skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
16:50:17
31.10.2010
31.10.2010
Pepčas
Díky za info
13:12:18
31.10.2010
31.10.2010
maca
-> Hurdis: díky za info
12:47:09
31.10.2010
31.10.2010
Hurdis
-> Timil: Děkuji, na tu tvou bílou krásku jsem si taky dal oko velkého bratra. Moc pěkná.
Koukám Dymokury, to bych Tě někdy mohl potkat, pokud jezdíš škodou i jinak než svátečně. Od Městce kolem Dymokur na Kopidlo jezdím od března 2010 denně, někdy i 2x, a do Vánoc asi ještě budu, vloni jsem jezdil přes Dymokury občas přímo na rekonstrukci rybníka u Loučně.
Koukám Dymokury, to bych Tě někdy mohl potkat, pokud jezdíš škodou i jinak než svátečně. Od Městce kolem Dymokur na Kopidlo jezdím od března 2010 denně, někdy i 2x, a do Vánoc asi ještě budu, vloni jsem jezdil přes Dymokury občas přímo na rekonstrukci rybníka u Loučně.
12:33:11
31.10.2010
31.10.2010
Timil - zrušená registrace
hezky ty posledni fotky ;)
a hned do oblibenych ;)
a hned do oblibenych ;)
12:30:19
31.10.2010
31.10.2010
Hurdis
-> Pepčas: -> maca: Už jsem na to tady detailně odpovídal v kartě svého eRka, kterou už jsem smazal, takže musím znovu .
Berte to jako polotovar. Spousta vlastního spojovacího materiálu řádně dimenzovaného, "L" profily, svářečka, vrtačka, cca 300 - 400 nýtů 6, 8, tabule pozink.plechu hlavně na hřeben, samořezy 6, 10 s gumovým těsněním, 3 kg kvalitní základové a 3 kg kvalitní vrchní barvy nutné. Dále třeba cca 8-10 ocelových kotev, pokud nebudete kvůli úředníkům dělat podlahu a základ. V tom případě skrývka zeminy, ideálně drenáží obtok zemní vlhkosti, hutněný štěrkový polštář ze dvou frakcí na podkladu z geotextilie.
Jinak vám to brzy spadne a shnije.
Je to polský šunt, ať už je koupen přes jakéhokoliv prodejce v ČR, vyrábí se ve stejné hale v PL. Ale když se vypiplá, po pár víkendech je to laciná a schopná stavbička.
Co se týče ceny, základ mě před rokem v zimní slevě stál 13000 vč. dopravy z PL. Teď jsem koukal je to dnes asi kolem 17 000.
Já k tomu měl náklady spojené s výše uvedeným, + jsem dělal novou bránu, vjezd, parkoviště pro druhé auto před garáží, opěrnou zeď a chodníček + okapy. Takže celkem suma sumárum hrubý odhad hodnota 40 000, díky možnostem autodopravy a hlavních materiálů gratis jsem se asi do 25 000 vešel.
Berte to jako polotovar. Spousta vlastního spojovacího materiálu řádně dimenzovaného, "L" profily, svářečka, vrtačka, cca 300 - 400 nýtů 6, 8, tabule pozink.plechu hlavně na hřeben, samořezy 6, 10 s gumovým těsněním, 3 kg kvalitní základové a 3 kg kvalitní vrchní barvy nutné. Dále třeba cca 8-10 ocelových kotev, pokud nebudete kvůli úředníkům dělat podlahu a základ. V tom případě skrývka zeminy, ideálně drenáží obtok zemní vlhkosti, hutněný štěrkový polštář ze dvou frakcí na podkladu z geotextilie.
Jinak vám to brzy spadne a shnije.
Je to polský šunt, ať už je koupen přes jakéhokoliv prodejce v ČR, vyrábí se ve stejné hale v PL. Ale když se vypiplá, po pár víkendech je to laciná a schopná stavbička.
Co se týče ceny, základ mě před rokem v zimní slevě stál 13000 vč. dopravy z PL. Teď jsem koukal je to dnes asi kolem 17 000.
Já k tomu měl náklady spojené s výše uvedeným, + jsem dělal novou bránu, vjezd, parkoviště pro druhé auto před garáží, opěrnou zeď a chodníček + okapy. Takže celkem suma sumárum hrubý odhad hodnota 40 000, díky možnostem autodopravy a hlavních materiálů gratis jsem se asi do 25 000 vešel.
12:19:37
31.10.2010
31.10.2010
Hurdis
Sice mne od včera sklátilo nachlazení, ale ranní původně krátké vyjížďce jsem nemohl odolat.
Takže Preventan, Ibalgin a čaj do termosky, starý vymlácený 3Mpix kompakt do kapsy a nakonec z toho bylo pěkných 75 kilometrů po vískách a lesích kolem města.
Díky novým sedačkám mám konečně po zlomených zádech a vejdu se pod volant.
Takže Preventan, Ibalgin a čaj do termosky, starý vymlácený 3Mpix kompakt do kapsy a nakonec z toho bylo pěkných 75 kilometrů po vískách a lesích kolem města.
Díky novým sedačkám mám konečně po zlomených zádech a vejdu se pod volant.
12:18:52
31.10.2010
31.10.2010
maca
-> Pepčas: mrkni na aukro,tam je mají....na jaře budu také jednu pořizovat pro nové auto
12:15:41
31.10.2010
31.10.2010
Pepčas
Koukám na tu tvoji plechovou garáž vydrží to něco taky o podobné uvažuju na kolik tě přišla jestli se můžu zeptat
22:47:56
24.10.2010
24.10.2010
rubigall
Pekná ide do obľúbených
19:51:58
24.10.2010
24.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: jo škoda,v sobotu bylo nádherně ale já byl v práci,taky sem se chtěl povozit.tak se povozím až příští víkend
19:47:39
24.10.2010
24.10.2010
Hurdis
-> Mantrabeach: Po včerejším navoskování na to ta plachta skoro nešla nasadit, jak to klouzalo.
Dneska jsem měl v plánu celodenní vyjížďku, ale počasí odradilo.
Dneska jsem měl v plánu celodenní vyjížďku, ale počasí odradilo.
19:43:54
24.10.2010
24.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: krása,taky už sem žlutou přikryl
21:09:45
21.10.2010
21.10.2010
Hurdis
-> Mantrabeach: Já to tady napíšu veřejně a pak tady budu pranýřován, že jsem to dohodil. To víš že jo. Ale ani bych se nedivil. Ideální možnost hbitého nákupu. Nic proti. Kdyby náhodou, tak bych o tom hned věděl. Máme společného kamaráda.
21:06:35
21.10.2010
21.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: kohopak myslíš?
20:28:53
21.10.2010
21.10.2010
Hurdis
-> Mantrabeach: Říkal, že tam chcete zítra jet.
Tohle jste si prokoučovali a buďte rádi. Za tyhle peníze to nepůjde ani náhodou.
Skoro bych i věřil, kde ty auta skončí, pokud to stihnul zmerčit ...
Tohle jste si prokoučovali a buďte rádi. Za tyhle peníze to nepůjde ani náhodou.
Skoro bych i věřil, kde ty auta skončí, pokud to stihnul zmerčit ...
20:23:15
21.10.2010
21.10.2010
Hurdis
-> mark: Tady by stačila leštička na 220V za 500 z OBI s froté a vlněným potahem a pastou. Ani by se nemuselo moc tlačit. Asi to tak vyřeším. I kdyby to přežila 1x-2x tak mi to bude vyhovovat.
20:21:05
21.10.2010
21.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: sere mě to ani nevíš jak,a to jsme byli s pavlem i dohodnutý
20:19:49
21.10.2010
21.10.2010
mark - zrušená registrace
-> Hurdis: tak toto leštěni jsem dělal na svojí bílé(23let starý lak) a po dvou odpolednech je výsledek suprovní. ale je to makačka.
20:19:20
21.10.2010
21.10.2010
Hurdis
-> Mantrabeach: Já vím, právě proto.
20:18:44
21.10.2010
21.10.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: no pozor prej obě auta za 15 takže paráda,podmínka že obě jdou najednou,jak říkám,jednat hned,prej tam byli nějaký mlaďáci