-> Pavel P..: UMáš to i olepené. Z patice VW/Audi je plus na druhou pojistku, ze stejné patice druhý vývod hnědý kabel kostra, repro L a P mají samostatné dvojlinky, anténa rovněž samostaně, pouze mezi vývodem 12+ a L a P je uložení pro pojistku, která je zcela určitě prasklá. 2,5A, menších rozměrů než klasická pojistka skříňky 742 (náhradní nemám, takže nemohu odzkoušet.
Ale při zapnutí radia při nastartovaném autě přístroje na vedení č. 2 reagují, takže proud do rádia jde. Vím, že Ti to na fotkách normálně svítilo, chodilo, takže dám jinou pojistku a musí to fungovat, pokud to poštěvačka nerozbila.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
19:24:08
13.03.2011
13.03.2011
Hurdis
19:15:00
13.03.2011
13.03.2011
Pavel P..
-> Hurdis: a je správně zapojeno?
19:11:13
13.03.2011
13.03.2011
Hurdis
-> Pavel P..: Něco půjčené od tajemníkovy sekretářky, část od šváry zelináře a zbytek vyvexlované za Kotvou od dvou mániček.
Ale stejně to pane vedoucí nehraje. Zcela určitě je v řiti pojistka rádia (nemám náhradní malou 2,5A keramiku), kterou stejně nepotřebuju, jelikož jsem si vyrobil přívodní + kabel s integrovanou spojkou na klasickou nožovou pojistku.
Budu shánět klasiku, jinak netuším zradu.
Ale stejně to pane vedoucí nehraje. Zcela určitě je v řiti pojistka rádia (nemám náhradní malou 2,5A keramiku), kterou stejně nepotřebuju, jelikož jsem si vyrobil přívodní + kabel s integrovanou spojkou na klasickou nožovou pojistku.
Budu shánět klasiku, jinak netuším zradu.
19:03:21
13.03.2011
13.03.2011
Pavel P..
Takové nóbl stereo.... a poslyš soudruhu, kdepak si na to vzal tuzexové bony?
17:25:05
12.03.2011
12.03.2011
Hurdis
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 05.03.11 17:52:26 napsal:
→ Hurdis: člověče ty zpátečky kostrou nebudou .. chce
to proměřit kabeláž, spínač na převodovce spíná +, kostra je vzádu
u světel společná s ostatníma žárovkama ..
Problém byl u všech zařízení, napojených na horní vývod z pojistky č.2. Tudíž hledat od zadních zpátečkových světel ke spínači na převodovce, boční větvi mezi spínačem a el.mag.ventilem na karburátoru a dopředu k budíkům do menší svorkovnice a od ní k pojistce.
Nakonec jsem to po zběžné kontrole koster vzal od zdroje a ejhle, závada z těch nejbanálnějších, vadná pojistka - přepálená tak blbě, že přerušené konce se stále dotýkali, takže vše fungovalo, ale blbě.
Nová pojistka po zařazení zpátečky také vyhořela, takže jsem zjistil příčinu závady v nově namontované chromové couvačce. Dám jinou a na tuhle se podívám.
→ Hurdis: člověče ty zpátečky kostrou nebudou .. chce
to proměřit kabeláž, spínač na převodovce spíná +, kostra je vzádu
u světel společná s ostatníma žárovkama ..
Problém byl u všech zařízení, napojených na horní vývod z pojistky č.2. Tudíž hledat od zadních zpátečkových světel ke spínači na převodovce, boční větvi mezi spínačem a el.mag.ventilem na karburátoru a dopředu k budíkům do menší svorkovnice a od ní k pojistce.
Nakonec jsem to po zběžné kontrole koster vzal od zdroje a ejhle, závada z těch nejbanálnějších, vadná pojistka - přepálená tak blbě, že přerušené konce se stále dotýkali, takže vše fungovalo, ale blbě.
Nová pojistka po zařazení zpátečky také vyhořela, takže jsem zjistil příčinu závady v nově namontované chromové couvačce. Dám jinou a na tuhle se podívám.
11:44:11
08.03.2011
08.03.2011
Hurdis
-> sep: Pravda, už mám img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/7461_2010-10-09_
14-07-10_83.jpg
Originály v základovce za dobrou cenu se dají čas od času sehnat, ale už mi za poslední půl roktřikrát utekly. 2x tady a jednou na aukru. Je to zajímavé zboží.
Originály v základovce za dobrou cenu se dají čas od času sehnat, ale už mi za poslední půl roktřikrát utekly. 2x tady a jednou na aukru. Je to zajímavé zboží.
07:31:58
08.03.2011
08.03.2011
Mantrabeach
-> sep: on už je má na skladě připravený na výměnu.
07:03:50
08.03.2011
08.03.2011
sep
-> Hurdis: :ony samozřejmě použít jdou ale třeba místní klempíři obecně nechtějí tyhle auta už dělat (což i chápu) a když už si člověk obouchá kolena a dotyčný svolí tak jakmile slyší Horka(autodemont) tak se mu chce ještě méně,je to zkrátka jen o práci navíc se spasováním atd,ale třeba u prahů už to je i o síle materiálu.Jestli jsem to dobře pochopil tak sháníš blatníky a čelo,tyhle věci ještě jdou docela dobře sehnat originál MB....
19:47:26
07.03.2011
07.03.2011
Hurdis
-> sep: Tak to je mi kamaráde jasné, pokud jde o přední eM blatníky, dla jsem si i práci s měřením. Rozdíl byl pouze v "krabacení" nebo neostrosti, či jak to popsat, vnitřních hran způsobených stářím forem a jejích otlučených a používáním obroušených dosedacích ploch a hran. Jinak jsem problém nenašel.
Pokud jde o užovku, tohle je moje první a asi poslední, tudíž do sundání originálů nemám s novými demonty srovnávací kousek, proto si nechám rád poradit a varovat.
A jelikož chci mít aspoň jednu škodovku pro radost (vztekání při opravách/úpravách 34 let starého málo jetého auta pomineme) a ježdění, rozhodně jí nerozeberu na hokusy-pokusy dříve, než příští zimu, popř. nebude-li letos hotov druhý kousek. (Mission impossible).
Sice jde jen o přední blatníky, čelo a drobné vyvaření (nepotvrzeno ale počítám s tím jako s klasikou) P-kapes a horních lemů podběhů, takže práce na víkend + druhý lak + třetí ustrojení, ale tolik času v sezóně s rodinou, prací, stavbou a dalším neřádstvem stěží rozložím do celého roku.
Takže jedno po druhém.
Bláznů s více škodovkami je zde plno, ale mnohaletá zkušenost mne utvrdila pouze v jednom. - Na kvalitní úrovni je stíhá pouze podnikatel v autodílech/servisech/prod eji.
Ostatní na letité etapy a většina asi na smlouvu se stvořitelem o nesmrtelnosti a věčném splácení dluhu.
Jedno auto kvalitně = drahý koníček, dvě auta kvalitně = velmi drahé a dlouhé šílenství, více = psychická porucha osobnosti.
Toto zjištění mne stálo velmi, velmi mnoho peněz nazbyt.
Každopádně díky za radu, omluva za sloh (asi to nejde stručně) a další postřehy budu jen a jen vítat. Rada od kolegy Tvého kalibru je vždy vyvážena zlatem.
Pokud jde o užovku, tohle je moje první a asi poslední, tudíž do sundání originálů nemám s novými demonty srovnávací kousek, proto si nechám rád poradit a varovat.
A jelikož chci mít aspoň jednu škodovku pro radost (vztekání při opravách/úpravách 34 let starého málo jetého auta pomineme) a ježdění, rozhodně jí nerozeberu na hokusy-pokusy dříve, než příští zimu, popř. nebude-li letos hotov druhý kousek. (Mission impossible).
Sice jde jen o přední blatníky, čelo a drobné vyvaření (nepotvrzeno ale počítám s tím jako s klasikou) P-kapes a horních lemů podběhů, takže práce na víkend + druhý lak + třetí ustrojení, ale tolik času v sezóně s rodinou, prací, stavbou a dalším neřádstvem stěží rozložím do celého roku.
Takže jedno po druhém.
Bláznů s více škodovkami je zde plno, ale mnohaletá zkušenost mne utvrdila pouze v jednom. - Na kvalitní úrovni je stíhá pouze podnikatel v autodílech/servisech/prod eji.
Ostatní na letité etapy a většina asi na smlouvu se stvořitelem o nesmrtelnosti a věčném splácení dluhu.
Jedno auto kvalitně = drahý koníček, dvě auta kvalitně = velmi drahé a dlouhé šílenství, více = psychická porucha osobnosti.
Toto zjištění mne stálo velmi, velmi mnoho peněz nazbyt.
Každopádně díky za radu, omluva za sloh (asi to nejde stručně) a další postřehy budu jen a jen vítat. Rada od kolegy Tvého kalibru je vždy vyvážena zlatem.
18:55:54
07.03.2011
07.03.2011
sep
-> Hurdis: :demont sice cvaka na origo matricich ale koupenych uz jako vyrazene plus na nich nasekal dalsich x tisich kusu a posledni rok dva je to na presnosti dost znat....
18:47:02
07.03.2011
07.03.2011
VeTeV
-> Hurdis: demont mel dost vylitany formy- takze to litalo sem tam
20:47:33
06.03.2011
06.03.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: no tak já nic nějak nepasoval,mě to dělali kamarádi a měli s tím dost problémy a to na žlutce mám ty spodky na blatníky origo
17:58:47
06.03.2011
06.03.2011
Hurdis
-> Mantrabeach: Měl jsi s demontem z originálních forem při pasování potíže?
12:48:39
06.03.2011
06.03.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: moc bych to předem nelakoval protože nevíš jak to bude pasovat při dnešní výrobě.aby se to pak nemuselo upravovat
17:52:26
05.03.2011
05.03.2011
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Hurdis: člověče ty zpátečky kostrou nebudou .. chce to proměřit kabeláž, spínač na převodovce spíná +, kostra je vzádu u světel společná s ostatníma žárovkama ..
17:36:22
05.03.2011
05.03.2011
Hurdis
-> Mantrabeach: Zatím to pozdržíme, teď potečou finance do Rapida, ale díky tomu třeba rovnou připravím novou plechařinu na předek do laku.
17:34:16
05.03.2011
05.03.2011
Hurdis
Dnes třetí zimní probuzení, vyhlídková jízda po městě se zastávkou na vysavači.
Promazány stěrače, vyměněno zpětné zrcátko, namontován otáčkoměr a zadní chromová couvačka.
Ta prozatím bez zapojení, nemám vyřešen problém se zpětnými světlomety.
Zpětná světla nesvítí, spínač na převodovce funguje, jelikož při zařazení zpátečky spadnou ručičky teploměru a palivoměru pod nulu. Předpokládám problém s kostrou, ale zatím jsem nenašel.
Promazány stěrače, vyměněno zpětné zrcátko, namontován otáčkoměr a zadní chromová couvačka.
Ta prozatím bez zapojení, nemám vyřešen problém se zpětnými světlomety.
Zpětná světla nesvítí, spínač na převodovce funguje, jelikož při zařazení zpátečky spadnou ručičky teploměru a palivoměru pod nulu. Předpokládám problém s kostrou, ale zatím jsem nenašel.
10:49:19
19.02.2011
19.02.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: a jak vyvařování?bude?