skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
21:04:32
04.06.2011
04.06.2011
Hurdis
-> Star LC20: Co si představuješ pod pojmem nápaditější. Kol je skladem plno jak vidíš. Ale nic jiného než KN a Týnec neberu. Tady moje nápaditost končí.
22:28:59
31.05.2011
31.05.2011
Star LC20
Je moc pěkná Ale ty meteory v bílé...já Ti nevím. Něco nápaditějšího by to chtělo
18:16:43
22.05.2011
22.05.2011
Hurdis
Péďa17 22.05.11 15:58:29 napsal:
krásná škodovka
Jo kdyby, snad časem bude.
krásná škodovka
Jo kdyby, snad časem bude.
15:58:29
22.05.2011
22.05.2011
Péďa17
krásná škodovka
15:35:32
22.05.2011
22.05.2011
sikula
Moc hezká,jen tak dál
21:57:56
08.05.2011
08.05.2011
maca
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: mam Tě trochu daleko -> Hurdis: no něco s tím chci udělat,ale to říkám již 2 roky
20:43:36
08.05.2011
08.05.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> maca: si přijeď
20:40:50
08.05.2011
08.05.2011
Hurdis
-> maca: Tak na oboje by "strojové" leštění jistě pomohlo.
Např. viz rady odborníků Appla a Štěpána ve článcích.
Já sice vyšisovaný lak nemám (s ohledem na věk to snad lze napsat), zato je na bílé zase vidět vše zažrané.
Zkusím asi někde půjčit nebo koupit tu leštičku ala "flexa". Více po opravě a výměně plechů, tam pak bude pořádné rozleštění s ohledem na množství dolakovaných dílů nutné.
Ale to je daleko, odkládám na další rok, užovku jsem koupil, abych měl nějakou pojízdnou škodovku po dobu reinkarnace rapida, tak jí nemůžu rozebrat.
Např. viz rady odborníků Appla a Štěpána ve článcích.
Já sice vyšisovaný lak nemám (s ohledem na věk to snad lze napsat), zato je na bílé zase vidět vše zažrané.
Zkusím asi někde půjčit nebo koupit tu leštičku ala "flexa". Více po opravě a výměně plechů, tam pak bude pořádné rozleštění s ohledem na množství dolakovaných dílů nutné.
Ale to je daleko, odkládám na další rok, užovku jsem koupil, abych měl nějakou pojízdnou škodovku po dobu reinkarnace rapida, tak jí nemůžu rozebrat.
20:33:40
08.05.2011
08.05.2011
maca
-> Hurdis: právě ty šmouhy mam také a celkově je lak vyšisovaný
20:10:37
08.05.2011
08.05.2011
Hurdis
-> maca: To by pomohlo, taky bych to potřeboval. V laku mám zaleštěné čmouhy od špíny, což ručně neuděláš.
Navíc mytí, voskování a leštění auta bytostně nesnáším (a to jsem od pátku vzal už dvě ze svých, fuj), takže dlouho přemýšlím o motorizaci.
Za profi peníze nedám, to ani omylem, a těm levným nevěřím. Na druhou stranu riziko do 1k Kč se dá akceptovat a použití 2-6x ročně snad nějaká vydrží a už tím se zaplatí. Výsledek nebude výborný, ale jistě lepší než šmrdlání ručně.
Navíc mytí, voskování a leštění auta bytostně nesnáším (a to jsem od pátku vzal už dvě ze svých, fuj), takže dlouho přemýšlím o motorizaci.
Za profi peníze nedám, to ani omylem, a těm levným nevěřím. Na druhou stranu riziko do 1k Kč se dá akceptovat a použití 2-6x ročně snad nějaká vydrží a už tím se zaplatí. Výsledek nebude výborný, ale jistě lepší než šmrdlání ručně.
20:05:18
08.05.2011
08.05.2011
maca
-> Hurdis: no já bych taky potřeboval přeleštit užounka,ale asi spíše profí rozleštění.....jestli by to vůbec pomohlo
20:01:36
08.05.2011
08.05.2011
Hurdis
Na doporučení jsem opatlal karoserii pastou Renovator.
Zase podvod, žádná renovace se nekonala, otlučené je to pořád, jen se to víc leskne. :-)
Jinak nanášet pastu v odstínu asi 1001 na auto v odstínu 1001 je jako hledat brejle bez brejlí.
Zase podvod, žádná renovace se nekonala, otlučené je to pořád, jen se to víc leskne. :-)
Jinak nanášet pastu v odstínu asi 1001 na auto v odstínu 1001 je jako hledat brejle bez brejlí.
00:37:52
25.04.2011
25.04.2011
Hurdis
-> Vojťas: Tak v normálních autech používám hlavně FM rocková radia a MP3, ale do škodovek žádný laser nebo USB nepřipadá v úvahu.
A jelikož mám od garáže el. přípojku zatím cca 15m a do dílničky cca 10m opačným směrem a při každé větší manipulaci s el. nářadím musím "jezevčíka" odpojit, abych ho netahal za sebou po zemi, chystám se zítra osadit garáž dnes znovunalezenou audio aparaturou na 12V. Co jsem měl kdysi v plánu vyhodit se ještě dlouho stylově využije.
Lépe baterii využívat a nabíjet, než ležet ladem.
A jelikož mám od garáže el. přípojku zatím cca 15m a do dílničky cca 10m opačným směrem a při každé větší manipulaci s el. nářadím musím "jezevčíka" odpojit, abych ho netahal za sebou po zemi, chystám se zítra osadit garáž dnes znovunalezenou audio aparaturou na 12V. Co jsem měl kdysi v plánu vyhodit se ještě dlouho stylově využije.
Lépe baterii využívat a nabíjet, než ležet ladem.
00:26:05
25.04.2011
25.04.2011
Vojťas
-> Hurdis: Já mám teda v obou autech radio na kazety a cedecka mi nechybi. Kdyztak to jisti mobil pres kabel. V garazi ma tatik pichnutej na hifinu starej magnetak na pasky, a to je teprva neco :)
00:06:23
25.04.2011
25.04.2011
Hurdis
-> Vojťas: Je to úplná bomba, k tomu pár set CD a VHS.
Jelikož doma už nevlastním médium na MC, tak jsem zapojil repro z bývalého Rapida, co na rychlo dovezla paní ze skladiště (2x120 + 2x240W) na vyčištěné SANYO Red sound 40W z osmdesátých let přes nadbytečnou autobaterii, co chovám přes zimu ve spíži a mám první Vánoce (jelikož normální neslavím).
Jelikož doma už nevlastním médium na MC, tak jsem zapojil repro z bývalého Rapida, co na rychlo dovezla paní ze skladiště (2x120 + 2x240W) na vyčištěné SANYO Red sound 40W z osmdesátých let přes nadbytečnou autobaterii, co chovám přes zimu ve spíži a mám první Vánoce (jelikož normální neslavím).
00:01:23
25.04.2011
25.04.2011
Vojťas
-> Hurdis: tyjo taky by se hodilo, budu si muset neco nahrat, Deep Purple, Metallica a Beatles uz mam ohrane :D
18:25:07
24.04.2011
24.04.2011
Hurdis
Po mnoha letech jsem se vydal prohledat staré verky u našich a našel krabice s MC. Aby bylo na cestách co poslouchat.
08:51:02
20.04.2011
20.04.2011
VeTeV
-> Hurdis: osobnějsme použil plech, svářečku a lidovou tvořivost a pasuje to jek prdel na hrnec
18:55:23
18.04.2011
18.04.2011
Hurdis
-> Mantrabeach: To nemělo smysl. Přes ten plech byla 34 let vyvedená pletená hadička přepadu z expanzky, takže plech občas poznal zač je toho fridex.
Jinak nové uložení je paráda. Staré bylo v konzistenci přejeté žáby, na kterou vrhnul bezdomovec. Navíc některé spoje lehce nedotažené.
Všechny šrouby držáků, příčku a silenty jsem dotahoval na nastartovaném motoru, takže si to krásně sedlo a auto se na silnici chová mnohem klidněji.
Jinak nové uložení je paráda. Staré bylo v konzistenci přejeté žáby, na kterou vrhnul bezdomovec. Navíc některé spoje lehce nedotažené.
Všechny šrouby držáků, příčku a silenty jsem dotahoval na nastartovaném motoru, takže si to krásně sedlo a auto se na silnici chová mnohem klidněji.
20:30:16
17.04.2011
17.04.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: původní plech nešel zachránit?ta druhoška je tragická.nakonec došlo i na tvrdé uložení