
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Proč Popelka? Popelka byla taky nějvětší socka a co se co se z ní nakonec vyklubalo.
Jedná se o model, který jsem už velmi dlouho sháněl a sice 105S. Auto je vyrobeno 6/1983, proto mi udivují kulatá světla a 14 kola, myslel jsem, že tato inovace se týkala i modelu S. Je to, bohužel už dost mladé, ale na druhou stranu, auta s plochou kapotou mám už dvě, takže mi to nervy nedrásá.
Auto vypadá opravdu hnusně na pohled. Někdo ho pravděpodobně vytáhl před lety ze stodoly a UV-záření a povětrnost udělaly své. Bohužel lak už je ve stavu, kdy to zachránit nepůjde a proto se bude lakovat, barva bude jiná. Přesto je kastle v neskutečně zachovalém stavu. Je opravdu poctivě vystříkaná a auto pravděpodobně nepoznalo sůl. Pravý bok je odřený a pp blatník má lehounkou lišku v lemu. Je zničená klapačka vpředu a zadní kapotu a torpédo polil nějaký debil žíravinou. Jinak náprava bez vůlí, podlaha o.k.. Startuje blbě vinou starého benzínu a i seřízením. Nicméně motor má dobrý zvuk. Původně jsem nevěřil údaji na tachometru, ale po důkladné rekogniskaci jsem tomu věřit začal. Celý interier je netknutý, nepotrhaný, gumy na podlaze celé, neošoupané, tapece nezkroucené a hlavně s poutky. Sedačky nesklápěcí a také neponičené a neprosezené.
Auto zůstane v originále, pouze se přelakuje a v plánu je úprava do užitkové verze (Ani SP, VB, nebo PO)
12.1.13 - Tak tle TP na auto patří 13" a ne 14", co tam jsou. Jak to dopadne v reálu, ještě nevím
Interiér je čalouněn černo-bílou látkou bez opěrek, ovšem dvířka kastlíku a vnitřní kliky dveří jsou už eMkové
21.1.13 - Dozvěděl jsem se, že někdo z předchozích majitelů projebal malej TP. Takže opruz na DI a doufat, že mi na smlouvu dají alespoň potvrzení na evidenčku. Pač v odhlášce je předminulej majitel. To bude fakt paráda. To jsem zítra chtěl jet na STK.
12.3.13 - Umyto, opraveno, očištěno, našlechtěno, vyspravená podlaha a STK je naše!
4.3.13 - Vybrány nejlepší gumy a obuty na nově nakomaxitované disky.
1.4.13 - Protaženo myčkou, vyčištěny kontakty a jezdíme. Už jsem to nevydržel.
6.4.13 - Vyměněn olej a opraveny brzdy.
5-28.6 - Proběhla první etapa renovace
5.9.13 - Auto už po první fázi přerodu jezdí. Teď jen dostříkat nápisy a nastrojit rekvizity a muže do světa
21.12.13 - Zvenu máme hotovo, zevnitř jen pár detailů.
17.12.14 - Přestavba na model 78 téměř hotová.
19.12.14 - Zapůjčení na příští sezónu do leteckého muzea v Olomouci.
20.7.15 - Návrat ze zapůjčky, kvůli zrušení muzea.
Auto je služební vozidlo řízení letového provozu na letišti Praha Ruzyně. Někdy též zvané Follow Me (následuj mě) Je to auto, které vodí letadla (jejichž piloti neznají letiště) z přistávací dráhy na parkovací místo a naopak.
A proč vlastně? No, protože jsem auto, které kdysi takhle sloužilo, měl. Akorát že u něj už byla změna defacto nevratná a bylo by to opravdu velmi komplikované, protože už bylo přestavěné na M, zapsán motor 136, širší gumy atd. (mimochodem je to Myšička, v sekci eMka :-) ) Tohle žluté sice nevypadalo vábně, ale bylo to přesně to, co jsem potřeboval.
Jedná se o model, který jsem už velmi dlouho sháněl a sice 105S. Auto je vyrobeno 6/1983, proto mi udivují kulatá světla a 14 kola, myslel jsem, že tato inovace se týkala i modelu S. Je to, bohužel už dost mladé, ale na druhou stranu, auta s plochou kapotou mám už dvě, takže mi to nervy nedrásá.
Auto vypadá opravdu hnusně na pohled. Někdo ho pravděpodobně vytáhl před lety ze stodoly a UV-záření a povětrnost udělaly své. Bohužel lak už je ve stavu, kdy to zachránit nepůjde a proto se bude lakovat, barva bude jiná. Přesto je kastle v neskutečně zachovalém stavu. Je opravdu poctivě vystříkaná a auto pravděpodobně nepoznalo sůl. Pravý bok je odřený a pp blatník má lehounkou lišku v lemu. Je zničená klapačka vpředu a zadní kapotu a torpédo polil nějaký debil žíravinou. Jinak náprava bez vůlí, podlaha o.k.. Startuje blbě vinou starého benzínu a i seřízením. Nicméně motor má dobrý zvuk. Původně jsem nevěřil údaji na tachometru, ale po důkladné rekogniskaci jsem tomu věřit začal. Celý interier je netknutý, nepotrhaný, gumy na podlaze celé, neošoupané, tapece nezkroucené a hlavně s poutky. Sedačky nesklápěcí a také neponičené a neprosezené.
Auto zůstane v originále, pouze se přelakuje a v plánu je úprava do užitkové verze (Ani SP, VB, nebo PO)
12.1.13 - Tak tle TP na auto patří 13" a ne 14", co tam jsou. Jak to dopadne v reálu, ještě nevím
Interiér je čalouněn černo-bílou látkou bez opěrek, ovšem dvířka kastlíku a vnitřní kliky dveří jsou už eMkové
21.1.13 - Dozvěděl jsem se, že někdo z předchozích majitelů projebal malej TP. Takže opruz na DI a doufat, že mi na smlouvu dají alespoň potvrzení na evidenčku. Pač v odhlášce je předminulej majitel. To bude fakt paráda. To jsem zítra chtěl jet na STK.
12.3.13 - Umyto, opraveno, očištěno, našlechtěno, vyspravená podlaha a STK je naše!
4.3.13 - Vybrány nejlepší gumy a obuty na nově nakomaxitované disky.
1.4.13 - Protaženo myčkou, vyčištěny kontakty a jezdíme. Už jsem to nevydržel.
6.4.13 - Vyměněn olej a opraveny brzdy.
5-28.6 - Proběhla první etapa renovace
5.9.13 - Auto už po první fázi přerodu jezdí. Teď jen dostříkat nápisy a nastrojit rekvizity a muže do světa
21.12.13 - Zvenu máme hotovo, zevnitř jen pár detailů.
17.12.14 - Přestavba na model 78 téměř hotová.
19.12.14 - Zapůjčení na příští sezónu do leteckého muzea v Olomouci.
20.7.15 - Návrat ze zapůjčky, kvůli zrušení muzea.
Auto je služební vozidlo řízení letového provozu na letišti Praha Ruzyně. Někdy též zvané Follow Me (následuj mě) Je to auto, které vodí letadla (jejichž piloti neznají letiště) z přistávací dráhy na parkovací místo a naopak.
A proč vlastně? No, protože jsem auto, které kdysi takhle sloužilo, měl. Akorát že u něj už byla změna defacto nevratná a bylo by to opravdu velmi komplikované, protože už bylo přestavěné na M, zapsán motor 136, širší gumy atd. (mimochodem je to Myšička, v sekci eMka :-) ) Tohle žluté sice nevypadalo vábně, ale bylo to přesně to, co jsem potřeboval.
Burák/Myšička MK III - komentáře:
-> oppik: Potřebuješ pro komunikaci s řízením letového provozu a s piloty letadel 

-> Burák: kam budeš vysílat?
-> Burák:
To víš, to jsou ty důkladný inovace 




No a taky sametky, zamky kapoty, volant, dvirka kastliku, zamykaci cudle, vnitrni a vnejsi kliky, tu masku, filtrbox. Tve, to auto jeroste uplne jiny
akorát nevim, esi znak nebudu muset cornout z okrovky a taky tvrdej volant nevim, zda mam 


No vida
Ta kapota se spojlerem mi tam na ,,Hradčanském minisrazu" trochu neseděla. Ale jako 78"ka to vypadá supr!!! Tak teď by to ještě chtělo vyměnit kliky a dveří a znak v masce




-> Kocvin: Jojo, dle papírů je to model 78. By člověk neřekl, kolik věcí ke tam jinak
S chromy a hladkou kapotou to vypadá moc hezky :)
super je to
paráda 

-> Enggik: to je auto ČSA, ty měly bílý s pruhama, to by taky nebyla špatná kamufláž. Akorát byly bez majáku a bez vybavenî.
Fotky zkreslujou, ale na tý naší (resp auto Havlíkových rodičů) byla tahle červená pod tou šedou.
Ještě mám v plánu udělat něco z okrové, ale uvidíme
Fotky zkreslujou, ale na tý naší (resp auto Havlíkových rodičů) byla tahle červená pod tou šedou.
Ještě mám v plánu udělat něco z okrové, ale uvidíme

-> Burák: Tyjo, ty fotky jsou dobrý
Já znám teda ještě jednu (ty nejspíš asi taky) a tam je s plastovým zrcátkem a na 13" kolech. Na tý první ta barva teda spíš vypadá jek hnědá, ale to může zkreslovat. Ale zaujel mne ten bílej eMan v povzdálí 



parada, konecne nieco originalne a povodne, klobuk dole 

-> Enggik: děkuji, měla by asi mít i černý nárazníky, ale já naměl to srdce to na to auto dát. Má to trochu hlubší význam, viz popisek auta, poslední odstavec
Právě, že VB má každej
-> andyrs: Ano, je to podle originálu. Existuje pár fotek, ale fakt pár.
bylo to několik desítek hodin u internetu, pár náhod a tak
něco sem dám

Právě, že VB má každej
-> andyrs: Ano, je to podle originálu. Existuje pár fotek, ale fakt pár.


-> Burák:
Konečně něco jinýho, než zástupy VB vozidel. Supr nápad, a pokud vím, tak u tebe to mělo i nějakej bližší důvod proč zrovna tahle verze?
Neměla by mít plastový zrcátko?


Neměla by mít plastový zrcátko?

Pekná práca
to je stavané presne podľa originálu tej doby? Je aj nejaké dobové foto?

až na ten nesmysl na střeše ja moc pěkně udělaná

Nádhera , výborná úprava. Tu mojí v příštím roce čeká taktéž malá změna zevnějšku ;)
Pánové děkuju a zároveň přidávám poslední fotky. Reirkarnace dokončena
Parádní auto, aneb proměna z Popelky na Leštěnku se povedla :-)
