě chladiče a drobných dílů jako mřížky, gumové uložení chladiče šroubky a matice. Oprava se provedla z velké části jako dočasná, jen aby byla Ještěrka byla provozu schopná.....
Během 2006 až 4.2009:
Opravy karoserie, výměna chladiče, termostatu Wahler, čidel teploty a oleje, seřízení ventilů, těsnění víka ventilů a vahadel na motoru Facet + VictorReinz.
Výměna olejů motorový CASTROL GTX3 15W40 s přísadou na utěsnění , převodovka PARAMO PP80W + přísada pro utěsnění Wynns filtrů vzduchu,oleje, paliva, svíček, brzdových kotoučů TRW + destiček TRW, gufera zadních poloos Rubena + ložiska ZVL, čepů řízení DELPHI, náhonových koleček v tachometru s hřídelkou, silentbloky motoru zesílené Š130 a ramen zadní nápravy, seřízení geometrie.
Každých cca 5000km promazání čepů nápravy, závěsů dveří a čepů stěračového mechanismu, spojkového ložiska.
Montáž dálkového centrálního zamykání , autoradia Panasonic CQN1405, repro 2x 60/40W přední dveře + 2x 80/60W zadní plato
Autopotahy Cappa LUXOR tématické zelenošedé, odnímatelné tažné zařízení SportJacht, nástřik dutin a spodku.
Clonící folie na čelním skle s nápisem ŠKODA.
Dezinfekce vzduchovodů topení, strojní čistění interiéru a sedadel autochemií Mafra.
Montáž hranatých předních mlhovek Wesem s bílými kryty.
STK + ME 4.2008 - 4.2010
1.6.2009 odjezd do autolakovny kde dostane novější kapotu, nové přední čelo v katoforéze, dále se olakují prahy, lemy zadních blatníků, pravý blatník a rozleští celou Jěštěrku a pak to bude snad lesk jako blesk:)
!!! 1.6.2009 stav 65500km JEDEME LAKOVAT !!!
Od 15.6.2009 zase jezdíme celý zelený a začneme se chystat na první sraz, na Hrochův Týnec. Z olakování mám rozpolu plný pocit, zrovna dvakrát nejsem nadšen.... ale zase za ty prachy co to stálo.... holt lakýrník lakoval pro něj obyčejnou škodovku....a barva se úplně nepovedla...
po srazu pokus o přebroušení a zaleštění laku, je to lepší ale ne zas o tolik :(
10.2009
Tak jsme udělali přípravu na zimní provoz, výměna svíček, dolití růžové nemrzky v chladiči na -35°C, navoskování karosérie, přezutí na zimní pneu, seřízení geometrie....
stav 66900 Km
Do rodiny příbíráme zánovní Škoda Fabii combi 1.2 12V HTP rv. 10/2004 se stavem 44000Km. Snad si budou rozumět pod jednou střechou.
12.2009
stav 67300km
Výměna palivové hadice od palivové nádrže k čerpadlu a nahoru ke karburátoru + nové spony. Vyčištění a přetěsnění karburátoru. Seřízení karburátoru, otáček volnoběhu, mazání vačky rozdělovače, seřízení ruční brzy a spojky. Domontáž palivového filtru mezi hadice.
3.2010
stav 68100km
Tak jaro je tu, a technická nás v dubnu čeká. Takže Ještěrka míří k mistru cechu klempířského na jarní servis... výměna oleje Castrol Magnatec 15W40, filtrů Filtron, svíček Champion, brzdových válečků a lanovodů ruční brzdy AQ, seřízení ventilů, řemene alternátoru poté při sluníčku kompletně umyta a navoskována a přezuta do letních botiček.
Stěrače aero v rozměru 450 a 450mm.
Karburátor seřízen na jedničku s hvězdičkou od pana Klapala.
Na ME a STK v úžasu vylepují nový červený a zelený štítek o bezvadném stavu.
9.-10.2010
stav 69800km
Podzim je tady a zima se blíží a Ještěrka si po poctivé a spolehlivé praci zasloužila promazání, seřízení spojky, nastavení vůle ventilů, ale hlavně nástřik celého podvozku ( podlaha, přední naprava, zadní podběhy, dutiny dveří... snad ji pomůžeme přežít další zimu ).
Za celé léto nás potkaly jen malé závady ( únik benzinu z přivodní trubičky, která je zalisována do karburatoru - oprava pomocí lepidla na kovy a zpětné zalisování, ulomení zásuvky tažného zařízení - oprava pomocí svařecí soupravy, uražení zadní mlhovky - výměna, zaseknutí klapky karburace v poloze plného plynu - ruční nastavení tahla klapky, promazání táhla klapky )
10.2010
stav 70200Km
Po čtyřech letech nás opustil výfuk Karsit, prohnil ve spojích horního a spodního oplechování asi 5 děr kterými odfukoval.
Nový výfuk Tyll dolakován barvou na výfuky stříbrno/černý, těsnění, nové štefty a matice měděné + podlepení pastou Berner.
8.12.2010
stav 70600km
Ještěrka se dočkala zaslouženého odpočinku s čísly v depozitu prozatím na 12 měsíců, stojí pěkně v garáži umyta, bez baterie a stává se z ní veterán čekatel. Plní se tak sen jak můj i její, že si zase na pár let schrupne a pak ... se uvidí :)
4.2011
stav 70900km
po zimním odpočinku, nastarována a malá projížďka po cestách IV a X. třídy aby se maličko projela pak zpět domů na malé umytí a zpět do garaže.
spotřebním autem na každodenní použití se stává od rodičů darovaný Opel Vectra A 2,0i r.v.1991 se stavem 140000km
9.2011
stav 70920km
Z depozitu jsou vyjmuta čísla a je zaplaceno pov. ručení.
Po zapojení autobaterie a napumpování benzínu startuje a jede :D
2.-4.2012
stav 72200km
příprava na dubnovou STK a ME
renovace letní sady kol ( pískování disků, lakování do "ocelové barvy", impregnace pláštů a malých pokliček a krytek matic, montáž na vulkanizační lepidlo bez duší s ocelovým ventilkem, nové kolové matice)
repase palivové pumpy ( výměna manžetek a membrány, lakování čirým lakem)
chemické čistění motoru a převodovky a lakování čirým/ černým lakem
výměna motorového oleje Castrol magnatec 15W40 , všech filtrů Filtron, brzdové kapaliny TRW dot3,
nástřik celého podvozku nepřelakovatelnou bitumenovou hmotou Berner , nástřik dutin Wurth
výměna stíracích lišt na klasické kovové stěrače s grafitovou gumičkou
10.5.2012
stav 72500km
opustila nás cívka starteru a svorka +polu baterie, výměna olověných svorek za mosazné AKUMA svorky, nasazen starší starter který tepe z posledního, sice ho někdo zrepasoval ale má své za sebou (uhlíky, volnoběžka,) :) původní zrepasován ( nová cívka, uhlíky, pouzdra, promazání, nástřik tepelně odolný šedý a čirýlak )
2.2013
stav 72550km
renovace táhel stěračů, oprava táhel a uložení ovládání topení, vyčistění a mazání stavítek zámků dveří a kapot
3.2014
stav 72720km
příprava na STK a ME,
promazání podvozku, servis brzd, čistění interieru tepováním,
výměna svíček Champion a oleje Castrol Magnatec 15w40 a všech filtrů
5.-6.2015
stav 73050km
umytá, navoskovaná, po výměně palivové hadice od nádrže k čerpadlu a karburátoru, absolvujeme prvních pár kilometrů
opustila nás taky autobaterie tak dostala baterku od Fabie.
BUDOUCNOST:
Jezdit, udržovat, renovovat, zachovat jako veterána ale uvidíme co bude dál...
ČEKAJÍCÍ PRÁCE V BLÍZKÉ A DALEKÉ BUDOUCNOSTI:
repase přední nápravy ( uložení ramen, ložiska kol ) - díly nakoupeny a pečlivě uloženy ( kompletní svislé čepy, gumokovové díly ramen, čepy řízení, šrouby a matice a krabice drobností včetně ložisek a mazacích tuků)
výměna brzdového potrubí - připravena a zakonzervována sada trubek a hadic, opravná sada Rubena do předních brzd, 1ks pístu a třmenu, pytlík odvzdušňovacích šroubů a krytek
výměna spojky a potrubí - koupeno ložisko, komínek, přítlačák od LUK, musíme sehnat orig. lamelu nebo se původní nechá zrepasovat s obložením Ferodo, pracovní válec spojky od Brembo, bohužel jiný jsem už nesehnal
renovace interieru, exterieru a kompletního autolaku - finančně nejnákladnější operace... , nová i starší táhla do zámků, pásy, svorkovnice, konektory, zrcátka, patice žárovek, přední blikač, zadní světlo, osvětlení SPZ atd.
renovace radiátoru topení a ventilátoru - uhlíky, jeden postarší motorek ventilátoru chlazení a topení, nový ale čínský radiátor
repase a přetěsnění motoru a převodovky - do motoru sada těsnění, pístní kroužky pro orig a 1.výbrus, sada sacích a výfukových ventilů, krabice šroubů, díly do karburátoru ( podložky, těsnění, O kroužky, sada trysek ), 2x struna plynu a 1x sytiče, bovdeny,
repase rozdělovače -kompletní starší rozdělovač a jeho nové díly ( kondenzátor, 2x raménko, 1x nové víčko rozdělovače bez uhlíku)
sada kabelů
NEMÁME SEHNÁNO : díly karoserie, chladič vody, autoskla, díly elektroinstalace, sedadla, interierové díly, a spousty drobných a velkých dílů :)
Použité díly na Ještěrce:
CASTROL - PARAMO - MOGUL = oleje a maziva ( hlavně zelený mazací tuk Castrol LMX )
FILTRON - FRAM = filtry oleje, paliva, vzduchu...
AQ auto quality = stěrače, brzdové čelisti a válečky, díly rozdělovače, díly řízení, drobnosti interieru ( spony, sponky)...
STABAT - AKUMA = autobaterie, svorky baterie...
TESLA - AUTOLAMP - NARVA = žárovky, zapalovací kabely, pojistky...
BRISK - CHAMPION = svíčky...
AGRIMEX = chladící, ostřikovačové kapaliny...
TRW LUCAS = brzdové kotouče a destičky, brzdová kapalina...
FRAGOKOV = brzdová a spojková hydraulika...
CARPLAN - Formula 1 = autokosmetika...
WYNNS = přípravky do olejů , na regeneraci těsnění a aditivace maziv, paliva...
DELPHI = čepy řízení...
KARSIT - TYLL = výfuk a jejich montážní díly...
RUBENA - SEMPERIT - GATES = řemeny, hadice a gumokovové díly...
BERNER - MOTIP - WURTH = těsnící a nástřikové hmoty, barvy laky...
Dodavalel dílů: prodejna AQ autodíly Rychnov n.Kn,
K-agro KUNC LUKAVICE ekologická likvidace vozidel, prodej použitých dílů
Auto Kelly, ELIT,
Sponzoři Ještěrky: vlastní kapsa,
Autorizované servisy: - klempířské práce ... Tomáš Drašnar , autoklempířská dílna Lukavice
- mechanické práce ... AUTO PZ , mechanická dílna David Zemánek, Lukáš Pacula
... AUTOKOBIELA lakovna p. Hlaváček
... BEST DRIVE - pneuservis , geometrie a teď už i hlavní servis
Dle otisku na sklech 7.1981, jinak byla sestavena cca v rozmezí 7. - 9.1981
DATUM KOUPĚ 22.9.1981 VE VRCHLABÍ
Škoda 105 GL poznávací znaky: 4oká světla, černé plechové nárazníky, sedadla pro M model, brzdy s posilovačem, zpětná plastová zrcátka s fialový sklem L+P, pásy předních sedadel bez navíjení, barva zelená olivová 5225 prostě užovka ještěří:)
Ještěrku jsem dostal od svého dědečka v dubnu 2006 při stavu 32500 km! na legendárních Barum OR6 , v tech. průkazu stále jen 1.majitel !!!
STAV VOZIDLA:
Jelikož Ještěrka spinkala v garáži 2roky bez vyjetí (2004-2006) tak proběhl 1. servis pro zprovoznění.
= výměna oleje a všech filtrů, svíček, zapal.kabelů, víčka a raménka rozdělovače, řemene alternátoru,
= nátěr korozí napadeného výfuku který nás stejně během 1/4 roku stejně opustil, nástřik spodku a dutin Rezistin ML
= výměna chladící a brzdové kapaliny a rozhýbání pístů, válečků a lan ruční brzdy, táhel a pák řazení, řízení a stěračů
= na léto Matador MP4 165R13" na stříbrném disku
= na zimu NOKIAN HAKKAPELITA 165/80R13 na černých vrakovištních discích , v rezervě odpočívá zimní Debica Frigo místo zteřelé
Barum OR6
= seřízení geometrie
= STK a ME bezproblémů 4.2006 - 4.2008 stav 33500km , 4.2008 - 4.2010 - 54500km, 4.2010-4.2012 - 68600km, 4-2012-4.2014 72800km
A při každodenním ježdění na což Ješterka nebyla zvyklá to začlo:
o jedné květnové neděli roku 2006 se u předního pravého kola během rozjjetí ze křižovatky utrhl ventilek, tak pěkně pro rezervu a při sluníčku trocha montování na silnici. Vzhledem k pěknému stavu disků a nových pneumatik jsem se rozhodl všechny duše vyndat a stali jsme se tak bezdušový pomocí vukanizačního lepidla na kordy pláštů a bezdušových ventilků TR413 :).
Po měsíci intenzivních jízd auto přestává brzdit, hlavní brzdový válec propouští kapalinu tak výměna za nový (Vap Fragokov ze Slovenska) + oba zadní válečky VAP Fragokov, které začaly prosakovat a sadu čelistí AQ s montážní sadou pružinek a samostavů. Následovala výměna hlavního spojkového válce Vap Fragokov + hadičky a sponky od válců k nádobce a hadice podtlaku vzduchu pro brzdový posilovač. To byla hrozná práce.
Však skoro všechny díly měly za sebou 25let života....
Netrvalo dlouho a upadl nám výfuk, nový Karsit, těsnění a tmel Berner však tuhle závadu bleskurychle odstranil.
Během letních prázdnin 2006 Ještěrka dostává samonavíjecí pásy dopředu, plastové kapsy na přední dveře, středový panel pro radio, duralovou řadičku, kožený potah volantu, žárovky zelené do budíků a stropních lampiček, výměna žárovek celého auta. Do hlavních světel nasazení H4 a H1 Narva RangePower blue 60/55W a montáž předních mlhovek s klasickou H3 od Autolampu, krásných kulatých Wesem světel. Zvuková ,,pískací,, signalizace rozsvícených světel při vypnutí spínací skříňky.
Hadice chlazení u chladiče, motoru a topení v interiéru kompletně vyměněny včetně nových spon. Přetěsněn kohout topení a promazány táhla ovládání topení.
10.2006:
Dopravní nehoda - srnka se rozhodla postavit do cesty ..... dochází ke střetu v rychlosti 20km/h
Přední maska zohýbaná, mlhovky uraženy a na cimprcampr , chladič je vytržen z uložení, zalisován do vrtule ventilátoru , kapota ohnutá a nejde zavřít, stěna chladiče zlomená a pravý blatník zkroucen a zaražen, mřížka pravého světla s okrasnou lištou rozlomeny.
Náhradní díly po havárii vytěženy z vozidel na autovrakovišti Lukavice u pana Kunce.
Jelikož se nenašla použitelná kapota a blatník tak se tyto díly museli opravit, jinak se auto zkompletovalo ze starších dílu kromě chladiče a drobných dílů jako mřížky, gumové uložení chladiče šroubky a matice. Oprava se provedla z velké části jako dočasná, jen aby byla Ještěrka byla provozu schopná.....
Během 2006 až 4.2009:
Opravy karoserie, výměna chladiče, termostatu Wahler, čidel teploty a oleje, seřízení ventilů, těsnění víka ventilů a vahadel na motoru Facet + VictorReinz.
Výměna olejů motorový CASTROL GTX3 15W40 s přísadou na utěsnění , převodovka PARAMO PP80W + přísada pro utěsnění Wynns filtrů vzduchu,oleje, paliva, svíček, brzdových kotoučů TRW + destiček TRW, gufera zadních poloos Rubena + ložiska ZVL, čepů řízení DELPHI, náhonových koleček v tachometru s hřídelkou, silentbloky motoru zesílené Š130 a ramen zadní nápravy, seřízení geometrie.
Každých cca 5000km promazání čepů nápravy, závěsů dveří a čepů stěračového mechanismu, spojkového ložiska.
Montáž dálkového centrálního zamykání , autoradia Panasonic CQN1405, repro 2x 60/40W přední dveře + 2x 80/60W zadní plato
Autopotahy Cappa LUXOR tématické zelenošedé, odnímatelné tažné zařízení SportJacht, nástřik dutin a spodku.
Clonící folie na čelním skle s nápisem ŠKODA.
Dezinfekce vzduchovodů topení, strojní čistění interiéru a sedadel autochemií Mafra.
Montáž hranatých předních mlhovek Wesem s bílými kryty.
STK + ME 4.2008 - 4.2010
1.6.2009 odjezd do autolakovny kde dostane novější kapotu, nové přední čelo v katoforéze, dále se olakují prahy, lemy zadních blatníků, pravý blatník a rozleští celou Jěštěrku a pak to bude snad lesk jako blesk:)
!!! 1.6.2009 stav 65500km JEDEME LAKOVAT !!!
Od 15.6.2009 zase jezdíme celý zelený a začneme se chystat na první sraz, na Hrochův Týnec. Z olakování mám rozpolu plný pocit, zrovna dvakrát nejsem nadšen.... ale zase za ty prachy co to stálo.... holt lakýrník lakoval pro něj obyčejnou škodovku....a barva se úplně nepovedla...
po srazu pokus o přebroušení a zaleštění laku, je to lepší ale ne zas o tolik :(
10.2009
Tak jsme udělali přípravu na zimní provoz, výměna svíček, dolití růžové nemrzky v chladiči na -35°C, navoskování karosérie, přezutí na zimní pneu, seřízení geometrie....
stav 66900 Km
Do rodiny příbíráme zánovní Škoda Fabii combi 1.2 12V HTP rv. 10/2004 se stavem 44000Km. Snad si budou rozumět pod jednou střechou.
12.2009
stav 67300km
Výměna palivové hadice od palivové nádrže k čerpadlu a nahoru ke karburátoru + nové spony. Vyčištění a přetěsnění karburátoru. Seřízení karburátoru, otáček volnoběhu, mazání vačky rozdělovače, seřízení ruční brzy a spojky. Domontáž palivového filtru mezi hadice.
3.2010
stav 68100km
Tak jaro je tu, a technická nás v dubnu čeká. Takže Ještěrka míří k mistru cechu klempířského na jarní servis... výměna oleje Castrol Magnatec 15W40, filtrů Filtron, svíček Champion, brzdových válečků a lanovodů ruční brzdy AQ, seřízení ventilů, řemene alternátoru poté při sluníčku kompletně umyta a navoskována a přezuta do letních botiček.
Stěrače aero v rozměru 450 a 450mm.
Karburátor seřízen na jedničku s hvězdičkou od pana Klapala.
Na ME a STK v úžasu vylepují nový červený a zelený štítek o bezvadném stavu.
9.-10.2010
stav 69800km
Podzim je tady a zima se blíží a Ještěrka si po poctivé a spolehlivé praci zasloužila promazání, seřízení spojky, nastavení vůle ventilů, ale hlavně nástřik celého podvozku ( podlaha, přední naprava, zadní podběhy, dutiny dveří... snad ji pomůžeme přežít další zimu ).
Za celé léto nás potkaly jen malé závady ( únik benzinu z přivodní trubičky, která je zalisována do karburatoru - oprava pomocí lepidla na kovy a zpětné zalisování, ulomení zásuvky tažného zařízení - oprava pomocí svařecí soupravy, uražení zadní mlhovky - výměna, zaseknutí klapky karburace v poloze plného plynu - ruční nastavení tahla klapky, promazání táhla klapky )
10.2010
stav 70200Km
Po čtyřech letech nás opustil výfuk Karsit, prohnil ve spojích horního a spodního oplechování asi 5 děr kterými odfukoval.
Nový výfuk Tyll dolakován barvou na výfuky stříbrno/černý, těsnění, nové štefty a matice měděné + podlepení pastou Berner.
8.12.2010
stav 70600km
Ještěrka se dočkala zaslouženého odpočinku s čísly v depozitu prozatím na 12 měsíců, stojí pěkně v garáži umyta, bez baterie a stává se z ní veterán čekatel. Plní se tak sen jak můj i její, že si zase na pár let schrupne a pak ... se uvidí :)
4.2011
stav 70900km
po zimním odpočinku, nastarována a malá projížďka po cestách IV a X. třídy aby se maličko projela pak zpět domů na malé umytí a zpět do garaže.
spotřebním autem na každodenní použití se stává od rodičů darovaný Opel Vectra A 2,0i r.v.1991 se stavem 140000km
9.2011
stav 70920km
Z depozitu jsou vyjmuta čísla a je zaplaceno pov. ručení.
Po zapojení autobaterie a napumpování benzínu startuje a jede :D
2.-4.2012
stav 72200km
příprava na dubnovou STK a ME
renovace letní sady kol ( pískování disků, lakování do "ocelové barvy", impregnace pláštů a malých pokliček a krytek matic, montáž na vulkanizační lepidlo bez duší s ocelovým ventilkem, nové kolové matice)
repase palivové pumpy ( výměna manžetek a membrány, lakování čirým lakem)
chemické čistění motoru a převodovky a lakování čirým/ černým lakem
výměna motorového oleje Castrol magnatec 15W40 , všech filtrů Filtron, brzdové kapaliny TRW dot3,
nástřik celého podvozku nepřelakovatelnou bitumenovou hmotou Berner , nástřik dutin Wurth
výměna stíracích lišt na klasické kovové stěrače s grafitovou gumičkou
10.5.2012
stav 72500km
opustila nás cívka starteru a svorka +polu baterie, výměna olověných svorek za mosazné AKUMA svorky, nasazen starší starter který tepe z posledního, sice ho někdo zrepasoval ale má své za sebou (uhlíky, volnoběžka,) :) původní zrepasován ( nová cívka, uhlíky, pouzdra, promazání, nástřik tepelně odolný šedý a čirýlak )
2.2013
stav 72550km
renovace táhel stěračů, oprava táhel a uložení ovládání topení, vyčistění a mazání stavítek zámků dveří a kapot
3.2014
stav 72720km
příprava na STK a ME,
promazání podvozku, servis brzd, čistění interieru tepováním,
výměna svíček Champion a oleje Castrol Magnatec 15w40 a všech filtrů
5.-6.2015
stav 73050km
umytá, navoskovaná, po výměně palivové hadice od nádrže k čerpadlu a karburátoru, absolvujeme prvních pár kilometrů
opustila nás taky autobaterie tak dostala baterku od Fabie.
BUDOUCNOST:
Jezdit, udržovat, renovovat, zachovat jako veterána ale uvidíme co bude dál...
ČEKAJÍCÍ PRÁCE V BLÍZKÉ A DALEKÉ BUDOUCNOSTI:
repase přední nápravy ( uložení ramen, ložiska kol ) - díly nakoupeny a pečlivě uloženy ( kompletní svislé čepy, gumokovové díly ramen, čepy řízení, šrouby a matice a krabice drobností včetně ložisek a mazacích tuků)
výměna brzdového potrubí - připravena a zakonzervována sada trubek a hadic, opravná sada Rubena do předních brzd, 1ks pístu a třmenu, pytlík odvzdušňovacích šroubů a krytek
výměna spojky a potrubí - koupeno ložisko, komínek, přítlačák od LUK, musíme sehnat orig. lamelu nebo se původní nechá zrepasovat s obložením Ferodo, pracovní válec spojky od Brembo, bohužel jiný jsem už nesehnal
renovace interieru, exterieru a kompletního autolaku - finančně nejnákladnější operace... , nová i starší táhla do zámků, pásy, svorkovnice, konektory, zrcátka, patice žárovek, přední blikač, zadní světlo, osvětlení SPZ atd.
renovace radiátoru topení a ventilátoru - uhlíky, jeden postarší motorek ventilátoru chlazení a topení, nový ale čínský radiátor
repase a přetěsnění motoru a převodovky - do motoru sada těsnění, pístní kroužky pro orig a 1.výbrus, sada sacích a výfukových ventilů, krabice šroubů, díly do karburátoru ( podložky, těsnění, O kroužky, sada trysek ), 2x struna plynu a 1x sytiče, bovdeny,
repase rozdělovače -kompletní starší rozdělovač a jeho nové díly ( kondenzátor, 2x raménko, 1x nové víčko rozdělovače bez uhlíku)
sada kabelů
NEMÁME SEHNÁNO : díly karoserie, chladič vody, autoskla, díly elektroinstalace, sedadla, interierové díly, a spousty drobných a velkých dílů :)
Použité díly na Ještěrce:
CASTROL - PARAMO - MOGUL = oleje a maziva ( hlavně zelený mazací tuk Castrol LMX )
FILTRON - FRAM = filtry oleje, paliva, vzduchu...
AQ auto quality = stěrače, brzdové čelisti a válečky, díly rozdělovače, díly řízení, drobnosti interieru ( spony, sponky)...
STABAT - AKUMA = autobaterie, svorky baterie...
TESLA - AUTOLAMP - NARVA = žárovky, zapalovací kabely, pojistky...
BRISK - CHAMPION = svíčky...
AGRIMEX = chladící, ostřikovačové kapaliny...
TRW LUCAS = brzdové kotouče a destičky, brzdová kapalina...
FRAGOKOV = brzdová a spojková hydraulika...
CARPLAN - Formula 1 = autokosmetika...
WYNNS = přípravky do olejů , na regeneraci těsnění a aditivace maziv, paliva...
DELPHI = čepy řízení...
KARSIT - TYLL = výfuk a jejich montážní díly...
RUBENA - SEMPERIT - GATES = řemeny, hadice a gumokovové díly...
BERNER - MOTIP - WURTH = těsnící a nástřikové hmoty, barvy laky...
Dodavalel dílů: prodejna AQ autodíly Rychnov n.Kn,
K-agro KUNC LUKAVICE ekologická likvidace vozidel, prodej použitých dílů
Auto Kelly, ELIT,
Sponzoři Ještěrky: vlastní kapsa,
Autorizované servisy: - klempířské práce ... Tomáš Drašnar , autoklempířská dílna Lukavice
- mechanické práce ... AUTO PZ , mechanická dílna David Zemánek, Lukáš Pacula
... AUTOKOBIELA lakovna p. Hlaváček
... BEST DRIVE - pneuservis , geometrie a teď už i hlavní servis
Jesterka zelena, š105GL - komentáře:
09:18:41
24.09.2011
24.09.2011
Ještěrka zelená
Dne 22.9.2011 oslavila ještěrka 30 narozeniny a jako dárek dostala SPZ zpět z depozitu:
16:22:50
08.07.2011
08.07.2011
Alex41
Ahoj, už to máš opravený? Je to moc pěkný auto. Olivová zelená jí sluší :-)
10:33:25
28.12.2009
28.12.2009
kraska98
nejsi z bašky
22:10:59
23.11.2009
23.11.2009
Ještěrka zelená
Ta to asi taky nezvládla...
11:49:26
28.10.2009
28.10.2009
Domajz
a Srnka taky KO?
19:43:01
25.06.2009
25.06.2009
Roman Michl
Čauvec moc,moc pěkná vypadá skoro jak ta moja kromě barvy teda.Škoda te havarky.Tak ať se lakyrnikoví daří.
22:58:45
05.06.2009
05.06.2009
Ještěrka zelená
-> Bobesh:
Taky doufám,že to zvládnou pořádně oláknout
Taky doufám,že to zvládnou pořádně oláknout
22:55:18
05.06.2009
05.06.2009
Bobesh
Pěkná,já měl v týhle barvě 105L ´82 přes TUZEX s PREPREG nárazníkama s hranatejma světlama,později překopáno na 4oko. Tak ať je to dobře politý.
22:44:58
05.06.2009
05.06.2009
Pavel P..
pěknej stav.. jen škoda tý nehody