skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
20:03:21
17.04.2011
17.04.2011
maca
-> Hurdis: Mě páslo v poho,mam origo+jedno uschované
19:47:01
17.04.2011
17.04.2011
Hurdis
-> maca: Jj. levý co se týče stran.
Na použití to je, stačí kladívko, vrtačka, nůžky na plecha a syntetická barva. Pak je to v pohodě. Ale po 6 hodinách pohodové práce to nakonec nakrkne.
Na použití to je, stačí kladívko, vrtačka, nůžky na plecha a syntetická barva. Pak je to v pohodě. Ale po 6 hodinách pohodové práce to nakonec nakrkne.
19:44:16
17.04.2011
17.04.2011
maca
-> Hurdis: Levý?Myslíš nad výfuk?
18:44:01
17.04.2011
17.04.2011
Hurdis
Svišeníško s Olgou Čípkovou, aneb zákopová válka před sezonou.
Výměna oleje za správnou šarži M7ADSIII, filtry, nové čidlo tlaku, přetěsněná AC pumpa, odmaštěný blok a převodovka Militem, repas uložení motoru - příčka, spojovací materiál, tvrdé silentbloky. Na závěr nové šusplechy, což byla největší vztekárna - napasovat levý druhovýrobní.
Po krátké 80 km testovací jízdě spokojenost, auto se na novém uložení motoru krásně zklidnilo, a při delší jízdě už na volnoběh nemrká kontrolka mazání.
Výměna oleje za správnou šarži M7ADSIII, filtry, nové čidlo tlaku, přetěsněná AC pumpa, odmaštěný blok a převodovka Militem, repas uložení motoru - příčka, spojovací materiál, tvrdé silentbloky. Na závěr nové šusplechy, což byla největší vztekárna - napasovat levý druhovýrobní.
Po krátké 80 km testovací jízdě spokojenost, auto se na novém uložení motoru krásně zklidnilo, a při delší jízdě už na volnoběh nemrká kontrolka mazání.
20:39:25
10.04.2011
10.04.2011
Pavel P..
ta dnešní rubena stojí už taky za prd.... shánět dobovky, po burzách toho je habakuk za pár šušní
-> VeTeV: až najdu... jestli najdu
-> VeTeV: až najdu... jestli najdu
14:05:31
10.04.2011
10.04.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: proto to říkám že jsou v hajzlu za rok.dej tvrdý a neřeš to.máš po starostech
13:09:53
10.04.2011
10.04.2011
Hurdis
VeTeV 10.04.11 13:07:06 napsal:
→ Hurdis: musíš ale sehnat opravdu staré poctivé…
i ta dnešní rubena stojí za vyližprdel – po sezóně v prdeli…
No tak to by mohl být problém, dobré vědět.
→ Hurdis: musíš ale sehnat opravdu staré poctivé…
i ta dnešní rubena stojí za vyližprdel – po sezóně v prdeli…
No tak to by mohl být problém, dobré vědět.
13:07:38
10.04.2011
10.04.2011
VeTeV
-> Pavel P..: tak až jedny najdeš, tak mě je dej na kupičku - já už je mám zase v prdeli
13:07:06
10.04.2011
10.04.2011
VeTeV
-> Hurdis: musíš ale sehnat opravdu staré poctivé... i ta dnešní rubena stojí za vyližprdel - po sezóně v prdeli...
12:28:39
10.04.2011
10.04.2011
Hurdis
-> Pavel P..: Tak pochopitelně Rubena, to je jasné, zvlášť když jsou k dostání.
Tvrdé uložení se mi do tohohle auta moc nezamlouvá.
Tvrdé uložení se mi do tohohle auta moc nezamlouvá.
12:16:08
10.04.2011
10.04.2011
Mantrabeach
-> Pavel P..: když máš origo tak ok ale jinak to stojí za vyliž mrkev.já sem s tvrdýma spokojenej a nemusím je každej rok měnit
12:11:38
10.04.2011
10.04.2011
Pavel P..
-> Mantrabeach: neutrhnou... zajímavý že většina škodovek má původní a držej.. chce to dávat origo silentbloky
12:06:51
10.04.2011
10.04.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: dle mých zkušeností se ty obyč silenbloky i na 120 motoru za chvíli utrhnou,je to bláto
12:01:57
10.04.2011
10.04.2011
Hurdis
Dávám si tak na hromádku ND, které chci na autě v co nejbližší době v rámci přípravy na sezonu vyměnit.
A nenašel jsem obyč silentbloky motoru, pouze 3 sady tvrdých.
Přemýšlím, zda je nasadit, nebo koupit klasiku.
Pane Krausi, co vy na to?
A nenašel jsem obyč silentbloky motoru, pouze 3 sady tvrdých.
Přemýšlím, zda je nasadit, nebo koupit klasiku.
Pane Krausi, co vy na to?
21:44:37
19.03.2011
19.03.2011
Pavel P..
-> Hurdis: supr
20:11:04
19.03.2011
19.03.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis:
17:46:43
19.03.2011
19.03.2011
Hurdis
-> Pavel P..: Tak už hrajem, teď samozřejmě již zapojeno načisto.
První song na první naladěné stanici The Beatles - Let It Be, tak jsem to teda nechal.
První song na první naladěné stanici The Beatles - Let It Be, tak jsem to teda nechal.
19:58:56
13.03.2011
13.03.2011
Pavel P..
-> Hurdis: já si nevybavim jak to vypadalo zezadu ale nejspíš to bude k napájení... tyhle radia něco vydržej.
19:34:59
13.03.2011
13.03.2011
Hurdis
-> Pavel P..: Ta je 100% vypálená, já jsem si udělal přívodní kabel s pojistkou jak jsem zvyklý u všech starých rádií. Až když to nešlo jsem si vzpomněl, že jsem kdysi při vybalování balíku viděl na rádiu vzadu u napájení odklápěcí krytku pod níž byla další pojistka. Jen mne zmátlo, že ta pojistka má na krytu znaky 2,5A a nad tím R a L pod konektory reproduktorů, jako kdyby se vázala na připojení repro, což je ale naprostá kravina.
Seženu někde starou klasickou pojistku pro autoradia a musí to šlapat. Na tom se nemá co podělat.
Seženu někde starou klasickou pojistku pro autoradia a musí to šlapat. Na tom se nemá co podělat.
19:28:52
13.03.2011
13.03.2011
Pavel P..
-> Hurdis: to je mi divný že by to z ničeho nic nešlo, nejspíš to bude tou pojistkou.