
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130 H a 130LR/H
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [26]:
Text:
Nikdy by mě nenapadlo, že osobně uvidím tyhle auta osobně, ale neuvěřitelné se stalo skutečným :-) Po návštěve firmy Obermann Racing v Německu jsme měli tu čest, seznámit se s původními vozy konstruovanými pro vytrvalostní závody na okruhu, zejména pak na velice populární 24h Nürburgring.Nejprve nám ukázali jediný vyrobený kus Škody Rapid 130 H, který se zachoval v pojízdném stavu a od roku 1992 čekal v garáži až se na něj přijedeme podívat. V průběhu jeho závodní kariéry došlo k mnoha úpravám zlepšujích jeho výkon a jízdní vlastnosti, jen v rychlosti ty nejzásadnější... Karburátory Weber byly nahrazeny závodním vstřikováním Weber, došlo ke změně tvaru zadního křídla pro zvýšení přítlaku a bohužel ke změně továrních barev na černou :-) Po těchto upravách Rapid dosahoval rychlosti přes 250km/h :-)
Po dlouhém povídání o spolupráci se Škodovkou, přišla reč na osud jejich dalších závodních aut. Pan Obermann se usmál a se slovy "Já jsem nikdy nic nevyhodil" nám otevřel dveře na půdu a půjčil baterku. Chvilku nám trvalo než jsme se v těch hromadách věcí zorientovali ale pak jsme už jen nevěřícně zírali. V jednom rohu stály pod hromadou kapot, sedaček a dalších předmětů dvě Škody 130LR a proti nim byl zarovnaný okruhový Favorit.
Jako první stála 130LR v továrních barvách ale bez motoru, náprav a s civilním interierem. Později nám bylo vysvětleno že jí používali na najíždění trati, které bylo zakázano se závodním autem, takže odstranili rám a namontovali civilní sedačky :-)
Druhá 130LR je ještě zajímavější, jedná se o okruhový speciál skupiny H se zapuštěnou přední nápravou a rozšířenými laminátovými blatniky. V autě je origiální rám od firmy HEIGO, který byl ale vyrobený na zakázku pro tento konkrétní atomobil. Rám je prodloužený do motorového prostoru a do předního kufru. I na tomto voze doslo k přestříkání továrních barev do atraktivnějšího západoněmeckého designu, ale stejně jako u Rapida jsou pod odlupujícím se lakem vidět původní barvy. Bohužel na tomto voze došlo k havárii a je nepojízdný a také zcela odstrojený. Nejedná se však o žádnou tragedii a zkušenný klepmpíř si s tím zcela jistě poradí.
Poslední zaskladněný kousek Favorit je bohužel také poškozen. V průběhu závodu došlo k požáru motoru, jeho zadření a naslednému roztržení šestistupnové převodovky. Požár se podařilo uhasit, takže to naštesí odnesl pouze jeden podběh.
Po prohlédnutí těchto aut jsme byli ujištěni o tom, že opravdu nevyhodili nikdy nic a ukázali nám plný sklad motorů, náprav, převodovek, chladičů a prostě všeho co z těch aut bylo vymontováno :-)
Slovo dalo slovo a po cca 14 dnech došlo k vyklizení půdy a skladu, auta byla naložena na kamion a odeslána k nám na dílnu www.renovace-veteranu.cz, kde proběhne důkladná renovace do původního stavu :-) Bohužel to bude ještě chvíli trvat, ale až ta chvíle přijde tak jim založíme (pokud nám to admin nezakáže) karty a doplníme více obrázků. Do té doby alespoň malá fotoreportáž z nakládaní.
P.S. já tenhle kamion potkat někde na dálnici tak mě asi trefí.. budu si myslet že jsem se zbláznil a z největší pravděpodobností do něčeho nabourám :-)
info:
Správce článku: jourinZaloženo: 30.11.12 14:07 Poslední změna: 18.12.12 15:37
Škoda Rapid 130 H a 130LR/H - komentáře:
-> squalo: Tak většina lidí ani neví, v jakých barvách Škodovka závodila 

-> U-Geen: Bouračka :)
-> jourin: našťastie tých par skvostov čo ostali, vďaka vám zase budu tím čim boli kedysi
jo a mal by som dojsť zase nech sa to čo ma trošku urýchli a na druhej strane by som si to Hčko rad okukol...
-> Tuner#2: áno, lak je to posledne ale len pre par ludí ako sme my ... väčšina ludí to nerozozná a biely podklad ešte nič neznamena

-> Tuner#2: áno, lak je to posledne ale len pre par ludí ako sme my ... väčšina ludí to nerozozná a biely podklad ešte nič neznamena

-> jourin: no rapid ma hlavne nejak malo nafoukly predni blatniky ne?
-> U-Geen: U 130 LR a 130LR/H je to jasny :-) jen se dohadujeme co s tim Rapidem, jestli ho nechat takhle nebo ne a zatim v tom neni jasno :)
-> jourin: pokud se to povede treba i s tema origo reklamama tak by to byla parada
-> jourin: kusisko historie co pohladi na srdiecku nejedneho skodovkara... 

-> jourin: Díky za info... Tím pádem jsou tovární barvy myslím jasná volba



-> Shackall: jo celou dobu, byl to spolecny projekt Motorsportu a Obermanna coz byl nejvetsi prodejce skodovek v zapadnim nemecku...
Auta byla v majetku fabriky, na kazdy zavod je pripravovali a vezli z Boleslavi, po zavodech jeli zase zpet do fabriky... Jezdilo to primarne vytrvalostni okruhy kde se strida vice jezdcu. Za fabriku s s tim jezdil Samohýl a Kvaizar
Barvy na nich zmenili az kdyz je Obermannovi odkoupili do jejich vlastnictvi po ukonceni spoluprace se skodovkou (tj po odkoupeni VW)
Auta byla v majetku fabriky, na kazdy zavod je pripravovali a vezli z Boleslavi, po zavodech jeli zase zpet do fabriky... Jezdilo to primarne vytrvalostni okruhy kde se strida vice jezdcu. Za fabriku s s tim jezdil Samohýl a Kvaizar
Barvy na nich zmenili az kdyz je Obermannovi odkoupili do jejich vlastnictvi po ukonceni spoluprace se skodovkou (tj po odkoupeni VW)
-> jourin: Jsem poslední, kdo by si dovolil kecet investorovi do renovace, nicméně si dovolím jednu otázku k zamyšlení: "Závodila ta auta někdy v továrních barvách?"
-> squalo 01.12.12 22:54:24: Přesně jako jourin, lak je to poslední podle čeho se origo auto poznává a byla by škoda to nechat takhle, protože by si to pak kdekdo zaměnil s nějakou novodobou stavbou na kopce 

-> squalo: Navrat do puvodnich barev je samozrejme dost pravdepodobny.. chapu co tim chces rict, ale ty fabricky auta bohuzel nemuzou za to ze tak lidi lakujou skodovky
:-)
:-)
-> Tuner#2: no dobre MTX beriem a dajme tomu to H-čko ešte zo zavretými očami aj ked mne osobne sa v tej čiernej naozaj pači, ale uznaj že dosť aut sa strieka do továrenskych farieb a kolko krat to len vyzera ako to čo by to malo byť a potom originalny pojem straca svoj lesk ktorý pravom nadobudol...
-> squalo 01.12.12 22:36:58: To je jako by to Garde MTX 160RS nechali zelené... Za mě rozhodně renovace do origo vzhledu.
hlavne to nestriekať do "povodnych farieb" ako to robí každý, začina to byť nuda ...
inak po historickej stranke 


-> MajoLR: to je v povodnom stave..
To je neuveriteľné!!!
Takéto poklady...
Som už zvedaví keď to dáte do pôvodného stavu, to bude pak paráda!!!





Nádhera! "Nikdy jsem nic nevyhodil" - škodovkář se pozná :)
vic fotek vic fotek



Pěknej úlovek 





tak tohle je prostě super
musel jsem si tohle project několikrát prostě paráda a jen tak dál
prostě Bomba s velkým B tohohle roku





No páni
To je paráda! Budu rád za každou fotku. To je neskutečný

toto ani neni možné kde sa čo ukrýva




Už na ty fotky čumím tak po desátý... to snad ani není možný!

Tak konecne sa po tolkych rokoch nasli original H-cka. Tesim sa na kazdu novu fotku. To bude nadhera ked to bude hotove, myslim hlavne v originalnych farbach

Jak ty to děláš, klobouk dolů

tak to je mazec....
Budem pozorne sledovať! Moc sa teším...

pekna zbierka ked sa to vsetko obravi hmm.............

-> Giom3: ne ne nedal, tohle se resi uz od zacatku rijna :-)) naopak nas ten tip tady moc nepotesil :-))
pekna zbierka
parádní archeologie

Zmizel mě komentář nevím tedy proč, pěl jsem jen chválu. Jourinovi a jeho partě přeji mnoho sil při renovaci.
Jinak nechápu, jak se někdo dokáže handrkovat v tomto tématu, místo toho, aby byl rád, že se tu prezentují takové kousky.
Jinak nechápu, jak se někdo dokáže handrkovat v tomto tématu, místo toho, aby byl rád, že se tu prezentují takové kousky.


*****
Koukám, že jsem někomu dal tip na pořádný nákup.......skoda-virt.cz/cz/.../1663
50-autokarovy-vylet-za-vet
erany
-> pistaa: -> Tuner#2: -> nechcete si to jít vyříkat do hádek? A je mi jedno kdo začal... Tady o nějaké EGO nikdo nestojí
-> Tuner#2: ja cakam nech mi daju BAN nech ani ked ma nahodou napadne ta urazit tak nech to nespravim.. ANO som nad vecou.. :)
Není nad to si občas u něčeho podobného zazírat. Fajn, že tu a tam je příležitost.
-> Athlonek 30.11.12 17:51:23: Však ty kola taky měl RH taky: www.skoda-club.net/graphi
cs/.../rapidh.jpg
-> pistaa 30.11.12 17:57:00: Jseš větší chudák, než jsem si myslel... BTW ten kdo s tím první začal jsi tady byl opět ty, naštěstí to někdo z moderátorů snazal.
-> pistaa 30.11.12 17:57:00: Jseš větší chudák, než jsem si myslel... BTW ten kdo s tím první začal jsi tady byl opět ty, naštěstí to někdo z moderátorů snazal.

A taky na Škodě 130RS static.autoweb.cz/img/...
/88d6b4fd14f8a3f0cd65b80de
d3d7e3e.jpg
Vrtalo mi hlavou, že ty středy kol z fotky: uploadováno 30.11.2012 15:41:33 jsem už někde vidě, aha na Feratu v muzeu. picasaweb.google.com/lh/.
../ncw6ry97mCebCeKnHKcWxg
Nadhera! Uz teraz sa velmi tesim, ze je volakto ochotny sa toho ujat a som strasne zvedavy na vysledok! Tesim sa uz teraz!
Pri fotke 20 mam slzicku na kraji 


Takže už je to venku? :D
nádhera



Mazec




Pecka
Neskutečná nádhera. Klidně více foto.
Wow tak tomu říkám do dlouhé době PECKA! Auta jsou tady jen na renovaci a nebo jste je či někdo z čech koupili? Jinak RHčko teda bylo opravdu jen jedno? To by taky mělo mít zapuštěnou nápravu ne?
EDIT: Měl jsem tu zákazníka a post byl dlouho rozepsán, takže otázka na koupi už byla zodpovězena. Díky.
EDIT: Měl jsem tu zákazníka a post byl dlouho rozepsán, takže otázka na koupi už byla zodpovězena. Díky.