skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130 H a 130LR/H
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [26]:
Text:
Nikdy by mě nenapadlo, že osobně uvidím tyhle auta osobně, ale neuvěřitelné se stalo skutečným :-) Po návštěve firmy Obermann Racing v Německu jsme měli tu čest, seznámit se s původními vozy konstruovanými pro vytrvalostní závody na okruhu, zejména pak na velice populární 24h Nürburgring.Nejprve nám ukázali jediný vyrobený kus Škody Rapid 130 H, který se zachoval v pojízdném stavu a od roku 1992 čekal v garáži až se na něj přijedeme podívat. V průběhu jeho závodní kariéry došlo k mnoha úpravám zlepšujích jeho výkon a jízdní vlastnosti, jen v rychlosti ty nejzásadnější... Karburátory Weber byly nahrazeny závodním vstřikováním Weber, došlo ke změně tvaru zadního křídla pro zvýšení přítlaku a bohužel ke změně továrních barev na černou :-) Po těchto upravách Rapid dosahoval rychlosti přes 250km/h :-)
Po dlouhém povídání o spolupráci se Škodovkou, přišla reč na osud jejich dalších závodních aut. Pan Obermann se usmál a se slovy "Já jsem nikdy nic nevyhodil" nám otevřel dveře na půdu a půjčil baterku. Chvilku nám trvalo než jsme se v těch hromadách věcí zorientovali ale pak jsme už jen nevěřícně zírali. V jednom rohu stály pod hromadou kapot, sedaček a dalších předmětů dvě Škody 130LR a proti nim byl zarovnaný okruhový Favorit.
Jako první stála 130LR v továrních barvách ale bez motoru, náprav a s civilním interierem. Později nám bylo vysvětleno že jí používali na najíždění trati, které bylo zakázano se závodním autem, takže odstranili rám a namontovali civilní sedačky :-)
Druhá 130LR je ještě zajímavější, jedná se o okruhový speciál skupiny H se zapuštěnou přední nápravou a rozšířenými laminátovými blatniky. V autě je origiální rám od firmy HEIGO, který byl ale vyrobený na zakázku pro tento konkrétní atomobil. Rám je prodloužený do motorového prostoru a do předního kufru. I na tomto voze doslo k přestříkání továrních barev do atraktivnějšího západoněmeckého designu, ale stejně jako u Rapida jsou pod odlupujícím se lakem vidět původní barvy. Bohužel na tomto voze došlo k havárii a je nepojízdný a také zcela odstrojený. Nejedná se však o žádnou tragedii a zkušenný klepmpíř si s tím zcela jistě poradí.
Poslední zaskladněný kousek Favorit je bohužel také poškozen. V průběhu závodu došlo k požáru motoru, jeho zadření a naslednému roztržení šestistupnové převodovky. Požár se podařilo uhasit, takže to naštesí odnesl pouze jeden podběh.
Po prohlédnutí těchto aut jsme byli ujištěni o tom, že opravdu nevyhodili nikdy nic a ukázali nám plný sklad motorů, náprav, převodovek, chladičů a prostě všeho co z těch aut bylo vymontováno :-)
Slovo dalo slovo a po cca 14 dnech došlo k vyklizení půdy a skladu, auta byla naložena na kamion a odeslána k nám na dílnu www.renovace-veteranu.cz, kde proběhne důkladná renovace do původního stavu :-) Bohužel to bude ještě chvíli trvat, ale až ta chvíle přijde tak jim založíme (pokud nám to admin nezakáže) karty a doplníme více obrázků. Do té doby alespoň malá fotoreportáž z nakládaní.
P.S. já tenhle kamion potkat někde na dálnici tak mě asi trefí.. budu si myslet že jsem se zbláznil a z největší pravděpodobností do něčeho nabourám :-)
info:
Správce článku: jourinZaloženo: 30.11.12 14:07 Poslední změna: 18.12.12 15:37
Škoda Rapid 130 H a 130LR/H - komentáře:
-> Luky 02.12.12 13:10:08: JJ, inzerát už zmizel.
-> jourin: tak to je paráda .. :) je mi jasný že hned nebude čas ale budou někdy lepší fotky? .. :))
A ten Rapid je ten co byl delší čas na prodej na mobile.de?
-> cuker: co se podívat na celou diskuzi (stačí o stránku zpět). Zase tak dlouhá není ta diskuze
A to více zajímavá

Už sa tešim na fotky.Nebol ten pán dovozca Škodoviek do NSR ?
-> Qwak: no to ani nikdo jinej mit nemuze :) samozrejme ze veskery upravy na tom zustanou a nidko je odstranovat nehodla, to auto se vyvijelo.. resime jen tu barvu, uvidim jak to bude vypadat az se umyje :-)) ted to ale neni uplne realny udelat
já osobně bych byl pro aby ten rapid zůstal takovej jakej je samozřejmně že opravenej a nejlepe zase černej.. a to že je upravenej na max.. tím snad líp né? podle mě to není žádnej bastl spíš dobová a hodně brutální uprava už tak upravenýho speciálu a to přeci jen tak nikdo nemá



presne tak, vsechny auto jsou bud vic nebo min nabourany a poskozeny, takze se do nich stejne musi sahnout :) a jeste jedna dulezita vec... ten cernej lak je na zivo opravdu hnusnej.. o to je to vetsi dilema :-( kdyby to vypadalo dobre tak neni o cem a cerna zustane :)
nechal bych to na klukach ale tesim se az se na to nekde budu moct podivat 

-> pistaa: jakoze nabourany? no nevim :-)
-> jourin: Historicku hodnotu to ma tak ako to je.. kazdy sebemensi zasah z nej uberie... do cohokolvek nei len auta -ale to vies sam pane Jourin :)
No jista je minimalne jedna vec.. s tim kolik je ted u nas prace, zustane Rapid jeste hooooodne dlouho cernej a bude dost casu to promyslet :-))))
-> jourin: Rozhodně původní zbarvení a pokud dohledáte/máte dost fotek, tak i origo reklamy, to jen tak nikdo nemá.
-> jourin: no a cerny jsou i ty siroky blatniky? Proti patine nic nemam a ta cerna tomu docela slusi :-)
-> jourin: taky hlasuju pro to nechat to barvně jak to je včetně ty LR\H


-> U-Geen: jo ja jsem taky za fabricky barvy, ale na druhou stranu ma protistrana pravdu v tom, ze je super v jakem se dochoval stavu a novym lakem to ztrati tu zavodni patinu co na tom je :-(
-> jourin: no to mi doslo :-) To je fajn ze je to komplet. Jinak me se ten Rapid libi tak jak je na dobovy fotce, oblepenej :-) Ale proti gustu...
-> U-Geen: jo protoze jeden rozstipali a nemeli nahradni tak oba sundali a dali tam uzky :-) ale neboj nic, jak rikal ze nic nevyhodil.. tak siroky meli na pude, jen se jeden bude muset opravit :-)
-> squalo: Tak většina lidí ani neví, v jakých barvách Škodovka závodila 

-> U-Geen: Bouračka :)
-> jourin: našťastie tých par skvostov čo ostali, vďaka vám zase budu tím čim boli kedysi
jo a mal by som dojsť zase nech sa to čo ma trošku urýchli a na druhej strane by som si to Hčko rad okukol...
-> Tuner#2: áno, lak je to posledne ale len pre par ludí ako sme my ... väčšina ludí to nerozozná a biely podklad ešte nič neznamena

-> Tuner#2: áno, lak je to posledne ale len pre par ludí ako sme my ... väčšina ludí to nerozozná a biely podklad ešte nič neznamena

-> jourin: no rapid ma hlavne nejak malo nafoukly predni blatniky ne?
-> U-Geen: U 130 LR a 130LR/H je to jasny :-) jen se dohadujeme co s tim Rapidem, jestli ho nechat takhle nebo ne a zatim v tom neni jasno :)
-> jourin: pokud se to povede treba i s tema origo reklamama tak by to byla parada
-> jourin: kusisko historie co pohladi na srdiecku nejedneho skodovkara... 

-> jourin: Díky za info... Tím pádem jsou tovární barvy myslím jasná volba



-> Shackall: jo celou dobu, byl to spolecny projekt Motorsportu a Obermanna coz byl nejvetsi prodejce skodovek v zapadnim nemecku...
Auta byla v majetku fabriky, na kazdy zavod je pripravovali a vezli z Boleslavi, po zavodech jeli zase zpet do fabriky... Jezdilo to primarne vytrvalostni okruhy kde se strida vice jezdcu. Za fabriku s s tim jezdil Samohýl a Kvaizar
Barvy na nich zmenili az kdyz je Obermannovi odkoupili do jejich vlastnictvi po ukonceni spoluprace se skodovkou (tj po odkoupeni VW)
Auta byla v majetku fabriky, na kazdy zavod je pripravovali a vezli z Boleslavi, po zavodech jeli zase zpet do fabriky... Jezdilo to primarne vytrvalostni okruhy kde se strida vice jezdcu. Za fabriku s s tim jezdil Samohýl a Kvaizar
Barvy na nich zmenili az kdyz je Obermannovi odkoupili do jejich vlastnictvi po ukonceni spoluprace se skodovkou (tj po odkoupeni VW)
-> jourin: Jsem poslední, kdo by si dovolil kecet investorovi do renovace, nicméně si dovolím jednu otázku k zamyšlení: "Závodila ta auta někdy v továrních barvách?"
-> squalo 01.12.12 22:54:24: Přesně jako jourin, lak je to poslední podle čeho se origo auto poznává a byla by škoda to nechat takhle, protože by si to pak kdekdo zaměnil s nějakou novodobou stavbou na kopce 

-> squalo: Navrat do puvodnich barev je samozrejme dost pravdepodobny.. chapu co tim chces rict, ale ty fabricky auta bohuzel nemuzou za to ze tak lidi lakujou skodovky
:-)
:-)
-> Tuner#2: no dobre MTX beriem a dajme tomu to H-čko ešte zo zavretými očami aj ked mne osobne sa v tej čiernej naozaj pači, ale uznaj že dosť aut sa strieka do továrenskych farieb a kolko krat to len vyzera ako to čo by to malo byť a potom originalny pojem straca svoj lesk ktorý pravom nadobudol...
-> squalo 01.12.12 22:36:58: To je jako by to Garde MTX 160RS nechali zelené... Za mě rozhodně renovace do origo vzhledu.
hlavne to nestriekať do "povodnych farieb" ako to robí každý, začina to byť nuda ...
inak po historickej stranke 


-> MajoLR: to je v povodnom stave..