-> maca: To by pomohlo, taky bych to potřeboval. V laku mám zaleštěné čmouhy od špíny, což ručně neuděláš.
Navíc mytí, voskování a leštění auta bytostně nesnáším (a to jsem od pátku vzal už dvě ze svých, fuj), takže dlouho přemýšlím o motorizaci.
Za profi peníze nedám, to ani omylem, a těm levným nevěřím. Na druhou stranu riziko do 1k Kč se dá akceptovat a použití 2-6x ročně snad nějaká vydrží a už tím se zaplatí. Výsledek nebude výborný, ale jistě lepší než šmrdlání ručně.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
20:10:37
08.05.2011
08.05.2011
Hurdis
20:05:18
08.05.2011
08.05.2011
maca
-> Hurdis: no já bych taky potřeboval přeleštit užounka,ale asi spíše profí rozleštění.....jestli by to vůbec pomohlo
20:01:36
08.05.2011
08.05.2011
Hurdis
Na doporučení jsem opatlal karoserii pastou Renovator.
Zase podvod, žádná renovace se nekonala, otlučené je to pořád, jen se to víc leskne. :-)
Jinak nanášet pastu v odstínu asi 1001 na auto v odstínu 1001 je jako hledat brejle bez brejlí.
Zase podvod, žádná renovace se nekonala, otlučené je to pořád, jen se to víc leskne. :-)
Jinak nanášet pastu v odstínu asi 1001 na auto v odstínu 1001 je jako hledat brejle bez brejlí.
00:37:52
25.04.2011
25.04.2011
Hurdis
-> Vojťas: Tak v normálních autech používám hlavně FM rocková radia a MP3, ale do škodovek žádný laser nebo USB nepřipadá v úvahu.
A jelikož mám od garáže el. přípojku zatím cca 15m a do dílničky cca 10m opačným směrem a při každé větší manipulaci s el. nářadím musím "jezevčíka" odpojit, abych ho netahal za sebou po zemi, chystám se zítra osadit garáž dnes znovunalezenou audio aparaturou na 12V. Co jsem měl kdysi v plánu vyhodit se ještě dlouho stylově využije.
Lépe baterii využívat a nabíjet, než ležet ladem.
A jelikož mám od garáže el. přípojku zatím cca 15m a do dílničky cca 10m opačným směrem a při každé větší manipulaci s el. nářadím musím "jezevčíka" odpojit, abych ho netahal za sebou po zemi, chystám se zítra osadit garáž dnes znovunalezenou audio aparaturou na 12V. Co jsem měl kdysi v plánu vyhodit se ještě dlouho stylově využije.
Lépe baterii využívat a nabíjet, než ležet ladem.
00:26:05
25.04.2011
25.04.2011
Vojťas
-> Hurdis: Já mám teda v obou autech radio na kazety a cedecka mi nechybi. Kdyztak to jisti mobil pres kabel. V garazi ma tatik pichnutej na hifinu starej magnetak na pasky, a to je teprva neco :)
00:06:23
25.04.2011
25.04.2011
Hurdis
-> Vojťas: Je to úplná bomba, k tomu pár set CD a VHS.
Jelikož doma už nevlastním médium na MC, tak jsem zapojil repro z bývalého Rapida, co na rychlo dovezla paní ze skladiště (2x120 + 2x240W) na vyčištěné SANYO Red sound 40W z osmdesátých let přes nadbytečnou autobaterii, co chovám přes zimu ve spíži a mám první Vánoce (jelikož normální neslavím).
Jelikož doma už nevlastním médium na MC, tak jsem zapojil repro z bývalého Rapida, co na rychlo dovezla paní ze skladiště (2x120 + 2x240W) na vyčištěné SANYO Red sound 40W z osmdesátých let přes nadbytečnou autobaterii, co chovám přes zimu ve spíži a mám první Vánoce (jelikož normální neslavím).
00:01:23
25.04.2011
25.04.2011
Vojťas
-> Hurdis: tyjo taky by se hodilo, budu si muset neco nahrat, Deep Purple, Metallica a Beatles uz mam ohrane :D
18:25:07
24.04.2011
24.04.2011
Hurdis
Po mnoha letech jsem se vydal prohledat staré verky u našich a našel krabice s MC. Aby bylo na cestách co poslouchat.
08:51:02
20.04.2011
20.04.2011
VeTeV
-> Hurdis: osobnějsme použil plech, svářečku a lidovou tvořivost a pasuje to jek prdel na hrnec
18:55:23
18.04.2011
18.04.2011
Hurdis
-> Mantrabeach: To nemělo smysl. Přes ten plech byla 34 let vyvedená pletená hadička přepadu z expanzky, takže plech občas poznal zač je toho fridex.
Jinak nové uložení je paráda. Staré bylo v konzistenci přejeté žáby, na kterou vrhnul bezdomovec. Navíc některé spoje lehce nedotažené.
Všechny šrouby držáků, příčku a silenty jsem dotahoval na nastartovaném motoru, takže si to krásně sedlo a auto se na silnici chová mnohem klidněji.
Jinak nové uložení je paráda. Staré bylo v konzistenci přejeté žáby, na kterou vrhnul bezdomovec. Navíc některé spoje lehce nedotažené.
Všechny šrouby držáků, příčku a silenty jsem dotahoval na nastartovaném motoru, takže si to krásně sedlo a auto se na silnici chová mnohem klidněji.
20:30:16
17.04.2011
17.04.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: původní plech nešel zachránit?ta druhoška je tragická.nakonec došlo i na tvrdé uložení
20:03:21
17.04.2011
17.04.2011
maca
-> Hurdis: Mě páslo v poho,mam origo+jedno uschované
19:47:01
17.04.2011
17.04.2011
Hurdis
-> maca: Jj. levý co se týče stran.
Na použití to je, stačí kladívko, vrtačka, nůžky na plecha a syntetická barva. Pak je to v pohodě. Ale po 6 hodinách pohodové práce to nakonec nakrkne.
Na použití to je, stačí kladívko, vrtačka, nůžky na plecha a syntetická barva. Pak je to v pohodě. Ale po 6 hodinách pohodové práce to nakonec nakrkne.
19:44:16
17.04.2011
17.04.2011
maca
-> Hurdis: Levý?Myslíš nad výfuk?
18:44:01
17.04.2011
17.04.2011
Hurdis
Svišeníško s Olgou Čípkovou, aneb zákopová válka před sezonou.
Výměna oleje za správnou šarži M7ADSIII, filtry, nové čidlo tlaku, přetěsněná AC pumpa, odmaštěný blok a převodovka Militem, repas uložení motoru - příčka, spojovací materiál, tvrdé silentbloky. Na závěr nové šusplechy, což byla největší vztekárna - napasovat levý druhovýrobní.
Po krátké 80 km testovací jízdě spokojenost, auto se na novém uložení motoru krásně zklidnilo, a při delší jízdě už na volnoběh nemrká kontrolka mazání.
Výměna oleje za správnou šarži M7ADSIII, filtry, nové čidlo tlaku, přetěsněná AC pumpa, odmaštěný blok a převodovka Militem, repas uložení motoru - příčka, spojovací materiál, tvrdé silentbloky. Na závěr nové šusplechy, což byla největší vztekárna - napasovat levý druhovýrobní.
Po krátké 80 km testovací jízdě spokojenost, auto se na novém uložení motoru krásně zklidnilo, a při delší jízdě už na volnoběh nemrká kontrolka mazání.
20:39:25
10.04.2011
10.04.2011
Pavel P..
ta dnešní rubena stojí už taky za prd.... shánět dobovky, po burzách toho je habakuk za pár šušní
-> VeTeV: až najdu... jestli najdu
-> VeTeV: až najdu... jestli najdu
14:05:31
10.04.2011
10.04.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: proto to říkám že jsou v hajzlu za rok.dej tvrdý a neřeš to.máš po starostech
13:09:53
10.04.2011
10.04.2011
Hurdis
VeTeV 10.04.11 13:07:06 napsal:
→ Hurdis: musíš ale sehnat opravdu staré poctivé…
i ta dnešní rubena stojí za vyližprdel – po sezóně v prdeli…
No tak to by mohl být problém, dobré vědět.
→ Hurdis: musíš ale sehnat opravdu staré poctivé…
i ta dnešní rubena stojí za vyližprdel – po sezóně v prdeli…
No tak to by mohl být problém, dobré vědět.
13:07:38
10.04.2011
10.04.2011
VeTeV
-> Pavel P..: tak až jedny najdeš, tak mě je dej na kupičku - já už je mám zase v prdeli
13:07:06
10.04.2011
10.04.2011
VeTeV
-> Hurdis: musíš ale sehnat opravdu staré poctivé... i ta dnešní rubena stojí za vyližprdel - po sezóně v prdeli...