skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
19:02:09
08.11.2010
08.11.2010
Hurdis
-> Mantrabeach: Líbila se. Povídal že to vypadá jako když dědek vyjel na dušičky. Kdybych měl citovat tak zaznělo, že je to nechutně zdravý a že lepší než ta jeho. Na sedačkách jsme se taky shodli.
20:15:27
07.11.2010
07.11.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: tak co na to Pavel?
16:24:16
07.11.2010
07.11.2010
Hurdis
Olejová záhada vyřešena, při opravě brzdy praskla manžeta. Obě byly tak neskutečně zpuchřelé, že jsem je dnes rozcupoval a strhal z nohavic dvěma prsty.
Už jsou nové, ovládání sytiče také vyměněno a zprovozněno.
Otestována nejvyšší dosažitelná rychlost, tachometrových 138-140 to jede. Pěkně, čistou stopou bez pazvuků, se zdravým řevem za zády.
Už jsou nové, ovládání sytiče také vyměněno a zprovozněno.
Otestována nejvyšší dosažitelná rychlost, tachometrových 138-140 to jede. Pěkně, čistou stopou bez pazvuků, se zdravým řevem za zády.
11:03:14
07.11.2010
07.11.2010
Max
krásnou ouža :-)
17:52:19
06.11.2010
06.11.2010
Hurdis
-> MOLSO: -> afro100: OK, díky za potvrzení teorie. Když zbude čas, kouknu na to. Jinak si to nechám jako překvapení do složky "X-files" na budoucí výměnu válečku, chci dávat nový, zásoba je veliká, ale vždy se mi vymstí heslo: Když to není rozbité, a funguje to, tak na to nešahej!
17:49:38
06.11.2010
06.11.2010
afro100
-> MOLSO: ale ja som podal v jednom prispevku kompletne informacie
17:48:50
06.11.2010
06.11.2010
MOLSO
-> Hurdis: presne tak
-> afro100: bol som rychlejší
-> afro100: bol som rychlejší
17:47:50
06.11.2010
06.11.2010
Hurdis
-> MOLSO: Označit zub, pootáčet motorem a počítat zda jich bude 38 nebo 40?
17:47:31
06.11.2010
06.11.2010
afro100
-> Hurdis: Pocitaniu zubov sa nevyhnes, ale da sa to zistit dierou po odmontovanom spojkovom valecku. Netreba rozoberat prevodovku ani ju tahat z auta. Oznacis si, trebars centrofixou, zub a potom pocitas a otacas ... na hruske je aj u 4,44 aj u 4,22 9 zubov, z coho logicky vyplyva, ze je rozdielny pocet zubov len na kole staleho prevodu, 4,44 ma 40 zubov a 4,22 ma 38 zubov
17:44:04
06.11.2010
06.11.2010
MOLSO
-> Hurdis: opočítať zuby možeš iba po demontáži spojkového valčeka
17:38:26
06.11.2010
06.11.2010
Hurdis
Ještě chlapci dotázek pro znalce, když už budu očuchávat převodovku, lze nějakým způsobem zjistit typ SP bez demontáže a počítání zubů? Asi těžko, že?
Je totiž teoreticky možné že by tam mohla být první převodovka do užovek z prvního roku výroby do celozávodní dovolené AZNP 08/77, tj. SP 4.44.
Původní doklady od auta proletěly komínem, tak mám v duplikátu r.v. 1.1.1977, ale v kopii starých dokladů je datum razítka TP se shodou typu dle testace říjen 1977, tzn. že auto nebylo daleko od použití starých zásob při změně modelu.
Navíc jízdní vlastnosti mi ke vzpomínkám na ježdění se 4Q 4.22 úplně nepasují.
Je totiž teoreticky možné že by tam mohla být první převodovka do užovek z prvního roku výroby do celozávodní dovolené AZNP 08/77, tj. SP 4.44.
Původní doklady od auta proletěly komínem, tak mám v duplikátu r.v. 1.1.1977, ale v kopii starých dokladů je datum razítka TP se shodou typu dle testace říjen 1977, tzn. že auto nebylo daleko od použití starých zásob při změně modelu.
Navíc jízdní vlastnosti mi ke vzpomínkám na ježdění se 4Q 4.22 úplně nepasují.
16:13:35
06.11.2010
06.11.2010
Hurdis
-> Kaprof: Taky ď. Chtěl bych co nejvíce much vychytat před definitivním zazimováním, i když to znamená obětovat těch pár mizerných volných hodin v měsíci.
Zítra bych chtěl zajet do dílny na jámu vyměnit manžety a zjistit, kudy utíká převodový olej.
Dělá to jen po delší jízdě při ohřátí na důkladnou provozní teplotu. Po jízdě vykape pár olejových slin a při stání už OK.
Měl jsem strach z gufera na mrkvi, ale olej stéká po LZ manžetě u bočního víka převodovky, tam by se od příruby motoru těžko dostal.
Navíc se závada vyskytla až po opravě brzdy na LZ kole, kdy se trošku brutálně muselo vytlouci prasátko a asi se rozhýbala nohavice.
No uvidíme.
Zítra bych chtěl zajet do dílny na jámu vyměnit manžety a zjistit, kudy utíká převodový olej.
Dělá to jen po delší jízdě při ohřátí na důkladnou provozní teplotu. Po jízdě vykape pár olejových slin a při stání už OK.
Měl jsem strach z gufera na mrkvi, ale olej stéká po LZ manžetě u bočního víka převodovky, tam by se od příruby motoru těžko dostal.
Navíc se závada vyskytla až po opravě brzdy na LZ kole, kdy se trošku brutálně muselo vytlouci prasátko a asi se rozhýbala nohavice.
No uvidíme.
16:07:47
06.11.2010
06.11.2010
Hurdis
-> mark: Díky. Ona ta bílá barva je na fotkách milosrdná, skrývá nedostatky. Třeba takový lehounce nabouraný PP blatník, ačkoliv je tady několikrát na obrázku není skoro vidět. Na druhou stranu, kdo se nedívá důkladně ( a je neškodovák) spoustu drobných vad na kráse způsobených za 33 let ani neobjeví.
16:01:11
06.11.2010
06.11.2010
Kaprof-Pisařík
-> Hurdis: Sluší jí to Závist ta moje svinucha červená se dočká asi až na jaře Snad jen lakovaní apoll není nic pro mě:o)
20:25:43
05.11.2010
05.11.2010
mark - zrušená registrace
-> Hurdis: máš ji moc hezkou půjde do oblibených. jen tak dál.
17:11:03
05.11.2010
05.11.2010
Hurdis
Dokončena transakce na dálku, aneb široko-úzká výpomoc.
Vyměnil jsem přebytečnou sadu nových eM plácaček za nový pár na oužu.
Vyměnil jsem přebytečnou sadu nových eM plácaček za nový pár na oužu.
11:45:51
02.11.2010
02.11.2010
Hurdis
-> haso: Zatím jen přípravkem na ruční čištění koberců, aby mohly vůbec do auta. Je to mnohonásobně lepší stav, ale k úplnému vyčištění je to ještě daleko.
12:53:26
01.11.2010
01.11.2010
haso
-> Hurdis: hezky hezky, cim si tie sedacky cistil?
10:27:31
01.11.2010
01.11.2010
peter13789
-> Hurdis: je nádherná