skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   Škoda Rapid 130 H a 130LR/H
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [26]:
Text:
Nikdy by mě nenapadlo, že osobně uvidím tyhle auta osobně, ale neuvěřitelné se stalo skutečným :-) Po návštěve firmy Obermann Racing v Německu jsme měli tu čest, seznámit se s původními vozy konstruovanými pro vytrvalostní závody na okruhu, zejména pak na velice populární 24h Nürburgring.Nejprve nám ukázali jediný vyrobený kus Škody Rapid 130 H, který se zachoval v pojízdném stavu a od roku 1992 čekal v garáži až se na něj přijedeme podívat. V průběhu jeho závodní kariéry došlo k mnoha úpravám zlepšujích jeho výkon a jízdní vlastnosti, jen v rychlosti ty nejzásadnější... Karburátory Weber byly nahrazeny závodním vstřikováním Weber, došlo ke změně tvaru zadního křídla pro zvýšení přítlaku a bohužel ke změně továrních barev na černou :-) Po těchto upravách Rapid dosahoval rychlosti přes 250km/h :-)
Po dlouhém povídání o spolupráci se Škodovkou, přišla reč na osud jejich dalších závodních aut. Pan Obermann se usmál a se slovy "Já jsem nikdy nic nevyhodil" nám otevřel dveře na půdu a půjčil baterku. Chvilku nám trvalo než jsme se v těch hromadách věcí zorientovali ale pak jsme už jen nevěřícně zírali. V jednom rohu stály pod hromadou kapot, sedaček a dalších předmětů dvě Škody 130LR a proti nim byl zarovnaný okruhový Favorit.
Jako první stála 130LR v továrních barvách ale bez motoru, náprav a s civilním interierem. Později nám bylo vysvětleno že jí používali na najíždění trati, které bylo zakázano se závodním autem, takže odstranili rám a namontovali civilní sedačky :-)
Druhá 130LR je ještě zajímavější, jedná se o okruhový speciál skupiny H se zapuštěnou přední nápravou a rozšířenými laminátovými blatniky. V autě je origiální rám od firmy HEIGO, který byl ale vyrobený na zakázku pro tento konkrétní atomobil. Rám je prodloužený do motorového prostoru a do předního kufru. I na tomto voze doslo k přestříkání továrních barev do atraktivnějšího západoněmeckého designu, ale stejně jako u Rapida jsou pod odlupujícím se lakem vidět původní barvy. Bohužel na tomto voze došlo k havárii a je nepojízdný a také zcela odstrojený. Nejedná se však o žádnou tragedii a zkušenný klepmpíř si s tím zcela jistě poradí.
Poslední zaskladněný kousek Favorit je bohužel také poškozen. V průběhu závodu došlo k požáru motoru, jeho zadření a naslednému roztržení šestistupnové převodovky. Požár se podařilo uhasit, takže to naštesí odnesl pouze jeden podběh.
Po prohlédnutí těchto aut jsme byli ujištěni o tom, že opravdu nevyhodili nikdy nic a ukázali nám plný sklad motorů, náprav, převodovek, chladičů a prostě všeho co z těch aut bylo vymontováno :-)
Slovo dalo slovo a po cca 14 dnech došlo k vyklizení půdy a skladu, auta byla naložena na kamion a odeslána k nám na dílnu www.renovace-veteranu.cz, kde proběhne důkladná renovace do původního stavu :-) Bohužel to bude ještě chvíli trvat, ale až ta chvíle přijde tak jim založíme (pokud nám to admin nezakáže) karty a doplníme více obrázků. Do té doby alespoň malá fotoreportáž z nakládaní.
P.S. já tenhle kamion potkat někde na dálnici tak mě asi trefí.. budu si myslet že jsem se zbláznil a z největší pravděpodobností do něčeho nabourám :-)
info:
Správce článku: jourinZaloženo: 30.11.12 14:07 Poslední změna: 18.12.12 15:37
Škoda Rapid 130 H a 130LR/H - komentáře:
14:04:24
12.09.2014
12.09.2014

castrol
			
				
			
		
		
-> havlik: taky tak ,hlavne ze je auto zachranene
	08:27:09
12.09.2014
12.09.2014

jourin
			
				
			
		
		
-> m8rinek:  
 
 
 
 
 
  Priste si te vezmu na nakupy, budes vyjednavat cenu 
 
 
	
 
 
 
 
 
  Priste si te vezmu na nakupy, budes vyjednavat cenu 
 
 
08:15:46
12.09.2014
12.09.2014

m8rinek
			
				
			
		
		
-> Velkej: Obermann se toho zbavil za cenu šrotu a domů to Jourinoj přivezl známej jako neofiko vytěžovák za flašku.
	08:11:04
12.09.2014
12.09.2014

havlik
			
				
			
		
		
-> Velkej: třeba mě to vůbec nezajímá
	
07:19:13
12.09.2014
12.09.2014

Velkej
			
				
			
		
		
Hlavně by tu asi všechny zajímalo,co ta sranda stála. Jak auta,tak doporava. ???
	22:40:15
04.01.2013
04.01.2013

RON
			
				
			
		
		
Neskutečný, sjel jsem to tady celý, včetně fotek, na jeden nádech! Nádhera už teď, natož po repasi u Vás! 
	
22:06:05
18.12.2012
18.12.2012

P@wlos
			
				
			
		
		

18:57:03
15.12.2012
15.12.2012

jourin
			
				
			
		
		
Fotky Favorita byt mohou, ale az na jare :-) Jako prvni nastoupuje do lecebneho procesu 130LR/H :-) Favorit je zaskladnen na miste kam asi drive nez na jare nepojedeme :)
	14:53:02
15.12.2012
15.12.2012

ecek
			
				
			
		
		
dakar.cz - taky me zajima ten favorit a za fotky bych byl velmi rád :D
	20:11:20
13.12.2012
13.12.2012

dakar.cz
			
				
			
		
		
-> jourin: Jasně že Favorit je škodovka. Ale víš jak jsem to myslel :-) Všichni tu řeší jestli má byt Rapid černý,růžový nebo jaký,ale o Favoritu ani zmíňka. Ale jako v pohodě,myslím to ze srandy 
 Jinak teda gratuluju k takovému úlovku.
	
 Jinak teda gratuluju k takovému úlovku.00:19:51
13.12.2012
13.12.2012

jourin
			
				
			
		
		
-> dakar.cz:  Nejaky dobovy fotky mame, ale nevime ktery favorit to je, jezdili jich nekolik.. budeme to muset nejak vybádat :-))
Jinak Favorit neni Škodovka? :)
	Jinak Favorit neni Škodovka? :)
21:56:13
12.12.2012
12.12.2012

dakar.cz
			
				
			
		
		
Nějaké dobové fotky toho Favorita nemáte? Furt jen škodovky,škodovky 
 
	
 
20:37:35
10.12.2012
10.12.2012

michal.tuareg
			
				
			
		
		
Velká paráda a cenný dobový material.
	
11:40:47
06.12.2012
06.12.2012

jarda.u1
			
				
			
		
		
-> jourin: slint 
	
21:05:28
05.12.2012
05.12.2012

Čokin
			
				
			
		
		
Bože dej ať takových skrýší je ještě aspoň 100  ...............
	
13:13:39
03.12.2012
03.12.2012

T
			
				
			
		
		
nějaké info o podvozku a motoru toho rapla je? 
	
19:30:28
02.12.2012
02.12.2012

favo110lrs
			
				
			
		
		
bezva!!!
	19:17:19
02.12.2012
02.12.2012

T
			
				
			
		
		
-> jourin:  :  co na to říct, jste super banda lidí na správnym místě 
 
	
 
17:22:58
02.12.2012
02.12.2012

majop3k
			
				
			
		
		
-> jourin:  Parada!!! stale si to vravim ked otvorim tento clanok
. K tym tovarnym farbam u LR/H som chcel povedat len tolko ze vsetky pseudo H-cka(tym ich nechcem nijako zneuctit) co jazdia teraz a maju akoze tovarne sfarbenie tak ho maju prevziate z rallyovej verzie tzn. maju zadny spojler(kridlo) z boku cele cervene. Ale tato origo mala cez zadny spojler  cerveny ale aj modry pas. Nejak takto:
majop3k.rajce.idnes.cz/13 0lr
	
. K tym tovarnym farbam u LR/H som chcel povedat len tolko ze vsetky pseudo H-cka(tym ich nechcem nijako zneuctit) co jazdia teraz a maju akoze tovarne sfarbenie tak ho maju prevziate z rallyovej verzie tzn. maju zadny spojler(kridlo) z boku cele cervene. Ale tato origo mala cez zadny spojler  cerveny ale aj modry pas. Nejak takto:majop3k.rajce.idnes.cz/13 0lr

























