skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
17:44:04
06.11.2010
06.11.2010
MOLSO
-> Hurdis: opočítať zuby možeš iba po demontáži spojkového valčeka
17:38:26
06.11.2010
06.11.2010
Hurdis
Ještě chlapci dotázek pro znalce, když už budu očuchávat převodovku, lze nějakým způsobem zjistit typ SP bez demontáže a počítání zubů? Asi těžko, že?
Je totiž teoreticky možné že by tam mohla být první převodovka do užovek z prvního roku výroby do celozávodní dovolené AZNP 08/77, tj. SP 4.44.
Původní doklady od auta proletěly komínem, tak mám v duplikátu r.v. 1.1.1977, ale v kopii starých dokladů je datum razítka TP se shodou typu dle testace říjen 1977, tzn. že auto nebylo daleko od použití starých zásob při změně modelu.
Navíc jízdní vlastnosti mi ke vzpomínkám na ježdění se 4Q 4.22 úplně nepasují.
Je totiž teoreticky možné že by tam mohla být první převodovka do užovek z prvního roku výroby do celozávodní dovolené AZNP 08/77, tj. SP 4.44.
Původní doklady od auta proletěly komínem, tak mám v duplikátu r.v. 1.1.1977, ale v kopii starých dokladů je datum razítka TP se shodou typu dle testace říjen 1977, tzn. že auto nebylo daleko od použití starých zásob při změně modelu.
Navíc jízdní vlastnosti mi ke vzpomínkám na ježdění se 4Q 4.22 úplně nepasují.
16:13:35
06.11.2010
06.11.2010
Hurdis
-> Kaprof: Taky ď. Chtěl bych co nejvíce much vychytat před definitivním zazimováním, i když to znamená obětovat těch pár mizerných volných hodin v měsíci.
Zítra bych chtěl zajet do dílny na jámu vyměnit manžety a zjistit, kudy utíká převodový olej.
Dělá to jen po delší jízdě při ohřátí na důkladnou provozní teplotu. Po jízdě vykape pár olejových slin a při stání už OK.
Měl jsem strach z gufera na mrkvi, ale olej stéká po LZ manžetě u bočního víka převodovky, tam by se od příruby motoru těžko dostal.
Navíc se závada vyskytla až po opravě brzdy na LZ kole, kdy se trošku brutálně muselo vytlouci prasátko a asi se rozhýbala nohavice.
No uvidíme.
Zítra bych chtěl zajet do dílny na jámu vyměnit manžety a zjistit, kudy utíká převodový olej.
Dělá to jen po delší jízdě při ohřátí na důkladnou provozní teplotu. Po jízdě vykape pár olejových slin a při stání už OK.
Měl jsem strach z gufera na mrkvi, ale olej stéká po LZ manžetě u bočního víka převodovky, tam by se od příruby motoru těžko dostal.
Navíc se závada vyskytla až po opravě brzdy na LZ kole, kdy se trošku brutálně muselo vytlouci prasátko a asi se rozhýbala nohavice.
No uvidíme.
16:07:47
06.11.2010
06.11.2010
Hurdis
-> mark: Díky. Ona ta bílá barva je na fotkách milosrdná, skrývá nedostatky. Třeba takový lehounce nabouraný PP blatník, ačkoliv je tady několikrát na obrázku není skoro vidět. Na druhou stranu, kdo se nedívá důkladně ( a je neškodovák) spoustu drobných vad na kráse způsobených za 33 let ani neobjeví.
16:01:11
06.11.2010
06.11.2010
Kaprof-Pisařík
-> Hurdis: Sluší jí to Závist ta moje svinucha červená se dočká asi až na jaře Snad jen lakovaní apoll není nic pro mě:o)
20:25:43
05.11.2010
05.11.2010
mark - zrušená registrace
-> Hurdis: máš ji moc hezkou půjde do oblibených. jen tak dál.
17:11:03
05.11.2010
05.11.2010
Hurdis
Dokončena transakce na dálku, aneb široko-úzká výpomoc.
Vyměnil jsem přebytečnou sadu nových eM plácaček za nový pár na oužu.
Vyměnil jsem přebytečnou sadu nových eM plácaček za nový pár na oužu.
11:45:51
02.11.2010
02.11.2010
Hurdis
-> haso: Zatím jen přípravkem na ruční čištění koberců, aby mohly vůbec do auta. Je to mnohonásobně lepší stav, ale k úplnému vyčištění je to ještě daleko.
12:53:26
01.11.2010
01.11.2010
haso
-> Hurdis: hezky hezky, cim si tie sedacky cistil?
10:27:31
01.11.2010
01.11.2010
peter13789
-> Hurdis: je nádherná
16:50:17
31.10.2010
31.10.2010
Pepčas
Díky za info
13:12:18
31.10.2010
31.10.2010
maca
-> Hurdis: díky za info
12:47:09
31.10.2010
31.10.2010
Hurdis
-> Timil: Děkuji, na tu tvou bílou krásku jsem si taky dal oko velkého bratra. Moc pěkná.
Koukám Dymokury, to bych Tě někdy mohl potkat, pokud jezdíš škodou i jinak než svátečně. Od Městce kolem Dymokur na Kopidlo jezdím od března 2010 denně, někdy i 2x, a do Vánoc asi ještě budu, vloni jsem jezdil přes Dymokury občas přímo na rekonstrukci rybníka u Loučně.
Koukám Dymokury, to bych Tě někdy mohl potkat, pokud jezdíš škodou i jinak než svátečně. Od Městce kolem Dymokur na Kopidlo jezdím od března 2010 denně, někdy i 2x, a do Vánoc asi ještě budu, vloni jsem jezdil přes Dymokury občas přímo na rekonstrukci rybníka u Loučně.
12:33:11
31.10.2010
31.10.2010
Timil - zrušená registrace
hezky ty posledni fotky ;)
a hned do oblibenych ;)
a hned do oblibenych ;)
12:30:19
31.10.2010
31.10.2010
Hurdis
-> Pepčas: -> maca: Už jsem na to tady detailně odpovídal v kartě svého eRka, kterou už jsem smazal, takže musím znovu .
Berte to jako polotovar. Spousta vlastního spojovacího materiálu řádně dimenzovaného, "L" profily, svářečka, vrtačka, cca 300 - 400 nýtů 6, 8, tabule pozink.plechu hlavně na hřeben, samořezy 6, 10 s gumovým těsněním, 3 kg kvalitní základové a 3 kg kvalitní vrchní barvy nutné. Dále třeba cca 8-10 ocelových kotev, pokud nebudete kvůli úředníkům dělat podlahu a základ. V tom případě skrývka zeminy, ideálně drenáží obtok zemní vlhkosti, hutněný štěrkový polštář ze dvou frakcí na podkladu z geotextilie.
Jinak vám to brzy spadne a shnije.
Je to polský šunt, ať už je koupen přes jakéhokoliv prodejce v ČR, vyrábí se ve stejné hale v PL. Ale když se vypiplá, po pár víkendech je to laciná a schopná stavbička.
Co se týče ceny, základ mě před rokem v zimní slevě stál 13000 vč. dopravy z PL. Teď jsem koukal je to dnes asi kolem 17 000.
Já k tomu měl náklady spojené s výše uvedeným, + jsem dělal novou bránu, vjezd, parkoviště pro druhé auto před garáží, opěrnou zeď a chodníček + okapy. Takže celkem suma sumárum hrubý odhad hodnota 40 000, díky možnostem autodopravy a hlavních materiálů gratis jsem se asi do 25 000 vešel.
Berte to jako polotovar. Spousta vlastního spojovacího materiálu řádně dimenzovaného, "L" profily, svářečka, vrtačka, cca 300 - 400 nýtů 6, 8, tabule pozink.plechu hlavně na hřeben, samořezy 6, 10 s gumovým těsněním, 3 kg kvalitní základové a 3 kg kvalitní vrchní barvy nutné. Dále třeba cca 8-10 ocelových kotev, pokud nebudete kvůli úředníkům dělat podlahu a základ. V tom případě skrývka zeminy, ideálně drenáží obtok zemní vlhkosti, hutněný štěrkový polštář ze dvou frakcí na podkladu z geotextilie.
Jinak vám to brzy spadne a shnije.
Je to polský šunt, ať už je koupen přes jakéhokoliv prodejce v ČR, vyrábí se ve stejné hale v PL. Ale když se vypiplá, po pár víkendech je to laciná a schopná stavbička.
Co se týče ceny, základ mě před rokem v zimní slevě stál 13000 vč. dopravy z PL. Teď jsem koukal je to dnes asi kolem 17 000.
Já k tomu měl náklady spojené s výše uvedeným, + jsem dělal novou bránu, vjezd, parkoviště pro druhé auto před garáží, opěrnou zeď a chodníček + okapy. Takže celkem suma sumárum hrubý odhad hodnota 40 000, díky možnostem autodopravy a hlavních materiálů gratis jsem se asi do 25 000 vešel.
12:19:37
31.10.2010
31.10.2010
Hurdis
Sice mne od včera sklátilo nachlazení, ale ranní původně krátké vyjížďce jsem nemohl odolat.
Takže Preventan, Ibalgin a čaj do termosky, starý vymlácený 3Mpix kompakt do kapsy a nakonec z toho bylo pěkných 75 kilometrů po vískách a lesích kolem města.
Díky novým sedačkám mám konečně po zlomených zádech a vejdu se pod volant.
Takže Preventan, Ibalgin a čaj do termosky, starý vymlácený 3Mpix kompakt do kapsy a nakonec z toho bylo pěkných 75 kilometrů po vískách a lesích kolem města.
Díky novým sedačkám mám konečně po zlomených zádech a vejdu se pod volant.
12:18:52
31.10.2010
31.10.2010
maca
-> Pepčas: mrkni na aukro,tam je mají....na jaře budu také jednu pořizovat pro nové auto
12:15:41
31.10.2010
31.10.2010
Pepčas
Koukám na tu tvoji plechovou garáž vydrží to něco taky o podobné uvažuju na kolik tě přišla jestli se můžu zeptat
22:47:56
24.10.2010
24.10.2010
rubigall
Pekná ide do obľúbených